Конспект уроку з інформатики для учнів 7 класу
на тему: «Створення та настроювання діаграм, вибір типу діаграми»
Тема. Створення та настроювання діаграм, вибір типу діаграми
Мета. Навчити учнів будувати діаграми та графіки за допомогою засобів ЕТ; закріпити вміння вводити й редагувати формули; поглибити знання про табличний запис інформації та способи її обробки; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати сучасну людину, яка спирається на естетичні цінності при оформленні графічних об’єктів.
Обладнання: проєктор, презентація, картки-завдання, інструкції.
Тип уроку: комбінований, вивчення нового матеріалу
Девіз уроку:
«Ми навчаємось для того, щоб удосконалювати себе»
Конфуцій
Хід уроку
І. Вступне слово вчителя
Доброго дня, діти. На попередніх уроках ми працювали з електронними таблицями. Тож сьогодні продовжимо вивчати можливості табличного процесора. Насамперед пригадаємо попередній матеріал.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Інтерактивна вправа «Лови помилку»
Завдання демонструється за допомогою проєктора. Необхідно виправити помилки у тексті (вони наводяться курсивом).
Він дозволяє заповнювати комірки значеннями простим перетягуванням миші.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вправа «Порівняй»
Перед вами на столах лежать два аркуші білого та рожевого кольору. По моїй команді ви перевернете білий аркуш і за 1 секунду дасте відповідь у кого з учнів класу найвища оцінка з математики.
П.І.Б. учнів |
Історія |
Фізика |
Математика |
Географія |
Сума балів |
Білокінь Дмитро |
7 |
8 |
8 |
9 |
|
Бутко Катя |
9 |
8 |
7 |
9 |
|
Войтенко Тамара |
5 |
6 |
6 |
8 |
|
Скубій Діана |
9 |
10 |
10 |
11 |
|
Калюжна Дарина |
10 |
9 |
11 |
11 |
|
Липенко Антон |
11 |
10 |
10 |
10 |
|
Махно Ірина |
9 |
9 |
8 |
10 |
|
Остапенко Олена |
8 |
9 |
8 |
10 |
|
Савченко Олег |
7 |
7 |
8 |
9 |
|
(Відповіді учнів. Аналіз швидкості виконання завдання)
Продовжуємо. По моїй команді ви перевернете рожевий аркуш і за 1 секунду дасте відповідь у кого з учнів 11 класу найменша оцінка з математики. ВПЕРЕД!
Більшість відомостей про навколишній світ людина сприймає за допомогою зору. Тому часто дуже важливо не тільки знайти переконливі дані, але й стисло і наочно подати їх. Попередній аналіз даних може виконуватись за допомогою їх графічного подання.
То ж сьогодні ми будемо навчатися будувати діаграми використовуючи електронні таблиці MS Office Excel
ІV. Дерево росту
Хочу, щоб ви зараз хвилинку подумали і проаналізували на якому рівні знаходяться ваші знання з даної теми. За допомогою стікерів жовтого кольору прошу продемонструвати це на нашому імпровізованому дереві росту (учні приклеюють стікери на нижні гілки дерева, зображеного на дошці).
А зараз попрацюємо, щоб окрім листочків на нашому дереві з’явилися ще й плоди.
V. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя з допомогою презентації за таким планом:
VІ. Закріплення нового матеріалу
!!! Правила БЖ і ОП при роботі з ПК
Відкрийте заготовку до уроку, яка знаходиться на робочому столі і має назву «Побудова діаграм»
Працюємо з Листом 1.
1. За допомогою формули порахувати суму балів
2. Побудувати гістограму за прізвищами і оцінками за предмети
3. Побудувати лінійну діаграму за прізвищами та сумою балів
4. Робота в групах (Клас ділиться на 2 групи. Дослідним шляхом потрібно встановити, у якому з цих випадків можна застосувати кругову діаграму. (Виконати ті ж побудови (пункти 2, 3 для першої і другої групи відповідно), але вибрати тип діаграми Кругова)
Висновок 1 групи, висновок 2 групи.
Загальний висновок. Звичайно ж у другому випадку, бо кругова діаграма слугує для порівняння кількох величин у одній точці.
VІІ. Фізкультхвилинка
Працюємо з Листом 2.
VІІІ. Домашнє завдання.
Опрацювати за підручником с. 75-82
Виконати практичне завдання (Додаток до уроку №5)
VІ. Підсумок уроку, оцінювання
Молодці. Ми сьогодні плідно працювали.
То що ж ми сьогодні нового дізналися і навчилися? (Які є типи діаграм, алгоритм їх побудови)
Де можна застосувати ці знання на практиці? (Для ілюстрації даних таблиці, для порівняння даних)
Дерево росту. Звернемося знову до нашого дерева. Візьміть зараз рожеві стікери і розмістіть на дереві там, де ви вважаєте знаходяться ваші знання з даної теми зараз (учні розміщують стікери на дереві).
Оцінювання.
Додаток до уроку
Практичне домашнє завдання
Назва діалогового вікна, вкладки |
Елемент діаграми |
Адреса або назва діаграми |
Крок 1. Тип діаграми |
Тип діаграми |
Гістограма |
Вид діаграми |
Гістограма з накопиченням |
|
Крок 2. Джерело даних Вкладка Діапазон даних |
Діапазон даних |
$В$4:$С$21 |
Крок 2. Джерело даних Вкладка Ряд |
Ряд 1, значення |
|
Ряд 1, ім’я |
|
|
Ряд 2, значення |
|
|
Ряд 2, ім’я |
|
|
Підписи осі Х |
|
|
Крок 3. Параметри діаграми Вкладка Заголовки |
Назва діаграми |
|
Заголовок осі Х |
|
|
Заголовок осі У |
|