Конспект уроку з мктемктики 5 клас на тему " Дадавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками"

Про матеріал

Конспект уроку з математики 5 клас на тему : Додавання та віднімання з десятковими дробами" метою уолку є сестематизувати та узагальнити знання та вміння учнів з даної теми.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

 з математики

 в 5 класі

 

 

 

 

 Додавання і віднімання

 дробів з однаковими знаменниками

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками

Мета: 

навчально-освітня:  повторити  правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками;

навчально-розвивальна: розвивати вміння і навики учнів застосовувати ці     правила при розв’язуванні вправ; логічне мислення;

навчально-виховна:  виховувати вміння аргументувати свою думку, виховувати культуру математичного запису.

 

Методи і прийоми навчання:  вправа «Складанка», метод «Чиста дошка», гра «Ромашка», проблемне питання , випереджуюче завдання, робота в парах, математичне лото, групова робота, метод незакінченого речення, гра «Математичний футбол».

 

Хід уроку

  1. Розминка.

Вправа «Склади приказку»:

Доброго дня шановні учні сьогодні в нас досить не звичайний урок . Ми з вами стоворюємо на уроці атмосферу взаємо  поваги, взаємо розуміння . І звичайно ж будемо отримувати нові знання та вдосконалювати вже набуті вміння .

Так ось першим завданням для вас буде таким,  з розкиданих слів вам треба буде створити народну приказку: 

 «навчати, добре, знати, хто, хоче, все, того». (Відповідь – добре того навчати, хто хоче все знати).

 

  1. Актуалізація опорних знань

Метод «Чиста дошка»:

  • Що називається чисельником? Що він показує?
  • Що називається знаменником? Що він показує?
  • Який дріб називається правильним, неправильним?
  • Як порівняти два дроби з однаковими знаменниками?
  • Як порівняти дроби з одиницею?
  • Навести приклади неправильних дробів.

 

Усний рахунок – гра «Ромашка»:

Мета: перевірити навички усних обчислень.

Завдання: до кожного з чисел записаних на пелюстках додати число, записане в центральному колі, а від чисел на пелюстках відняти число з листка.

 

 

 

 

  1. Мотивація навчальної діяльності:

Проблемне питання:

  • Діти, ви любите жарти?

Гортаючи книгу жартів, я побачила такий жарт-головоломку. Двоє чоловіків намагаються допомогти третьому справитися з завданням. Щоб він означав? Як його розгадати?

 

D:\Без імені.png

 

А відповідь на ці запитання дасть нам сьогоднішній урок. Тема якого: додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.

  1. Повідомлення теми і завдань уроку

Завдання:

знати:  правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками;

вміти:  виконувати додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками, застосовувати це правило при розв’язуванні вправ.

  • Діти, а що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

(відповіді дітей)

А я очікую від вас, щоб швидко виконували обчислення, отримували правильні результати і відгадали загадку про чоловіків.

 

  1. Випереджаюче завдання

Історична довідка про звичайні дроби (розповідь учнів).

  • Що ж таке дроби? Відколи людство дізналося про них? Давайте разом з вами звернемося до історії виникнення дробів.
  • Які верстви населення в Стародавньому Єгипті користувалися дробами? (Відповідь учнів)

Дроби траплялися у найдавніших писемних джерелах, що дійшли до нас.

  • Діти, хто знає на чому писали в Стародавньому Єгипті?

Всіма мовами дріб називали «ламаним числом». Першим дробом, з яким ознайомилося людство, була половина.

Стародавні греки почали записувати дроби за допомогою чисельника і знаменника. Тільки знаменник вони записували зверху, а чисельник – знизу. Писати зверху чисельник, а знизу знаменник почали вперше в Індії близько 1500 років тому. Але індійці не писали риски між чисельником і знаменником. Дробову частину записували червоним чорнилом. Риску для розділення чисельника і знаменника вперше застосував Леонардо Пізанський. Вона стала загальновживаною лише в XVII ст.

 

 

  1. Закріплення матеріалу, розв’язування вправ
  1. Колективне розв’язування          ( за підручником  Н.А. Тарасенкова і ін. « Математика», 5 клас)

Виконайте дії – №1020,1034

  • Як знайти невідомй доданок, зменшуване, від’ємник?

№1030

  • Розв’яжіть задачу

№1044,1055

  • Розв’яжіть рівняння

№1042

 

  1. Фізкультхвилинка

Ми множили і ділили

Вже голови натрудили

Знайшли частки, знайшли дроби

Корені попідбирали

І рівняння розв’язали

Та попереду задачі

Сили в нас вже на остачі

За роботу знов візьмемось

Коли сили наберемось.

 

  1. Групова робота

Мета: перевірити правильність виконання прикладів на додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.

Завдання: ви повинні розв’язати кожне завдання в зошиті.

Час виконання: 10 хв.

Слово вчителя – ви вже поділені на 3 групи, пригадаємо правила роботи в групах: - вмійте слухати; - не критикуйте; - вносьте свій вклад в результат роботи групи; - будьте дружними; - допомагайте іншим. В кожній групі оберіть керівника, який буде організовувати порядок виконання завдання, підбивати підсумки роботи, визначати доповідача. Я роздаю вам  завдання.

Завдання для ІІI групи

  1. Запишіть число 11 у вигляді дробу зі знаменником:

          1) 2; 2) 8 ; 3) 37.

 

  1. Перетворіть  неправильний дріб у мішане число:

 1)

  1. Обчисліть:

1) 12 + ; 4) 1

  1. Розв`яжіть рівняння:

;      2) 10

 

Завдання для ІI групи

  1. Запишіть число 9 у вигляді дробу зі знаменником:

          1) 1; 2) 5 ; 3) 41.

 

  1. Перетворіть мішане число  у неправильний дріб:

 1)

  1. Обчисліть:

1) 8 + ; 4) 15

  1. Розв`яжіть рівняння:

;      2) 8

 

Завдання для І групи

  1. Запишіть число 8 у вигляді дробу зі знаменником:  1) 1; 2) 4 ; 3) 21.

 

  1. Перетворіть неправильний дріб у мішане число: 1)
  1. Обчисліть :

1) 6 + ; 4) 11

  1. Розв`яжіть рівняння:
  1. ; 2) 4

 

  •  Перевірка результатів групової роботи

Спосіб перевірки: (проводжу поетапну перевірку виконання завдання)

  •                   Яке завдання вам було дане?
  •                   Що потрібно було знайти?
  •                   Як ви знайшли… і т.д.
  •                   Заслуховуються звіти керівників груп.

 

  1. Кросворд.
  1. Одна двадцять четверта частина доби (година).
  2. Давньогрецький математик (Піфагор).
  3. Як називається число, записане над рискою дробу? (чисельник).
  4. Як називається число, записане під рискою дробу? (знаменник).
  5. Як називається дріб, чисельник якого менший від знаменника? (правильний).
  6. Як називається дріб, чисельник якого дорівнює одиниці? (одиничний).

C:\Users\Користувач\Desktop\Безымянный.png

  1. Підсумок уроку
  • Вертаємося до наших чоловічків. Що означає перший чоловік, що означає третій? То який запис повинен бути у другого чоловічка? Доведіть!
  • Гра «Математичний футбол»

 

Приклад

Відповідь

1)    +

2)   

3)    +

4)    +

 

5)  +

6)

 

 

  • Метод незакінченого речення

На сьогоднішньому уроці я дізнався …

Я  зрозумів…

Я вмію…

Я забув, але пригадав… і т.д.

  1. Домашнє завдання

Опрацювати параграф 26, №1021,1030(1);

№1027 – додатково.

docx
Додано
2 травня 2018
Переглядів
793
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку