Урок з інформатики на тему "Комп'ютер і його пристрої"

Про матеріал

Урок розроблено до підручника Н.О.Будна "Я досліджую світ" (3 клас).

Конспект уроку допоможе вдало познайомити учнів з основними складовими комп'ютера та з'ясувати, які пристрої слугують для введення інформації, а які – для виведення;

Перегляд файлу

 

 

 

Конспект уроку

з інформатики

на тему:

«Комп’ютер і його

пристрої»

 

 

 

 

Підготувала

вчитель Ценівської гімназії

Кобрин З.А


Тема. Комп’ютер і його пристрої

Мета:

навчальна: познайомити учнів з основними складовими комп’ютера; з’ясувати, які пристрої слугують для введення інформації, а які – для виведення;

 

розвивальна: сприяти розвитку пізнавальних інтересів, самоконтролю, розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, кмітливість;

виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість, сприяти вихованню вміння дотримуватись правил поведінки та безпеки життєдіяльності у комп’ютерному класі та дбайливо ставитись до комп’ютерних пристроїв у кабінеті інформатики.

 

Обладнання: комп’ютер, смайлики, частинки пазла, картки з завданнями, картки «Правила техніки безпеки», програмне забезпечення LearningApps.org

Хід уроку

І. Організаційний момент (3 хв)

  1. Привітання (1 хв)

Ось прийшли ми знов в клас,

Де чекає комп’ютер нас.

Правила ми пригадаєм

Щось новеньке ми пізнаєм.

Нумо сіли всі рівненько

І працюємо дружненько.

   (Перевірка присутніх та готовності учнів до уроку.)

 

  1. Емоційне налаштування на урок (2 хв)
  • http://3.bp.blogspot.com/-gTGJAz4giKk/UQUZzbisN8I/AAAAAAAAAAM/V-yDPHz13pk/s1600/Smiley.svg.png
    http://4.bp.blogspot.com/--gMGK_Vd5_k/UQUamynoNcI/AAAAAAAAAAk/-74XVpIGfI4/s1600/0_495a0_385db982_orig-300x300.jpghttp://3.bp.blogspot.com/-zFrqvKh65cM/UQUaNufY0WI/AAAAAAAAAAU/YE1k1R3UYYI/s1600/smile-guestion.png
    Добрий день, мої любі учні! Я дуже рада вітати вас на уроці.  Але, спочатку, мені дуже цікаво дізнатися з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок. Серед смайликів, які лежать на ваших столах, я пропоную вам обрати і показати той, з яким настроєм ви прийшли на урок. Бачу, що настрій не у всіх гарний. Для того, щоб підняти поганий настрій, подивіться один одному в очі, посміхніться, передайте частинку свого гарного настрою іншим. От бачите від ваших посмішок затишніше і світліше стало у нашому комп’ютерному класі.

ІІ. Актуалізація опорних знань (3 хв)

  1. Вправа «Так - ні» (за кожну правильну відповідь дається частинка пазла)
  • Комп’ютери бувають стаціонарні, настінні, кишенькові та планшетні.
  • Мікрокомп’ютери – найменші комп’ютери.
  • Планшетні комп’ютери не можуть перетворювати рукописний текст на друкований.
  • Уся інформація в КПК вводиться дотиком пальця або спеціальною паличкою – стілусом.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми уроку (4 хв)

  1. Групова робота «Склади пазл» (2 хв)

(В групах з частинок пазлів, які учні отримують за правильну відповідь, діти складають зображення комп’ютера.)

  1. Повідомлення теми і мети уроку (2 хв)
  • Ми знаєм, що слова і речення складаються з різних частинок.  А як ви думаєте, комп’ютер теж складається з частинок?
  • Сьогодні ми дізнаємось з яких же частинок він складається, на уроці ми будемо знайомитись із складовими персонального комп’ютера (пристроями, що працюють з інформацією). Отож, прочитайте тему (тема записана на дошці).

 

ІV. Вивчення нового матеріалу (10 хв)

  1. Розповідь вчителя (за ілюстраціями на с.24) (7 хв)

Інколи говорять «персональний комп'ютер». Уточнення «персональний» тут не випадково – це означає свій, особистий, доступний більшості людей, адже існує велика кількість інших видів комп'ютерів, які персональними ніяк не назвати, – робочі станції для підприємств, сервери для зв'язку безлічі комп'ютерів в мережу і ін. надалі, кажучи «комп'ютер» ми матимемо на увазі саме персональний комп'ютер.

  • Кожний комп’ютер має основні пристрої:
  • Клавіатура
  • Як же інформація потрапляє до комп’ютера?

     В цьому нам допоможе пристрій введення – клавіатура. З її допомогою людина «спілкується», «розмовляє» з комп’ютером. На клавіатурі розташовані клавіші, на яких зображені цифри, букви та різні символи. Людина, натискаючи певні клавіші, вводить інформацію в комп’ютер і цим самим дає завдання комп’ютеру або щось надрукувати, або обчислити, або намалювати.

  • Монітор

    Перед клавіатурою стоїть монітор. На екрані монітора ми бачимо інформацію, з якою працює комп’ютер. Монітор подібний до телевізора. Монітор – це пристрій для виведення інформації: текстової, числової, графічної, відеоінформації.

  • Миша

     Миша – це пристрій для введення інформації в комп’ютер. Він інколи може замінити клавіатуру і полегшити роботу на комп’ютері.

Перша комп’ютерна миша мала вигляд маленького дерев’яного коробка з колесиками. З нього до системного блока тягнувся дріт, який нагадував хвіст звичайної миші. За таку схожість цей комп’ютерний пристрій і назвали мишею.

  • Системний блок

     Найголовніший пристрій комп’ютера – системний блок. Він подібний до коробки або ящика. Але це не проста коробка. У ній знаходяться процесор – «мозок» комп’ютера, пам’ять, дисковод та багато інших важливих пристроїв. У ньому проводяться обчислення, зберігається важлива інформація.

Крім основних пристроїв ще використовують допоміжні пристрої:

     Принтер – пристрій для друкування тексту і зображень.

     Сканер – це пристрій, за допомогою якого можна ввести в комп’ютер те, що зображено на малюнку чи фотографії, написано у підручнику чи в журналі.

 Отже:

  • Для введення інформації використовують: мишу, клавіатуру і сканер.
  • Для виведення інформації використовують: монітор, принтер.
  • Для зберігання і опрацювання інформації використовують системний блок.
  1. Робота з підручником (с.25)(3 хв)
  • А зараз ми перевіримо як ви запам’ятали пристрої комп’ютера. У цій вправі вам потрібно розглянути пристрої, які можуть бути складовими пам’яті комп’ютера.

(Діти висловлюють свої думки, а вчитель за потреби уточнює чи доповнює їх)


V. Засвоєння набутих знань ( 13 хв)

  1. Розгадування загадок (3 хв)
  • А тепер подивимось, як ви відгадаєте мої загадки.

1.Ось на нім комп'ютер пише 

І малює без зупинки 

Найцікавіші картинки 

А влаштовує цей хор 

Чарівник наш - ... (монітор)

2.Є багато різних кнопок 

І струнка статура.

Відгадайте діти, що це?

Це (Клавіатура)

3.В блоці цім живе процесор 

Помічник він, не агресор 

В ньому щось гуде, співає 

Одним оком нам моргає. 

Головний він недаремно, 

А зовуть його ... (системним блоком)

4.Скромний сірий колобок 

Довгий, тонкий проводок 

Зверху на коробці 

Дві великі кнопки 

В тебе є хороша книжка, 

А в комп'ютера є ... (мишка)


 

5.І швидкий він, наче спринтер 

Відгадайте, що це ... (принтер)

 

  1. Фізкультхвилинка (1 хв)

Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=V9plpdJqxNk

(Діти виконують рухи під музичний супровід)

  1. Повторення правил техніки безпеки (2 хв)
  • Усім хочеться вже, мабуть, сісти за комп’ютери, але пересісти за комп’ютер зможе тільки той, хто знає й дотримується правил поведінки й техніки безпеки в кабінеті!

(Повторення правил техніки безпеки)

  • Зараз ми з вами повторимо ці правила:
  • Пересідати за комп’ютери треба спокійно, не кваплячись, не штовхаючись.
  • Не розміщувати на робочому місці сторонні речі.
  • За комп’ютером потрібно сидіти рівно, так, щоб екран знаходився на відстані не менше 50 см від очей.
  • Працювати за комп’ютером можна тільки з дозволу вчителя.
  • Бережно ставитися до всіх пристроїв.
  • Не можна торкатися пальцями екрану монітора.
  • У випадку виникнення неполадок треба повідомити вчителя.
  • Тож, працюючи за комп’ютером, ніколи не забувайте ці правила.
  • Бачу, що правила ви всі знаєте, сподіваюся, що всі ви будете їх і дотримуватися! Тому ми можемо вже приступити до роботи за комп’ютером.

 

  1. Вправа «З’єднай картинку з її назвою» (4 хв)

(Учні виконують вправу на комп’ютері у програмі  LearningApps.org)

  • Ваше завдання полягає в тому, що ви повинні співвіднести зображені малюнки пристроїв комп’ютера до їх назв.

(Учні виконують завдання, а вчитель слідкує за їх виконанням)

Посилання: https://learningapps.org/display?v=pm4dz5tsj20

 

VІ. Формування вмінь та навичок. Практична робота на ПК (8 хв)

  1. Робота з графічним редактором (6 хв)

- У цьому завданні ви повинні навчитися розрізняти пристрої комп’ютера за їх призначенням. Послідовність виконання дій описано у підручнику на с.26. Давайте ми всі разом ознайомимось із послідовністю виконання завдання. 

(Діти виконують завдання на комп’ютерах, а вчитель слідкує за виконання і за потреби допомагає)

  1. Релаксація (вправа для очей) (2 хв)

Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=6VUds60cYGM

  1. Робота з підручником. Онлайн завдання (QR-код)
  • Діти, а зараз виконаємо завдання з допомогою вашим телефонів.
  • На с.26 в верхньому правому куточку сторінки є зображений QR-код. Проскануйте його і виконайте відповідне завдання.

(Діти виконують завдання, а вчитель слідкує за їх виконанням)

  1. Виготовлення іграшки з оптичних дисків
  • А зараз ми з вами спробуємо своїми руками виготовити іграшку з оптичного диску.
  • Для цього нам знадобляться диск, кольоровий папір, олівці, ножиці, клей.
  • Порядок виконання нашої роботи прописаний у підручнику на с.26. Давайте ознайомимось з ним. (Учні виготовляють макет клавіатури, а вчитель слідкує за роботою і за потреби допомагає їм)
  • Молодці. Ви були старанними і акуратними, тому у вас вийшли гарні вироби.

VІІ. Підсумок уроку (3 хв)

  • Сьогодні ми з вами ознайомилися з комп’ютером і його пристроями
  1. Метод «Мікрофон»
  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Що найбільше зацікавило?
  • Які пристрої введення ми сьогодні розглянули?
  • Для чого використовуються пристрої виведення?

VІІІ. Домашнє завдання (1 хв)

Вивчити матеріал про складові комп’ютера (с.24-26)


 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 січня 2023
Переглядів
2215
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку