«Конспект уроку з математики для 5-го класу на тему "Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками"»

Про матеріал

Мета: а) освітня – ввести правило додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками, вчити учнів використовувати його під час додавання і віднімання дробів;

б) розвиваюча – розвивати логічне мислення, культуру математичної мови;

в) виховна – виховувати інтерес до математики, до нових знань і прагнення їх набувати.

Перегляд файлу

Тема. Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками

Мета: а) освітня – ввести правило додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками, вчити учнів використовувати його під час додавання і віднімання дробів;

б) розвиваюча – розвивати логічне мислення, культуру математичної мови;

в) виховна – виховувати інтерес до математики, до нових знань і прагнення їх набувати.

Обладнання: смайли для визначення настрою,  кодовані завдання, картки -«репродукції картин», лото, таблиця – завдання, картки із домашнім завданням.

Хід уроку

 

  1.                Організаційний етап ( 1хв.)

Перед початком уроку всім дітям роздаю спеціальні картинки, які відображають настрій дітей.

 

  • гарний настрій;
  • середній настрій;
  • поганий настрій.

 

Відразу після дзвоника прошу показати ту картинку, яка характеризує настрій кожного учня в даний момент (чесно).

  • Життя … Яке воно? Нам завжди хочеться побачити і довідатися про найцікавіше. А найкращий спосіб пізнання – це подорож. Сьогодні ми з вами відправляємося у захоплюючу подорож незвіданого. Але, щоб здійснити подорож, без зупинок не обійтись, правила поводження на яких потрібно знати. Деякі з цих правил вам уже відомі, а з деякими доведеться познайомитися. Ну що ж , вирушаємо в подорож.

 

  1.            Перевірка домашнього завдання (5 хв.)
  • А поки автобус домчить до першої зупинки, проведемо гру. Перед початком уроку я всім видала проїзні квитки, які будуть потрібні для того, щоб виконати наступне завдання (учні виконують завдання на аркушах).

Для цього використовуються кодовані завдання, за умови правильного виконання яких учні одержують вислів. Виконавши завдання 1,2 та 3, учні одержують вислів «Свій розум май».

 

  1.                   Виписати неправильні дроби та їх відповідні літери у вказаній послідовності.

 

 

 

л

д

с

н

к

в

т

ю

і

а

й

 

  1. Виписати правильні дроби та їх відповідні літери у вказаній послідовності.

 

р

д

б

о

з

л

у

о

м

І

 

  1. Виписати правильні дроби у порядку зростання.

а

й

б

и

а

м

у

 

  1.        Актуалізація опорних знань ( 3 хв.)

Перша наша зупинка має назву  «Картинний аукціон».

Суть гри полягає в тому, що репродукції картин виставляються на аукціон. Покупець – учень вибирає одну з них, а на зворотному боці читає завдання. Якщо він впорається з ним, то картина продана, якщо ж ні, то картина переходить до іншого покупця.

  1.  

 -
 

 

 

                                              - ?                                                                  ()

 

 

 

  1. Яке з чисел зайве?                                                                ()

 

  1.         Вивчення нового матеріалу (5 хв.)
  •                   Автобус вирушає в путь і доки ми їхатимемо до наступної зупинки, познайомимося з правилами поводження під час подальшої  подорожі. Виявилося, що з нами разом подорожують ваші однолітки – хлопчик та дівчинка. У них є два друга – Ого та Ага, які допомагають їм орієнтуватися у світі невідомого. Вони відгукнулися і нам допомогти у вивченні теми «Додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками», яка буде необхідна нам для здійснення успішної подорожі .

На дошці проектується тема уроку, яку учні записують в зошити, після чого починається пояснення нового матеріалу за допомогою проектора.

 

  1. Закріплення матеріалу ( 24 хв.)
  • Поки ми знайомилися із Ого та Ага, ми доїхали до чергової зупинки  під назвою «Математичне лото».

Картинка розрізана на 9 частин. На кожній з її частин записаний приклад. Учні розв’язують приклади, записують їх у зошит. А знайшовши відповідь, перевертають приклад і таким чином складають картинку.

 

 

 

Зима.jpg

Відповіді

 

 

  • А ми знову вирушаємо в путь , а щоб нам було веселіше,  проведемо гру «Розгадаймо слово».

Потрібно розв’язати  рівняння, потім у клітинках праворуч пишуть відповіді та відповідні до них букви. Далі ці букви розташовують у запропонованому порядку і отримують слово.

Це слово означає назву найзубатішої істоти , яка живе у багатьох садах  і має 14 175 зубів.

 Відповідь     Відповідна буква

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідність «Відповідь-буква» :      

 

 

 

 

 

 

 

                    

5

2

6

3

4

1

7

                                                                Порядок запису букв                     

 

Розв’язання

 

Я

Е

В

Ч

Р

К

(Отримане слово - черв’як)

  1.             Підсумок уроку ( 1хв.)

На початку уроку учні отримали картки  для визначення настрою. Прошу учнів на цьому етапі уроку показати на картках, який настрій вони мають наприкінці уроку. Якщо посмішок більше – урок вдався.

 

  1.         Домашнє завдання ( 1хв.)
  • Щоб ви пам’ятали про сьогоднішню подорож та ті правила, з якими ми ознайомилися, вдома ще раз їх повторите – пункт 24 підручника. Це допоможе нам в наступних мандрах без перешкод долати всі завдання. А також пропоную вам дізнатися ще дещо цікаве ( учні в щоденниках записали домашнє завдання – пункт 24 прочитати, виконати завдання в зошитах)

Кожному учню роздається картка із завданням

На Землі живе майже 75 мільярдів пташок. Найбільші екземпляри одного з видів птахів мають масу 135 кг, а їх висота сягає 2 м 40 см. У минулому віці на острові Мадагаскар жив такий птах-гігант. Його яйце було величиною з добру диню: 33 см завдовжки і 24 см завширшки. Воно могло вмістити понад 9 л води і було більше курячого  в 150 разів. Дізнатися, як називається цей птах, вам допоможе таке завдання.

                                                    Відповідь            Відповідна буква

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Відповідність «Відповідь-буква»:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Порядок запису букв

5

3

6

1

2

4

 

( Підказка: спочатку виконуються дії, потім у клітинках праворуч пишуть відповіді та відповідно до них букви. Далі ці букви розташовують у запропонованому порядку та отримують слово)

 

Розв’язання

 

А

У

Т

С

С

Р

 

Отримане слово – страус

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Савенко Лариса Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
967
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку