конспект уроку з географії 6 клас по темі " Географічні координати"

Про матеріал
Конспект уроку з географії ,для учнів 6 класу по темі " Географічні координати ", використовується при вивченні теми географічні координати, а також для повторення при підготовці учнів до ЗНО.
Перегляд файлу

  ТЕМА : Географічні координати.

 

 МЕТА:

- закріпити знання учнів про градусну сітку;

- формувати поняття «географічна широта» та «географічна довгота»; -

- розвиток первинних практичних навичок визначення географічних координат точок;

- удосконалити вміння працювати з географічними картами атласу.

 

ТИП УРОКУ: комбінований.

 

     ОБЛАДНАННЯ: атласи, фізична карта світу, підручник, глобус, плакат «Дерево географічних координат»

 

                                  ХІД УРОКУ.

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

Яку тему ми вивчали на минулому уроці ? ( Градусна сітка на глобусі та географічній карті.) Давайте пригадаємо, що саме ми з вами вивчили за названою темою.

  1. Прийом «Інтелектуальна розминка»
  • Що таке меридіани? ( Умовні лінії на глобусі чи карті, що з’єднують  полюси)
  • Якою є протяжність меридіана в градусах? (180 ) У кілометрах? (20 тис.км.)
  • Що  таке паралелі? ( Умовні лінії на глобусі та карті паралельні екватору)
  • Яку протяжність мають паралелі у градусах? ( 360 ) У кілометрах? ( різна )
  • Яку протяжність має екватор ? ( 40 тис. км.)
  • А протяжність від екватора до полюсів , як змінюється? ( зменшується)
  • Що таке градусна сітка? (Сітка на глобусі чи карті, що утворена паралелями та меридіанами )
  1. Прийом Гра « Вірю – не вірю»
  • Чи вірите ви, що  всі точки, розташовані на певній паралелі знаходяться на однаковій відстані від екватора?
  • Чи вірите ви, що всі точки, розташовані на певному меридіані знаходяться на однаковій відстані від екватора?
  • Чи вірите ви, що через будь-яку точку можна провести паралель і меридіан?
  • Чи вірите ви, що за допомогою градусної сітки можна визначити точне місце розташування будь-якого об’єкта на земній поверхні?

 

ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності.

   Минулого уроку ви дізналися про меридіани та паралелі, що утворюють градусну сітку. Головна таємниця градусної сітки є її здатність точно вказувати  на розташування об’єкта на поверхні землі. Сьогодні на уроці ми з вами розгадаємо цей секрет. Як же за допомогою градусної сітки можна знайти потрібний об’єкт на карті чи глобусі? Ми познайомимося з такими поняттями , як « географічна широта» , «географічна довгота» та «географічні координати». Навчимося знаходити географічні координати об’єктів і навпаки,  об’єкти за географічними координатами.

Відкриємо зошити . Запишемо число і тему уроку.

 ТЕМА: Географічні координати.

                                     План уроку.

  1. Поняття  «географічні координати».
  2. Поняття «географічна широта».
  3. Поняття «географічна довгота»
  4. Практична робота. Визначення географічних координат об’єктів, знаходження об’єктів за даними координатами.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь вчителя.

Кожен з нас має свою адресу. Країну, область, місто чи село, вулицю, № будинку чи квартири. Будь-яка  точка земної поверхні  також має свою географічну  адресу – це географічні координати. І дуже важливо навчитися їх визначати. Що ми зараз вами і будемо робити. Знайомитися з географічними координатами і вчитися їх визначати.  Географічні координати – це географічна широта і географічна довгота .

   Географічна широта – це відстань у градусах від екватора до точки, координати якої потрібно визначати. Вона буває північна (пн.ш.),  якщо об’єкт розташований на північ від екватора, і південною (пд..ш.) , коли об’єкт розташований на південь від екватора.

Екватор – це початок відліку географічної широти, тому його широта  становить 0, кінцеві точки , до яких можна визначити широту, - це Північний та Південний полюси. Їхня географічна широта 90 відповідно північної і південної широти. Отже географічна широта на Землі  змінюється в інтервалі від 0  до 90. Усі точки розміщенні на одній паралелі , мають однакову географічну широту.

  1. Робота з картою атласу.

      Знаходження широти географічних об’єктів:  м. Київ, . Москва,

м. Лондон .

 

  1. Розповідь вчителя.

Географічна довгота –це відстань у градусах від початкового меридіана до точки, координати якої треба визначити. Вона може бути східною ( сх..д.), якщо об’єкт розташований на схід  від початкового меридіана, і західною ( зх.д.) якщо об’єкт розташований на захід від початкового меридіана. Початковий меридіан ( Гринвіч) – це початок відліку географічної довготи. Він має довготу 0 . Оскільки вся земна куля має 360 ,то в кожній з півкуль – Східній чи Західній – довгота може бути в інтервалі від 0 до 180 . Усі точки розміщенні на одному меридіані мають однакову географічну довготу.

  1. Робота з картою.

Знаходження довготи географічних об’єктів: м. Київ, . Москва,

м. Лондон

     5.Прийом «Творча лабораторія»

         Як на вашу думку зможемо ми знайти географічний об’єкт, якщо у нас буде одна координата географічна довгота чи географічна широта? Чому ви так вважаєте?

6.Розповідь вчителя.

Поняття «географічну широту» та « географічну довготу» ввів у ІІ ст.. до н.е. давньогрецький учений-астроном Гіппарх. Він уперше розділив коло на 360 частин і дав визначення екватора,  як найбільшого кола, що поділяє земну кулю навпіл. (записати)

7. Фізкульт хвилинка.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Прийом «Картографічний практикум»

- Сьогодні ми з вами будемо рятівниками. Мною отримано телеграми:

« Страшна епідемія, пришліть літак за координатами : 56 пн.ш.25 сх.д.

 Туристична група « Бригантина»

« Допоможіть знайти адресу бабусі, вона проживає у місті: Париж.        Дякую ,Оленка»

  • А зараз я пропоную знайти скарби, що сховані за такими координатами: 7 пд.ш. 107 сх.д.

 

VІ. Підсумок уроку.

1. Відгадай загадку.

За нами віднайдеш Отаву, Київ , Делі,

Париж, Канберру, Рим й оазис у пустелі.

Ви, певно, здогадались, як нас звати?

Географічні ми … ( координати)

 

Буваю я південна і північна, це наукова істина одвічна.

Ще від екватора вам завжди треба йти,

Щоби мене на карті віднайти.  ( широта)

 

Коли мене знайти ти забажаєш,

То лиш на схід чи захід вирушаєш.

На карті є один важливий пан:

Це – Гринвіч, нульовий меридіан.

Від нього треба завжди крокувати,

Щоби мене знайти й не заблукати.

 

  1. Оцінювання учнів.

 

VІІ. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати параграф 19.
  2. ст.. 66 завдання.

3.Складіть слово з перших літер географічних об’єктів, координати яких

56 пн.ш. ,38 сх.д.   Москва

62 пн.ш., 130 сх.д. Якутськ

35 пн.ш., 52 сх.д.   Тегеран

6 пн. Ш., 62 сх.д.   Анхель (водоспад)

( координати записані на доці)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Авраменко Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 жовтня 2020
Переглядів
6569
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку