Конспект уроку з математики Тема: «Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 5 і таблиці ділення на число 5. Розв'язування задач різних видів»
Мета :формувати вміння застосовувати прийоми множення і ділення на 5, у процесі розв'язування виразів і задач; закріплювати вміння розв'язувати задачі ; розвивати кмітливість, мислення , увагу; виховувати пізнавальний інтерес, любов до природи
Урок з математики
2 клас
Тема: «Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 5 і таблиці ділення на число 5. Розв’язування задач різних видів»
Мета :формувати вміння застосовувати прийоми множення і ділення на 5, у процесі розв’язування виразів і задач; закріплювати вміння розв’язувати задачі ; розвивати кмітливість, мислення , увагу; виховувати пізнавальний інтерес, любов до природи
Обладнання: підручник, зошит, конверти з геометричним матеріалом, смайлики, картки-гривні, відеоматеріали, наочність, інтерактивна дошка
Тип уроку: Урок-гра.
Хід уроку
І.Організація класу до уроку
- Привітання.
Вчитель.
Любі діти, до нас у клас
Завітали гості щирі.
Привітайте ж в добрий час
Гостей усмішкою й миром.
Діти.
Ми вам раді, люди добрі,
І вітаємо щиро вас.
І запрошуємо ласкаво
На урок у другий клас.
Вчитель. Всі сідайте тихо, діти, домовляємося не шуміти,
руку гарно підіймати, на уроці не дрімати,
а знання мерщій хапати.
То ж гаразд, часу не гаєм і урок вже починаймо.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель. Урок почнемо без зупинки
З каліграфічної хвилинки.
Сядемо рівненько,
Цифри виведемо гарненько.
Для цього проведемо каліграфічну хвилинку)
5.Каліграфічна хвилинка з логічним завданням
- Писатимемо число 42. ( Діти пишуть число та дають йому характеристику) та запишемо 23 лютого , класна робота.
1. Розташуйте числа в порядку зростання
Це число ми пишемо сьогодні не випадково. Воно пов'язане з нашою бджілкою. (42 дні триває життя робочої бджоли)
ІІ. Мозковий штурм.
-Прочитаймо(сумний, веселий, засмучений).
- А тепер посміхніться самі до себе, усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришами, усміхнувшись їм.
- Я дуже хотіла б, аби такий настрій був у нас усіх до кінця уроку.
Сьогоднішній урок - незвичайний. З нами буде працювати
Ця маленька трудівниця
Мед збирає, як годиться:
Все у вулик, все у соти,
Не цурається роботи!
Бджілка .
А зараз до вашої уваги інформація «Хочу знати все про бджіл»
Бджолина сім’я дуже велика.
Щоб зібрати 1 кг меду, бджола робить до 65 тисяч вильотів,відвідавши при цьому 45 -64 мільйонів квіток.
Здавна бджола на Україні вважається священною комахою. Спостерігаючи за життям бджолиної сім’ї,людина знаходила в ньому багато повчального і для себе. Недивно, що в народі стільки приказок про бджолину працьовитість, рішучість, з якою вони захищають своє житло від сторонніх посягань і, звичайно ж, про мед:
Бджола мала, а й та працює.
Бджола маленька, та мед солоденький.
Бджола працює не для себе, а для людей.
Цілющі властивості бджолиної продукції:
Україна входить до п'ятірки країн - найбільших виробників меду.Види меду, який виробляється в Україні: мед акацієвий, мед гречаний,мед липовий, мед соняшниковий та інші.
Він посідає перше місце серед усіх ліків, що нам дарує природа.
-Так, які це комахи?
- Так, це дуже працьовиті комахи.
- Навіть у місті Тернополі споруджено пам'ятник бджілці -трудівниці.
Бджола – символ працьовитості, організованості, порядку.
Я хочу,щоб і ви були таким ж працьовитими і досягли високих результатів.
2. Мотивація навчальної діяльності. За кожне вірно виконане завдання ви отримаєте краплину меду, тобто кольорову фішку.
В кінці уроку ми з’ясуємо, хто ж назбирає найбільше фішок. Будьте уважні!
Бажаю успіху!
3. Оголошення теми уроку
-Тема нашого уроку Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 5 і таблиці ділення на число 5. Розвязування задач різних видів
І тому вам сьогодні необхідно:
Міркувати — швидко!
Відповідати — правильно!
Лічити — точно!
Писати — гарно!
ІІ. Актуалізація опорних знань та навичок
1.Бджілка приготувала нам гру «Веселий вулик» і хоче перевірити, як ми знаємо таблицю множення і ділення числа 5 (лерин апр)
Підсумок: кожен учень, що дав правильну відповідь, отримує фішку.
- Молодці, діти!
2.Усний рахунок (на дошці дві бджілки і квітки)
18:3*5:5*6-12
3.Гра «Віконечко»
Уставити такі числа, щоб рівності стали правильними
22 + =60
- 20 = 50
15 - =9
4. Бджолиний диктант
1. Добуток чисел 5 і 5 зменшити у 5 разів (5)
2. Добуток чисел 2 і 8 зменшити на 6
3. Добуток чисел 5 і 7 зменшити на 5
4. Частка чисел 45 і 9 збільшити на 30
5. добуток чисел 5 і 9 зменшити на 3
ІV. Вивчення нового матеріалу
Поки ми з вами писали бджолиний диктант, то сонечко заховалось за хмарку. Погляньте на цю хмаринку. Вона сховала сонечко. Ми допоможемо сонечку засяяти на небі, якщо обчислимо вирази №685 на с. 104.
Знов визирнуло сонечко і бджілка знову вилітає на роботу.
А далі Бджілка пропонує погратися в гру «Магазин».
А для того, щоб нам придбати щось у магазині, що нам потрібно мати?
- Так, діти, гроші.
2. Розповідь про історію виникнення грошей
Дуже давно у наших предків виникла необхідність обмінюватись товарами. Так виникли перші гроші, їх називали товарними грошима.
Це були:сіль, вівці, корови, бики, риба.
Чим більше люди виробляли товарів, тим складніше ставало їх міняти.
І тоді люди придумали гроші, спочатку це були злитки (бруски, пластинки), а потім монети круглої форми з міді, бронзи, золота, срібла.
Але металеві гроші були важкі, тому на зміну їм прийшли паперові.
-А яка грошова одиниця використовується в Україні?
-Гривня.
- Для чого потрібні гроші?
3.Робота в групах. Для кожної групи є конверт з грошима, правда, це гроші несправжні, вони іграшкові копії гривні. У вас є купюри по 1, 2, 5, 10гривень.
Наша бджілка вирішила продати свій мед умовно 20 грн. за маленьку банку. Якими купюрами можна розрахуватись за мед?
- Для того, щоб дізнатись, де зберігають гроші, я пропоную вам розгадати ребус
То де зберігають гроші?
4.Фізкультхвилинка
Час настав для відпочинку ,
Проведем фізкультхвилинку.
5.Задача «Квіткова галявина»
У соті бджілка несе квітковий нектар, який збере з кожної квітки, тому давайте перенесемось за бджілкою на квіткову галявину
Давайте розглянемо малюнок.
- Подивіться уважно, яка відстань від вулика до рожевої квітки, скільки метрів?
- Яка відстань від рожевої до жовтої квітки, скільки метрів?
- Яка відстань від жовтої квітки до куща?
Наше завдання з вами: знайти загальну відстань від вулика до куща.
- Щоб знайти загальну відстань, що нам потрібно знати…….
(частини відстаней)
- Як? Якою дією?
Розв'язання:
50+10+20=80 (м)
Відповідь: 80 м
6. Робота над задачею
Ми активно знову працювали,
Над задачею творчо мудрували.
Запишемо в зошиті свої думки,
Хай нашим успіхам всі радіють залюбки.
Задача №686
Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та план розвязування задачі:
7. Геометричний матеріал.
А тепер для наших бджілок-трудівниць ми з геометричних фігур повинні скласти будиночок.
Як називається цей будиночок?
Назвіть, з яких фігур складається вулик.
V. Підсумок уроку. Домашнє завдання
Заглянуло Сонечко до нас на мить,
Дуже швидко час біжить.
Вже підсумки нам потрібно підбити ,
Чого зуміли всі ми досягти?
Ваше завдання дістати з вулика картку , прочитати речення і дати на нього відповідь.
Отже, сьогодні ми виконували завдання на множення і ділення , додавання і віднімання числа 5.
Бджілка дякує вам за гарну працю і хоче, щоб ви порахували, скільки крапель меду встигли зібрати за урок.
-Діти , у вас на партах смайлики, оберіть один з них, який відображає ваш настрій в кінці уроку, і прикріпіть свій смайлик під тим смайликом, який співпадає з вашим настроєм.
- Я задоволена, що більшій кількості з вас сподовбався наш урок.
Домашнє завдання
Бджілка дуже працьовита, вона і вдома мало відпочиває, вона пропонує вам записати домашнє завдання.
Всі ви добре працювали,
На уроці не дрімали,
Гостей гарно зустрічали
І всі завдання розв’язали.
Продзвенів дзвінок
Та й закінчився урок.
За який спасибі всім:
і дорослим, і малим.
Але наша бджілка на згадку про наш урок хоче всім подарувати корисні подарунки – продукт своєї діяльності – мед.