Створення та опрацювання однорівневих списків у текстовому процесорі WORD 2010
Цілі:
• навчальна: навчити учнів створювати однорівневі маркіровані та нумеровані списки, змінювати вид маркеру та вид нумерації, форматувати об’єкти текстового документа;
• розвивальна: сприяти всебічному розвитку, розвивати логічне мислення дітей, уміння оперувати раніше отриманими знаннями, уміння критично оцінювати отриману інформацію;
• виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики та любов до України у відображанні характеру нашого народу.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ.Актуалізація знань
Демонстрація: зміст підручника, класного журналу зі списками учнів, меню шкільної їдальні.
Питання вчителя до учнів:
Завдання вчителя до учнів:
Визначте описи текстових фрагментів, які доцільно оформити у вигляді списку:
Учитель. Як ви вже зрозуміли відповівши на питання, що тема нашого уроку «Створення та опрацювання однорівневих списків у текстовому процесорі WORD 2010».
IІІ. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя (із демонструванням презентації на екрані)
Список у текстовому документі - це набір текстових об'єктів (слів, словосполучень, речень тощо), які відділені за допомогою позначок.
У текстовому процесорі WORD 2010 можна створити три типи списків:
Нумерований. На початку кожного абзацу стоїть порядковий номер або літера.
Літературні казки:
Маркований. На початку кожного абзацу стоїть спеціальний символ — маркер
Літературні казки:
Учитель: Як Ви вважаєте, коли використовувати доречно нумеровані, а коли марковані списки?
Послідовність приготування чаю:
1. Налити в чайник води
2. Поставити чайник на вогонь
3. У чашку покласти пакетик чаю та 1-2 ложки цукру (за бажанням)
4. Кип’яток налити в чашку
5. Почекати 1 хвилину - і чай готовий.
Висновок: нумеровані списки використовують для однотипних даних, які можна впорядкувати та пронумерувати
Купити в магазині:
Висновок: марковані списки використовують для зв'язування між собою невпорядкованих даних
Запитання до учнів. У яких із перелічених випадків варто використовувати нумерований, а в яких краще маркований список?
Існує кілька способів оформлення фрагмента тексту у вигляді списку.
І спосіб. Основний. До початку введення списку слід розмістити курсор у потрібному місці документа і виконати Основне Абзац Маркери або Нумерація (Пояснення матеріалу проходить у текстовому процесорі WORD 2010 )
Для вибору іншого виду маркера чи номера слід вибрати кнопку біля потрібного типу списку та у відкритому переліку Бібліотека маркерів або Бібліотека нумерованих списків вибрати потрібний варіант оформлення. Після цього можна вводити перший елемент списку.
Спосіб 2
Після введення першого елемента списку потрібно натиснути клавішу Enter - у наступному рядку автоматично з'являться номер або маркер. Коли останній елемент списку буде введено, потрібно повторно вибрати кнопку відповідного списку на Стрічці, або двічі натиснути Enter, або видалити номер чи маркер клавішею Backspace.
II спосіб. Перетворення абзаців на список. Якщо деякі абзаци введеного раніше тексту, потрібно оформити як список, то слід:
Після цього біля першого рядка кожного з виділених абзаців з'явиться вибраний маркер або номер. (Пояснення матеріалу проходить у текстовому процесорі WORD 2010 )
ІІІ спосіб. Автоматичне створення списку. Розмістивши курсор у потрібному місці документа, слід увести деякі символи, які визначають вид бажаного списку, і натиснути клавішу Пропуск. Одразу ж умовні символи перетворяться на відповідний маркер або номер. Далі можна розпочинати введення першого елемента списку. (Пояснення матеріалу проходить у текстовому процесорі WORD 2010 )
Для автоматичного створення списку потрібно ввести символи:
Марковані та нумеровані списки належать до так званих однорівневих списків.
У текстовому процесорі можна створити третій тип списків - багаторівневий, у якому елементи списку можуть бути вкладені інші списки. (Приклади оформлення та пояснення матеріала проходить у текстовому процесорі WORD 2010)
Список покупок:
ІV. Фізкультхвилинка
V. Формування вмінь та навичок
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі.
Робота за комп’ютером.
(Другу частину нового матеріалу учні опрацьовують шляхом досліджень)
Дослідження 1. Редагування списків у WORD 2010.( додаток 1)
Дослідження 2 . Форматування списків у WORD 2010.(додаток 2)
VI. Підбиття підсумків уроку
1. Що таке списки?
2. На які види поділяються списки?
3. Як змінити тип маркера?
4. Для яких цілей використовують маркіровані та нумеровані списки? Де використовують списки?
5. В яких підручниках ви зустрічали списки?
Домашнє завдання
Додаток 1
Дослідження 1
1. Enter
І. Встановити маркований список
Зима
Весна
Осінь
2. Backspace або Delete
ІІ.Встановити нумерований список
Зима
Весна
Літо
Літо
Осінь
3. Контекстне меню
1) Створити багаторівневий список, використовуючи
зменшити або збільшити відступ
Вересень
Жовтень
Листопад
2)Продовжити нумерацію
Виконати сортування за абзацами; текст; за зростанням.
Список кольорів
Червоний,
Фіолетовий
Синій,
Помаранчевий,
Зелений,
Жовтий,
Блакитний,
Додаток 2
Дослідження 2
«Сім чуде́с Украї́ни» — сім історико-культурних пам'яток України.
2)Табуляція
Установіть на горизонтальній лінійці такі відступи елементів списку:
За функцією:
За функцією:
Установити та змінити позиції табуляції у вікні Табуляція
(вибрати довільно шрифт, розмір, колір)
ТОП-10 страв української кухні
Червоний борщ
Сало
Холодець
Сирники
Голубці
Вареники
Деруни
Котлети по-київськи
Гречаники
Бігос