Урок тренінг з Основи здоров'я, на якому в доступній цікавій формі формуються ключові та предметні компетенції. На ньому проводяться різні ігри, що прищеплюють інтерес у дітей до навчання.
Основи здоров’я
1 клас
Тема. Настрій людини. Як покращити свій настрій. Практична робота. Розучування ігор, що сприяють гарному настрою
Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися: організовувати своє робоче місце, доводити роботу до кінця; загальнокультурної: духовно – моральних основ життя людини, культурологічних основ сімейних, соціальних, суспільних явищ; громадянської: бережливе ставлення до людей, до самого себе;
предметних: дати уявлення про настрій людини, вплив його на самопочуття; прищеплювати корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами родини; виховувати життєрадісність, взаємоповагу, доброзичливість, любов до інших людей.
Тип уроку: урок-тренінг
Обладнання: маски-смайлики обличчя (веселе, сумне, байдуже), плакат «Правила роботи в групі», надруковані завдання для групової роботи, комплекти смайликів, предметні малюнки.
Хід уроку-тренінгу
І. Вступна частина
1. Вправа «Маски»
2. Вправа «Незакінчене речення»
3. Повторення правил роботи в групі
4. Очікування від уроку
Учитель записує на дошці у вигляді тез.
5. Фронтальна бесіда
ІІ. Основна частина
1. Розповідь учителя
2. Вправа «Банк ідей»
Відповіді учнів записуються на дошці (роблю зарядку, гуляю на свіжому повітрі, ввічливо спілкуюся з людьми, намагаюся робити добрі вчинки, дотримуюсь режиму дня, маю добрий настій)
3. Робота в парах. Вправа «Комплімент»
4. Вправа «Асоціативний кущ»
5. Робота з підручником, с.97 – 99. Робота в групах. Об’єднання учнів у 4 групи за кольором.
Завдання для груп.
1 група: опрацювати матеріал на с.97
2 група: опрацювати матеріал на с.97
3 група: опрацювати матеріал на с.98
4 група: опрацювати матеріал на с.99, вірш А.Костецького «Як зробити день веселим»
6. Руханка «Равлик» (зняття емоційного напруження, агресії, зниження імпульсивності дітей)
Діти стають за «потягом» - кожен обіймає того, хто стоїть попереду, за талію, утворюючи одного великого равлика. За командою «Жабка!» закручується спіраллю та завмирає: не рухається, не ворушиться. За командою «Жабка пішла!» діти, не розчіплюючи рук, походжають класом і хором промовляють: «Знову равлик наш гуляє, та радіє, та співає»
7. Робота в групах
1 група: гра «Тренуємо емоції»
2 група: гра «Тренуємо емоції»
3 група: гра «Обери предмет»
(Предметні малюнки: тарілка, телевізор, квітка, книжка, кіт, собака, велосипед, стілець і т.д.)
4 група: гра «Обери предмет»
(Предметні малюнки: м’яч, альбом, цукерки, іграшки, хом’ячок, зошит, морозиво, торт, крейда, дерево, тістечка і т.д.)
ІІІ. Заключна частина
1. Вправа «Незакінчене речення»
2. Руханка «Бульбашка» (покращення настрою, зняття емоційної напруги)
Учні разом з учителем беруться за руки й утворюють коло, спочатку звужують його, потім промовляють:
Наливайся, бульбашко, наливайся,
Залишайся цілою, залишайся!
Поступово учні розширюють коло усе більше і більше, поки учитель не скаже: «Луснула бульбашка!» Тоді учні присідають і хором промовляють: «Хлоп!»
3. Очікування (зворотній зв'язок)
4. Релаксація. Вправа «Чарівні окуляри» (розвиток дружніх, товариських відносин)
Учитель: «У мене є «чарівні окуляри». Крізь них можна побачити тільки хороше». Учні передають окуляри один одному, говорячи комплімент сусідові, той повинен подякувати за хороші слова.
Література
1. Основи здоровя: підруч. для 1-го кл. загальноосвіт. навч. закл./ О.В.Гнатюк. – К.: Генеза, 2012. – 112 с.
2. Скворчевська О.В. Ігрові методики роботи з учнями 1 – 4 класів. – Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 208 с.
3. Турішева Л.В. Психокорекційні ігри в роботі педагога. – Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 160 с.
Додаток
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|