До розіграшу
залишилось:
22 дні
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок - тренінг в 1 класі на тему: " Настрій людини. Як покращити свій настрій. Практична робота. Розучування ігор, що сприяють гарно¬му настрою"

Про матеріал

Урок тренінг з Основи здоров'я, на якому в доступній цікавій формі формуються ключові та предметні компетенції. На ньому проводяться різні ігри, що прищеплюють інтерес у дітей до навчання.

Перегляд файлу

                                                   Основи здоров’я

 1 клас

Тема. Настрій людини. Як покращити свій настрій. Практична робота. Розучування ігор, що сприяють гарно­му настрою

Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися: організовувати своє робоче місце, доводити роботу до кінця; загальнокультурної: духовно – моральних основ життя людини, культурологічних основ сімейних, соціальних, суспільних явищ; громадянської: бережливе ставлення до людей,  до самого себе;

предметних: дати уявлення про настрій людини, вплив його на самопочуття; прищеплювати корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами родини; виховувати життєрадісність, взаємоповагу, доброзичливість, любов до інших людей.

Тип уроку: урок-тренінг

Обладнання: маски-смайлики обличчя (веселе, сумне, байдуже), плакат «Правила роботи в групі», надруковані завдання для групової роботи, комплекти смайликів, предметні малюнки. 

 

Хід уроку-тренінгу

І. Вступна частина

1. Вправа «Маски»

  •                 Розпочнемо наш урок з визначення настрою. Для цього я приготувала вам по три маски-смайлики, на яких зображені обличчя: веселе, сумне та байдуже. Подивіться, будь ласка, на них уважно та оберіть собі ту маску, яка відповідає настрою, з яким ви прийшли сьогодні на урок.

 

2. Вправа «Незакінчене речення»

  •                 Поясніть свій вибір.

3. Повторення правил роботи в групі

4. Очікування від уроку

Учитель записує на дошці у вигляді тез.

 

5. Фронтальна бесіда

  •                 Які свята відзначають у вашій родині? Розкажіть про одне з них. Як ви до нього готуєтесь?
  •                 Яке свято ви любите найбільше? Чому?
  •                 Які ігри, конкурси готуєте на свята разом з батьками?

 

ІІ. Основна частина

1. Розповідь учителя

  •                 Найціннішим для кожної людини є її здоров’я. Коли ви веселі, міцно спите, вдень рухливі – ви здорові і легко впораєтесь із будь-якою справою. Купити здоров’я неможливо, тому його необхідно зберігати і зміцнювати.

 

2. Вправа «Банк ідей»

  •                 Що ти робиш для того, аби бути здоровим?

Відповіді учнів записуються на дошці (роблю зарядку, гуляю на свіжому повітрі, ввічливо спілкуюся з людьми, намагаюся робити добрі вчинки, дотримуюсь режиму дня, маю добрий настій)

  •                 Сьогодні на уроці ми поговоримо про настрій людини, від чого він залежить і як його покращити.

 

3. Робота в парах. Вправа «Комплімент»

  •                 Поверніться один до одного, візьміться за руки, подивіться у вічі й скажіть сусідові, що гарного ви в ньому бачите.
  •                 Який у вас настій від почутих слів?
  •                 Гарний настрій – запорука доброго здоровя.

 

4. Вправа «Асоціативний кущ»

  •                 Як ви розумієте значення слова «настрій»? (Настрій – всі переживання, почуття, які виникають у людини протягом дня)
  •                 Яким буває настрій?
  •                 Чи однаковий у вас настрій протягом дня?
  •                 Що впливає на ваш настій?
  •                 Що може зіпсувати вам настрій?
  •                 Що може поліпшити настій дорослій людині, а що – дитині?

 

5. Робота з підручником, с.97 – 99. Робота в групах. Об’єднання учнів у 4 групи за кольором.

Завдання для груп.

1 група: опрацювати матеріал на с.97

  •                 Від чого залежить настрій?
  •                 Які бувають емоції?

 

2 група: опрацювати матеріал на с.97

  •                 Чим можна створити хороший настрій?
  •                 Які емоції погіршують настрій?

 

3 група: опрацювати матеріал на с.98

  •                 Поради для поліпшення настрою

 

4 група: опрацювати матеріал на с.99, вірш А.Костецького «Як зробити день веселим»

  •                 Що потрібно зробити, щоб день був веселим?

 

6. Руханка «Равлик» (зняття емоційного напруження, агресії, зниження імпульсивності дітей)

  •                 Як ви думаєте, чому равлик боїться жабки? Що він робить, коли йому загрожує небезпека?

Діти стають за «потягом» - кожен обіймає того, хто стоїть попереду, за талію, утворюючи одного великого равлика. За командою «Жабка!» закручується спіраллю та завмирає: не рухається, не ворушиться. За командою «Жабка пішла!» діти, не розчіплюючи рук, походжають класом і хором промовляють: «Знову равлик наш гуляє, та радіє, та співає»

 

7. Робота в групах

1 група: гра «Тренуємо емоції» 

  • Покажіть за допомогою виразу обличчя емоції та оберіть відповідний смайлик, коли ви:
  • отримали бажаний подарунок,
  • злякалися чогось (наприклад, собаки, миші, павука, …)
  • зустріли друга, якого довго не бачили.

 

2 група: гра «Тренуємо емоції» 

  • Покажіть за допомогою виразу обличчя емоції та оберіть відповідний смайлик, коли ви:
  •     ненароком розбили вазу,
  •     виразно прочитати текст,
  •     не хочете їсти кашу.

 

3 група: гра «Обери предмет» 

  • Нас оточують різні речі, предмети. Виберіть із запропонованих ті, які можуть поліпшити ваш настрій.

(Предметні малюнки: тарілка, телевізор, квітка, книжка, кіт, собака, велосипед, стілець і т.д.)

 

4 група: гра «Обери предмет» 

  • Нас оточують різні речі, предмети. Виберіть із запропонованих ті, які можуть поліпшити ваш настрій.

(Предметні малюнки: м’яч, альбом, цукерки, іграшки, хом’ячок, зошит, морозиво, торт, крейда, дерево, тістечка і т.д.)

 

ІІІ. Заключна частина

1. Вправа «Незакінчене речення»

  • Мій настрій покращується, коли …
  • Мій настрій може зіпсувати …

 

2. Руханка «Бульбашка» (покращення настрою, зняття емоційної напруги)

Учні разом з учителем беруться за руки й утворюють коло, спочатку звужують його, потім промовляють:

Наливайся, бульбашко, наливайся,

Залишайся цілою, залишайся!

Поступово учні розширюють коло усе більше і більше, поки учитель не скаже: «Луснула бульбашка!» Тоді учні присідають і хором промовляють: «Хлоп!»

 

3. Очікування (зворотній зв'язок)

  • Чи справдилися ваші очікування від уроку?
  • Чи змінився ваш настрій на кінець уроку? Оберіть маску-смайлика. Обґрунтуйте свій вибір.

 

4. Релаксація. Вправа «Чарівні окуляри» (розвиток дружніх, товариських відносин)

Учитель: «У мене є «чарівні окуляри». Крізь них можна побачити тільки хороше». Учні передають окуляри один одному, говорячи комплімент сусідові, той повинен подякувати за хороші слова.

 

 

Література

1. Основи здоровя: підруч. для 1-го кл. загальноосвіт. навч. закл./ О.В.Гнатюк. – К.: Генеза, 2012. – 112 с.  

2. Скворчевська О.В. Ігрові методики роботи з учнями 1 – 4 класів. – Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 208 с.

3. Турішева Л.В. Психокорекційні ігри в роботі педагога. – Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 160 с.

 

Додаток

 

 

http://strana.ru/media/images/uploaded/gallery_promo18921994.jpg

 

 

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTUuRjNWAtTRJo6x0Xw280ak-jQW3S04x-KkfuzJfnXFMWC_9z2

 

http://ck-xxi.ru/wsw/images/kak-sdelat-smaylik-plachet-18239-small.jpg

 

http://playing-field.ru/img/2015/051821/0955818

 

http://demiart.ru/forum/uploads/post-28238-1176317786.gif

 

http://mag.dzyuba.org.ua/published/publicdata/PETRIKOVMAGNIT/attachments/SC/products_pictures/Smilik_12_enl.jpg

 

http://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/2/65/65/65065323_1286623909_SmileXXL.jpg

 

http://img-fotki.yandex.ru/get/5811/119528728.91a/0_91935_ab880e71_XL

 

http://bestsmileys.ru/giab16002.gif

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
26 грудня 2017
Переглядів
2099
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку