Конспект уроку з географії для 10 класу на тему "Японія"

Про матеріал
Мета: формувати в учнів знання про основні ознаки ЕГП, природи, населення та господарства; формувати вміння учнів аналізувати, зіставляти, репрезентувати опрацьоване, узагальнювати і робити висновки; розвивати критичного мислення; удосконалювати навички і вміння роботи з картами, діаграмами; удосконалювати навички і вміння роботи з гугл картами та вправами з інтерактивною дошкою; виховувати почуття поваги до японського народу. Тип уроку: вивчення нового матеріалу Форма проведення: технологія перевернутий урок
Перегляд файлу

Тема: Японія

Мета: формувати в учнів знання про основні ознаки ЕГП, природи, населення та господарства; формувати вміння учнів аналізувати, зіставляти, репрезентувати опрацьоване, узагальнювати і робити висновки; розвивати  критичного мислення; удосконалювати навички і вміння роботи з картами, діаграмами; удосконалювати навички і вміння роботи з гугл картами та вправами з інтерактивною дошкою; виховувати почуття поваги до японського народу.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Форма проведення: технологія перевернутий урок

Хід уроку

І. Організація класу.

Привітання японською мовою та жестами. (звучить мелодія)

  • Конічі ва!
  • Як ви вже здогадались, тема нашого сьогоднішнього уроку «Японія».
  • Урок у нас сьогодні не звичайний. Ми працюємо за методикою «перевернутий клас». Вдома ви опрацьовували надані мною матеріали і готували творче завдання для лепбуку.
  • Протягом уроку ми разом оцінемо ваші знання та усунемо прогалини.

Також виготовимо лепбук для учнів початкових класів, для подальшого використання під час проведення тижня географії. Спробуємо створити книжку з доступною інформацією для них.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Я пропоную вам, оцінити ступінь своєї підготовленості.

Метод «Сходинки до успіху» ( учні ставлять фігури японських людей на сходинку готовності до уроку)

Перша сходинка – Було складно, багато в чому не розібрався.

Друга сходинка – Опрацював, зрозумів, але залишились деякі питання.

Третя сходинка – Все засвоїв, було легко.

  • В кінці уроку ми повернемося до цих сходів.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

План вивчення країни. ( на дошці)

ІУ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Візитна карта країни.

…Колись боги опустили кораловий клинок в океан, а коли виймали його, 4 прозорі краплі впали у воду і перетворились на 4 великих острови – Хокайдо, Хонсю, Сікоку, Кюсю – так була створена Японія.

 

  • Давайте згадаємо візитну карту Японії. Що означає це зображення? (Хризантема – емблема імператора Японії, використовується як замінник державного герба.)
  • Дозвольте перший елемент на лепбук приклею я.

 

  1. ЕГП та місце країни у світі.
  • Які переваги і недоліки  ЕГП Японії як країни-архіпелагу?

Переваги:

  • Омиваючі Японію моря й океани мають для країни величезне значення, як джерело біологічних, мінеральних і енергетичних ресурсів. 
  • Положення Японії на стику материка Євразія і Тихий океан, що знаходиться в центрі Азіатсько-Тихоокеанського регіону, відкриває дуже великі можливості для участі країни в міжнародному поділі праці.

Недоліки:

  • Зв'язок Японії з іншими країнами світу здійснюється тільки морським шляхом. 
  • Японські острови утворилися на перетині кілької острівних вулканічних дуг. За рахунок цього часто відбуваються землетруси: реєструється близько 1500 на рік, але на поверхні відчувається лише чверть із них. Найбільш сильні повторюються раз на 10-30 років. Так само часто відбуваються цунамі - величезні хвилі руйнівної сили висотою до 10м.
  • Внаслідок значної протяжності Японії з півночі на південь  у межах її території існують великі кліматичні відмінності. 

 

  1. Населення.

 Завдання в групах. Вставте пропуски.

  1. Стрімкі зміни у відтворенні населення Японії одержали назву:

А) «Демографічна революція»

Б) «Японське диво»

В) «старіння нації»

  1. Скорочення дитячої смертності

А) «Демографічна революція»

 Б) «Японське диво»

В) «старіння нації»

  1. В Японії відбувається процес

А) «Демографічна революція»

Б) «Японське диво»

В) «старіння нації»

  1. Японія – держава:

А) однонаціональна

Б) двонаціональна

В) багатонаціональна

  1. Рівень безробіття в Японії становить:

А) 3,3%

Б) 7%

В) 33%

 

Група, яка впоралась перша виконує завдання на інтерактивній дошці.

 

  1. Науковий потенціал і технології. (Розкриття питання учнями, індивідуально)
  2. Фундаментальні принципи економіки. (Розкриття питання учнями, індивідуально)
  • Який висновок ви зробили після перегляду відео про автозавод «Тойота»?
  1. Природно-ресурсний потенціал.

Тест на інтерактивній дошці. ( всі виконують в зошитах, самоперевірка)

  1. Який відсоток території Японії займають гори:

А) 20

Б) 50

В) 80

Г) 40

2. Яке значення мають ліси Японії:

А) промислове

Б) грунто та водозахисне

В) оздоровче

Г) снігозахисне

3. Грунти:

А) чорноземи, сіроземи

Б) каштанові, бурі-лісові

В) підзолисті, бурі-лісові, червоно й жовтоземи

Г) підзолисті, каштанові

4. Для виробництва використовують потужність водних ресурсів:

А) морів

Б) річок

В) озер

Г) підземних вод

5. Які мінеральні ресурси є рентабельними:

А) суходолу

Б) океану

6. Переважаючий тип клімату:

А) вологий, теплий

Б) вологий холодний

В) сухий, жаркий

Г) сухий, холодний

  • Що нового ви дізнались з відео про вулкан Фудзіяма?

 

  1. Система розселення.   8. Особливості сучасного постіндустріального суспільства.
  • Порівняйте процеси урбанізації в Японії та країнах Європи.
  • Порівняйте особливості сучасного постіндустріального розвитку Японії з будь-якою країною Європи.

 (вправа «Кола Вена»)

 

  1. Домінуючі складники економіки Японії.
  • Давайте згадаємо домінуючі складники економіки Японії. Розкладіть їх по секторах.

Класифікація на інтерактивній дошці (фронтально)

Третинний сектор:

  • Освіта;
  • Наука;
  • Фінансова діяльність;
  • Транспорт.

Вторинний сектор:

  • багатопрофільне машинобудування;
  • хімічне виробництво;
  • металургійне виробництво;

Третинний сектор:

  • рослинництво
  • тваринництво
  • рибальство та аквакультура.

 

  1. Вторинний та первинний сектори економіки:

9.1.Машинобудування та металургія. (Розкриття питання учнями, індивідуально)

- Навіщо японці створили робота Аїбо?

 

9.2. Електроенергетика.

За допомогою кюар кодів зміна груп.

Закоковано:

Дерево - символ Японії. (Сакура)

Вулкан – символ Японії. (Фудзіяма)

 

- Проаналізуйте діаграми. Які зміни відбулися в структурі електроенергетики Японії протягом останнього десятиліття?  (на екрані)

Робота в групах.

 

  1.        Сільське господарство.

Метод «Куб Блума»

9.4.Зовнішні економічні звязки.

 Робота в групах.

- Розподіліть товари на експортні на імпортні за допомогою карток. (Одна група вибирає тільки експорт а інша тільки імпорт.

Експорт: транспортні засоби, метали, напівпровідники, автозапчастини, енергетичне обладнання, пластмаси, капітал.

Імпорт: нафта, природний газ, вугілля, продукти харчування, одяг.

  • Вкажіть основні напрямки вантажопотоків японських товарів та країни надходження до неї сировини та готових товарів.

(На інтерактивній дошці провести маркерами різних кольорів)

Головні партнери Японії на експорт: КНР, США, Китай, Південна Корея, країни Європи.

Головні партнери Японії на імпорт: КНР, США, Австралія, ОАЕ, країни Європи.

 

  1. Виступ творчої групи. (домашнє завдання)
  • Спрогнозуйте перспективи розширення економічних звязків України з Японією.

У. Підсумок.

Учні створюють вірш «Сенквейн».

  • А зараз пропоную повернутися до «Сходинок до успіху». Чи змінилась ваша позиція?
  • Вважається, що паперовий журавлик приносить щастя, тому в кінці нашого уроку я хочу подарувати всім вам японських журавликів як символ щастя і благополуччя.

УІ. Домашнє завдання.

 

 

docx
Додано
8 лютого 2019
Переглядів
4192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку