«____»___________ 20___ року
Конспект уроку «Пізнаємо природу» з використанням навчального посібника Д. Біда, Т. Гільберг, Я. Колісник.
Урок №30. "Світовий океан та його частини"
Мета: ознайомити учнів із поняттям “океани”, їх розміщенням на карті півкуль і глобусі; ознайомити з частинами океану; висвітлити значення океанів та використання їх багатств людиною; продовжувати формувати уявлення дітей про колообіг води у природі, сприяти розвиткові пам’яті, спостережливості, вихованню бережного ставлення до природних багатств.
Очікувані результати: вода; учні пояснюють поняття “океани”, пояснюють значення океанів та використання їх багатств людиною; називають частини океану; описують явища, що відбувалися впродовж року у моделі колообігу води в природі; виховують в собі бережне ставлення до природних багатств.
Обладнання: мультимедійний комплект
Хід уроку
ОК (організація класу)
Добрий день шановні діти
Всім тихесенько сидіти
ми прийшли сюди учитись
не лінитись , а трудитись.
Діти,а давайте подаруємо один одному посмішку,адже коли бачиш посмішку, відразу на душі стає тепліше, поліпшується настрій.У вас на парті лежить палітра настрою, позначте, який настрій у вас на початку уроку, надіюсь в кінці уроку він стане ще кращим.
АОЗ (актуалізація опорних знань)
Діти, давайте пригадаємо, яку тему ми вичали на минулому уроці?
Вода повсюди, у природі, в організмах людини, тварини,рослин.А де ж її найбільше?
- Яка вода переважає на землі?
- Які стани води ви знаєте?
- Як називається процес переходу води з одного стану в інший?
- Що таке колообіг?
- Скільки кіл колообігу існує?
МНД (мотивація навчальної діяльності)
Як ми вже сказали, солоної води на планеті найбільше.Якщо взяти 100% нашої земної поверхні , то тільки 2% становить прісна вода, а вся інша - солона і вона міститься у водах світового океану.
Отже, тема сьогоднішнього уроку "Світовий океан та його частини"
ВНМ (вивчення нового матеріалу)
Діти, давайте подивимося на карту,який колір переважає?Саме так, адже 71 % нашої планети становить вода.Але навіть якщо ми заберемо всю воду з нашої планети, все одно суходолу буде більше і тому нашу планету і називають "Земля".
Для чого взагалі вивчають океани? Вивчення океану допомагає дізнатися і зрозуміти причину затоплення кораблів, які поки що не можна підняти на поверхню через відсутність потрібного обладнання.Щороку дослідники дізнаються про нових мешканців океанічних глибин.Океанічне дно – це скарбниця цінних корисних копалин. Є навіть окрема професія «Океанолог» - це дуже рідкісна, але цікава професія. Він вивчає океани,моря, досліджує склад води.Він постійно стежить за найменшими змінами в морях і океанах.
В початкових класах на уроках «ЯДС» ви вивчали тему океанів, хто може сказати мені скільки існує океанів?
Океанів існує 4: Атлантичний, Тихий, Індійський і Північний Льодовитий, але науковці вирішили ,що з такої великої площі 4 – х океанів потрібно виділити, ще окремо 5 –й «The Soyth Ocean» , що в перекладі з англійської мови «Південний океан».Він омиває південну частинуПівденної Америки, південну частину Африки, Австралії і всю Антарктиду. Тому зараз на нових сучасних картах можемо побачити 5 –й океан. І ящо ви скажете, що існує тільки 4 океана – ви будете праві, а якщо скажете, що 5, то також будете праві. Взагалі, слово «океан» пішло від давніх греків, так вони називали безмежну водну оболонку землі. Звідси і пішла назва «Світовий океан»
Отже, що таке океан – це величезний водний простір, що охоплює дуже велику ділянку земної поверхні. (СХЕМА)Давайте разом зі мною запишемо складові Світового океану.Світовий океан складається з частин: морів, проток та заток.
Діти, перед вами лежить роздрукований параграф з підручника, знайдіть будь ласка та прочитайте, що таке морt(Дякую), ще однією складовою є протоко, знайдіть , що це таке? Знайдіть такоє , що таке затока?
Фізкульт хвилинка. Давайте з вами зараз трішки відпочинемо, зробимо гімнастику для очей. Сядьте зручненько та повторюйте за мною.
А чи знаєте ви, що є кольорові моря? Їхні назви пов’язані з кольором води.У Тихому океані на сході материка Євразія розташоване Жовте море.Цю назву воно дістало через жовті частинки глини, які наносять сюди води річок.Біля північних берегів Європи розташоване Біле море, яку більшу частину вкрито білими льодами і снігом.У північно – західній частині Індійського є Червоне море, вода якого через велику кількість особливих водоростей буває червонуватою.
А які ще кольорові моря ви знаєте?
Сьогодні на урок я запросила вчителя географії, на наступний рік ви будете вивчати цей унікальний предмет , тому прошу до слова С.І.Ясько.
Дякуємо Світлано Іванівно. Діти, а чи відомі вам ще якісь унікальні моря?
Ми вже знаємо, що вода у океані солона, але насправді солоність води в океані абсолютно різна, це залежить від річок, які туди впадають, від кліматичних умов, випаровування.Але є на Землі море з найвищою солоністю - це Мертве море.В цьому м орі немає жодного живого організму.Навіть якщо ми випустимо в море живу рибку, то вона відразу вкриється товстим шаром солі і відповідно вижити рибці не вдасться.
Давайте переглянемо з вами коротеньке відео «Мертве море - унікальна лікувальна водойма»
Всі моря діти, затоки, протоки надзвичайно забруднені. Як ви гадаєте, хто причетний доцього?
Подивіться будь ласка на презентацію та давайте обговоремо, як діяльність людини впливає на Світовий океан?
Домашнє завдання.(закріплення вивченого)
Зараз Ми з вами пограємо в гру,яка називається "Вірю - не вірю"
- Чивірите ви в те,що в Мертвому морі велика кількість живих організмів?
Чому?
- Чи вірите ви, що 95 відсотків земної поверхні становить вода? -Чому?
- Чи вірите ви, що насправді існує 5 океанів? - Як називається 5й океан?
- Чи вірите ви, що річки , озера, ставки є складовими Світового океану?- Чому?
- Чи вірите ви, що в Світомому океані існує Зелене море? - Чому?
Підсумок.
Отже, яку тему ми сьогодні з вами підняли?
Так,ми з вами розглянули дуже важливу тему, поговорили про воду, про важливість Світового океану, спро його складові, про різноманітність морів.
Домашнє завдання зараз лежить перед вами у вигляді Q коду, сканувавши який ви зможете знайти своє завдання.
Рефлексія.
Ви сьогодні гарно працювали, тому заслуговуєте на гарну оцінку.