Конспект уроку з інформатики для 5 класу на тему: Алгоритмічна структура розгалуження

Про матеріал

Тема: Алгоритмічна структура розгалуже

Цілі:

  • навчальна: навчити складати алгоритми з розгалуженнями для розв'язування поставленої задачі; записувати та запускати на виконання алгоритми в середовищі виконання алгоритмів;
  • розвивальна: розвивати уважність, пам'ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп'ютері;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп'ютерної техніки.
Зміст архіву
Перегляд файлу

Тема: Алгоритмічна структура розгалуження.

Клас: 5

Цілі:

  • навчальна: навчити складати алгоритми з розгалуженнями для розв’язування поставленої задачі; записувати та запускати на виконання алгоритми в середовищі виконання алгоритмів;
  • розвивальна: розвивати уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація, інструкція з ТБ.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання;
  • перевірка присутніх;
  • перевірка готовності учнів до уроку.

IІ. Повторення матеріалу

  1. Фронтальне опитування.
  • Пояснити походження слова  алгоритм.
  • Назвати форми алгоритмів.
  • Назвати властивості  алгоритмів.
  • Що таке висловлювання? Які вони бувають?
  1. Робота по карткам «Перевірь себе». 
  2. Взаємоперевірка. 

 

IІІ. Мотивація навчальної діяльності

Методичний прийом «Вiдгадай блок схему»

— Кожен виконавець має свою систему команд. З цих команд можна скласти алгоритм. Алгоритм виконують у певному місці, яке називають середовищем виконання алгоритму.

Уважно розгляньте рисунки та вкажіть місце виконання алгоритму:

— У чому полягає відмінність між останніми двома рисунками?

— Алгоритми можна виконувати не лише в реальних середовищах, а й у віртуальних. Це можуть бути середовища різних програм, а також спеціальні навчальні середовища виконання алгоритмів. З одним із таких навчальних середовищ ви ознайомитеся на сьогоднішньому уроці.

IV. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку

V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

VI. Самостійне застосування знань у стандартних ситуаціях

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.
  4. Вправи для очей.

VII. Домашнє завдання

VIII. Підсумки уроку

Рефлексія

Гра «Чарівні окуляри»

Крізь ці окуляри можна побачити лише добрі риси характеру Рудого кота. Підберіть слова-характеристики для нашого героя на кожну літеру назви середовища, у якому він живе:

С — симпатичний;

К — кумедний;

Р — радісний;

Е — ерудований;

Т — товариський;

Ч — чесний.

ІX. Оцінювання роботи учнів

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Алгоритмічна структура розгалуження За новою програмою

Номер слайду 2

Навчальна:навчити складати алгоритми з розгалуженнями для розв’язування поставленої задачі; записувати та запускати на виконання алгоритми в середовищі виконання алгоритмів; Розвивальна:розвивати уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері ; Виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Умова Початок та кінець Ввід та вивід даних Послідовність команд, дій

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

При розв'язуванні задач часто використовуються алгоритми з розгалуженням, які передбачають виконання певних дій залежно від істинності деякого висловлювання, що є умовою виконання певних команд.

Номер слайду 9

Наприклад, алгоритм переходу дороги по пішохідному переходу, який регулюється світлофором: якщо горить зелене світло, слід переходити дорогу, в іншому разі — слід зупинитися перед пішохідним переходом.

Номер слайду 10

Алгоритмом із розгалуженням можна вважати алгоритм здійснення дзвінка з мобільного телефону: якщо є кошти на рахунку і мережа доступна, то ти набираєш номер адресата, інакше виклик не буде здійснено. При побудові таких алгоритмів використовують алгоритмічну структуру розгалуження.

Номер слайду 11

Алгоритмічна структура, що дає змогу виконавцеві алгоритму вибрати сценарій подальших дій залежно від істинності певного висловлювання, називається розгалуженням.

Номер слайду 12

Розрізняють дві форми структури розгалуження: повну та неповну. Структура розгалуження повної форми схожа на умовне висловлювання «Якщо — то — інакше», у якому після «то» та «інакше» записують не висловлювання, а команди, які необхідно виконати залежно від істинності висловлювання, записаного в умові. Її можна подати графічно.

Номер слайду 13

Базову структуру розгалуження повної форми в середовищі Скретч можна подати командою: Умова Команди, що виконуються, коли умова істинна Команди, що виконуються, коли умова хибна

Номер слайду 14

Для реалізації розгалуження неповної форми в середовищі Скретч використовують команду: Умова Команди, що виконуються, коли умова істинна

Номер слайду 15

Дайте відповіді на запитання Наведіть приклад застосування алгоритмічної структури з розгалуженням з життя та навчальної діяльності. Що таке розгалуження в алгоритмі? Наведіть приклад застосування алгоритмічної структури з розгалуженням з життя та навчальної діяльності. Як виконувати в середовищі Скретч проект, що містить базову алгоритмічну структуру розгалуження?

Номер слайду 16

Розгадайте ребус Розгалуження «Ребуси українською» © rebus1.com

Номер слайду 17

Працюємо за комп’ютером Розділ 4 § 27

Номер слайду 18

1 2 3

Номер слайду 19

zip
Додано
5 січня 2019
Переглядів
2150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку