КОНСПЕКТ УРОКУ З ГЕОГРАФІЇ на тему: «Вода в атмосфері» 6 кл.

Про матеріал
Цікава розробка уроку з географії. Підручник Географія : підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова. — К.: Генеза, 2014. — 256 с.,
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

КРИВОРІЗЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

 

Кафедра географії та методики її навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ З ГЕОГРАФІЇ

на тему:

 

«Вода в атмосфері»

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготував студент ІV курсу

        групи ГОЕ-17

        Калчев О.С.

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг

2021

 

Мета:

  • навчальна: формувати знання про вологість повітря, випаровування та конденсацію водяної пари;
  • розвивальна: розвивати практичні вміння розв’язувати задачі на визначення вологості повітря; ознайомити із способами регулювання вологості повітря в домашніх умовах; розвивати логічне мислення, увагу, науковий світогляд, уміння робити висновки, виділяти головне, вміння застосовувати знання з математики для розв’язання конкретних практичних завдань;
  • виховна: виховувати відповідальне ставлення до власного здоров’я.

Обладнання:

  • підручник Географія : підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова. — К.: Генеза, 2014. — 256 с., атлас;
  • атлас «Загальна географія: 6 клас» видавництво «Картографія»;
  • робочий зошит;
  • шаблон кросворду.

Опорні поняття: температура повітря, агрегатний стан води, відсоток.

Базові поняття: випаровування, конденсація, абсолютна та відносна вологість.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Хід уроку:

І. Організація класу, привітання, налаштування на роботу.

Доброго дня шановні учні! Як ваш настрій сьогодні?

(Відповідь учнів)

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь.

Прийом «Мозковий штурм»

Давайте разом з вами розв’яжемо невеликий кросворд який допоможе нам дізнатися головне поняття сьогоднішнього уроку та перевірити ваші знання з географічної науки.(вчитель роздає пусті шаблони кросворду)

 

1.

Е

К

В

А

Т

О

Р

 

 

2.

А

Т

М

О

С

Ф

Е

Р

А

 

3.

Г

Л

О

Б

У

С

 

4.

М

Е

Т

Е

О

Р

О

Л

О

Г

І

Я

 

 

5.

Ф

Л

Ю

Г

Е

Р

 

 

 

6.

В

І

Т

Е

Р

7.

Т

И

С

К

 

 

8.

А

М

П

Л

І

Т

У

Д

А

9.

Ч

Е

Р

В

Е

Н

Ь

 

  1. Уявна лінія, що охоплює  земну кулю в найширшій її частині і ділить її на північну і Південну півкулі.
  2. Повітряна оболонка Землі.
  3. Зменшена в мільйони разів модель Землі.
  4. Наука, що вивчає атмосферу Землі.
  5. Прилад, яким вимірюють силу і напрямок вітру.
  6. Горизонтальне переміщення повітря з області більш високого тиску в область більш низького.
  7. Сила, яка тисне на кожну одиницю земної поверхні.
  8. Різниця між найвищою і найнижчою температуро.
  9. Час. Коли сонце в полудень піднімається найвище на небозводі в Північній півкулі припадає на місяць_______.

Ви великі молодці, показали досить високі результати при розв’язку кросворду.

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

Слово вчителя

Давайте відкриємо підручник на сторінці 128 та запишемо тему уроку в робочий зошит. Темою уроку сьогодні є «Вода в атмосфері».

Як ми з вами вже знаємо в повітрі знаходиться певна кількість води, але більшу частину її ми не бачимо, бо вона перебуває у вигляді водяної пари.

Прийом «Робота з підручником»

Давайте за допомогою підручника на сторінці 128 знайдемо визначення поняття «водяна пара» та запишемо його в робочі зошити( Водяна пара – це безбарвний і невидимий газ, що може перетворитися на краплинки води чи кристалики льоду, розмалювавши небо різними хмарами, витонченими легкими, темними важкими чи схожими на купу снігу).

Прийом «Пригадування»

Водяна пара – це також один із трьох агрегатних станів перебування води. Які ще два агрегатних станів ви знаєте?

(відповідь учнів)

Добре молодці!

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Слово вчителя

Водяна пара потрапляє у нижні шари атмосфери в результаті випаровування води з поверхні водойм, вологих ґрунтів і рослин.

Отже, випаровування – це процес переходу води з рідкого стану в газоподібний, тобто при нагріванні води збільшується швидкість руху молекул води і разом з тим втрачають зв’язок з поверхнею.

Прийом «Приклад з власного життя»

Напевно ви бачили процес випаровування у власному житті багато раз. Тож давайте згадаємо разом в яких ситуаціях ви бачили цей процес?

(відповідь учнів)

Слово вчителя

Процес випаровування формує певний вміст водяної пари в повітрі. Саме цей вміст називається вологістю повітря. Вона вимірюється у грамах на 1 м куб (г/м куб). Вологість повітря залежить від температури.

Прийом «Робота з діаграмою»

Звернимося до малюнку 101 в підручнику на сторінці 129.

На діаграмі зображений  максимальний вміст водяної пари в повітрі за певної температури. Які висновки ми можемо зробити з розглянутої діаграми?

Відповідь учнів: Чим вища температура, тим більше пари в 1 м. куб. повітря.

Так, але  під час випаровування повітря не може вміщувати водяну пару безмежно. Ця межа залежить від його температури. Наприклад, 1 м³ повітря при +20ºС може містити будь-яку кількість пари, але не більше ніж 17 г води. Якщо повітря увібрало максимально можливу за даної температури кількість пари, його називають насиченим. Здебільшого повітря буває ненасиченим, тобто воно містить водяної пари менше, ніж можливо.

Вологість не залишається сталою протягом доби, місяця, року і часто змінюється над різними територіями як суходолу, так і океану.

Прийом «Робота в зошиті»

Записуємо в зошит визначення «вологість повітря»( міра, яка вказує на вміст водяної пари в повітрі).

Слово вчителя

Давайте разом з вами замалюємо в зошит схему «Види вологості».

Абсолютна вологість — це кількість водяної пари у грамах, яка  міститися в 1 м куб. повітря при даній температурі.

Наприклад, якщо  кажуть: абсолютна вологість повітря становить 15 г/ м³, це означає, що в 1 м³ повітря мститься 15 г пари.  

В інформації про погоду ми постійно чуємо не про абсолютну, а про відносну вологість.

Відносна вологість – це відношення фактичного вмісту водяної пари  в повітрі до можливого при даній температурі, виражене у відсотках. Наприклад, при температурі +20°С, коли у повітрі утримується тільки 8,5 г/м куб водяної пари, відносна вологість становить 50%, тобто набагато менше тієї кількості водяної пари, яку повітря могло б вмістити при цій температурі.

Отже, можемо зробити висновок про, що: чим більша відносна вологість, тим більша ймовірність випадання опадів.

Відносна вологість повітря завжди висока (85%) в екваторіальних широтах. Чому? (Бо там цілорічно висока температура і велике випаровування з поверхні).

Так само висока відносна вологість повітря і в полярних районах, але вже через низькі температури, бо для насичення холодного повітря не потрібно багато вологи. У помірних широтах відносна вологість взимку вища, ніж улітку.

Прийом «Поміркуй!»

Як ви важчаєте, які є способи регулювання вологості повітря в домашніх умовах?

(Відповідь учнів)

 Провітрювання приміщень;

 вологе прибирання кімнати    

 використання оприскувача;

 використання кімнатних рослин, штучних фонтанчиків, акваріумів;

 

Слово вчителя:

Сьогодні популярним є використання спеціальних приладів — зволожувачів повітря, таких як, наприклад паровий і ультразвуковий, що зображені на малюнку 103 вашого підручника(ст.130), які зволожують або осушують повітря для підтримання комфортного мікроклімату в приміщеннях, теплицях, холодильних камерах для овочів і фруктів.

VI. Узагальнення та систематизація знань та вмінь.

Гра «Правда чи не правда»

1. В атмосферу водяна пара надходить тільки з опадами. (-)

2. Вологість повітря залежить від його  температури. ( +)

3. Якщо повітря містить менше вологи ніж можливо за даної температури, то воно є ненасиченим. (+)

4. Абсолютна вологість виражається в %. (-)

5. Відносна вологість повітря завжди висока в екваторіальних широтах. (+)

6. Для вимірювання відносної вологості використовують прилад гігростат. (-)

7. Високу температуру краще переносити, якщо вологість понижена. (+)

8. Повітря вважається сухим при вологості менше 55 %. (+)

9. Розрізняють абсолютну та відносну вологість повітря. (+)

Добре дякую, ви великі молодці.

VII. Підсумки уроку

Давайте підіб’ємо підсумки уроку.

Прийом « Мікрофон»

Я зачитую вам початок речення, а ви маєте продовжити.

Поїхали:

Під час уроку я:

                                Дізнався….

                                Навчився….

                                Усвідомив…..

                                Зрозумів…..

                                Вивчив…..

                                Розглянув….

                               Запам’ятав…..

        

Сьогодні найактивніші учні отримують гарні оцінки.

VIII. Домашнє завдання

  1. Опрацювати параграф підручника №36
  2. Виконати завдання №8 на сторінці 131.
docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
12 квітня 2021
Переглядів
475
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку