Ділення десяткових
дробів
на натуральне число
Математика, 5 клас
Тема : Ділення десяткових дробів на натуральне число.
Формування компетентностей:
Тип уроку: удосконалення знань і вмінь
Хід уроку
І. Організаційний етап
Учитель. Сьогодні на уроці ми закріпимо наші знання і вміння з теми
„ Ділення десяткових дробів на натуральне число”. На першому етапі нашого уроку ми з вами повторимо навички усного рахування та прийоми швидкого обчислення і зіграємо в гру „ Математичне лото.”
ІІ. Актуалізація опорних теоретичних знань.
Учитель викликає до дошки двох учнів , вони розв’язують приклади на дошці, а клас повторює правила множення і ділення десяткових дробів.
Обчисліть:
1) 14,4 : 5 + 15,6 : 5 = ( 14,4 + 15,6 ) : 5 = 6;
2) ( 7,6 · 12,5 ) · 8 = 7,6 · ( 12,5 · 8 ) = 7,6 · 100 = 760;
3) ( 124,7 : 25 ) : 4 = 124,7 : ( 25 · 4 ) = 124,7 : 100 = 1,247;
4) 92,4 : 9 – 11,4 : 9 = ( 92,4 – 11,4 ) : 9 = 81 : 9 = 9;
5) ( 0,27 : 2 ) : 5 = 0,27 : ( 2 · 5 ) = 0,27 : 10 = 0,027;
6) ( 127,8 : 125 ) : 8 = 127,8 : ( 125 · 8 ) = 127,8 : 1000 = 0,1278.
Запитання до класу :
1) Як множать десяткові дроби?
2) Як помножити десятковий дріб на 10, 100, 1000?
3) Як помножити десятковий дріб на 0,1; 0,01; 0,001?
4) Як поділити десятковий дріб на натуральне число?
5) Як поділити десятковий дріб на 10, 100, 1000?
6) Чи можна ділення на 10 замінити множенням на 0,1?
ІІІ. Удосконалення вмінь і навичок
1. Дидактична гра „ Математичне лото”
Спосіб гри
1) Клас працює за варіантами.
2) Для гри слід підготувати два варіанти карток для лото загальною кількістю за числом учнів у класі.
3) Питання для обох варіантів однакові. Учитель зачитує питання, учні закреслюють у своїх картках клітинку, число в якій є , на їхню думку, відповіддю на це питання. На кожне питання відводиться 15- 25 с.
4) Здійснюється взаємоперевірка в парах, звіряючись з дошкою ( перелік правильних відповідей учитель готує заздалегідь).
Вигляд карток для гри
І варіант
0,6 |
0,5 |
|
0,3 |
8 |
1,4 |
1 |
0,53 |
243 |
|
0,09 |
380 |
0,125 |
|
10,6 |
( Підказка для учителя: якщо учень правильно відповість на всі питання, незакреслиними мають залишитися клітинки з числами: 1,4; 380; 0,3; 8.)
ІІ варіант
1 |
0,25 |
0,36 |
2,43 |
6 |
|
26 |
|
0,53 |
|
0,8 |
0,75 |
38 |
1,8 |
2 |
( Підказка для вчителя: якщо учень правильно відповість на всі питання, незакреслиними мають залишитися клітинки з числами: 2,43; 6; 1,8; 2.)
Питання для лото
1) Виразіть десятковим дробом:
а) ; б) ; в) ; г) .
2) Обчисліть, використовуючи прийоми швидкого обчислення:
а) 12,4 : 8 – 4,4 : 8;
б) ( 106 : 5 ) : 2;
в) 243 · 0,125 · 8;
г) ( 36 : 25 ) : 4;
д) 3,8 · 25 · 0,4.
3) Виразіть в дециметрах:
а) 0,9 см ; б) 2,6 м
4) Виконайте ділення:
а) 3,6 : 6; б) 100: 125.
5) Розв'яжіть рівняння: 100х = 53.
2. Розв'язування вправ.
Учитель. А зараз ми будемо працювати у групах . Кожна група обирає свого консультанта.
Нагадаємо правила роботи у групі:
1. Будь зібраний і дуже уважний.
2. Працюй швидко.
3. Якщо завдання не зрозуміле , проси допомоги у консультанта.
4. Не викрикуй, не підказуй, не порушуй дисципліну.
Кожна група отримує картку із завданнями:
І варіант
1. Розв’язати рівняння: ( 3 х – 15,8 ) · 4 = 14,8
2. Знайдіть значення виразу: ( 32,7 – 8,49 ) : 30 – 0,657.
3. Знайдіть значення виразу 24,6 : m – 1,16, якщо m = 10.
4. Скільки коштує 1 кг цукерок, якщо за 0,6 кг печива по 5,85 грн за 1 кг
і за 2 кг цукерок заплатили 34,71 грн?
ІІ варіант
1. Розв’язати рівняння: ( х : 24 + 7,56 ) · 17 = 140,4.
2. Знайдіть значення виразу: ( 56,3 – 7,94) : 60 – 0,506.
3. Знайдіть значення виразу 684,3 : х – 4,93, якщо х = 6 .
4. Площа прямокутника дорівнює 27 см², одна з його сторін – 6 см.
Обчислити периметр прямокутника.
ІV. Підсумок уроку, рефлексія
Математичний диктант
Один учень пише на відкидній дошці, решта – у зошитах.
1. Знайти добуток чисел 23,5 і 100.
2. Знайти частку чисел 0,02 і 10.
3. Знайти добуток чисел 2,5 і 0,1.
4. Суму чисел 4,15 і 2,3 помножити на 10.
5. Різницю чисел 2,47 і 1,1 поділити на 10.
V. Домашнє завдання