Конспект уроку з математики "Знайомство з дією віднімання"

Про матеріал
Конспект уроку з математики "Знайомство з дією віднімання" Вчитель початкових класів Попівської філії Великописарівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів імені Героя Радянського Союзу І.М. Середи Мірошниченко А.Д.
Перегляд файлу

Урок  математики 1 клас

Тема: «Дія віднімання»

Мета: розкрити зміст дії віднімання; ознайомити учнів з термінами «відняти» і «віднімання», знаком «мінус»; учити складати, читати і розвязувати приклади на віднімання за малюнками; розвивати увагу, память, мислення, уяву; формувати інформаційні, комунікативні, соціальні, математичні, здоровя збережувальні компетентності; виховувати інтерес до математики, старанність, увічливість, обережність та пильність за своє здоровя і життя.

Обладнання: мультимедійна презентація до уроку; іграшка Колобок; картки; математичні віяла; маски Зайчика та Колобка для інсценізації діалогу; таблиця «Дія віднімання»; різнокольорова «доріжка» з геометричними фігурами; матеріал для лічби.

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

ІІ . Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація знань учнів

1. Загадка

Слайд 1

Так набридло на віконці

Все на сонечку сидіть.

Я візьму і покочуся,

Щоб побачити весь світ. (Колобок)

2. Усна лічба 

Слайд 2

Спекла бабуся ввечері Колобок і поклала на вікно, щоб прохолонув. Колобок, на диво, вийшов незвичайний. Мало того, що непосидючий, та ще й допитливий. Лежить на вікні, дивиться на небо, зірки рахує. Допоможемо йому! (Відповіді дітей.)

Станьте, числа, у порядку зростання! (Виходять діти з картками. Перевірка.)

 

Поставте картки на дошку. (Діти ставлять.)

Робота з віялами

Показати: сусідів числа 4; число, попереднє до числа 7; число, наступне до числа 3; число, що стоїть між числами 8 і 10. 

3. Написання числа 9 

4. Повторення компонентів дії додавання

На вікні біля Колобка стояли дві вазочки з цукерками. В одній 4 цукерки, в другій — 3. Складіть приклад, щоб дізнатися, скільки всього цукерок у двох вазочках.

  •                   Пальчикова гімнастика

Запис: 4 + 3 = 7.

Назвіть числа при додаванні.

ІІ . Повідомлення теми і завдань уроку

Слайд 3

Рахував Колобок зірки і не помітив, як настав ранок. Схопив цукерки, скочив з вікна і покотився доріжкою у ліс.

Поки він буде котитися, ми дізнаємося про нову дію, математичний знак цієї дії, продовжимо вчитися складати, читати і розв’язувати приклади.

ІV. Вивчення нового матеріалу 

1. Ознайомлення з дією віднімання і знаком «мінус»

Слайд 4

Котився Колобок, а назустріч йому... Зайчик.

З а й ч и к. Колобок, Колобок, дай, будь ласка, цукерку!

Як ви гадаєте, дасть Колобок цукерку Зайчикові?

Чому? (Він увічливо попросив.)

Інсценізація діалогу

Евристична бесіда

Скільки було цукерок у Колобка?

Одну цукерку він віддав. Більше чи менше стало у Колобка цукерок?

Як із 7 отримати 6?

Як скласти приклад за цими даними?

Знак у вигляді риски між числами заміняє слово «відняти» і називається «мінус». Читаємо:

7 мінус 1 дорівнює 6, або від 7 відняти 1 — буде 6.

(Запис прикладу у зошити.)

2. Фізкультхвилинка

Весело пританцьовуючи, покотився Колобок далі, і ми разом з ним потанцюємо.

3. Первинне закріплення вивченого матеріалу

Слайд 5

Назустріч Колобку... Вовк.

В о в к. Колобок, Колобок, дай, будь ласка, цукерку!

К о л о б о к. Дам, якщо діти виконають завдання: порівняти числа в межах 10.

  •                   Естафета

4. Робота з паличками для лічби

Скільки було у Колобка цукерок?

Викладіть 6 паличок. Відокремте одну паличку. Скільки залишилося?

Залишилося більше чи менше, ніж було?

Складіть приклад.

(Запис прикладу у зошити.)

  •                   Пальчикова гімнастика

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Розвиток математичних знань і вмінь учнів

1. Робота за підручником

Слайд 6

Покотився Колобок далі. Назустріч йому... Ведмідь.

 

В е д м і д ь. Колобок, Колобок, дай мені, будь ласка, цукерку!

К о л о б о к. Дам, Ведмедику, якщо з дітками попрацюєш за підручником.

Виконання завдання за підручником: с. 43, 3.

Продовження бесіди

Скільки було в Колобка цукерок?

Що він зробив з цукеркою?

Стало більше чи менше?

Складіть приклад.

(Запис прикладу у зошити.)

2. Фізкультхвилинка

Довго біг Колобок. Ми з ним теж побігаємо.

  •                   Гра «Доріжка» (під пісеньку Колобка)

VІ. Узагальнення й систематизація знань учнів

1. Робота в групах

Слайд 7

Назустріч Колобку... Лисичка.

Колобок, Колобок, дай мені, будь ласка, цукерку!

Дам, Лисонько, якщо відгадаєш, з ким я зустрічався в лісі.

Згадаймо весь шлях Колобка. Як це зробити? Потрібно попрацювати у групах, виконати завдання і скласти пазли.

Кожній групі дають пазл із прикладами, де потрібно вставити знак «+» чи «–». Діти працюють.

Перевірка робіт, складання пазлів за порядком дороги Колобка.

Запис прикладу (4 – 1 = 3) у зошити.

  •                   Пальчикова гімнастика

2. Креслення відрізка

Скільки пазлів склали? (6)

Накресліть відрізок завдовжки 6 см.

 

3. Творче завдання

Слайд 8

Придумайте свою кінцівку казки. (Повернувся Колобок до Бабусі й Дідуся.)

Скільки цукерок залишилося у Колобка? (3)

Як Колобку роздати ці цукерки? (Порівну)

VІІ . Підсумок уроку

1. Бесіда

З яким знаком і дією ми ознайомилися сьогодні на уроці?

Коли використовуємо дію віднімання?

Що відбувається з числом при відніманні?

2. Рефлексія

3. Бесіда про те, що не можна виходити за подвір’я без дозволу та догляду батьків, як учинив Колобок 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 травня 2020
Переглядів
1218
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку