Конспект уроку з математики для 5 класу на тему " Ділення десяткових дробів на натуральне число"

Про матеріал
Матеріал може бути використаний для проведення уроків удосконалення знань і вмінь виконувати ділення на натуральне число
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Ділення десяткових

дробів

на натуральне число

 

Математика, 5 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                     

 

 

 

 

Тема : Ділення десяткових дробів на натуральне число.

Формування компетентностей:

  • предметна компетентність:  узагальнити знання, вміння та навички учнів з теми; вдосконалювати навички розв’язування задач на множення десяткових дробів; ділення десяткових дробів на натуральне число;
  • ключові компетентності:
  • спілкування державною мовою – поповнювати свій словниковий запас, доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію;
  • математична компетентність – оперувати числовою інформацією, розвивати логічне мислення;
  • соціальна та громадянська компетентності – співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль у командній роботі.

Тип уроку: удосконалення знань і вмінь

 

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

 

  Учитель.  Сьогодні на уроці ми закріпимо наші знання і вміння з теми

„ Ділення десяткових дробів на натуральне число”. На першому етапі нашого уроку ми з вами повторимо навички усного рахування та прийоми швидкого обчислення і зіграємо в гру „ Математичне лото.”

 

ІІ. Актуалізація опорних теоретичних знань.

 

Учитель викликає до дошки двох учнів , вони розв’язують приклади на дошці, а клас повторює правила  множення і ділення десяткових дробів.

             Обчисліть: 

    1) 14,4 : 5 + 15,6 : 5 = ( 14,4 + 15,6 ) : 5 = 6;

    2) ( 7,6 · 12,5 ) · 8 = 7,6 · ( 12,5 · 8 ) = 7,6 · 100 = 760;

    3) ( 124,7 : 25 ) : 4 = 124,7 : ( 25 · 4 ) = 124,7 : 100 = 1,247;

    4) 92,4 : 9 – 11,4 : 9 = ( 92,4 – 11,4 ) : 9 = 81 : 9 = 9;

    5) ( 0,27 : 2 ) : 5 = 0,27 : ( 2 · 5 ) = 0,27 : 10 = 0,027;

    6) ( 127,8 : 125 ) : 8 = 127,8 : ( 125 · 8 ) = 127,8 : 1000 = 0,1278.

 

       Запитання до класу :

  1) Як множать десяткові дроби?

  2) Як помножити десятковий дріб на 10, 100, 1000?

  3) Як помножити десятковий дріб на  0,1; 0,01; 0,001?

  4) Як поділити десятковий дріб на натуральне число?

  5) Як поділити десятковий дріб на 10, 100, 1000?

  6) Чи можна ділення на 10 замінити множенням на 0,1?

 

ІІІ. Удосконалення вмінь і навичок

   1.  Дидактична гра „ Математичне лото”

                      Спосіб гри

 

      1) Клас працює за варіантами.

      2) Для гри слід підготувати два варіанти карток для лото загальною кількістю за числом учнів у класі.

      3) Питання для обох варіантів однакові. Учитель зачитує питання, учні закреслюють у своїх картках клітинку, число в якій є , на їхню думку, відповіддю на це питання. На кожне питання відводиться 15- 25 с.

     4) Здійснюється взаємоперевірка в парах, звіряючись з дошкою ( перелік правильних відповідей учитель готує заздалегідь).

 

Вигляд карток для гри

І варіант

 

0,6

0,5

 

0,3

8

1,4

1

0,53

243

 

0,09

380

0,125

 

10,6

 

( Підказка для учителя: якщо учень правильно відповість на всі питання, незакреслиними мають залишитися клітинки з числами: 1,4; 380; 0,3; 8.)

 

ІІ варіант

 

1

0,25

0,36

2,43

6

 

26

 

0,53

 

0,8

0,75

38

1,8

2

 

( Підказка для вчителя: якщо учень правильно відповість на всі питання, незакреслиними мають залишитися клітинки з числами: 2,43; 6; 1,8; 2.)

 

Питання для лото

1) Виразіть десятковим дробом:

    а) ;                     б) ;                    в) ;                        г) .

 

2) Обчисліть, використовуючи прийоми швидкого обчислення:

     а) 12,4 : 8 – 4,4 : 8;

     б) ( 106 : 5 ) : 2;

     в) 243 · 0,125 · 8;

     г) ( 36 : 25 ) : 4;

     д) 3,8 · 25 · 0,4.

 

3) Виразіть в дециметрах:

      а) 0,9 см  ; б) 2,6 м

 

4) Виконайте ділення:

       а) 3,6 : 6;                              б) 100: 125.

 

5) Розв'яжіть рівняння:    100х = 53.

 

2. Розв'язування вправ.

Учитель. А зараз ми будемо працювати у групах . Кожна група обирає свого консультанта.

 

Нагадаємо правила роботи у групі:

     1. Будь зібраний і дуже уважний.

     2. Працюй швидко.

     3. Якщо завдання не зрозуміле , проси допомоги у консультанта.

     4. Не викрикуй, не підказуй, не порушуй дисципліну.

Кожна група отримує картку із завданнями:

 

           І варіант                                

 1. Розв’язати рівняння:     ( 3 х – 15,8 ) · 4 = 14,8                            

                             

  2. Знайдіть значення виразу: ( 32,7 – 8,49 ) : 30 – 0,657.                            

 

  3. Знайдіть значення виразу   24,6 : m – 1,16, якщо m = 10.           

 

   4. Скільки коштує 1 кг цукерок, якщо   за  0,6 кг печива по 5,85 грн  за 1 кг           

   і за 2 кг цукерок заплатили 34,71 грн? 

 

                ІІ варіант

                           

    1. Розв’язати рівняння: ( х : 24 + 7,56 ) · 17 = 140,4. 

    2. Знайдіть значення виразу: ( 56,3 – 7,94) : 60 – 0,506.

    3. Знайдіть значення виразу 684,3 : х – 4,93, якщо х = 6 . 

    4. Площа прямокутника дорівнює 27 см², одна з його сторін – 6 см.      

        Обчислити периметр прямокутника.

 

ІV.  Підсумок уроку, рефлексія

 

 Математичний диктант

Один учень пише на відкидній дошці, решта – у зошитах.

 1. Знайти добуток чисел 23,5 і 100.

 2. Знайти частку чисел 0,02 і 10.

 3. Знайти добуток чисел 2,5 і  0,1.

 4. Суму чисел 4,15 і 2,3 помножити на 10.

 5. Різницю чисел 2,47 і 1,1 поділити на 10.

 

V. Домашнє завдання

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Заболотний Назар
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додано
15 березня 2021
Переглядів
3291
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку