Конспект уроку з німецької мови з елементами гри у 5-ому класі. Тема «Моя сім'я».
Урок допоможе вчителям німецької мови , яки працюють у 5-му класі , у ігровій і цікавій формі засвоїти лексику з теми :
« Я і моя родина» .
План-конспект уроку має завдання повторити і закріпити вживання в мові лексичних одиниць з теми, активізувати вживання числівників та прикметників; навчити дітей розповідати про свою родину; формувати і удосконалювати комунікативні вміння; виховувати громадянську відповідальність.
Очікуваний результат: очікую, щоб на кінець уроку діти навчились розповідати про свою родину, використовуючи відповідну лексику та граматику.
1
Ігрові моменти на уроках німецької мови у 5-ому класі
Тема «Моя родина»
Сидоренко М.М., Палий О.А. Німецька мова: : Підручник для 5-го класу загальноосвітніх навчальних закладів (1-й рік навчання) - Київ. «Грамота»2013
Мета: повторити і закріпити вживання в мові лексичних одиниць з теми, правильне вживання числівників та прикметників; навчити дітей розповідати про свою родину; формувати комунікативні вміння; виховувати громадянську відповідальність.
Очікуванні результати: очікую, щоб діти навчились розповідати про свою родину, використовуючи відповідну лексику та граматику.
Методи роботи: робота з підручником, робота біля дошки, гра, інсценування.
Обладнання: підручник, картинки, мультфільм , роздатковий матеріал.
Хід уроку
1. Орг.момент: Guten Tag! Setzt euch!
2. Мета уроку: In der Stunde arbeiten wir heute am Thema: „ Das ist meine Familie ”.
3. Фонетична зарядка: Wasser, Sonne, Luft und Wind unsere besten Freunde sind. Alle Kinder groß und klein, Wollen gute Sportler sein.
4. Schau dir der Trickfilm an, hör zu und sprich nach.
Діти дивляться мультфільм і повторюють слова з теми за диктором - https://www.youtube.com/watch?v=h_cybwAJ5Sk
5. Nenne den Bildern. Wer ist nicht dа? Гра. (Набір тематичних картинок з теми «Сім'я». Назвіть картинки. Хто відсутній?)
Вчитель ставить картинки з теми сім’я на дошку і починає з дітьми гру « Хто відсутній?» Спочатку діти називають усіх членів родини, а потім вчитель пропонує учневі відвернутися, а сам закриває одну картинку. Учень повертається і називає ілюстрацію, якої не вистачає.
6. Lawinenspiel . Гра «Ланцюжок». Кожен учень уважно слухає слова з теми «Сім'я» попередніх учасників гри, запам’ятовує їх, повторює і додає своє слово.
7. Schlag eure Bücher auf seite 34. Für Wissbegierige. (Вчитель звертає увагу учнів на таблицю, де порівнюється написання та вимова англійських і німецьких слів).
8.Was passt zusammen? ( З’єднай) Вчитель роздає учням картки зі словами з теми «Сім'я» німецькою та українською мовами. Учні повинні з’єднати іх.
Die Schwester Батько
Die Eltern Брат
Der Vater Сестра
Die Mutter Брат та сестра
Die Großeltern Донька
Der Opa Син
Die Oma Дитина
Das Kind Батьки
Der Bruder Дідусь
Die Tochter Бабуся
Der Sohn Дідусь та бабуся
Die Geschwister Мати
9. Wie sind der populärsten deutschen Namen?
(вірш впр.2 стор.18) (міні - конкурс: хто прочитає найвиразніше)
Wer ist das? Wer ist das?
Ist das Anna? Ist das Franz?
Wer ist das? Wer ist das?
Ist das Lisa? Ist das Hanz?
Das ist Anna. Das ist Franz.
Das ist Lisa. Das ist Hans.
10. Фізкультхвилинка
Eins, zwei, drei, vier
Heute turnen alle wir.
Mit den Händen klapp, klapp, klapp
Mit den Füßen trapp, trapp, trapp.
Mit dem Finger nick, nick, nick
Mit dem Kopfe tick, tick, tick
Eins, zwei, drei, vier
Heute turnen alle wir.
11. Zahlwörter. Wiederholen wir. ( Повторюємо числівники)
(вірш впр.6 стор.15)
Eins, zwei, Polizei
drei, vier, Offizier
fünf, sechs, alte Hex'
sieben, acht, gute Nacht!
neun, zehn, auf Wiedersehen!
12. Гра «Числівники» Вчитель роздає учням картки з числівниками від 1 до 12 та починає рахувати. Діти виходять до дошки у відповідній послідовності. ( у кого цифра 1,2,3,4,…..).
13. Гра «Вгадай цифру.Welche Zahlen hörst du? Schreibe sie ins Heft». На дошці написані парами числівники. Вчитель читає один числівник із пари, учні його розпізнають і записують у зошит.
12 10
3 5
11 7
4 9
8 6
14. Verben und Adjektive. Wiederholen wir. (Повторюємо дієслова і прикметники)
Вчитель називає дієслова та прикметники німецькою мовою, а діти по черзі перекладають українською.
15. Гра « Ми актори» Wir sind Schauspieler. Spielen wir.
Діти біля дошки показують різних людей ( веселих, сумних , молодих, старих; які стрибають, бігають, співають), інші учні в класі на здогадуються, що це за дієслово або прикметник. Хто здогадався, виходить до дошки показувати наступне слово.
Adjektive : ( jung, alt, klein, groß, lustig, traurig, gut, böse, nett, mutig, klug)
Verben : ( rennen, basteln, singen, malen, springen, turnen, lernen, tanzen, Klavier spielen, mit Murka spielen, Gitarre spielen, Computer spielen)
16. Welches Wort passt nicht? ( Яке слово зайве?) Вчитель роздає картки із завданням. Учні виконують його у своїх зошитах , один - біля дошки.
Lustig, nett, klug, böse
Lernen, springen, turnen, rennen
Basteln, klein, singen, malen
Jung, alt, basteln, groß
17. Das Gedicht „ Erikas Familie“
(вірш впр.4 стор.38) (міні - конкурс: найвиразніше декламування вірша)
Das ist die Mutter, nett und lustig.
Das ist der Vatter, klug und mutig.
Das ist die Oma,schon alt.
Das ist der Opa,er malt.
Das ist die Schwester, gut und klein,
Das ist die Familie Fein.
18. Die Aufführung “ Meine Familie“. ( інсценування )
Виходить дівчинка на ім’я Дарина і розповідає:
Darina: Ich heiße Darina. Ich bin zehn Jahre alt. Ich lerne gern Deutsch. Ich tanze gern.
Das ist meine Familie. Sie ist groß. Wir wohnen in Pokrow.
Darina: Das ist mein Vater. Er heißt Pawel. Er ist stark und mutig.
Виходить тато з гантелями і говорить:
Ich turne gern.
Darina: Das ist meine Mutter. Sie heißt Marina. Sie ist nett und lustig.
Виходить мама з нотами і говорить:
Ich spiele Klavier gern.
Darina: Das ist meine Oma. Sie heißt Olga. Sie ist gut.
Виходить бабуся із в’язанням і говорить:
Ich singe gern.
Darina: Das ist mein Opa. Er heißt Andrey. Er ist klug.
Виходить дідусь з молотком і говорить:
Ich bastle gern.
Darina: Das ist meine Schwester. Sie heißt Natasha. Sie ist sieben. Sie ist klein.
Виходить сестра з пензликом та аркушем паперу і говорить:
Ich male gern.
Darina: Das ist mein Bruder. Er heißt Max. Er ist zwölf. Er ist böse. Виходить брат з роликовими ковзанами і говорить:
Ich Fahre Inliner gern.
Darina: ( тримає в руках м’яку іграшку «кішку»)
Und das ist meine Katze Murka. Ich spiele gern mit Murka.
Ich liebe meine Familie.
19. Підсумок уроку ( Zusammenfassung )
Was Neues habt ihr gelernt? Ihr habt gut gearbeitet. Ihr bekommt gute Noten. Unsere Zeit ist um.
20. Домашнє завдання ( Hausaufgaben)
Напишіть, будь ласка, розповідь про свою родину.
Damit schließen wir unsere Stunde. Danke für die Arbeit. Auf Wiedersehen.