Конспект уроку з географії України 8 клас на тему "Клімат території України"

Про матеріал
Розробка уроку допоможе здобувачам освіти сформувати знання про загальні риси клімату України; систематизувати знання про основні фактори кліматоутворення; сформувати вміння визначати особливості факторів кліматоутворення в Україні; закріпити навички та вміння учнів в роботі з кліматичними картами.
Перегляд файлу

Дата  ____                                                                                             Клас ____

УРОК 19

Тема: Загальна характеристика клімату України

 

Мета: сформувати знання про загальні риси клімату України;    систематизувати знання про основні фактори кліматоутворення; сформувати вміння визначати особливості факторів кліматоутворення в Україні; закріпити навички та вміння учнів в роботі з кліматичними картами.

 

Обладнання: кліматична карта України, політична карта світу, карта кліматичних поясів світу, атлас, фотографії ПБК, роздавальний матеріал (ОС), підручник.

Тип уроку: формування нових знань та вмінь учнів.

 

Опорні поняття: клімат, кліматоутворюючі фактори, кліматичний пояс, тип клімату.

Хід уроку

 

І Організаційний момент:

Привітання класу, повідомлення теми та мети уроку, написання у робочі зошити числа та теми уроку. (СЛАЙД 1,2)

ІІ  Актуалізація опорних знань та вмінь:

1.« Мозковий штурм»: (СЛАЙД 3)

  • Клімат – це…
  • Основні кліматичні пояси
  • Перехідні кліматичні пояси
  • Типи клімату
  • Погода – це…
  • Метеорологічні прилади
  • Що таке сонячна радіація?
  • Вітер – це…
  • Як називаються лінії на кліматичній карті, що з’єднують точки з однаковою температурою?

2. Прийом «Знайди термін»: (СЛАЙД 4)

ІІІ Мотивація пізнавальної діяльності учнів:

Тема нашого уроку сьогодні «Клімат України». Чому необхідна ця тема?

Кліматичні умови впливають на рельєф, поверхневі та підземні води, розвиток рослинності, поведінку тварин, ґрунти. Від кліматичних умов, в значній мірі, залежать умови проживання, господарська діяльність та відпочинок людей. Ви бачите на слайді схему, я пропоную вам подумати і дати відповіді – як клімат впливає на інші компоненти в природному комплексі? (СЛАЙД 5)

 

 

 

Схема:

 

    Ґрунти

   

    Внутрішні води

 

    Рельєф

Клімат   

 ?   Рослини

 

    Тварини

   

    Господарська діяльність людини

 

Клімат місцевості це один з важливих компонентів в природному комплексі, зміна якого може призвести до зміни всього природного комплексу.

Давайте пригадаємо разом з вами умови формування клімату. (СЛАЙД 6)

Сьогодні на уроці я пропоную розв’язати 2 проблемних питання які мене турбують:

1. Чи можна Україну віднести до територій з кліматичним комфортом?

2. Чи можуть в кліматичних умовах України рости мої улюблені рослини – пальми? (СЛАЙД 7)

ІV Вивчення нового матеріалу:

 1) У вас на партах знаходяться атласи за 7 клас, в яких треба знайти карту кліматичних поясів світу.

- Які кліматичні пояси охоплюють Європу?

- В межах яких кліматичних поясів знаходиться Україна? (СЛАЙД 8)

Отже, помірний кліматичний пояс. Що характерно для нього?

Невеличка частина Кримського півострова, вузька смуга ПБК знаходиться в субтропічному кліматичному поясі. Які його особливості?

В Україні будуть чітко виражені зональні відмінності кліматичних умов. У зв’язку з значною протяжністю території в широтному напрямку, помітно збільшується континентальність клімату з пн.зх на пд.сх.

Ми з вами пам’ятаємо, що клімат території залежить від кліматоутворюючих факторів. Для того, щоб дізнатись про їх вплив на Україну, я пропоную скористатись текстом підручника. Ви отримаєте завдання по групах – дізнатися, який вплив вони створюють.

1 група: сонячна радіація

2 група: циркуляція атмосфери

3 група: підстилаючи поверхня (СЛАЙД 9)

Кожна група обирає відповідаючого і того, хто буде слідкувати за часом. Доповіді слухаємо по порядку. Учні іншої групи роблять помітки у зошитах.

І група.

Сонячна радіація: (СЛАЙД 10)

Розподіл сонячної радіації: (СЛАЙД 11)

Альбедо: (СЛАЙД 12)

ІІ група.

Атмосферна циркуляція: (СЛАЙД 13)

Атмосферний фронт: (СЛАЙД 14)

    - холодний фронт: (СЛАЙД 15)

    - теплий фронт: (СЛАЙД 16)

Циклони та антициклони (СЛАЙД 17)

    - циклон (СЛАЙД 18)

    - антициклон (СЛАЙД 19)

Бризова циркуляція (СЛАЙД 20)

ІІІ група.

Вплив підстилаючої поверхня (СЛАЙД 21)

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Відповісти на питання: (СЛАЙД 23 - 25)

2. Я пропоную відповісти на питання: (СЛАЙД 26)

- Що буде впливати на збільшення опадів на заході України, зниження температури влітку, збільшення температури взимку? (близькість океану)

- Чому в Україні часті зміни впливу вологого західного та сухого східного повітря? (рівнинність рельєфу)

- Яка буде встановлюватися погода при дії циклонів, антициклонів?

- Які види опадів бувають в Україні?

    VI Підсумок уроку:

Чи зможете ви відповісти на проблемні питання, які були поставлені на початку уроку? (СЛАЙД 27)

  • Територію України можна назвати кліматично комфортною тому, що кліматичні умови сприятливі для ведення с/г, роботи транспорту, відпочинку людей; Україна знаходиться в помірному та субтропічному кліматичному поясі;
  • На території України можуть рости пальми в межах субтропічного кліматичного поясу на ПБК. (демонстрація фото)

Ми відповіли на поставлені запитання. Мети уроку досягли.

VІІ Домашнє завдання:

Прочитати сторінки підручника, Підготувати усне оповідання  “Наближається циклон…” (СЛАЙД 28)

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
9 грудня 2023
Переглядів
487
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку