Конспект уроку з інформатики на тему: «Сприймання людиною інформації» 2 клас

Про матеріал
Конспект уроку з інформатики на тему: «Сприймання людиною інформації» 2 клас.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект уроку з інформатики

на тему:

 

«Сприймання людиною інформації»

2 клас

 

 

 

Підготував:

Вчитель інформатики

Вишнівецького ліцею

Вишнівецької селищної ради

Кременецького району

Тернопільської області

Ткач Валентин Віталійович

 

2024

Сприймання людиною інформації

Тема: Сприймання людиною інформації.

Мета :

навчальна: ознайомити учнів із поняттям «інформація» та способами її сприйняття; вчити самостійно визначати приклади інформації за способом сприйняття.

розвивальна: розвивати логічне мислення учнів, пам'ять, мовлення, формувати вміння аналізувати i робити висновки;

виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність і спостережливість, бережливе ставлення до комп’ютерної техніки.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання та наочність: дошка, комп'ютери, проектор, підручник.
Програмне забезпечення:  презентація «Сприймання людиною інформації».

План:

1. Організаційний момент.

2. Актуалізація опорних знань.

3. Вивчення нового матеріалу.

4. Фізхвилинка.

5. Засвоєння нових знань.

6. ідсумок уроку.

 

Хід уроку:

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Голосний вже змовк дзвінок.

Отже, час нам на урок!

До уроку все готово?

Всі веселі, всі здорові?

Тому будем починати

Дружно разом працювати.

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Асоціативний кущ. (На дошці  встановлюємо картки.)

Правила безпеки в комп'ютерному класі.

  • Не вмикай комп'ютер без дозволу вчителя.
  • Не торкайся дротів і розеток.
  • Не клади речі на клавіатуру.
  • Не торкайся екрана монітора.
  • Не торкайся задніх стінок системного блока та монітора.
  • Не ремонтуй комп'ютер самотужки — негайно поклич учителя!

 

  1. Ребус. СЛАЙД 2

 

Шкільна форма для 11 класу — ціна 700 грн у каталозі Інші речі ✓ Купити  жіночі речі за доступною ціною на Шафі | Україна #99912226як намалювати коня - Ravlyk' '

 

(Інформація)

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

 

1. Повідомлення теми і мети уроку.

-  Що означає слово «інформація»? (Інформація – нові відомості, нові знання).

- Сьогодні ви дізнаєтеся про те, як людина сприймає інформацію; навчимося розрізняти повідомлення за способом сприйняття та способом подання.

 

2. Вправа «Експеримент».(для кожного учня підготовлено маска для сну, виготовлену на уроках дизайну і технологій)

Ваші відповіді запишемо на дошці.

- Заплющте очі. СЛАЙД 3( На екрані малюнки: троянда, зайчик, м’яч, сонце.) Відкрийте очі та дайте відповідь на запитання: чи отримали ви зараз інформацію, і як?

1. ПОБАЧИЛИ.

- Вдягніть маски для сну.(Вчитель проносить  предмет із сильним запахом.) Скиньте маски і дайте  відповідь на запитання: чи отримали ви інформацію, і як саме?

2.ВІДЧУЛИ ПО ЗАПАХУ.

- Знову вдягніть маски. До кожного з вас я піднесу предмет (м'яка іграшка або м'ячик), а ви скажете яку інформацію ви отримали і яким чином.

3.ВІДЧУЛИ НА ДОТИК.

- Вдягніть маски.( Вчитель вмикає музику на кілька секунд.) Зніміть і скажіть чи отримали ви зараз інформацію і як?

 

4.ПОЧУЛИ.

-  З кожного ряду один бажаючий підійде до столу. Вдягніть маски. (Вчитель пропонує одному учневі скоштувати дрібку цукру, іншому дрібку солі, іншому шматочок лимона). Зніміть маски і скажіть чи отримали ви інформацію і як саме?

5. ВІДЧУЛИ НА СМАК.

3. Робота з підручником. (с.9, читання статті.)

- Провівши експеримент та прочитавши статтю у підручнику ми можемо встановити відповідність між нашими висновками експерименту та малюнками. СЛАЙД 4.

 

- Дійсно, всю цю інформацію ми отримуємо за допомогою органів чуття.

Залежно від типу рецепторів, з допомогою яких ми сприймаємо інформацію, вона поділяється на:

  • Зорову — сприймається органами зору. Ми бачимо все довкола.
  • Слухову — сприймається органами слуху. Ми чуємо звуки довкола нас.
  • Дотикову — сприймається тактильними рецепторами.
  • Нюхову— сприймається нюховими рецепторами. Ми відчуваємо аромати   довкола.
  • Смакову — сприймається смаковими рецепторами. Ми відчуваємо смак.

ІV. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ.

1. Розповідь вчителя

- Ми можемо сприйняти інформацію за допомогою очей, носа, язика, вух і шкіри. Отриману інформацію можна почути, побачити, думати, міркувати, записувати, передавати).

       -  Слово «інформація» походить з латинської мови й перекладається, як роз’яснення, уявлення, ознайомлення.  Інформація до нас надходить за допомогою повідомлень. Повідомлення – це звуки, жести, умовні сигнали тощо.

       - Одну і ту саму інформацію можна отримати або передати за допомогою різних повідомлень.  Залежно від способу  подання  повідомлення  поділяються  на  такі  типи:

    текстові; СЛАЙД 6

    числові;  СЛАЙД 7

    графічні; СЛАЙД 8

    звукові; СЛАЙД 9

    комбіновані. СЛАЙД 10

- Наприклад,  ви  дивитися  мультфільм.  Яке  це  повідомлення  за  способом  подання?  Комбіноване.  Адже в  ньому  скомбіновано  різні  типи  повідомлень    графічне  і  звукове.

2. Робота за комп'ютером.

- Створіть повідомлення для друга у програмі “Paint”. Запуск програми Пуск → Програми → Стандартні → Paint.

3.Вправа для очей

Вправа «Пірїнка»

 

https://www.youtube.com/watch?v=Yuq5YvI-3cg

 

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ.

Вправа « Незакінчене речення». . СЛАЙД 11

 

Інформація – це…

Інформація надходить до людини у вигляді …

Повідомлення з навколишнього світу людина сприймає за допомогою…

Повідомлення для людини бувають…

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Tkach Valentin
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 лютого
Переглядів
629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку