Конспект уроку з інформатики: "Створення анімації в програмі Scratch" (4 клас)
Тема уроку:
Створення простої анімації у середовищі Scratch.
Мета уроку:
-
Ознайомити учнів із поняттям анімації та можливостями Scratch.
-
Навчити створювати власні анімаційні проєкти.
-
Розвивати творчі здібності, логічне мислення та навички програмування.
План уроку
1. Організаційний момент (2 хв)
-
Привітання учнів, перевірка готовності до роботи.
-
"Сьогодні ми створимо мультфільм своїми руками!"
2. Актуалізація знань (5 хв)
Запитання до учнів:
-
Що таке анімація? (Рух об'єктів у часі).
-
Як створюються мультфільми? (Кадр за кадром).
-
Чи знаєте ви програму Scratch? Що в ній можна робити?
3. Вивчення нового матеріалу (10 хв)
1) Що таке Scratch:
-
Це програма для створення ігор, анімацій та інтерактивних історій.
-
У ній можна додавати спрайти (об’єкти), рухати їх і створювати цілі сцени.
2) Етапи створення анімації:
-
Вибір спрайта (героя анімації).
-
Налаштування сцени (фон).
-
Програмування рухів героя.
-
Додавання звуків або тексту.
3) Демонстрація (робота на проєкторі або екрані):
-
Вибираємо спрайт "Кіт".
-
Налаштовуємо фон "Місто вночі".
-
Створюємо програму для руху:
-
Коли натиснуто зелений прапорець
-
Повторювати 10 разів:
-
Рухатися на 10 кроків
-
Повернутися на 15 градусів
-
Демонстрація руху кота.
4. Практична робота (15 хв)
Учням пропонується створити власну анімацію за планом:
-
Оберіть спрайт із бібліотеки або створіть власний.
-
Виберіть фон.
-
Налаштуйте рухи, додайте звуки або текст.
-
Перевірте роботу, натиснувши "зелений прапорець".
Приклад завдання:
-
Зробіть так, щоб спрайт ходив по екрану й повертався, коли доходить до краю сцени.
5. Підсумок уроку (5 хв)
-
Що таке анімація? Як її створити в Scratch?
-
Хто готовий показати свою роботу? (Учні демонструють проєкти).
-
"Ви сьогодні були справжніми аніматорами! Тепер можете створювати власні мультфільми".
Домашнє завдання:
-
Додати новий фон і ще одного спрайта до свого проєкту. Налаштуйте їх взаємодію.
Цей урок цікавий, інтерактивний та дає змогу дітям створювати власні мультфільми, що підвищує їхній інтерес до програмування.