Конспект уроку з інформатики для 7-го класу на тему: "Розгалуження в програмі Scratch"

Про матеріал

Мета:

навчальна: навчити а розрізняти структури розгалуження в алгоритмах із життя та навчальної діяльності, вивчати запис структури розгалуження у вигляді блок-схеми; навчити учнів записувати алгоритм з розгалуження у вигляді послідовності команд виконавця у середовищі Скретч;

виховна: виховувати пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо, виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу;

розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес, навики роботи з середовищем виконання алгоритму; алгоритмічне мислення, пам'ять, уважність.
Перегляд файлу

Урок

Тема. Алгоритми з розгалуженням у середовищі Скретч.

Мета:

навчальна: навчити а розрізняти структури  розгалуження в алгоритмах із  життя та навчальної діяльності, вивчати запис структури розгалуження у вигляді блок-схеми; навчити учнів записувати алгоритм з розгалуження у вигляді послідовності команд   виконавця у середовищі Скретч;

виховна: виховувати пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо, виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу;

розвивальна:  розвивати пізнавальний інтерес, навики роботи з середовищем  виконання алгоритму; алгоритмічне мислення, пам'ять, уважність.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: ПК із встановленими ОС і середовищем Scratch.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.

ІІ. Оголошення теми, мети уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація знань.

Нагадайте мені:

  1. Що таке висловлювання?
  2. Які висловлювання називають істинними, а які – хибними?
  3. Чому висловлювання «Якщо-то» називають умовним?
  4. Наведіть приклад речення, яке не є висловлюванням
  5. Який фрагмент алгоритму називається лінійним?
  6. Чим відрізняється лінійний фрагмент алгоритму від циклу?
  7. Що таке розгалуження в алгоритмі?
  8. Які два види розгалуження використовують в алгоритмах? Як виконується кожний з них?
  9. Чим характерне розгалуження як фрагмент алгоритму?
  10. Чим відрізняється розгалуження від циклу?
  11. Розповідь з елементами демонстрування.

Як описуються умови в алгоритмах із розгалуженням у середовищі Скретч?

Для опису алгоритмів із розгалуженням у середовищі Скретч можна використовувати блоки з групи Датчики. Ці блоки можуть бути складовими відповідних команд, що передбачають виконання певних дій після перевірки висловлювання на істинність чи хибність.

Складені умови, які використовують сполучники І, АБО, НЕ, у середовищі Скретч можна описати за допомогою блоків

із групи Оператори. Наприклад, в алгоритмі в середовищі Скретч, виконавцем якого є Об'єкт І, умову «якщо Об’єкт 1 доторкається до Об’єкта 2 або доторкається межі вікна», можна подати в такому вигляді:

 

 

Як у середовищі Скретч описати алгоритми з повним та неповним розгалуженням?

Базову структуру розгалуження повної форми в середовищі Скретч можна подати командою

Наприклад, алгоритм, за яким при натисненні клавіші Т на клавіатурі розмір об’єкта збільшується наполовину, інакше — зменшується на 10 %, можна подати графічно

або фрагментом програми в середовищі Скретч

Для реалізації розгалуження неповної форми в середовищі Скретч використовують команду, що зображена на малюнку

Наприклад, фрагмент алгоритму для середовища Скретч для малювання різнокольорової ламаної, за яким колір ліній буде змінюватися після натиснення кнопки миші, можна подати графічно

Цей фрагмент алгоритму для середовища Скретч можна описати так:

 

 

 

 

 

 

V. Практичне завдання. Інструктаж з техніки безпеки.

Учні займають місця біля комп’ютерів і виконують команди вчителя.

Завдання №2 Після створення та демонстрації учителем проекту «Завдання №1» учні самостійно створюють подібний проект. Зберегти проект під назвою «Табличка множення».

Завдання №3. Склади в середовищі Скретч проект, у якому при наведенні мишею на об’єкт з’являється його назва іноземною мовою. Використай у проекті не менше ніж 4 об’єкти.

 

 

Найважливіше на цьому уроці.

Лінійним, або слідуванням, називають алгоритм або фрагмент алгорит­му, у якому кожна команда обов’язково виконується, иричому кожна тільки по одному разу.

Команда перевірки умови визначає істинність чи хибність певної умови.

Якщо умова виконується, то вважається, що результатом виконання команди перевірки умови є істина, або trие. Інакше, тобто якщо умова не виконується, то вважається, що результатом виконання цієї команди є хиба, або falsе.

У блок-схемі алгоритму команду перевірки умови позначає блок Рішення  https://docs.google.com/drawings/d/se3xmZl7UwptZhxiy8j6Q0A/image?rev=1&h=29&w=63&ac=1.

Розгалуженням називають фрагмент алгоритму, що містить команду неревірки умови і послідовності команд, які будуть виконуватися або не виконуватися залежно від результату виконання команди перевірки умови.

Характерною рисою розгалуження є те, що при кожному його виконан­ні деякі команди будуть виконуватися, причому кожна по одному разу, а деякі - виконуватися не будуть. Це залежить від результату виконання команди перевірки умови.

Алгоритм, який містить розгалуження, називають алгоритмом з розгалуженням.

Усвідомлення вивченого матеріалу.

Фронтальне опитування

  1. Який фрагмент алгоритму називається лінійним?
  2. Чим відрізняється лінійний фрагмент алгоритму від циклу?
  3. Що таке розгалуження в алгоритмі?
  4. Які два види розгалуження використовують в алгоритмах? Як ви­конується кожний з них?
  5. Чим характерне розгалуження як фрагмент алгоритму?
  6. Чим відрізняється розгалуження від циклу?
  7. Як організувати розгалуження в Scratch?

VI. Підсумок уроку. Узагальнення навчального матеріалу.

Скласти блок схему до задачі  «Визначити агрегатний стан води (крига, рідина, пара) за її температурою».

VIІ. Домашнє завдання: опрацювати  конспект уроку .

 

 

docx
Додано
24 січня 2018
Переглядів
12465
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку