Конспект уроку з математики для 5 класу на тему: «Додавання та віднімання мішаних чисел»

Про матеріал
Під час уроку доповнюються знання учнів про алгоритми дій додавання і віднімання мішаних чисел; формується вміння виконувати додавання і віднімання мішаних чисел, у яких дробова частина першого мішаного числа більша за дробову частину другого числа і розв'язувати завдання, в яких передбачено використання цих дій.
Перегляд файлу

Конспект уроку з математики для 5 класу на тему:

«Додавання та віднімання мішаних чисел»

 

             Мета: формувати ключові компетентності: 

  • спілкуватися державною мовою – грамотно висловлюватися рідною мовою;
  • вміння вчитися – прагнути до вдосконалення результатів своєї діяльності;
  • предметну – доповнити знання учнів про алгоритми дій додавання і віднімання мішаних чисел; сформувати вміння виконувати додавання і віднімання мішаних чисел, у яких дробова частина першого мішаного числа більша за дробову частину другого числа і розв'язувати завдання, в яких передбачено використання цих дій.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

  1. Перевірка домашнього завдання
  1. Взаємоперевірка( діти обмінюються зошитами) відповіді на дошці.
  2. Математичний диктант

Варіант 1 [2]

  1. Запишіть неправильний дріб у вигляді мішаного числа .
  2. Запишіть частку у вигляді дробу і виділіть з отриманого дробу цілу і дробову частину від ділення 25 : 8 [7 : 2].
  3. Запишіть число у вигляді неправильного дробу .
  4. Запишіть число 3 [5] у вигляді дробу із знаменником 7 [4].
  5. Яке найбільше натуральне число задовольняє нерівність ?

II. Актуалізація опорних знань

  1. Обчисліть, використовуючи властивості додавання: 

1) 23 + 45 + 77;  2) (217 + 528) + (12 + 113).

  1.               Як у вигляді дробу із знаменником 3 записують число: 

1) 5;    2) 10;    3) 17;    4) 120?

  1.               Заповніть ланцюжок обчислень:

https://lh3.googleusercontent.com/AhEBDqF0zaYqtx71XoBfzS2bU-pU4DM_c1632a1_QYha7VU6iDdVCMZXhKIHTyLnARHQYMtcRU2Py7RtUh5e9r5zYx4lZw2vSauRepk1pfsC8LWt3-z0JZFBtQB9_pTtJ6wzH1bLz1vW5baa8g

  1.               Порівняйте значення виразів:
    1)  і  ;         2)   і  

 

C:\Users\sasha\AppData\Local\Packages\Microsoft.Office.Desktop_8wekyb3d8bbwe\AC\INetCache\Content.MSO\43C0306.tmpIII. Засвоєння знань

План

1.Правило додавання мішаних чисел

2.Правило віднімання мішаних чисел, у яких дробова частина першого мішаного числа більша за дробову частину другого числа

3. Приклади застосування правил

 

 1. На прилавку лежить головки сиру і поруч 2 такі ж. Скільки сиру на прилавку?
Розв'язання. Зрозуміло, що треба додати і 2 (рис. 119)

Знайдемо кількість цілих головок сиру: 3 + 2 = 5. Потім до цього числа додамо головки: 5 + . Отже, + 2 = .https://lh4.googleusercontent.com/NZUVpnX0hHQeDvGGL1P2PrR2CrXSIlBuRemxcdWpnpZ0D1Ii_T2QHDRa7YWxSXi9Sc4sCSiYkwd35CV1llyRVTBmRvZ6r8BgTGb5o4Vt_DB91hfuqVIm9zNNTkJevTCwPzguqe0HJToI-lGmvA

2. На прилавку лежить 3 головки сиру і поруч ще 2 головки. Скільки сиру лежить на прилавку? (Рис, 120). 

Розв'язання. Для розв'язання задачі додамо 3 до 2. Спочатку знайдемо кількість цілих головок: 3 + 2 = 5.https://lh4.googleusercontent.com/i-ovPh6xYzCfVTxPfKbSGVGwPBmjJGxrNFBZmTNiEceHDB9mzbOmi4lNbC8LeQZylcig3yEPO8Qsm4uFQRp4bxBW9KKGGzTiIe1VSYFeFpSfs0TpOGQmJ9rou2nCSvh211iHxYii9CpXnZP6ow

Потім додаємо , склавши . Отже,

.

 

Тобто, щоб додати два мішаних числа, треба окремо додати їх цілі та дробові частини.

На закріплення бажано розглянути приклади.

  1.               Виконайте додавання:

1) 8 + ;    2) 5 + 3;    3) +;     4) 5+3;    5) 5+ 3.

(У прикладі 4) подайте розгорнутий запис перетворень:

https://lh6.googleusercontent.com/CWCZke9KU6IvMl5lU1LQ_758JvwHMaFaA9wxhgPadLM1hhZ0pfQRLGnEmSPcex7d2kB2byvORYhuyEVNagXpm1_HxaV7QOpLjdyqcI5yBormXzDZThmkgh8J2hXn3pzeCeph_gqypPZgvBpynQ, бо https://lh4.googleusercontent.com/A8CjkbnQkdDhYTHeU-xNy6VMnCo-P9zq9a7KYnalRC2y7AtXWRqaldx1enLUBfN0dOudRC1n4GXvKJBV4u5DAFo0n0ew3QPARN2a7SmFscHkVEUrEZnn8ABwbWPJCMZ0p8lUatp89LbJjtEpVA. 

  1.               Перевірте додаванням правильність виконання віднімання:
    1) ;    2) ; 3)

Розв'язання. 1)  правильно, бо ;

2) https://lh5.googleusercontent.com/rPmW2GHs0CpwiqBMj-Efsgtxm0EB501BGvb6SDKHeTSv9ehVwlB1HK4Z3cGNzCDEj6_Qkf3_y8o-bfN04Kw5bIG7H7dQrj5FK6bswVYdlSi1ktXadzuOVFkSmHSB7yH19Phq-TQ8Q-lOoXdX_w правильно, бо https://lh6.googleusercontent.com/zoi7H6dh2vi3xrIdbkRuJPwyE7mNLzLHZq90w1136TIYKQkSSWRUh18I2XyQxSmD0eeZqwmwQsevaDC-SbikZJVd84leXThQ8aEgpf26N64yjJyMo4uCMkFFLX9e3g0QZQmEbLLzdqGRumV3KA;

3) https://lh5.googleusercontent.com/_nuKN_-i3yd5bELfx63hQFXJf-9IBXPUtxSDgWFyBNu4yDqYBTD3niVo-eNOC1Z2oZinihr77WpL3v3zOp48hYcVTpBMlHqSlgocIc4yC_jr1NPXJTl5SMjURQ3TsGTh04-u26KSwLNqL_5puQ правильно, бо https://lh3.googleusercontent.com/FY9F9fT59TK3ln3XkJDZr5ZTzr4Uu1BuvHMa_k-M9OXT4rWATO9kT0V9nf0acvG4n9w9PojYtKCIphVNt83OZRbwqKqWEJO-yvs5ZoiN0EyURy0lLHRa4lWgvrWfYaEL1snYON-4G9rwvvR4Rg;

 

Отже, можна відмітити, що:

якщо дробова частина зменшуваного більша від дробової частини від'ємника або дорівнює їй, то, щоб відняти два мішаних числа, треба від цілої і дробової частин зменшуваного відняти відповідно цілу і дробову частини від'ємника;

 

https://lh6.googleusercontent.com/ciaWJhmBgej3x2nYnEFxQir4DmIr6K8x5iIEhmkRBSA0Td8xkg-CRHuf8Yr7jAc7Yc5uyVhA7AESltiU99Qrq8au2p-tAh9Jav-s98n0e0ysXd9NWNfknWlI_WGUg3cEbCEDANohФізкультхвилинка

Сів метелик на травичку

І рахує рахівничку:

1, 2, 3 – ти метелику лети.

Крильця вже за головою

Тож дивись перед собою.

Випрямляємо хребет,

Крильця зводимо вперед,

Мов метелики, літаєм,

Крильця зводим, розправляєм.

 

                Результат пошуку зображень за запитом "картинки учёная сова"         IV. Закріплення знань. 

1. Робота з підручником  §33, розглянути приклади 1-4.

2. Розв’язування вправ 

1)Усно визначити приклади, які неправильно розв’язані

 А.  .;        Б. ;        В.   Г.

2) Письмово 

Колективно № №1097, 1101(1-3),1105(1), 1109

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самостійно виконати вправу «Ланцюжок»: діти повинні розв’язати перше завдання свого варіанту і отримати відповідь, яку повинні відшукати серед віконець із синіми відповідями. Завдання, яке міститься в цьому віконечку і є наступним номером для цього варіанту. Наступне завдання шукають так само. Звернути увагу на те, що номери одного варіанту не містяться в одному стовпчику, а розкидані по полю.

Ланцюжок

Варіант1

Перетворити неправильний дріб   у мішане число

Варіант 2

Перетворити неправильний дріб   у мішане число

Варіант 3

 Перетворити неправильний дріб   у мішане число

Варіант 4

Перетворити неправильний дріб   у мішане число

Перетворити мішане число у неправильний дріб

Розв’язати рівняння

 

Виконати дію

 

Розв’язати рівняння

 

 

 

 

 

Розв’язати рівняння

Перетворити мішане число у неправильний дріб

Виконати дію

 

Обчислити

 

 

 

 

 

Обчислити

 

Обчислити 

 

Розв’язати рівняння

 

Перетворити мішане число у неправильний дріб

 

 

 

 

Виконати дію

 

Виконати дію

 

Обчислити

 

Перетворити мішане число у неправильний дріб

 

 

 

 

 

Молодець!

 

 

Так тримати!

 

Переможець!

 

Я зміг!

Відповіді: якщо ланцюжок прикладів розв’язано правильно, то кінцевим результатом є словосполучення 

В1:Переможець!

В2: Молодець!

В3: Я зміг!

В4: Так тримати! 

V. Підсумок 

 Чи зрозумілі вам правила додавання та віднімання мішаних чисел?

VІ. Домашнє завдання

https://disted.edu.vn.ua/media/images/mathematika/drib2/0012.pngВивчити §33, розв’язати №№ ПС 1098, 1102 (1-3),                                                                   ДВ 1104, 1110 (1), 1111

 

 

 

 

Література:

1.Математика. 5кл.:підруч. для закл. заг. серед. освіти/О.С.Істер. – 2-ге вид., доопрац. – Київ : Генеза. 2018. – 288 с.: іл..

2. Усі уроки математики. 5 клас. / С.П.Бабенко. – Х.: Вид.група «Основа», 2009. – 320с.

docx
Додано
16 лютого 2022
Переглядів
2018
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку