Мета уроку: вчити дітей правильно облаштовувати своє робоче місце в класі й удома; вчити складати портфель, підтримувати порядок на робочому місці, тримати в чистоті та порядку особисті речі, одяг, книги, зошити, навчальне приладдя; розвивати вміння правильно готуватися до уроку та складати речі після занять в портфель, виховувати почуття охайності, чистоти , порядку на робочому місці.
1
Тема. Твоє робоче місце. Практична робота: як складати портфель.
Мета: учити дітей правильно облаштовувати своє робоче місце в класі й удома; вчити складати портфель, підтримувати порядок на робочому місці, тримати в чистоті та порядку особисті речі, одяг, книги, зошити, навчальне приладдя; розвивати вміння правильно готуватися до уроку та складати речі після занять в портфель, виховувати почуття охайності, чистоти , порядку на робочому місці.
Обладнання: індивідуальні картки, плакати , підручник, робочий зошит, телевізор.
ХІД УРОКУ
І.ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.Гра «Перевір себе».
Щоб рости і гартуватись,
І міцніти, як броня,
Треба, друзі, піклуватись
Про здоров’я нам щодня.
Я запропоную вам різні висловлювання-правила. Якщо ви їх виконували, зафарбуйте пелюстку.
Діти, я переглядала під час гри ваші малюнки. Ви молодці, відповідали чесно. Але в кого, можливо, не зафарбовані кілька пелюсток , це означає, що на наступний тиждень є над чим попрацювати.
2. Робота над порівняннями
• Згорблений, як дід.
• Стрункий, як тополя.
(Відповіді дітей)
ІІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ
— А сьогодні на уроці ви повторите вправи для формування правильної постави,навчитеся підтримувати порядок на робочому місці,складати портфель.
IV.ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Бесіда.
Діти, значну частину свого часу ви проводите в школі за своїм робочим місцем. Для вашого здоров'я дуже важливо те, чи воно є зручним, безпечним, у якому стані перебуває.
— А що є робочим місцем школяра?
Правильно, це парта або стіл.
2.Робота з підручником.
Бесіда за малюнками.
3.Руханка.
Повторення вправ для формування правильної постави.
V.ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
Я пропоную вам переглянути цікаву казочку. І ви одразу зрозумієте про що ми будемо говорити далі.
1.Перегляд мультфільму «Рюкзачок» канал «З любов'ю до дітей»
2.Бесіда.
Цікавий мультик?
3. Гра «Чи знаєш ти шкільне приладдя?»
• Не кущ, а з листочками,
Не сорочка, а зшита,
Не людина, а розповідає. (Книга)
• Виводить букви і слова
Ота цікава штучка,
В руці виблискує здаля,
Нова гарненька... (ручка).
• Чорний Іван,
Дерев’яний каптан.
Де носом поведе,
Там помітку кладе. (Олівець)
• Де можна в портфелі
Сховати приладдя:
І гумку, і ручку,
І навіть фломастер? (У пеналі)
• Намалювати можна нею
Будинки, хмари і поля.
Зелену затишну алею,
Високі гори і моря.
Зачарувати можна нею —
Така вона чудова й гарна!
Ти знаєш, як зовуть цю фею?
Її зовуть, звичайно,... (фарба).
4.Робота з підручником.
Читання загадки учнем, який вже вміє читати.
Хто вам допомагає в цьому?
5.Літературна пауза.
Послухайте вірш і скажіть, як впорався з підготовкою до занять ще один хлопчик.
Якось раз малий Миколка
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку,
М'яч, перо, граблі, подушку,
На обід м'яку пампушку,
Двох ведмедиків, лопату,
Білочку руду хвостату,
Лук, і стріли, і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю,
Трактора, машинку, мило
— Вже й на дворі звечоріло.
Сів Миколка, дума думку:
«Чи усе поклав у сумку?»
Грицько Бойко
— Які речі ви б не стали класти в портфель? (Відповіді учнів.)
— Чому не можна брати до школи зайві речі?
6. Вправа для очей «Політай за мною поглядом».
Уявіть, що у класну кімнату залетів метелик. Спробуй послідкувати за ним очима. Метелик літає-літає, раптом сів на вікно, потім перелетів на край учительського столу, полетів до дверей, від них стрімко прилетів до тебе, покружляв перед твоїм обличчям та сів на носика. Ти від цього посміхнувся.
7.Робота в зошиті (с. 10-12).
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1.Бесіда.