Відкритий урок допомогає встановити рівень засвоєння основних елементів середовища описання і виконання алгоритмів, сприяє більш глибокому опануванню навчальним матеріалом, його узагальненню та систематизації.
розвиває уважність, пам'ять, мовлення, логічне та алгоритмічне мислення, навички командної роботи
виховує працелюбність, відповідальність, інформаційну культуру, інтерес до предмету
Відкритий урок з інформатики для 5 класу
Тема: Програма. Середовище виконання алгоритмів.
Мета:
Навчальна - встановити рівень засвоєння основних елементів середовища описання і виконання алгоритмів, сприяти більш глибокому опануванню навчальним матеріалом, його узагальнення та систематизація.
Розвивальна - розвивати уважність, пам’ять, мовлення, логічне та алгоритмічне мислення, навички командної роботи.
Виховна - виховувати працелюбність, відповідальність, інформаційну культуру, інтерес до предмету.
Х І Д У Р О К У
1 Завдання: РОЗМИНКА
Відповідають по одному учаснику кожної команди по черзі.За правильну відповідь-1 бал. На відповідь-2 секунди. Якщо відповідь не правильна, то можливість надається іншій команді і за правильну відповідь вона отримує пів-бала.
1. Дія, яка відбувається з клавішею (натиснення).
2. Неправильний запис в програмі (помилка).
3. Спеціальна програма, яка виконує небажані для користувача дії на комп’ютері (вірус)
4. Строго визначена послідовність дій при розв’язанні задачі (алгоритм)
5. Вказівка виконавцю (команда)
6. Проблема, яку треба вирішити (задача)
7. Пристрій, який призначений для зчитування даних (сканер)
8. Графічний спосіб подання інформації (блок-схема)
9. Символ - разділювач (пропуск)
10. Найпростіший пристрій для обчіслювання (рахівниця)
11. Так називають специалистів в своїй сфері (ас)
12. «Мозок» комп’ютера (процесор)
13. Зламувальник комп’ютерных програм (хакер)
14. Популярний серед школярів вид комп’ьютерних програм (игра)
15. Частина алгоритму, що повторюється (цикл)
16. Печатний пристрій (принтер)
17. Вказівник місцеположення на екрані (курсор)
18. Стан, в якому комп’ютер не реагує на дії ( зависання)
19. Месце зберігання інформації (пам’ять)
20. Починаючий користувач (чайник)
21. Всесвітня глобальна мережа (Інтернет)
22. Карманний пристрій для обчислювання (калькулятор)
23. Як називається людина - фанат комп’ютерних игор (геймер)
24. Числовое представлення думки викладача про роботу здобувача освіти (оцінка)
25. Пристрій для роботи з Інтернетом (модем)
2 Завдання: Скласти алгоритм
3 Завдання: Скласти із паперових частин (пазлів) вікно програми Скретч
4 Завдання
Синоніми
Для кожного слова і словосполучення необхідно придумати його синонім з інформатики, або пристроя комп’ютера.
Антоніми
Омоніми
Дати означення, об’єкту, який зображений на малюнку
5 Завдання: Закінчити речення:
1. Файли, які відкривають і створюють в середовищі СКРЕТЧ …(проекти).
2. Послідовність виконуваних дій називають... (алгоритм).
3. Майданчик, на якому відбуваються події з виконавцями у СКРЕТЧ…(сцена).
4. Послідовність, яка складається з запропонованих у середовищі СКРЕТЧ команд…(алгоритм).
5. Запис алгоритму за допомогою геометричних фігур — ... (блок- схема).
6. Виконавців алгоритму в середовищі Скретч ще називають…(спрайтами).
7. Програма в середовищі Скретч називається…(скриптом).
8. Точна, зрозуміла вказівка для виконання якоїсь дії… (Команда)
9. Команда іншим словом… (Вказівка)
10. Чітка послідовність дій... (План)
11. Алгоритм, складений для комп’ютера... (Програма)
12. Електронний пристрій для обробки інформації... (Комп’ютер)
13. Того, хто виконує алгоритм, називають... (виконавець)
14. Пристрій для відображення даних на екрані називається…(монітор).
6 Завдання: Ребуси
ДИСКЕТА
ІНФОРМАТИКА
ІНФОРМАЦІЯ
КЛАВІАТУРА
КОМП'ЮТЕР
ОБРОБКА
VI. Підбиття підсумків