Конспект уроку з інформатики для учнів 7 класу на тему: «Створення та настроювання діаграм, вибір типу діаграми»

Про матеріал
Тема. Створення та настроювання діаграм, вибір типу діаграми Мета. Навчити учнів будувати діаграми та графіки за допомогою засобів ЕТ; закріпити вміння вводити й редагувати формули; поглибити знання про табличний запис інформації та способи її обробки; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати сучасну людину, яка спирається на естетичні цінності при оформленні графічних об’єктів. Обладнання: проєктор, презентація, картки-завдання, інструкції. Тип уроку: комбінований, вивчення нового матеріалу Девіз уроку: «Ми навчаємось для того, щоб удосконалювати себе» Конфуцій
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з інформатики для учнів 7 класу

    на тему: «Створення та настроювання діаграм, вибір типу діаграми»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Створення та настроювання діаграм, вибір типу діаграми

Мета. Навчити учнів будувати діаграми та графіки за допомогою засобів ЕТ; закріпити вміння вводити й редагувати формули; поглибити  знання про табличний запис інформації та способи її обробки; розвивати логічне мислення, увагу;  виховувати сучасну людину, яка спирається на естетичні цінності при оформленні графічних об’єктів.

Обладнання: проєктор, презентація, картки-завдання, інструкції.

Тип уроку:  комбінований, вивчення нового матеріалу

Девіз  уроку:

«Ми навчаємось для того, щоб удосконалювати себе»

Конфуцій

Хід уроку

І. Вступне слово вчителя

Доброго дня, діти. На попередніх уроках ми працювали з електронними таблицями. Тож сьогодні продовжимо вивчати можливості табличного процесора. Насамперед пригадаємо попередній матеріал.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Інтерактивна вправа «Лови помилку»

Завдання демонструється за допомогою проєктора. Необхідно виправити помилки у тексті (вони наводяться курсивом).

  • Перетин стовпця та рядка — комірка.
  • Виділена комірка зветься активною.
  • Адреса активної комірки записується в рядок стану.
  • Діапазон комірок — це прямокутник, який задається назвами крайнього лівого і крайнього правого стовпців.
  • Діапазон стовпців — це горизонтальна смуга таблиці.
  • Незв'язний діапазон виділяється за допомогою клавіші Ctrl.
  •                                                              Для того, щоб увести число в комірку, необхідно зробити її активною та набрати число на клавіатурі.
  •                                                              Формули вводити в комірку можна тільки за допомогою рядка формул.
  •                                                              Усі формули в EXCEL повинні містити знак «дорівнює».
  •                                                              Маркер заповнення — це рамка, яка обрамляє комірку.

Він дозволяє заповнювати комірки значеннями простим перетягуванням миші.

  •                                                              Для додавання аркуша до Книги є тільки один спосіб через меню Вставка – лист.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Вправа «Порівняй»

Перед вами на столах лежать два аркуші білого та рожевого кольору. По моїй команді ви перевернете білий аркуш і за 1 секунду дасте відповідь у кого  з учнів  класу найвища оцінка з математики.

П.І.Б. учнів

Історія

Фізика

Математика

Географія

Сума балів

Білокінь Дмитро

7

8

8

9

 

Бутко Катя

9

8

7

9

 

Войтенко Тамара

5

6

6

8

 

Скубій Діана

9

10

10

11

 

Калюжна Дарина

10

9

11

11

 

Липенко Антон

11

10

10

10

 

Махно Ірина

9

9

8

10

 

Остапенко Олена

8

9

8

10

 

Савченко Олег

7

7

8

9

 

(Відповіді учнів.  Аналіз швидкості виконання завдання)

Продовжуємо. По моїй команді ви перевернете рожевий  аркуш і за 1 секунду дасте відповідь у кого  з учнів 11 класу найменша оцінка з математики. ВПЕРЕД!

Більшість відомостей про навколишній світ людина сприймає за допомогою зору. Тому часто дуже важливо не тільки знайти переконливі дані, але й стисло і наочно подати їх. Попередній аналіз даних може виконуватись за допомогою їх графічного подання.

То ж сьогодні ми будемо навчатися будувати діаграми використовуючи електронні таблиці MS Office Excel

ІV. Дерево росту

Хочу, щоб ви зараз хвилинку подумали і проаналізували на якому рівні знаходяться ваші знання з даної теми. За допомогою стікерів жовтого кольору прошу продемонструвати це на нашому імпровізованому дереві росту (учні приклеюють стікери на  нижні гілки дерева, зображеного на дошці).

А зараз попрацюємо, щоб окрім листочків на нашому дереві зявилися ще й плоди.

V. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя з допомогою презентації за таким планом:

  1.          Означення діаграми
  2.          Основні типи стандартних діаграм
  3.          Графіки
  4.          Способи побудови діаграм
  5.          Опрацювання алгоритму побудови діаграм за допомогою Майстра діаграм

VІ. Закріплення нового матеріалу

!!! Правила БЖ і ОП при роботі з ПК

Відкрийте заготовку до уроку,  яка знаходиться на робочому столі і має назву «Побудова діаграм»

Працюємо з Листом 1.

1. За допомогою формули порахувати суму балів

2. Побудувати гістограму за прізвищами і оцінками за предмети

3. Побудувати лінійну діаграму за прізвищами та сумою балів

4. Робота в групах  (Клас ділиться на 2 групи. Дослідним шляхом потрібно встановити, у якому з цих випадків можна застосувати кругову діаграму. (Виконати ті ж побудови (пункти 2, 3 для першої і другої групи відповідно), але вибрати тип діаграми Кругова)

Висновок 1 групи, висновок 2 групи.

Загальний висновок. Звичайно ж у другому випадку, бо кругова діаграма слугує для порівняння кількох величин у одній точці.

VІІ. Фізкультхвилинка

Працюємо з Листом 2.

  1.          За допомогою Автозаповнення допрацюємо дану таблицю
  2.          Побудуємо графік «Кількість вірусів»

VІІІ. Домашнє завдання. 

Опрацювати за підручником с. 75-82

Виконати практичне завдання (Додаток до уроку №5)

VІ. Підсумок уроку, оцінювання

Молодці. Ми сьогодні плідно працювали.

То що ж ми сьогодні нового дізналися і навчилися? (Які є типи діаграм, алгоритм їх побудови)

Де можна застосувати ці знання на практиці? (Для ілюстрації даних таблиці, для порівняння даних)

Дерево росту. Звернемося знову до нашого дерева. Візьміть зараз рожеві стікери і розмістіть на дереві там, де ви вважаєте знаходяться ваші знання з даної теми зараз (учні розміщують стікери на дереві).

Оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до уроку

Практичне домашнє завдання

  1.               Для таблиці «Вищі навчальні заклади» побудувати діаграму за зразком
  2.               Заповнити адреси і назви елементів створеної діаграми в таблиці (для учнів достатнього і високого рівня навченості)

Безымянный

Назва діалогового вікна, вкладки

Елемент діаграми

Адреса або назва діаграми

Крок 1. Тип діаграми

Тип діаграми

Гістограма

Вид діаграми

Гістограма з накопиченням

Крок 2. Джерело даних

Вкладка Діапазон даних

Діапазон даних

$В$4:$С$21

Крок 2. Джерело даних

Вкладка Ряд

Ряд 1, значення

 

Ряд 1, імя

 

Ряд 2, значення

 

Ряд 2, імя

 

Підписи осі Х

 

Крок 3. Параметри діаграми

Вкладка Заголовки

Назва діаграми

 

Заголовок осі Х

 

Заголовок осі У

 


docx
До підручника
Інформатика 7 клас (Пилипчук О.П., Ріпко Н.А., Шестопалов Є.А.)
Додано
23 травня 2020
Переглядів
734
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку