Мета: а) освітня – ввести правило додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками, вчити учнів використовувати його під час додавання і віднімання дробів;
б) розвиваюча – розвивати логічне мислення, культуру математичної мови;
в) виховна – виховувати інтерес до математики, до нових знань і прагнення їх набувати.
Тема. Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками
Мета: а) освітня – ввести правило додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками, вчити учнів використовувати його під час додавання і віднімання дробів;
б) розвиваюча – розвивати логічне мислення, культуру математичної мови;
в) виховна – виховувати інтерес до математики, до нових знань і прагнення їх набувати.
Обладнання: смайли для визначення настрою, кодовані завдання, картки -«репродукції картин», лото, таблиця – завдання, картки із домашнім завданням.
Хід уроку
Перед початком уроку всім дітям роздаю спеціальні картинки, які відображають настрій дітей.
Відразу після дзвоника прошу показати ту картинку, яка характеризує настрій кожного учня в даний момент (чесно).
Для цього використовуються кодовані завдання, за умови правильного виконання яких учні одержують вислів. Виконавши завдання 1,2 та 3, учні одержують вислів «Свій розум май».
л |
д |
с |
н |
к |
в |
т |
ю |
і |
а |
й |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
р |
д |
б |
о |
з |
л |
у |
о |
м |
І |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
а |
й |
б |
и |
а |
м |
у |
|
|
|
|
|
|
|
Перша наша зупинка має назву «Картинний аукціон».
Суть гри полягає в тому, що репродукції картин виставляються на аукціон. Покупець – учень вибирає одну з них, а на зворотному боці читає завдання. Якщо він впорається з ним, то картина продана, якщо ж ні, то картина переходить до іншого покупця.
-
- ? ()
На дошці проектується тема уроку, яку учні записують в зошити, після чого починається пояснення нового матеріалу за допомогою проектора.
Картинка розрізана на 9 частин. На кожній з її частин записаний приклад. Учні розв’язують приклади, записують їх у зошит. А знайшовши відповідь, перевертають приклад і таким чином складають картинку.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповіді
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Потрібно розв’язати рівняння, потім у клітинках праворуч пишуть відповіді та відповідні до них букви. Далі ці букви розташовують у запропонованому порядку і отримують слово.
Це слово означає назву найзубатішої істоти , яка живе у багатьох садах і має 14 175 зубів.
Відповідь Відповідна буква
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідність «Відповідь-буква» :
5 |
2 |
6 |
3 |
4 |
1 |
7 |
Порядок запису букв
Розв’язання
|
|
Я |
|
|
Е |
|
|
В |
|
|
’ |
|
|
Ч |
|
|
Р |
|
|
К |
(Отримане слово - черв’як)
На початку уроку учні отримали картки для визначення настрою. Прошу учнів на цьому етапі уроку показати на картках, який настрій вони мають наприкінці уроку. Якщо посмішок більше – урок вдався.
Кожному учню роздається картка із завданням
На Землі живе майже 75 мільярдів пташок. Найбільші екземпляри одного з видів птахів мають масу 135 кг, а їх висота сягає 2 м 40 см. У минулому віці на острові Мадагаскар жив такий птах-гігант. Його яйце було величиною з добру диню: 33 см завдовжки і 24 см завширшки. Воно могло вмістити понад 9 л води і було більше курячого в 150 разів. Дізнатися, як називається цей птах, вам допоможе таке завдання.
Відповідь Відповідна буква
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідність «Відповідь-буква»:
Порядок запису букв
5 |
3 |
6 |
1 |
2 |
4 |
( Підказка: спочатку виконуються дії, потім у клітинках праворуч пишуть відповіді та відповідно до них букви. Далі ці букви розташовують у запропонованому порядку та отримують слово)
Розв’язання
|
|
А |
|
|
У |
|
|
Т |
|
|
С |
|
|
С |
|
|
Р |
Отримане слово – страус