Конспект уроку з математики" : «Додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток. Розв'язування задачі на дві дії. »

Про матеріал
Закріпити навички додавання і віднімання двоцифрових чисел, вміння розв'язувати задачі на дві дії; розвивати математичну мову, логічне мислення, спостережливість, кмітливість, уміння творчо працювати над завданнями. Виховувати шанобливе ставлення та інтерес до народних традицій, обрядів, оберегів, побуту українців; сприяти духовному розвитку особистості.
Перегляд файлу

Математика   2   клас                                                                                   

Тема уроку: «Додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток. Розв'язування задачі на дві дії. »                                               

Мета уроку:  закріпити навички додавання і віднімання двоцифрових чисел, вміння розв'язувати задачі на дві дії; розвивати математичну мову, логічне мислення, спостережливість, кмітливість, уміння творчо працювати над завданнями. Виховувати шанобливе ставлення та інтерес до народних традицій, обрядів, оберегів, побуту українців; сприяти духовному розвитку особистості.                                                                 Обладнання:   загадка, щедрівки, пісня « Їхали козаки »( мінус),  фото прапорів: України, Туреччини,  фото ( пам’ятник варенику – Черкаси, Канада, галушці – Полтава ), таблиці  геометричних  фігур.                                      

Хід уроку

І. Організація класу до роботи                                                                         

 

Вчитель:                                   Пролунав уже дзвінок

Всіх покликав на урок.

Тому дружно всі сідаємо

Працювати починаємо

Сьогодні, діти, ми продовжуємо закріплювати навички додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток та вміння розв’язувати задачі на дві дії. А  наприкінці   уроку на  Вас  чекає  сюрприз.                                                                    

 

Вчитель:   Отже, розпочнемо!  Відкрийте зошити. Покладіть їх навскоси, сядьте рівненько. Напишіть  число,  класна робота. 

                                            

ІІ. Актуалізація  опорних  знань                                                                                                                                              Вчитель: Україна  здавна  славиться своєю гостинністю  та смачними  стравами. І  ми сьогодні  в  цьому переконаємось, завітавши  нагостини  до Одарки.  

Виходить  Одарка

 Вчитель: Добридень, Вашій хаті !  Доброго здоров'ячка, Одарко !                                                             

 Одарка : Доброго дня і Вам ! Заходьте до хати !                                        

 Вчитель: Дякуємо !                                                                                    

 Вчитель: Давайте спробуємо відгадати,  що приготувала на обід  Одарка ?                                                                                                      

Загадка від Одарки:

Місила, місила,   

Ліпила, ліпила,                                                                                                          

 А тоді – хіп                                                                                                              

xoxloma_vareniki_v_vektoreТа в окріп!                                                                                                                         

А вже на останку -                                                                                             

Масло й сметанку.                                                                                           

Хто зуміє відгадати                                                                                        

Того буду частувати.                                                                                             Одарка:  Що це, діти ?                                                                                  

Діти:   Це  Варенички !                                                                     

 

Вчитель:« Ой, варенички кручені – страва незвичайна! А чого ж вони сьогодні незвичайні ?  Послухайте !                                                                                                                                                                                                                            

Кожен вареник –  це  якесь математичне  завдання. Виконавши  його правильно -                                                                                             ми отримуєм  цікавинку про вареник

 

Вчитель  імпровізовано  витягує  1 вареник  з  макітри

Вчитель: Перше  завдання – яке нам треба виконати - це  Математичний  диктант                                                              Вчитель: Давайте пригадаємо:                                                                                                                            Як називаються числа при додаванні ?                                                                                  Як називаються числа при відніманні ?                                                                           Різниця     це …?                                                                                                              Цифри-сусіди – це … ?

Працюємо в зошиті   Напишіть:  М. д.

Будьте  уважними !

-  зменшуване 16, від’ємник  8, знайти різницю ;     16 –  8 =   8                                                            -  перший доданок 19, другий –  17, знайти суму ;   19 + 17 = 36                                                                                                   -  записати число, у якому  10 десятків ;                                    100                                                                  -  записати число, у якому 2 десятки  5 одиниць ;                      25                                   -  знайти різницю чисел  90 і  30;                               90 –  30 =  60                                         -  записати число, де цифри-сусіди  18  і 20;                               19

Вчитель:       Перевіряємо !   8, 36, 100, 25, 60, 19.

turkey(1)Вчитель:  Молодці !  Ось Вам  Цікавинка  про вареник!

Вчитель:  Діти, прапор якої держави перед Вами ?

Підказка: протилежний берег Чорного моря ( яка там країна ?), Султан Сулейман – Роксолана.

Діти: Це Туреччина.                                                                                                            

Вчитель: Примандрував вареник до нас  сааме  з Туреччини, добре прижився, трішки змінився за формою і став символом  домашнього затишку.

 

Вчитель: А зараз трішки відпочинемо. Піднялися !

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

1. Вчитель                                             Учні
Трава низенька-низенька.                                Роблять присідання.
Дерева високі-високі.                                       Піднімають руки вгору.
Вітер дерева колише-гойдає.                           Обертаються.
То направо, то наліво нахиляє.                        Нахиляються вправо, вліво.
То вгору, то назад.                                            Потягуються вгору, назад.
То вниз нагинає.                                               Нахиляється вперед.
Птахи летять-відлітають.                                 Махають руками-«крильми».
А учні тихенько за парти сідають.                  Сідають за парти.                                                                                                                                                                                                                            

 

Вчитель : Продовжуємо  урок.

 

Вчитель  імпровізовано  витягує  2  вареник  з  макітри

Другий    вареник    -   це  розв'яжи  задачу                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  Вчитель: Давайте пригадаємо:  З чого складається  задача ?                                 Діти: 1 – умова, 2 – запитання, 3 – розв’язання, 4 – відповідь.

 

 1. Читаємо умову задачі                                                                                                На обід господиня наліпила вареників: з картоплею 40, з капустою – на 5 менше, ніж з картоплею, а вареників  з  м'ясом  на 20 більше, ніж з капустою.                                                                  Скільки вареників наліпила господиня  з м’ясом ? 

Працюємо  в зошиті:   Напишіть:  Задача                                                                       2.  Питання:                                                                                                                         -   Про що задача ? ( про вареники)

-    З якою начинкою були вареники ?                                                                              (з картоплею, капустою, м’ясом)                                                                                     -   Скільки вареників наліпила з картоплею господиня  ? ( 40)                                                 -   Скільки з капустою ?                                                                                             

 ( Невідомо, на 5 менше, ніж з картоплею)                                                                   – Якщо на 5 менше ніж з картоплею,то це скільки ? ( 40 – 5 = 35 )                                 Чому треба  віднімати, а не додавати ? ( Тому, що на    менше)                                

  Працюємо  в  зошиті:   Напишіть:     Розв’язання                                                       Як записати першу дію задачі ?                                           

1)  40 – 5 = 35 ( вар.) –  з капустою                             

-  Далі. Скільки  вареників наліпила  з м’ясом ?                                                                       ( Невідомо, на 20 більше, ніж з капустою)                                                                                          -  А з капустою нам відомо  скільки ?  ( Так -  35 вареників)                                                             -  Отже, як дізнатися скільки вареників з м’ясом ? (20 + 35 = 55)

Працюємо в зошиті:  Записуємо другу дію задачі                                                         2)   35 + 20  = 55 ( вар.) – пояснення  запишемо ? ( ні)                         

Що далі  ?  ( Вираз )                                                

                    ( 40 – 5)  + 20 = 55 ( вар.)                                                                                                                                                                                              Відповідь:   55 вареників. 

 

 Вчитель: Молодці, Ви впоралися  і з цим завданням.  Покладіть ручки і зробимо  розминку для наших пальчиків.

Оцей  пальчик мій дідусь,

оцей пальчик – баба,

а цей пальчик – мій татусь,

а цей пальчик – мама,

а цей пальчик буду – я !

От і вся моя сім'я !

Ось  Вам   наступна   Цікавинка  про вареник!                                                    

Раніше вареники були обов’язковою окрасою святкового столу.                                                                                                                                                                                                              Господині  ліпили  «Шляхетні» вареники – це вареники для гостей з різними начинками -  побажаннями.  

Наприклад:

 

А варенички з капусти, щоб у вашій кишені не було пусто!  

 

А варенички  із м’ясом, щоб не хворіли   Ви  часом !

 

А варенички  з ягодою, щоб жили Ви в мирі                      і злагоді!

 

Сир – приємна несподіванка

 

Гриби – поповнення в родині

 

Картопля – щасливе довге  життя

  

Вчитель  імпровізовано  витягує  3  вареник  з макітри.    

   Третій  вареник  -  Цікава  гра: « Чарівний дзьобик»  ( усно)

Вчитель: Увага, діти, на дошку.                                                

Вчитель: Завдання  виконуємо  усно.                                                            Порівняйте вирази і  вставте потрібні  «дзьобики», тобто знаки більше або менше.                                                                                                 

Діти усно обчислюють вирази, а потім по одному виходять до дошки та вставляють  потрібні  «дзьобики»   >   або  <  :                                                                                             

15 + 7   >  25 - 9         33  <  ( 16 + 20)                                                                                                          27 - 15  <  9 + 9          ( 50 – 5)  >  21   

 Вчитель: Молодці, Ви впоралися з цим завданням.                                                  Ось  Вам   наступна   Цікавинка  про вареник ! 

Вареники готували  обов’язково   на такі  свята як:                                                 13 грудня   – Святого Андрія                                                                                              6 січня        – Святвечір                                                                                                           13 січня      – Щедрий вечір                                                                                      Вчитель: Хто може розповісти щедрівку ?                                                                              ( Діти  розповідають щедрівочки).

 

Вчитель імпровізовано витягує  4  вареник  з макітри.       

   

Четвертий   вареник – Гра:  « Цікаві  фігури»  ( усно)                                             Вчитель:  Увага, діти, на дошку.  Завдання  виконуємо  усно. Розмісти фігури за формою і кольором.

tcs_filled - копия (2)

 

 

 

tcs_filled - копия (3)

 

 

 

                      ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               

                    ?

 

             

                       ?

 

 

Вчитель: Молодці, Ви впоралися з цим завданням.                                                   Ось  Вам   наступна   Цікавинка  про вареник !

 

Пам’ятник варенику в Україні                               за кордоном:

  Черкаси – 2 метри                                                    Канада ( 9 метрів)

 

                                                              

Пам'ятник_варенику_в_Черкасахa22c9f769323

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Де пам'ятник варенику вищий в Україні чи в Канаді ?
Діти : Вищий в Канаді.                                                                                          Вчитель: На скільки вищий  ?
Діти : на на 7 метрів.                                                                                                                              Вчитель: Як дізналися ?                                                                                                   Діти :  9 – 2 = 7 ( м)

poltava_19Вчитель: Чи  є  пам'ятник  вареникам в Полтаві ? ( Ні)                                             Вчитель: А якому виробу з тіста є ? ( Галушкам)                                                        Вчитель: Вірно,  є  пам'ятник  « Українській  галушці.»      

5  вареник  з  макітри.       

  

П' ятий  вареник -  це … підсумок  уроку 

  ІІI.  Підсумок уроку. Рефлексія

Вчитель: Підводимо підсумок нашої роботи на уроці:                                                      -  У кого були в гостях ? ( В Одарки)                                                                                 -  Що приготувала Одарка для гостей ?  ( Вареники)                                                                 -  Звідки ж примандрував до нас Вареник ? ( З Туреччини)                                                                                               -   Що це за  « Шляхетні » вареники ? ( Вареники для гостей)                                                     -   Вареники з картоплею для гостей – це побажання чого ?                                                    ( Картопля – щасливе довге життя ) 

-  Чи є пам’ятник варенику за кордоном ? ( Так)                                                                Де саме  ?   В  якій країні ? ( В Канаді)                                                                                      Яка його висота ?  ( 9 м) 

Вчитель:   Молодці !                                                                                    

 

Вчитель:  Щоб козацькому  роду не було переводу, а Україна  залишалася  квітучою та незалежною, треба не тільки любити свій рідний край,  а знати наше –  поважати українське, шанувати та пам’ятати народні традиції.

 

Вчитель: Одарко, ми сьогодні впоралися з усіма завданнями ?

Одарка:  Так.

Вчитель: А вареничків заробили ?

Одарка:  Звичайно.

Вчитель: Так  запрошуй !

Одарка:  Запрошую  Вас  на варенички  з …   картоплею !

Під веселу музику (пісня « Їхали козаки » ), Одарка  веде  до своєї  хати  і  там господиня   пригощає всіх дітей вареничками  ( сметану  і шкварки додає за смаком.)

                                                                                                             

doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 лютого 2020
Переглядів
1063
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку