Урок-гра для 5 класу «Математичне поле чудес»

Про матеріал

сприяти подальшому розвитку пізнавальних здібностей учнів; підвищувати інтерес до математики та історії розвитку; формувати активну життєву позицію, уміння відстоювати свою точку зору; створювати умови для самореалізації учнів у процесі підготовки до гри; розвивати інтелектуальний рівень; дати можливість кожному учневі виявити активність, показати рівень своєї підготовки й ерудиції; сприяти розвитку навичок міжособистісного спілкування

Перегляд файлу

Урок-гра «Математичне поле чудес»

Мета уроку: сприяти подальшому розвитку пізнавальних здібностей учнів; підвищувати інтерес до математики та історії розвитку; формувати активну життєву позицію, уміння відстоювати свою точку зору; створювати умови для самореалізації учнів у процесі підготовки до гри; розвивати інтелектуальний рівень; дати можливість кожному учневі виявити активність, показати рівень своєї підготовки й ерудиції; сприяти розвитку навичок міжособистісного спілкування.

Обладнання:  табло зі словами, які потрібно відгадати; барабан зі стрілкою, що обертається, на якому  є числа --- кількість очок; літера «П»-приз; літера «Б»-банкрут; знак «+»-подвоєння очок; мікрофон; магнітофон; касета або диск з музикою з гри «Поле чудес», скринька, призи; жетони зкольорового паперу для глядачів.

Методичні рекомендації:

1.За тиждень до гри варто запропонувати восьмикласникам ознайгомитися з додатковою літературою з історії математики. Потрібно звернути увагу учнів на прізвища відомих учених-матемаків, на честь яких названно відомі теореми, формули. Запропонувати вигадати призи для гри й суперприз.

2.Ведучому--- учневі 11 класу --- слід обов’язково зібрати інформацію про учасників гри: клас, хобі, тощо. Це потрібно для рекомендування гравців.

3. Розрекламуйте гру на самому початку Тижня математики,щоб у ній брали участь як глядачі не лише восьмикласники.

4. За правилами гри  кожний учасник може передати привіт другові, учителю, батькам у будь-якій формі. Тобто це може бути або пісня, або загадка для вчителя, або вуірш тощо. Зрозуміло, що учасників попереджають про це зазделегідь.

5. На початку гри повідомте гравція, що за три поспіль відгадані букви вони отримують можливість вибрати одну з двох скриньок: одна з призом--- календарик, друга --- порожня.

Гра

Ведучий запрошує на сцену першу трійку учасників, які під музику займають місця біля барабана. Після презентації команд учасники одержують завдання.

 

Завдання для першої трійки

Один із перших учених- математиків, який жив у VI столітті до нашої ери в Стародавній Греції. У молодості він багато подорожував; відвідав Єгипет і Вавилон. Саме від відкрив властивості кутів рівнорбндреного трикутника, установив, що діаметр поділяє коли на дві рівні частини. Він є автором добре відомої вам теореми. Його ім’я  складається з пяти літер.

Ф

А

Л

Е

С

 (Відповідь:  Фалес)

 

Гравці відгадують букви й слово так, як це відбувається у відомій грі «Поле Чудес».

Пісял того як визначився переможець першої трійки й усі члени трійки зайняли свої місця в залі, ведучий пропонує глядачам узяти участь у грі й теж отримати приз, якщо їхня активність буде гідна винагороди.

Гра з глядачами

Пропонуєм глядачам відповісти на такі запитання.

1.На уроці фізкультури учні вишикувались в одну шеренгу завдовжки 25м. Скільки було учнів?(Відповідь: 26 чоловік.)

2.За три роки хлопчик  буде вдвічі старшим, ніж був три роки тому. Скільки йому зараз років?( Відповідь: 9 років.)

3.Назвіть найбільше чотирицифрпове число, сума цифр якого дорівнює трьом.( Відповідь: 3000.)

4.Чому в поїздах  стоп-крани червоні, а в літаках --- блакитні? (Відповідь:  у літака їх немає.)

Ведучий запрошує вийти на сцену другу трійку гравців і рекомендує їх.

Завдання для другої трійки

Цього чоловіка називають батьком алгебри, хоч він бувтакож непоганим адвокатом. Він жив у XVI-XVII століттях  і уперше увів буквенний коефіцієнт. Його імям названо добре відому вам теорему. Хто він?Його прізвище складається  з 4 літер.

В

І

Є

Т

 (Відповідь: Вієт.)                       

 

Гра другої і третьої твійки проходить за аналогією до гри першої трійки.

Гра з глядачами  

1.Обчисліть 99-97+95-93+…+3-1. (Відповідь: 50.)

2. Чому дорювнює 1 дюйм? (Відповідь: 2,54см.)

3.Три різних числа склали,а потім перемножили. Сума цих чисел дорівнює їх добутку. Які це числа? (Відповідь: 1,2 і 3.)           

4.Якщо третя частина числа дорівнює половині, то яке це число?

 ( Відповідь: .)

Завдання для третьої трійки

Книги цієї людини мали трохи менший наклад, ніж Біблія. Довгий час її праці були майже єдиним шкільним посібником одного з розділів математики. Це вона мала сміливість відповісти цареві «У математики немає цирського шляху». Хто ця людина? Її ім’я складається із 6 літер.

Е

В

К

Л

І

Д

 (Відповідь:Евклід.)

 

Гра з глядачами

1.Спочатку запропунуйте глядачам пограми в гру «Не скажу». Ведучий і кілька глядачів(за бажанням) по черзі називають числа від 1 до 30. При цьому числа які закінчуються на «3» або на кратне числам, називати не можна. Замість цих слів потрібно вимовляти «не скажу». Той, хто помиляється, вибуває. Перемагає останній гравець, який залишився у грі.

2. Пропонуємо глядачам узяти участь у грі «Кожній руці --- своє діло»: правою рукою слід намалювати цифру 9, а лівою водночас---6. Один з глядачів виконує це завдання біля дошки.

Фінальна гра         

Для участі  у фінальній грі ведучий запрошує на сцену трьох фіналістів.

Завдання для фінальної гри               

Це математичне поняття дуже шанували піфагорійці. З ним вони  повязували  поняття про красу й гармонію.

Його широко використовують не лише в математиці, а й в архітектурі, оскільки воно є необхідною умовою для правильної і красивої побудови.

Основну властивість цього поняття довів Евклід. Сучасний запис цього поняття за допомогою математичних знаків увів відомий німецький математик Г. Лейбніц . Цим поняттям користувалися для розв’язання задач і в прадавні часи, і в середні віки, і зараз; з його допомогою можна швидко і легко розв’язувати різні задачі. Про яке математичне поняття йдеться? Назва поняття складається з 9 літер.

П

Р

О

П

О

Р

Ц

І

Я

 (Відповідь: пропорція)  

 

Гра з глядачем

Пропонуємо глядачам задачі на кмітливість та винахідливість.

1.Жінка, ідучи до Києва, зустріла трьох чоловік. Кожний із них ніс мішок, а в кожному мішку--- по коту. Скільки живих істот йшло до Києва? (Відповідь: тільки жінка.)

2.Де народились «арабські цифри»(Відповідь: в Індії.)

3.Трійка коней приїхала за годину 15 км. З якою швидкістю скакав кожний кінь? (Відповідь: 15км/год.)

4. У людини спитали, скільки їй років. Вона відповіла, що їй сто років і  кілька місяців, але днів народження в неї було лише 25. Як  таке могло статися?(Відповідь: людина народилася 29 лютого і день народження святкує один раз на чотири роки.)

Супергра

Ведучий пропонує переможцеві взяти участь у супергрі. На цьому етапі гри можна розіграти книгу з математики, будильник, мікрокаркулятор, відеокасету та заохочувальний приз --- шоколадну плитку.

Завдання для супергри

Ця людина народилася у Тверській губернії. На її могильному камені написано, що «… науки вивчав у дивний і неймовірний спосіб…».

У 1700 році Петро І дарував йому чин учителя математики для російського шляхетного юнацтва. Він --- творець першого російського підручника з математики, який М.В. Ломоносов назвав «ворота вченості».

На знак визнання переваг математики Петро І подарував йому ще й інше прізвище, намагаючись підкреслити, що жвавий розум і знання привертають до цієї людини інших людей.

Хто цей великий математик? Його прізвище складається з 10 літер.

(Відповідь: Магніцький.)

М

А

Г

Н

І

Ц

Ь

К

И

Й

 

Дозволяється відкрити три букви. На обмірковування дається 1 хвилина .

Підбиття підсумків гри «Математичне поле чудес».

1)Привітання переможця.

2)Вручення призів.

3)Визначення й вітання переможців серед уболівальників --- за кількістю  очок на зароблених жетонах. Нагороджуються глядачі, які посіли 1---3 місця.

Ведучий нагадує про те, як багато цікавого й нового учні дізналися сьогодні з історії математики. Він дякує всім учасникам гри за активність і висловлює сподівання, що зустріч була цікавою, а також пропонує провести ще одну гру навесні.

 

docx
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
2489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку