До розіграшу
залишилось:
14 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку з географії для 10 класу на тему "Міжнародний туризм"

Про матеріал

Метою комбінованого уроку-паркуру є:

-навчити учнів працювати з картами атласу, аналізувати схеми, працювати в групах, робити висновки;

-ознайомити учнів із географією міжнародного туризму, напрямками основних туристичних потоків;

- виховувати комунікативність, повагу до думки однокласників.


Перегляд файлу

Тема: Міжнародний туризм.

Мета: - ознайомити учнів із географією міжнародного туризму, напрямками основних туристичних потоків;

-  розвивати вміння працювати з картами атласу, аналізувати схеми, працювати в групах, робити висновки;

 - виховувати комунікативність, повагу до думки однокласників.

Тип уроку: комбінований

Форма проведення: урок – паркур.

Матеріали та обладнання: настінна карта світу, атласи підручник "Економічна і соціальна географія світу"

Методи і прийоми навчання: словесні (бесіда, розповідь вчителя, доповіді учнів), наочні (карти); практичні (аналіз карт, схем); прийом  "Криголам", Прийом  “Паркур-аукціон”, "Паркур-дослідження", "Світлофор", «Робота в парах».

Опорні знання: транспортна система, вантажообіг, пасажирообіг, зовнішня торгівля, міжнародний туризм.

Література для вчителя:

1.     Довгань Г.Д. Соціально-економічна географія світу. 10 клас. Стандарт і академічний рівень. – Х.: Вид. група «Основа», 2010. – 106.

2.     Економічна і соціальна географія світу: Підруч. для 10 кл. загально освіт. навч. закл. / Б.П Яценко, В.М. Юрківський, О.О. Любіцева та ін.; За ред. Б.П. Яценка. – К.: Форум. – 2004. – 351.

3.     Топузов О.М., Тименко Л.В. Економічна і соціальна географія світу: Підруч. для 10 кл. загальносвіт. навч. закладів. – К.: Зодіак- ЕКО. – 2005. – 208.

Література для учнів:

1.     Економічна і соціальна географія світу: Підруч. для 10 кл. загально освіт. навч. закл. / Б.П Яценко, В.М. Юрківський, О.О. Любіцева та ін.; За ред. Б.П. Яценка. – К.: Форум. – 2004. – 351.

2.     Топузов О.М., Тименко Л.В. Економічна і соціальна географія світу: Підруч. для 10 кл. загальносвіт. навч. закладів. – К.: Зодіак- ЕКО. – 2005. – 208.

 

ХРОНОМЕТРАЖ УРОКУ

I. Організаційний момент (1 хв)

II. Емоційне налаштування на урок (2 хв)

III. Актуалізація опорних знань (3 хв)

IV.Оголошення теми і мети уроку (0 хв 30 с)

V. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів (0 хв 30 с)

 V I. Вивчення нового матеріалу (33 хв)

VII. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок учнів (3 хв)

VIII. Підведення підсумків уроку (1 хв)

IX. Інструктаж домашнього завдання (1 хв)

Хід уроку

I. Організаційний момент  (1 хв)

Привітання

Вчитель: Доброго ранку, доброго дня!

Говорите  ви і говорю вам я!

Продзвенів уже дзвінок, починається урок,

Всі разом сідайте, діти,

Домовляймось, не шуміти!

Руку вчасно підіймати, на уроці — не дрімати.

А щоб не мали ми мороки, всі готові до уроку?

То ж, гаразд, часу не гаймо і урок розпочинаймо!

II. Емоційне налаштування на урок (1 хв)

(Учні сідають за парти, перед ними лежать серветки)

Прийом “Криголам”

Вчитель:

а) Візьміть серветку в руки;

б) Складіть серветку вдвоє, відірвіть правий нижній кут;

в) Знову складіть серветку вдвоє, відірвіть лівий нижній кут (і так доти, доки можна рвати папір);

г) Розгорніть папір. Чому серветки різні? Чи є в когось правильна і неправильна серветка? Отже, всі мають рівні права на самореалізацію

Вчитель: Сьогодні у нас не звичайний урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок,

Тема ця хоч не проста,

Та для вас цікава,

Будуть в ній нові знання,

Буде і забава…

Вчитель: Багато хто бачив у місті чи по телебаченню хлопців, які стрімко пересуваються вулицями, долаючи перешкоди, що зустрічаються на шляху. Дерева, стіни, загорожі, дахи, паркани та перила — це для них можливість випробувати себе. Їх девіз: кордонів не існує, існують лише перешкоди, які потрібно долати. Хто ці люди? Яка їх мета?

Вчитель: Ці зірвиголови називаються трейсерами (“той, хто прокладає шлях”), а те,чим вони займаються, - паркуром (“смуга перешкод”). Ці люди мають мету: бути собою.

III. Актуалізація опорних знань ( 3 хв)

Вчитель:  У паркурі вивчення нових елементів триває місяцями, а практика — усе життя. Перш ніж вивчати якийсь новий рух чи трюк, досвідчені трейсери розминаються, повторюючи старі трюки, щоб тіло було підготовлено до фізичних навантажень.

Пропоную кожному з вас на уроці відчути себе у ролі трейсера. Вони і ми — дещо схожі. В чому саме?

Так, дійсно, адже на кожному уроці ми, як і трейсери,  повторюємо вивчене!

Тому, щоб привести свій розум у готовність до сприйняття нового навчального матеріалу, нам необхідно повторите те, що ви вже знаєте.

Прийом  “Паркур-аукціон”

1. Назвіть основні види транспорту?

  • залізничний;
  • -автомобільний;
  • -морський;
  • повітряний;
  • -трубопрвідний;
  • -міський.

2. Для чого призначений трубопровідний транспорт?

Трубопровідний транспорт призначений для транспортування нафти, газу, та інших рідких, газоподібних і сипучих сумішей.

3. Назвіть основні види міського транспорту:

До основних видів міського транспорту належать трамвайне, тролейбусне, автобусне сполучення та метро.

4. Назвіть головні форми міжнародного співробітництва?

Існує чотири форми міжнародного співробітництва: зовнішня торгівля, науково-технічне співробітництво, вивезення капіталу та міжнародний туризм.

5. Чому транспорт називають “кровоносною системою” економіки?

Світовий транспорт нині – це понад 42 млн км різних шляхів сполучення (без морських шляхів). І тому, що забезпечує зв’язки між підприємствами.

V. Оголошення теми і мети уроку (0 хв 30 с)

Вчитель:  Тема сьогоднішнього уроку «Міжнародний туризм»

IV. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності  учнів (0.30с)

Ми з вами вже почали ознайомлюватися з різноманітними туристичними об’єктами світу, коли вивчали тему Рекреаційні ресурси світу». Отже, що означає термін «туризм»? Давайте спробуємо самі дати визначення цього поняття (відповіді учнів).

  •                              Туризм – це подорож у вільний час.
  •                              Туризм - це будь-яка подорож з метою відпочинку і ознайомлення з новими регіонами та об’єктами.
  •                              Це діяльність, пов’язана з масовим туристичним рухом, його матеріальною базою, рівнем обслуговування.
  •                              Отже туризм – це подорож у вільний час, що поєднують функції пізнання, оздоровлення, відпочинку, спорту в рідній країні, а також в зарубіжних.
  •                              Туризм є одним із найбільш ефективних засобів задоволення рекреаційних потреб населення, бо включає оздоровлення, пізнання, спілкування тощо.

VI. Вивчення нового матеріалу (33 хв)

 Міжнародний туризм є однією з найбільш поширених форм обміну послугами. Основою для розвитку туризму є різноманітні рекреаційні ресурси як природного, так і антропогенного походження. Однак наявність таких ресурсів є лише передумовою для розвитку туристичної галузі. Міжнародний туризм базується на потужній туристичній інфраструктурі.  За цілями розрізняють п’ять основних напрямків туризму: рекреаційний (оздоровчий), екскурсійний (пізнавальний), науковий, діловий, релігійний. 
Туристичний бізнес можна справедливо вважати бізнесом ХХІ ст., тому що він є одним з найбільш динамічних і прибуткових серед усіх галузей світового господарства. Про це свідчать доходи від туризму, що складають 8 % світового експорту і 30 % міжнародної торгівлі послугами та щорічне зростання світових туристичних потоків на 4–5 %. При вивченні світового туризму необхідно брати за основу теоретичний метод аналізу.
Розглянемо теорію абсолютних переваг у туристичній індустрії. Справді, деякі країни мають унікальні туристичні ресурси: рідкісні природні місця, такі як Ніагарський водоспад у США, гора Джомолунгма в Непалі та ін.; пам'ятники архітектури та мистецтва - піраміди фараонів у Єгипті, Тадж Махал в Індії, Акрополь у Греції, Колізей в Італії тощо. Унікальні природні пам'ятники та витвори мистецтва, створені людиною, визначають монопольне становище тієї чи іншої країни і спонукають туристів приїздити до неї.
Інновації в туристичному секторі здебільшого охоплюють індустрію гостинності, яка все більше використовує новітні , технології в готельному бізнесі та індустрії розваг, формування нового туристичного продукту і маркетинг. Завдяки застосуванню передових методів управління та активному використанню сучасних інформаційних засобів і нових матеріалів, інновації також можуть істотно знизити ціну туристичного продукту. На ціну туристичного продукту впливають витрати на транспорт, проживання і супутні послуги, які, у свою чергу, залежать від цілого ряду складових, що різні в кожній країні - це податкова політика держави, застосування нових технологій, ціни на пальне, продукти харчування, інші види послуг. Разом з вивченням порівняльних цін враховується також якість обслуговування. Для збереження конкурентоспроможності і завоювання порівняльних переваг окремим країнам необхідно підтримувати високий рівень обслуговування, як це роблять такі країни, як Великобританія, Франція, Німеччина, Швейцарія, Австрія, Італія, де ціни відносно високі. Досягнуті багатьма країнами економічні показники розвитку туризму та стандарти туристичного обслуговування можуть служити для України орієнтиром на перспективу. Аналіз даних про дохід від іноземного туризму в розрахунку на душу населення показує, що особливо швидко туризм розвивається в країнах Європейського Союзу, а найбільші туристичні обміни відбуваються між сусідніми країнами. Найважливіші фактори, які стимулюють цей процес, такі:
- високий рівень безпеки подорожей у країнах ЄС (цей фактор займає перше місце в опитуваннях туристів);
- висока якість та широкий спектр туристичних послуг;
- вільне пересування в межах Європейського Союзу та Шенгенської
- групи країн, відсутність прикордонного та митного контролю;
- введення з 1 січня 2002 року єдиної валюти - євро.
          Крім цих факторів, значний розвиток туризму в кінці XX та на початку XXI століття пояснюється рядом інших причин. Найголовнішою з них слід визнати посилення процесу індустріалізації - зміцнення економічних зв'язків між країнами і континентами на основі поглибленого територіального розподілу праці і безпосередньо пов'язаного з ним розширення науково-технічних і культурних зв'язків. Важливу роль відіграють досягнення науково-технічної революції, особливо в галузі транспорту і нових інформаційних технологій. Розвитку туризму сприяє збільшення грошових доходів населення ряду країн, підвищення рівня освіти та культури, а також зростаюча втома від життя у великих містах. Чимале значення мають і здійснювані в багатьох країнах спеціальні програми, направлені на активізацію туристичного руху: скасування обмеження на ввезення валюти, будівництво готелів та доріг, широка реклама об'єктів туризму, ціна на туристичні послуги та ін.
Туристичні подорожі здійснюється , як правило, через туристичні організації по туристичних маршрутах. У нас є чотири туристичних агенції, які нам продемонструють усі принади туристичних об’єктів регіонів, на яких вони спеціалізуються. Отож,  перша агенція регіон:

  •  Близькосхідний.
  • Європейський,
  • Азіатсько-Тихоокеанський,
  • Американський,
  • Африканський.

 (Домашня заготовка)

Прийом “Паркур-дослідження”

Презентації  на тему «Визначні туристичні об’єкти світу»

VII. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок учнів  (3 хв)

Прийом «Робота в парах».

  1. Яке значення для економіки України має розвиток туризму? 
    Розвиток туризму в Україні дозволить створити тисячі робочих місць, що має особливе значення з огляду на наслідки економічної кризи. Потужним поштовхом для розвитку галузі стало  проведення в Україні фінальної частини чемпіонату з футболу ЄВРО-2012. Наразі в Україні туристична діяльність перебуває у стадії ре­формування та розвитку. 

Прийом «Світлофор»

  1. Які фактори сприяють швидкому розвитку туризму?                                     - високий рівень безпеки подорожей у (цей фактор займає перше місце в опитуваннях туристів);
    - висока якість та широкий спектр туристичних послуг;
    - вільне пересування , тобто безвізовий режим                                              - групи країн, відсутність прикордонного та митного контролю;
  1.              Підведення підсумків уроку (1 хв).

Вчитель: От і пройшли ми з вами не легкий шлях трейсера.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Я все зрозумів

 

 

 

 

 

 

 

 

Я іноді допускав

помилки

 

 

 

 

 

 

 

 

Я майже нічого

не зрозумів

 

  1.Яких  п’ять основних напрямків туризму розрізняють?

 рекреаційний (оздоровчий), екскурсійний (пізнавальний), науковий, діловий, релігійний. 

2. Що є основою для розвитку туризму

Основою для розвитку туризму є різноманітні рекреаційні ресурси як природного, так і антропогенного походження.

3.Як ви вважаєте, які питання найбільше хвилюють подорожуючих?

Війна неспокій, політична нестабільність

Екологічні проблеми

Хвороби та епідемії

Природні катаклізми

Злочинність

IX.  Інструктаж домашнього  завдання ( 1 хв)

1. Опрацювати §___. Скласти термінологічний словничок до теми уроку

2.Підготовити доповіді до уроку “Глобальні проблеми людства

3.Напишіть лист: розкажіть своїй подрузі (другу) про одну з відвіданих вами країн світу.

4. На контурну карту нанести основні туристичні регіони світу.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
8 січня
Переглядів
631
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку