Конспект уроку з математики 5 клас на тему : Додавання та віднімання з десятковими дробами" метою уолку є сестематизувати та узагальнити знання та вміння учнів з даної теми.
Конспект уроку
з математики
в 5 класі
Додавання і віднімання
дробів з однаковими знаменниками
Тема: Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками
Мета:
навчально-освітня: повторити правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками;
навчально-розвивальна: розвивати вміння і навики учнів застосовувати ці правила при розв’язуванні вправ; логічне мислення;
навчально-виховна: виховувати вміння аргументувати свою думку, виховувати культуру математичного запису.
Методи і прийоми навчання: вправа «Складанка», метод «Чиста дошка», гра «Ромашка», проблемне питання , випереджуюче завдання, робота в парах, математичне лото, групова робота, метод незакінченого речення, гра «Математичний футбол».
Хід уроку
Вправа «Склади приказку»:
Доброго дня шановні учні сьогодні в нас досить не звичайний урок . Ми з вами стоворюємо на уроці атмосферу взаємо поваги, взаємо розуміння . І звичайно ж будемо отримувати нові знання та вдосконалювати вже набуті вміння .
Так ось першим завданням для вас буде таким, з розкиданих слів вам треба буде створити народну приказку:
«навчати, добре, знати, хто, хоче, все, того». (Відповідь – добре того навчати, хто хоче все знати).
Метод «Чиста дошка»:
Усний рахунок – гра «Ромашка»:
Мета: перевірити навички усних обчислень.
Завдання: до кожного з чисел записаних на пелюстках додати число, записане в центральному колі, а від чисел на пелюстках відняти число з листка.
Проблемне питання:
Гортаючи книгу жартів, я побачила такий жарт-головоломку. Двоє чоловіків намагаються допомогти третьому справитися з завданням. Щоб він означав? Як його розгадати?
А відповідь на ці запитання дасть нам сьогоднішній урок. Тема якого: додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.
Завдання:
знати: правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками;
вміти: виконувати додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками, застосовувати це правило при розв’язуванні вправ.
(відповіді дітей)
А я очікую від вас, щоб швидко виконували обчислення, отримували правильні результати і відгадали загадку про чоловіків.
Історична довідка про звичайні дроби (розповідь учнів).
Дроби траплялися у найдавніших писемних джерелах, що дійшли до нас.
Всіма мовами дріб називали «ламаним числом». Першим дробом, з яким ознайомилося людство, була половина.
Стародавні греки почали записувати дроби за допомогою чисельника і знаменника. Тільки знаменник вони записували зверху, а чисельник – знизу. Писати зверху чисельник, а знизу знаменник почали вперше в Індії близько 1500 років тому. Але індійці не писали риски між чисельником і знаменником. Дробову частину записували червоним чорнилом. Риску для розділення чисельника і знаменника вперше застосував Леонардо Пізанський. Вона стала загальновживаною лише в XVII ст.
Виконайте дії – №1020,1034
№1030
№1044,1055
№1042
Ми множили і ділили
Вже голови натрудили
Знайшли частки, знайшли дроби
Корені попідбирали
І рівняння розв’язали
Та попереду задачі
Сили в нас вже на остачі
За роботу знов візьмемось
Коли сили наберемось.
Мета: перевірити правильність виконання прикладів на додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.
Завдання: ви повинні розв’язати кожне завдання в зошиті.
Час виконання: 10 хв.
Слово вчителя – ви вже поділені на 3 групи, пригадаємо правила роботи в групах: - вмійте слухати; - не критикуйте; - вносьте свій вклад в результат роботи групи; - будьте дружними; - допомагайте іншим. В кожній групі оберіть керівника, який буде організовувати порядок виконання завдання, підбивати підсумки роботи, визначати доповідача. Я роздаю вам завдання.
Завдання для ІІI групи |
1) 2; 2) 8 ; 3) 37.
|
1) |
1) 12 + ; 4) 1 |
; 2) 10 |
Завдання для ІI групи |
1) 1; 2) 5 ; 3) 41.
|
1) |
1) 8 + ; 4) 15 |
; 2) 8 |
Завдання для І групи |
|
|
1) 6 + ; 4) 11 |
|
Спосіб перевірки: (проводжу поетапну перевірку виконання завдання)
Приклад |
Відповідь |
1) + |
|
2) – |
|
3) + |
|
4) + |
|
5) + |
|
6) – |
|
На сьогоднішньому уроці я дізнався …
Я зрозумів…
Я вмію…
Я забув, але пригадав… і т.д.
Опрацювати параграф 26, №1021,1030(1);
№1027 – додатково.