Конспект уроку з мистецтва для учнів 2 класу на тему "Карнавал тварин"

Про матеріал

Тема: Карнавал тварин.

1) Слухання та аналіз музики К.Сен-Санс. Сюїта "Карнавал тварин". Поняття "Зерно інтонації

2) Поняття "Анімалізм". Споглядання та аналіз репродукцій Марії Примаченко "Молодий ведмідь по лісу ходит".

Практична робота: зображення героїв з казки "Рукавичка".

Мета: * вчити аналізувати і слухати музичні твори, характеризувати репродукції картин, формувати міжпридметну естетичну компетентність, збагачувати словниковий запас учнів шляхом введення нови понять "Анімалізм" та "Зерно інтонації", розширювати знання учнів про творчість українських художників, а саме М. Примаченко.;

* розвивати навички працювати за зразком та певним алгоритмом, дрібну моторику рук, музичний слух, творчі здібності учнів, фантазію, мислення, дисциплінованість;

* виховувати патріотичні почуття, інтерес до мистецтва, естетичне сприйняття навколишнього світу, продовжувати виховувати любов до тварин, бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Тема: Карнавал тварин.

1) Слухання та аналіз музики К.Сен-Санс. Сюїта "Карнавал тварин". Поняття "Зерно інтонації

2) Поняття "Анімалізм". Споглядання та аналіз репродукцій Марії Примаченко "Молодий ведмідь по лісу ходит".

Практична робота: зображення героїв з казки "Рукавичка".

Мета: * вчити аналізувати і слухати музичні твори, характеризувати репродукції картин, формувати міжпридметну естетичну компетентність, збагачувати словниковий запас учнів шляхом введення нови понять "Анімалізм" та "Зерно інтонації", розширювати знання учнів про творчість українських художників, а саме М. Примаченко.;

* розвивати навички працювати за зразком та певним алгоритмом, дрібну моторику рук, музичний слух, творчі здібності учнів, фантазію, мислення, дисциплінованість;

* виховувати патріотичні почуття, інтерес до мистецтва, естетичне сприйняття навколишнього світу, продовжувати виховувати любов до тварин, бережливе ставлення до природи.

Тип уроку: комбінований

Методи і прийоми: бесіда, розповідь, пояснення, ілюстрація, практична робота.

Інтерактивні методи: робота в групах, ігрові технології, проблемний метод, "Мозковий штурм".

Здоров'язберігаючі технології: фізкультхвилинка

Міжпридмета інтеграція: літературне читання, природознавство, я у світі

Обладнання: план-конспект уроку, ілюстрації тварин та картин, інструктивні картки.

Матеріали та інструменти: кольорові олівці, фломастери, альбоми для малювання.

Хід уроку:

І. Організація класу.

1.Привітання:

До світу фантазії зробимо крок

Ми починаємо мистецтва урок

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

- Діти, зараз ми з вами згадаємо, деякі музичні інструменти, для цього пограємо в гру. Так як ми сьогодні працюємо по групах то кожна група отримує своє завдання.

1. Гра "Звірі-музиканти"

1.Покажіть як лисичка грає на барабані

2. Покажіть як ведмідь грає на сопілці

3. Уявіть як жабка грає на скрипці

4.Покажіть як вовк грає на фортепіано

ІІІ. Повідомлення теми. Мотивація навчальної діяльності.

- Аби дізнатися тему нашого уроку, вам треба розшифрувати слово. Прочитайте літери лише червоного кольору.

КмолАРгопНАссскВАоггеЛ

- Яке отримали слово? Хто знає, що таке карнавал?

(Карнавал - театральне дійство, масового гуляння під відкритим небом, що супроводжується музикою, яскравим вбранням

- Тож тема нашого уроку "Карнавал тварин". Сьогодні ми уявно потанцюємо зі слоном французького композитора Каміля Сен-Санса, помандруємо лісом разом з незвичайним Ведмедиком української художниці Марії Примаченко, дізнаємося що таке "зерно інтонації" та "Анімалізм",а  ткож власноруч намалюємо казкових звірів.

ІV. Вивчення та осмислення нового матеріалу.

1. Ознайомлення з поняттям "Зерно інтонації". Проблемний метод.

- Діти, а який же карнавал без музики? А як ви гадаєте з чого починається музика?

- А з чого починає рости колосок? (З зернини)

- Діти, музика дуже схожа на рослинку, тому що як колосок починає рости із зернини, так і мелодія виростає з одного або декількох звуків, тобто "зерен", тому в музиці існує таке визначення "Зерно інтонації".

2. Слухання музики. Уривок із сюїти "Карнавал тварин", "Слон".

- А нагадайте мені, як називають людину, яка створює музику? (Композитор)

- Зараз ми познайомимося з творчістю відомого французького композитора, піаніста і педагога Каміля Сен-Санса. Ви вже знаєте що музика може передавати не тільки емоції, але й зображення, тому наше з вами завдання слухавши уривок із сюїти "Карнавал тварин" уявити, яка ж тваринка першою завітала на карнавал.

- Якщо не здогадалися, то відгадайте загадку:

На перший погляд він не зграбний

Великі ноги як стовпи

А придивися більш уважно

Великий хобот бачіш ти

3. Аналіз музичного твору.

- Які музичні інструменти ви почули?(два фортепіано, контрабас)

- Який характер музики?( Бадборий, спокійний, жартіаливий, енергійний)

- Який темп? ( Спочатку швидкий потім повільний)

4. Ознайомлення з поняттям "анімалізм".

- Діти, а чи знаєте ви, як називають художників які зображують тварин?

- На англійській мові тварина перекладається як animal. Тож таких художників називають анімалістами.

*Фізкультхвилинка

Шли ведмедики малі

Нахилились до землі

Потім встали руки в боки

І зробили 3 підстави

Потім розігнали плечі

Рівні спинки у малечі

Руки вгору опустилася

 і за парти тихо сіли

5. Ознайомлення з життям і творчістю М. Примаченко.

- Однією з яскравих представників анімальзму є українська художниця Марія Примаченко. Дівчинка росла в творчій сім'ї : мама була майстернею з вишивання, тато займався різьбою по дереву а бабуся фарбували і розписувала писанки, мабуть саме від бабусі перейняла дівчина свій талант. Творчість Марійки почалася ще у 8 років, коли вона розмалювала власний будинок синьою крейдою, сусідам так те сподобалось, що вони і собі запрошували дівчику прикрасити і їх дім. Що є незвичним, так це те що художників ця вміла малювати однаково добре як правою так і лівою рукою.

6. Сприймання та аналіз репродукції "Молодий ведмідь по лісу ходить".

- Подивіться на картин.

- Що і кого ви бачите на картині?

- В яких кольорах передає художниця свій настрій?

- Як одягнутий ведмідь?

- Чи можна уявити, що ведмідь прямує на карнавал? То

- Чи можна назвати цю картину казковою?

V. Закріплення вивченого матеріалу.

- Як ви гадаєте з якої казки цей ведмідь?

- Яка це казка?

1. Пояснення до творчої роботи.

- Діти, тож зараз я пропоную вам уявити себе художниками-анімалістами і намалювати героїв з української народної казки "Рукавичка". Ви працюватимете в групах "Ведмідь-набрідь", "Лисички-сестрички", "Жабки-скрекотушки", "Вовчики-братики".

2. Хвилинка-цікавинка

- А кожна група підготувала нам хвилинку-цікавинку, про свою тваринку.

Ведмідь

Незважаючи на неповоротність, ведмідь буває спритним. Він може довго і швидко бігти, чудово плаває, добре лазить по вивчає.

Вовк

Вовки живуть зграями і притримуються суворої дисципліни. Всі вовки підкоряються ватажку, тобто найсильнішому, найкращому вовку.

Лисиця

Лисиці часто виганяють з нір сурків, іноді вони вдаються до хитрощів, чекають поки сурок вийде з нори і миттю заселяються в новий дім .

Жаба

Віддаляючись від водоймища жаба може і далі "запасатися водою". При цьому вона не ковтає воду, а просто вбирає росу поверхнею шкіри.

3. Практична робота дітей, зі інструктивними картками.

VI. Підведення підсумків уроку.

1. Виставка і вербальне оцінювання учнівських робіт.

2. Рефлексія.

- Що нового дізналися на уроці?

- Як називають художників, що зображують тварин?

- Як звуть відому українську художницю?

 

 

doc
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
1572
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку