Конспект уроку з математики "Розв’язування задач різних типів. Складання задач за схемами та малюнками."

Про матеріал
Повчальний урок з математикию, де лісові мешканці допомагають хлопчикові, який заблукав, вибратися із лісу.
Перегляд файлу

 

 

 

Конспект уроку

з математики 1 клас

 

Розвязування задач різних типів. Складання задач за схемами та малюнками.

 .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Розвязування задач різних типів. Складання задач за схемами та малюнками.

 

Мета: продовжити роботу над формуванням поняття «задача»; закріпити знання учнів про структурні елементи задачі; вчити складати задачі за малюнками та за поданою рівністю;  вчити складати задачі за малюнками та за поданою рівністю; розв’язувати задачі на знаходження остачі; удосконалювати обчислювальні навички; виховувати любов до природи та дотримування правил поведінки у лісі.

                                                          Хід уроку

І.Організаційний момент

Схилились до праці голівки мерщій.

Ти всі перешкоди здолати зумій.

Працюй наполегливо, швидко, старанно,

Щоб жодна хвилина не втратилась марно.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

-Діти, як називається місце, у якому росте дуже багато дерев? Ліс

-А хто з вас був у лісі?

-Які дерева, кущі ви там бачили?

-Яких правил поведінки слід дотримуватися у лісі?

-Чи можна до лісу йти без дорослих? Чому?

   А от хлопчик Петрик не послухався старших, пішов до лісу сам і заблукав. Сів він на пеньочок і гірко заплакав. (Ілюстрація хлопчика)

Любі хлопчики й дівчата,

Радий вас усіх вітати.

Петриком мене всі звуть

Помандруєм разом в путь!

Я у лісі заблукав

Між дерев й високих трав.

Довго вже блуджу я в ньому,

Хочеться мені додому.

Натрудив добряче ноги,

Та не знаю я дороги.

То ж мене не залишіть,

Шлях знайти допоможіть.

-То що, діти, допоможемо Петрикові?

  А для того, щоб швидше допомогти хлопчикові вибратися з лісу, я запросила до нас в гості лісових мешканців, які дуже добре знають усі стежини в лісі.

Та кожне звірятко підготувало для нас ряд завдань, які ми повинні виконати і лише тоді Петрик знайде дорогу додому.

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.

-Хто першим допоможе хлопчикові, ми дізнаємося, коли відгадаємо загадку.

  Я- красуня хитрувата

Вбрана пишно, як на свято.

Стережіться зайченята,

Коли вийду полювати. (Лисичка) (Ілюстрація лисички)

Лисичка хоче, щоб ви назвали числа від 3 до 9; від 10 до 4;

-яке число підчас лічби стоїть за числом 6;

-назвати число попереднє до числа 7; 5; 9.

 Гра «Так чи ні»

-5 пальців на руці;

-2 вогники у світлофора;

-тиждень має 7 днів;

-у трикутника 4 сторони.

Показала Лисичка Петрикові в яку сторону далі йти, махнула хвостиком і побігла в ліс.

Йде хлопчик стежиною, аж тут вдалині посеред лісу

Засвітились очі хижі.

Сірий звір чатує в хащах,

Не піду туди нізащо. (Вовк) (Ілюстрація вовка)

Попросив хлопчик у вовчика про допомогу. Вовк погодився допомогти, але спершу потрібно покидати у поштові скриньки листи, які писали лісові звірята до Святого Миколая.

 Гра «Листоноші»

  На дошці намальовані дві скриньки з номерами та конверти з прикладами. Потрібно розв’язати приклади і з’єднати листи з скринькою відповідного номеру.

-Давайте і тут Петрикові швиденько допоможемо.

 Подякував Вовчик хлопчикові за допомогу і провів його крізь густі дерева та кущі на широку лісову дорогу.

  Йде Петрик і роздумує, чому батьків не слухав, сам до лісу пішов. Та тут почув шелест між листочками.

 Я маленький їжачок

Весь із гострих голочок.

Через увесь широкий ліс

На спині грибочки ніс. (Ілюстрація їжачка).

-Чого засумував хлопчику?

-Я заблукав і не можу знайти дорогу додому. Допоможи мені, добрий Їжаче.

-Гаразд, допоможу. Та спершу давай виконаємо завдання вчительки Сови. Потрібно заселити числа у будиночок під номером 8.

(Повторення складу числа )

   Втомився хлопчик сів на пеньочок відпочити. А ми за цей час виконаємо фізкультхвилинку.

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо вправи починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали.

Раз -присіли, два-присіли

І за парти тихо сіли.

 Вивів Їжачок Петрика з лісу. Хлопчик подякував й уже хотів іти дальше додому, аж тут прилетіла Сова, яка поверталася з лісової школи. (Ілюстрація сови)

-Почекай, Петрику, додому ти потрапиш тоді, коли виконаєш і мої завдання.

Це буде тобі наукою за те, що  не слухаєш старших.

Нічого було хлопчикові робити, сів на травичку і уважно слухав науку мудрої Сови.

ІV. Розвиток математичних знань.

   Повідомлення теми і мети уроку.

-Повторення структурних елементів задачі.

    1.Розв’язування цікавих задач.

Сім пташок зліпив Семенко

І одну мала Оленка.

Діти, ви б не полічили,

Скільки всього птиць зліпили?

 

По дорозі зайчик біг,

Ніс 6 яблук на обід.

Два з них впало, покотилось.

Скільки яблук залишилось?

 2. Робота за підручником.

Завдання 1.

-Скільки пташок сиділо на годівниці?

-Скільки пташок полетіло?

-Скільки пташок залишилося?

Складання задачі за малюнком.

Завдання 2.

-Скільки пиріжків спекла бабуся?

-Скільки пиріжків з’їли онуки?

-Скільки пиріжків залишилося?

Складання задачі за схемою.

3. Робота в зошитах з друкованою основою.

Зошит свій я відкриваю

Та під нахилом кладу.

Сяду рівно, не зігнусь.

За роботу вмить візьмусь.

4. Робота в парах на картках. Складання задач за малюнками.

V. Підсумок уроку.

Слухав уважно Петрик пояснення Сови, виконував всі її завдання і вона відпустила його додому. А нам він подякував за допомогу.

-Що ми сьогодні робили на уроці?

-З яких частин складається задача?

-Які завдання вам сподобалось виконувати?

-Чому хлопчик Петрик заблукав у лісі?

-Яких правил поведінки слід дотримуватися у лісі?

 

                       

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 жовтня 2023
Переглядів
596
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку