6 травня о 15:00Вебінар: Продуктивна робота наприкінці семестру: онлайн-тести, проєкти та творча діяльність

Конспект уроку з географії 6 кл. "Будова літосфери, її властивості"

Про матеріал
Тема уроку допоможе сформувати у здобувачів освіти поняття про мінеральні та гірські породи, розширити уяву на науковий погляд про будову Землі, розвивати уміння розрізняти за зовнішніми ознаками різні за походженням гірські породи та мінерали.
Перегляд файлу

Конспект уроку з географії

Клас: 6

 

Тема:  Будова літосфери, її властивості.

 

Мета:  Сформувати в учнів поняття про мінерали та гірські породи, формувати в учнів науковий погляд на будову Землі; розвивати уміння розрізняти за зовнішніми ознаками різні за походженням гірські породи та мінерали; розвивати просторове уявлення та логічне мислення, інтерес до географічних знань, до пізнання природи Землі.

Тип уроку:   урок вивчення нового матеріалу.

 Обладнання:  фізична карта півкуль, атласи, колекції гірських порід, картки для роботи в групах, лист двієчника.

Структура уроку.

            1.  Організаційний момент                                                                 1 хв.

            2. Актуалізація опорних знань і умінь учнів                                  6 хв.

            3.  Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів        2 хв.

            4.  Вивчення нового матеріалу                                                          20 хв.

            5.  Закріплення нових знань і умінь                                               10 хв.

            6.  Підсумок уроку                                                                               5 хв.

            7.  Домашнє  завдання                                                                        1 хв.

Література:

                   1.  Довгань Г.Д. Усі уроки географії у 6 класі. – Х.: Вид. група (Основа),2006. – 288 с.

                  2. Клименко В.Г. За сторінками шкільного підручника з      географії. Хрестоматія. 6 клас. – Харків: Основа, 2005. – 192 с.

                  3.  Кобернік С.Г.  Довідник для абітурієнтів та школярів. – К.: Літера ЛТД, 2007. – 512с.

                  4.  Пештушко  В.Ю. Загальна географія: Підручник для 6 кл. загальної школи / В.Ю. Пештушко, Г.Ш. Уварова. – К.: Генеза, 2006. – 240.

                  5.  www/teacherjornl.com.ua

                  6.  nach.com.ua

                  7.  razom.znaimo.com.ua

                  8.  klasnaocinka.com.ua

                                                       Хід уроку:

 

І.  Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань.

          Для того, щоб поновити знань з теми, вчитель  пропонує відгадати такі географічні загадки.

Вправа (1): Уявіть і поміркуйте:

Земля так схожа на яйце:

Жовток, білок і шкаралупа,

Хто ж зніс його, прикрив крильцем

В безодні світу, вічно сухій?

А може, сонце золоте

То є рудесенькая квочка?

А у Землі—яйці росте,

Можливо, син або дочка?

Вправа (2): Про які частини внутрішньої будови Землі ці загадки:

1.  В глибині воно яріє,

Очевидно, червоніє.

Підставляє всім плече,

І пече, пече, пече…

Словом – як жовток в яйці,

Та не втримати в руці. (Ядро)

2.  Дивина напівміфічна:

Отака собі… пластична

Водночас вона тверда,

Хоч тече, немов вода,

Бо розжарена страшенно

Всі це знають достеменно.(Мантія)

3.  У яйця є шкаралупа,

Шкірка різна всюдисуща  

Ну, а ця – праматір всіх

І не знати її гріх!(Земна кора)                                                                        

           ІІІ.   Мотивація навчальної діяльності учнів.

           Вчитель  пропонує учням розгадати ще декілька загадок.

(Правиль відповіді: глина, вапняк, вугілля, торф, крейда, сіль.)

Мене знали в віки давні,

Знають мене і нині,

Бо служу я людям справно

Й називають…(Глина)

Не твердий, та корисний,

Мене знає всяк,

В морі я родився,

Звуть мене…(Вапняк)

Як мене в землю кинеш,

Від голоду не загинеш,

Бо від мене – так і знай

Значно вищий урожай…(торф)

А без мене піч не гріє,

ТЕС мовчить, директор мліє,

В шахтарів нема зарплати,

Й електрики  ніде взяти…(вугілля)

Колір білий маю,

 Всіх у школі знаю,

Пишу все гарно й чітко,

Боюсь лиш ганчірки…(крейда)

Біла смерть, -- кажуть про мене один,

Білим золотом звуть мене інші,

Та казка скаже, як за мене царі

Віддавали багатства свої…(сіль).

          IV.   Вивчення нового матеріалу.

Оголошення теми і теми.

          Мета нашого уроку: визначити, яке походження мінералів та гірських порід.

          Вчитель: Пригадайте добре відому казку про Алібабу та 40 розбійників.  Печера… Заплющте очі й уявіть її. Що ви бачите?(Відповіді учнів)

Щоб добре засвоїти нову тему, ми проведемо дослідження, яке допоможе нам у цьому підручник, карти і атласи.

          Земна кора неоднорідна. Вона складається з різноманітних мінералів і гірських порід. Найпоширенішими на Землі мінералами є польові шпати, слюди, кварц. Найміцніший серед них – алмаз. Мінерали бувають їстівні, як – от сіль. Є серед них і  небезпечні, наприклад, сірка, що входить до складу пороху.

Гірські породи формуються за різних умов і за походженням поділяються на три групи. ( Робота з підручником, познайомитися з визначенням понять « мінерали » й « гірські породи» та підібрати до них декілька прикладів).

1. Магматичні (від слова магма), це зокрема граніт, у будівництві використовують і такі магматичні породи, як базальт, лабрадорит.

2. Осадові гірські породи осідають на дні океанів і морів, річок та інших водоймищ.

3. Метаморфічні (від грец. перетворюватись), які утворилися в результаті змін осадових та магматичних порід, що відбуваються під дією тиску і температури.

Усі мінерали і гірські породи, які використовує для своїх потреб людина, називають корисними копалинами. Залежно від господарського призначення розрізняють паливні, рудні та нерудні копалини. (Демонстрація слайду класифікація корисних копалин).

Багатошарова будова земної кори. Верхній шар  земної кори складається з пухких осадових відкладів. Через це він отримав назву осадовий.  Наступний під осадовим шар утворений з кристалічних гірських порід, близьких за складом до гранітів його називають гранітним. Найнижче розташований  ще один шар гірських порід – базальтовий, він складається переважно з порід близьких за своїми  властивостями  до базальтів.

Материковий і океанічний типи земної кори.

Будова і товща земної кори різна на суходолі і на дні океанів. Материкова земна кора складається з осадового, гранітного, базальтового шарів, може сягати з високими горами 75 км.  Океанічна земна кора тонша, завтовшки буває від 5 до 10 км. і складається лише з двох шарів – осадового і базальтового.

           V. Закріплення нових знань і умінь.

           1.  Лист двієчника (учні читають листа і виправляють помилки).

           2.  Бесіда.

           1.  Що таке літосфера?

           2.  Земна кора разом із верхнім шаром мантії утворює…(літосферу)

           3.  Земна кора складається з різноманітних…(мінералів та гірських

                Порід).

           4.  Які гірські породи розрізняють за походженням? (Магматичні,

                осадові, метаморфічні).

           5.  Які типи земної кори ми вивчали?

           VI. Підсумок уроку.

           Визначення найактивніших учнів та їх оцінювання.

           VII. Домашнє завдання.

            &18.

 

 

docx
Додано
21 лютого
Переглядів
149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку