Конспект уроку з інформатики 5 клас "Комп’ютерні мережі. Локальна мережа. Використання мережевих папок

Про матеріал
Конспект уроку з інформатики для 5 класу за підручником Морзе Н.В. Підручник з інформатики для учнів 5 кл. загальноосвіт.навч. закл. / Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 – 192 с.. Розділ ІІІ. УРОКИ ІНФОРМАТИКИ В 5 КЛАСІ З РОЗДІЛУ «МЕРЕЖЕВІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА ІНТЕРНЕТ» ТЕМА. Комп’ютерні мережі. Локальна мережа. Використання мережевих папок Цілі: - навчальна: сформувати поняття про комп’ютерні мережі, мережну взаємодію, типи комп’ютерних мереж; мережні папки; сформувати навички роботи в локальній мережі, використовувати її ресурси; - розвивальна: розвивати інформаційну культуру учнів; логічне мислення, пам'ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати; - виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість, інтерес до теми і до предмета. Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Перегляд файлу

Розділ ІІІ. УРОКИ ІНФОРМАТИКИ В 5 КЛАСІ З РОЗДІЛУ  «МЕРЕЖЕВІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА ІНТЕРНЕТ»           

 

ТЕМА. Комп’ютерні мережі. Локальна мережа. Використання               мережевих папок

Цілі:

  • навчальна: сформувати поняття про комп’ютерні мережі, мережну взаємодію, типи комп’ютерних мереж; мережні папки; сформувати навички роботи в локальній мережі, використовувати її ресурси;
  • розвивальна: розвивати інформаційну культуру учнів; логічне мислення, пам'ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість, інтерес до теми і до предмета.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

1) Привітання із класом

ІІ. Актуалізація опорних знань

Гра «Так чи ні?»

Дотримання правил роботи з комп’ютером та поведінки в комп’ютерному класі.

Вчитель називає правила роботи: якщо це можна робити в комп’ютерному класі, учні показують великий палець, а якщо не можна – великий палець, опущений донизу.

  •         До кабінету інформатики треба заходити лише за дозволом вчителя C:\Users\Диретор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\53JWBHU2\220px-Thumbs_up[1].jpg
  •         Можна їсти в кабінеті інформатики 
  •         Біля комп’ютера треба сидіти рівно C:\Users\Диретор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\53JWBHU2\220px-Thumbs_up[1].jpg
  •         Можна бігати біля комп’ютерів та в кабінеті взагалі
  •         На монітор комп’ютера не можна ставити квіти, класти книги тощо C:\Users\Диретор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\53JWBHU2\220px-Thumbs_up[1].jpg
  •         Не можна торкатися руками дротів під напругою C:\Users\Диретор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\53JWBHU2\220px-Thumbs_up[1].jpg
  •         Для зручності можна ставити клавіатуру на коліна
  •         За комп’ютером треба працювати сухими, чистими руками C:\Users\Диретор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\53JWBHU2\220px-Thumbs_up[1].jpg

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Уявіть ситуацію „Якби...”: на уроці інформатики на комп’ютері у вашого однокласника є необхідні файли (зображення, музика, відео), а на вашому немає. Зате до вашого комп’ютера під’єднаний принтер, а однокласникові потрібно роздрукувати реферат.
  • Який вихід з даних ситуацій ви можете запропонувати?

(Учні пропонують свої варіанти, зокрема перенести файли за допомогою знімних носіїв інформації (флешки, диски) або з’єднати комп’ютери між собою.)

  • Часто виникає потреба швидко передавати необхідну інформацію на відстань, використовувати спільні пристрої, це набагато швидше, ніж переносити документи на флешці. Тобто, як ви вже зрозуміли, виникла потреба об’єднати комп’ютери в мережу.
  • Що для цього потрібно? (Спеціальне обладнання та спеціальне програмне забезпечення.)
  • А якщо комп’ютери знаходяться не в одній кімнаті, а, наприклад, у сусідніх? на різних поверхах? в різних містах чи країнах?

Відповіді на ці та інші запитання ви дізнаєтесь під час вивчення нової теми « Мережеві технології та Інтернет»

Вступна бесіда

 Сьогодні ми починаємо вивчати тему «Мережеві технології та Інтернет», яка розрахована на п’ять уроків.

Під час вивчення цієї теми ви повинні виконати  практичну роботу, наприкінці вивчення теми проведемо підсумковий урок.

Коротка характеристика нової теми. Висвітлення її ролі у курсі інформатики та в різних видах діяльності людини. Доведення важливості теми конкретними практичними прикладами.

ІV. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку

V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Що таке локальна комп’ютерна мережа?

Мережа – це сукупність пов’язаних між собою об’єктів, що мають однакове призначення та спільні властивості.

Комп’ютерна мережа – сукупність комп’ютерів  й інших пристроїв, з’єднаних між собою для обміну даними та спільного використання пристроїв.

Локальна комп’ютерна мережа – це мережа, що об’єднує комп’ютери та інші пристрої на обмеженій площі, наприклад, локальна мережа в школі, будинку, офісі.

Що таке локальна комп’ютерна мережа?

У мережах обмін даними може відбуватися спеціальними каналами – проводами, або безпровідним способом.

Саме завдяки цим каналам можна налагодити мережну взаємодію між об’єктами мережі.

Мережна взаємодія – обмін повідомленнями між пристроями мережі.

Сервер – це комп’ютер, що надає послуги або ресурси за відповідними запитами іншим комп’ютерам.

Клієнт – це комп’ютер у мережі, що використовує ресурси сервера.

Як працювати з об’єктами локальної мережі?

Доступ – це право на використання деякого ресурсу.

Ресурси мережі – це апаратні, програмні, та інформаційні об’єкти.

Розрізняють такі рівні доступу: повний, частково обмежений – з правом використовувати лише окремі ресурси, та обмежений.

Потрібні відомості зазначаються при створенні  облікового запису користувача.

Обліковий запис користувача – сукупність відомостей про користувача та його права при роботі з об’єктами операційної системи й мережі.

Сеанс користувача – це робота за комп’ютером з обліковим записок користувача.

Якщо комп’ютери підключено до локальної мережі, то у вікнах папок при роботі з операційною системою Windows 7, відображуються розташовані на інших комп’ютерах об’єкти, до яких надано спільний доступ.

При виборі будь-якого мережного ресурсу (диску, папки або файла) в рядку стану відображається встановлений рівень доступу.

Надати спільний доступ можна за допомогою вказівок вікна папки, що міститься у списку Дозволити спільний доступ для… чи за допомогою контекстного меню виділеного об’єкта.

Щоб відкрити об’єкт, який розташований на іншому комп’ютері локальної мережі, необхідно його обрати серед об’єктів мережі та двічі клацнути на його значку. У такий спосіб здійснюється навігація локальною мережею.

Навігація локальною мережею – це перегляд вмісту об’єктів операційної системи, що розміщені на комп’ютерах локальної мережі.

V. Самостійне застосування знань у стандартних ситуаціях

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.

Завдання 1. Рівний доступ Визнач рівень доступу до файлів на локальному комп’ютері. У бібліотеці Документи створи папку Спільна_К та відкрий до неї спільний доступ.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/ Для учнів 5-х класів / Інформаційні процеси та системи

 Завдання на с. 52 підручника

Завдання 2. Переміщення зображень

Створи папку, що має назву твого прізвища та імені, і папці Спільні зображення на одному з комп’ютерів локальної мережі та скопіюй до неї файл Побудова мережі.jpg з папки Зображення твого комп’ютера.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/ Для учнів 5-х класів / Інформаційні процеси та системи

Завдання на с. 52 підручника

Завдання 3. Перегляд текстових документів

Переглянь текстові документи однокласників, розміщені в папці Тексти на іншому комп’ютері локальної мережі.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/ Для учнів 5-х класів / Інформаційні процеси та системи

Завдання на с. 53 підручника

Завдання 4. Переміщення текстового документа

Встанови порядок дій, які слід виконати для переміщення текстового файла Робота.txt у папку Спільні документи на комп’ютері з іменем Учень 1 у мережі. Розмісти у правильній послідовності дії, запропоновані у вправі за посиланням http://LearningApps.org/view2446759.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/ Для учнів 5-х класів / Інформаційні процеси та системи

Завдання на с. 53 підручника

Завдання 5. Керування доступом у локальній мережі

Визнач, чи може користувач локальної мережі встановити спільний доступ до папок, розміщених на інших комп’ютерах локальної мережі. Зроби висновок

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/ Для учнів 5-х класів / Інформаційні процеси та системи

Завдання на с. 53 підручника

Завдання 6. Працюємо в

Яка комп’ютерна мережа створена в вашій школі? Висловте спочатку свої припущення, а потім доведіть їх.

Завдання на с.53 підручника

  1. Вправи для очей.

VІI. Узагальнення та систематизація знань

Бесіда з елементами опитування

  • Що таке комп’ютерна мережа.
  • Які існують комп’ютерні мережі?
  • Що таке сервер?
  • Для чого потрібні комп’ютерні мережі?
  • Назвати основні типи комп’ютерних мереж.
  • Чим вони відрізняються?
  • Як надати спільний доступ до папки для користувача і комп'ютера?
  • Коли виникає потреба копіювати й переміщувати файли між різними комп'ютерами локальної мережі? Наведи приклади.

VIІI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п.7

ІХ. Підсумки уроку

Рефлексія

Підніміть жовті смайлики всі кому було на уроці цікаво і все зрозуміло, зелені – ті, у кого не виникало труднощів під час виконання завдань, червоні – ті, у кого виникали труднощі.

X. Оцінювання роботи учнів

Оцінюється діяльність учнів на уроці, враховуючи гру «Так чи ні» та практичне завдання.

 

docx
Додано
17 січня 2019
Переглядів
14363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку