Урок розроблено до підручника Н.О.Будна "Я досліджую світ" (3 клас).
Конспект уроку допоможе вдало познайомити учнів з основними складовими комп'ютера та з'ясувати, які пристрої слугують для введення інформації, а які – для виведення;
Конспект уроку
з інформатики
на тему:
«Комп’ютер і його
пристрої»
Підготувала
вчитель Ценівської гімназії
Кобрин З.А
Тема. Комп’ютер і його пристрої
Мета:
навчальна: познайомити учнів з основними складовими комп’ютера; з’ясувати, які пристрої слугують для введення інформації, а які – для виведення;
розвивальна: сприяти розвитку пізнавальних інтересів, самоконтролю, розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, кмітливість;
виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість, сприяти вихованню вміння дотримуватись правил поведінки та безпеки життєдіяльності у комп’ютерному класі та дбайливо ставитись до комп’ютерних пристроїв у кабінеті інформатики.
Обладнання: комп’ютер, смайлики, частинки пазла, картки з завданнями, картки «Правила техніки безпеки», програмне забезпечення LearningApps.org
Хід уроку
І. Організаційний момент (3 хв)
Ось прийшли ми знов в клас,
Де чекає комп’ютер нас.
Правила ми пригадаєм
Щось новеньке ми пізнаєм.
Нумо сіли всі рівненько
І працюємо дружненько.
(Перевірка присутніх та готовності учнів до уроку.)
ІІ. Актуалізація опорних знань (3 хв)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми уроку (4 хв)
(В групах з частинок пазлів, які учні отримують за правильну відповідь, діти складають зображення комп’ютера.)
ІV. Вивчення нового матеріалу (10 хв)
Інколи говорять «персональний комп'ютер». Уточнення «персональний» тут не випадково – це означає свій, особистий, доступний більшості людей, адже існує велика кількість інших видів комп'ютерів, які персональними ніяк не назвати, – робочі станції для підприємств, сервери для зв'язку безлічі комп'ютерів в мережу і ін. надалі, кажучи «комп'ютер» ми матимемо на увазі саме персональний комп'ютер.
В цьому нам допоможе пристрій введення – клавіатура. З її допомогою людина «спілкується», «розмовляє» з комп’ютером. На клавіатурі розташовані клавіші, на яких зображені цифри, букви та різні символи. Людина, натискаючи певні клавіші, вводить інформацію в комп’ютер і цим самим дає завдання комп’ютеру або щось надрукувати, або обчислити, або намалювати.
Перед клавіатурою стоїть монітор. На екрані монітора ми бачимо інформацію, з якою працює комп’ютер. Монітор подібний до телевізора. Монітор – це пристрій для виведення інформації: текстової, числової, графічної, відеоінформації.
Миша – це пристрій для введення інформації в комп’ютер. Він інколи може замінити клавіатуру і полегшити роботу на комп’ютері.
Перша комп’ютерна миша мала вигляд маленького дерев’яного коробка з колесиками. З нього до системного блока тягнувся дріт, який нагадував хвіст звичайної миші. За таку схожість цей комп’ютерний пристрій і назвали мишею.
Найголовніший пристрій комп’ютера – системний блок. Він подібний до коробки або ящика. Але це не проста коробка. У ній знаходяться процесор – «мозок» комп’ютера, пам’ять, дисковод та багато інших важливих пристроїв. У ньому проводяться обчислення, зберігається важлива інформація.
Крім основних пристроїв ще використовують допоміжні пристрої:
Принтер – пристрій для друкування тексту і зображень.
Сканер – це пристрій, за допомогою якого можна ввести в комп’ютер те, що зображено на малюнку чи фотографії, написано у підручнику чи в журналі.
Отже:
(Діти висловлюють свої думки, а вчитель за потреби уточнює чи доповнює їх)
V. Засвоєння набутих знань ( 13 хв)
1.Ось на нім комп'ютер пише
І малює без зупинки
Найцікавіші картинки
А влаштовує цей хор
Чарівник наш - ... (монітор)
2.Є багато різних кнопок
І струнка статура.
Відгадайте діти, що це?
Це (Клавіатура)
3.В блоці цім живе процесор
Помічник він, не агресор
В ньому щось гуде, співає
Одним оком нам моргає.
Головний він недаремно,
А зовуть його ... (системним блоком)
4.Скромний сірий колобок
Довгий, тонкий проводок
Зверху на коробці
Дві великі кнопки
В тебе є хороша книжка,
А в комп'ютера є ... (мишка)
5.І швидкий він, наче спринтер
Відгадайте, що це ... (принтер)
Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=V9plpdJqxNk
(Діти виконують рухи під музичний супровід)
(Повторення правил техніки безпеки)
(Учні виконують вправу на комп’ютері у програмі LearningApps.org)
(Учні виконують завдання, а вчитель слідкує за їх виконанням)
Посилання: https://learningapps.org/display?v=pm4dz5tsj20
VІ. Формування вмінь та навичок. Практична робота на ПК (8 хв)
- У цьому завданні ви повинні навчитися розрізняти пристрої комп’ютера за їх призначенням. Послідовність виконання дій описано у підручнику на с.26. Давайте ми всі разом ознайомимось із послідовністю виконання завдання.
(Діти виконують завдання на комп’ютерах, а вчитель слідкує за виконання і за потреби допомагає)
Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=6VUds60cYGM
(Діти виконують завдання, а вчитель слідкує за їх виконанням)
VІІ. Підсумок уроку (3 хв)
VІІІ. Домашнє завдання (1 хв)
Вивчити матеріал про складові комп’ютера (с.24-26)