Урок 5 клас Тема. Інформаційна безпека в Інтернеті.

Про матеріал

Ознайомити учнів із інформаційною безпекою в Інтернеті. Розглянути основні небезпеки та проблеми захисту інформації. Закріпити та розширити знання і вміння учнів по темі. Розвивати життєві навички (толерантність, самоконтроль, навички ведення дискусії), пам'ять, увагу, вміння захищати себе та інформацію від шкідливих чинників Всесвітньої мережі, практичні навички роботи з ПК. Виховувати бажання дотримувати правил спілкування в Інтернеті.

Перегляд файлу

Тема. Інформаційна безпека в Інтернеті.

МЕТА УРОКУ:
Навчальна. Ознайомити учнів із інформаційною безпекою в Інтернеті. Розглянути основні небезпеки та проблеми захисту інформації.  Закріпити та розширити знання і вміння учнів по темі.

Розвиваюча. Розвивати життєві навички (толерантність, самоконтроль, навички ведення дискусії), пам’ять, увагу, вміння захищати себе та інформацію від шкідливих чинників Всесвітньої мережі, практичні навички роботи з ПК. 

Виховна. Виховувати бажання дотримувати правил спілкування в Інтернеті.

Обладнання: мультимедійна дошка, мультимедійний супровід до уроку, роздатковий матеріал для анкетування та колажу «Переваги та недоліки». 

 

Девіз:

Хто здоровий, той сміється

Все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини –

Це ж чудово для людини.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Привітання вчителя. Установка на позитивний настрій.

Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям,

І тоді, обов'язково,

День і Вам веселим буде!

Сідайте, будь ласка!

Сядьте рівно, поверніться,

Один одному всміхніться.

Пропоную на уроці побувати,

Теплий і добрий настрій подарувати.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань. Загальна мотивація.

Вправа «Мозковий штурм»

Гарний настрій – це запорука здорової людини. На уроках ми неодноразово говорили про складові здоров’я, давайте пригадаємо  їх.

  • Фізичні;
  • Психічні;
  • Духовні;
  • Соціальні. 
  • Перед вами малюнок. Що на ньому зображено?(Комп’ютер)
  • На сьогоднішньому уроці це буде наш помічник. Але для чого комп’ютер  потрібний? (Відповіді дітей)
  • IІІ.  Повідомлення теми, мети уроку.
  1. Вправа в програмі «LearningApps.org» «Інтернет»(3 учні)

 Для того, щоб скористуватися послугами в Інтернеті нам необхідно знати якими програми, браузерами, пристроями треба користуватися. Давайте спробуємо з вами розібратися в цій плутанині і тільки тоді ми дізнаємося, яка ж тема нашого уроку.

 

Отже, тема нашого уроку «Інформаційна безпека в Інтернеті»

  •   Ось послухайте, яка ситуація трапилася з дівчатками.
  1.     Проблемна ситуація.

Сценка «Небезпека в Інтернеті»

Дві подруги:Аня та Аліна.

Аліна:  - Аню, ти не уявляєш собі, як мені пощастило. Я тільки що стала мільйонером!!!

Аня: - Як? Що ти таке вигадала?

Аліна:  - Та ні, це не вигадки. Ось, дивись. Це повідомлення я щойно отримала на свою електронну пошту.

Аня (читає): - „Доброго дня, маємо честь привітати Вас з перемогою у щорічній  Британській лотереї на честь королеви Єлизавети. Ви отримали 1 000 000 євро. Для того, щоб отримати винагороду, надішліть нам тільки свої паспортні данні, ідентифікаційний код та повну домашню адресу. Покваптеся, у Вас є три доби на відповідь. В іншому разі, Ваш приз переходить наступному учаснику.

З повагою, Джон Сміт”

(здивовано): - Оце так!... А як ти дізналася про цю лотерею, і що треба було зробити для участі?

Аліна (посміхаючись): - Та нічого, це фортуна. Мабуть моя електронна адреса якось попала до розіграшу, чи ще щось. Та це не головне. Зараз треба не гаяти часу і терміново відправити необхідні дані. Але є одна проблема: у мене ще немає паспорту. Що ж робити?

Аня: - Я знаю вихід. Давайнадішлемо паспортні дані твоєї матусі, організатори лотереї все одно не знають твоє ім’я.

Аліна (радісно): - Аню, ти геній!

 

  •         Як ви гадаєте чи вірно вчинила дівчинка?

— Чи можна захиститися від шахраїв і зловмисників при користуванні Інтернетом і телефоном?

 

ІV. Сприймання та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу.

1. Розповідь учителя

Інтернет — це всесвітня мережа, що з’єднує між собою величезну кількість комп’ютерів. Завдяки Інтернету ти можеш листуватися з будь-ким, хто живе на іншому кінці світу. Але з цієї ж причини твій комп’ютер також стає доступним багатьом людям. На твою електронну адресу можуть надходити рекламні повідомлення або такі, що містять комп’ютерні віруси. Якщо ти повідомиш у соціальних мережах своє справжнє ім’я, адресу чи номер телефону, цим можуть скористатися зловмисники. Деякі діти погано розуміють відмінність між реальним і комп’ютерним світом. Вони починають підміняти живе спілкування з друзями спілкуванням у соціальних мережах. А замість рухливих ігор на свіжому повітрі грають у комп’ютерні ігри. Через надмірне захоплення комп’ютером у багатьох виникає комп’ютерна залежність.

- У наш час загострюються актуальні й болісні для українського суспіль­ства проблеми, зокрема посилення негативного впливу на дітей засобів масо­вої інформації (і в першу чергу Інтернету й телебачення). Комп’ютер  стає для дитини чи підклітка основним джерелом інформації.

- За даними дослідників, український підліток проводить біля комп’ютера 3-5 годин на добу (для порів­няння: польський підліток 2-4 години на добу, у вихід­ні — до 5 годин.

- У США комп’ютерним іграм діти присвячують більше часу, ніж навчан­ню.

- У Швеції учні впродовж 10 років навчання проводять 18 тисяч годин перед екраном комп’ютера).

- За даними Американської медичної асоціації, за роки, проведе­ні в школі, середньостатистична дитина бачить по Інтернету 8000 убивств та 100 000 актів насильства.

 

Отже, Інтеренет є не менш безпечним для дітей. Наше з вами завдання навчитися захищати себе в Інтернеті. Але для цього перш за все треба вміти розрізняти «Добро і зло» в Інтернеті.

  1. Вправа в програмі «LearningApps.org»  «Інтернет : добро чи зло» (2 учні)
  2. Фізкультхвилинка.
  3. Захист дослідження ««Комп’ютер, Інтернет і я»

Учнями нашого класу було проведено маленьке дослідження «Комп’ютер, Інтернет і я».

А)Презентація результатів анкетування.

1. 95%  учнів мають вдома комп’ютер.

2. Серед учнів середніх та старших класів за комп’ютером проводять в середньому більше 2-3 годин.

3. Половина дітей присвячують он-лайн іграм та проводять час в соцмережах (контакт, однокласники, фейсбук, твітер).

4. На жаль не всіх дітей контролюють батьки.

5. Радість викликає те, що великий відсоток опитуваних не нервують від того, що батьки заборонили користуватися деякий час Інтернетом.

6. 98 % учнів вважають комп’ютер та Інтернет своїм другом.

Б) завершальним етапом дослідження було проведення акції «День без комп’ютера»

Як ми бачимо діти багато часу проводять за комп’ютером в Інтернеті. Але крім інформаційної безпеки ми ще повинні знати і правила поведінки за комп’ютером. Давайте разом пригадаємо їх.

 

  1. Вправа в програмі «LearningApps.org»  «Правила поведінки за комп’ютером» (ланцюжком)

V. Систематизация та узагальнення знань.

  1. Вправа в програмі «LearningApps.org»  «Безпека дітей в Інтернеті» (самостійно)

Що ж ми пригадали правила поведінки за комп’ютером. Отже, можемо перевірити наскільки ви зрозуміли тему «Безпеки в Інтернеті» безпосередньо за самим комп’ютером он-лайн в мережі Інтернет в  програмі «LearningApps.org.

(в кожного з учнів  відкрита  сторінка в програмі).

По завершенню результативність ми зможемо перевірити висвітливши статистику класу.

  1. Анкетування-гра учнів та гостей

Користуватися комп’ютером, Інтернетом ввійшло нам у звичку. Іноді ми навіть не задумуємося над тим, що це шкодить нашому здоров’ю. Зараз кожен з вас створить свою «Квітку здоров’я». 

Вам будуть запропоновано ряд питань, на які можливі лише відповіді «так» чи «ні». Ви будете прикріплювати пелюсточки квіточки  жовтого та помаранчевого кольору в залежності від обраної вами відповіді. Після кожного запитання я буду говорити: якщо «так» – жовта, якщо «ні» – помаранчева, або навпаки. 

Анкета
1. Чи робите ви перерви, працюючи довгий час? (так – жовтий, ні – червоний)
2. Чи робите ви гімнастику для очей? (так – жовтий, ні – червоний)
3. Чи легко вивідриваєтесь від гри? (так – жовтий, ні – червоний)
4. Ви краще поспілкуєтесь з другом, ніж посидите над новою комп’ютерною грою чи в Інтернеті? (так – жовтий, ні – червоний)
5.Чи користуєтесь комп’ютером більше 5 років? (так – червоний, ні – жовтий)
6. Ви спершу почитаєте повідомлення з електронної пошти, ніж нову цікаву книгу? (так – червоний, ні – жовтий)
7. Чи втомлюються у вас очі під час роботи за комп’ютером? (так – червоний, ні – жовтий)
8. Ви віддаєте перевагу посидіти біля комп’ютера в інтернеті, ніж зайнятись спортом?(так – червоний, ні – жовтий)
9. Комп’ютер для вас є насамперед предметом першої необхідності?
(так – червоний, ні – жовтий)
10. Ви вважаєте, що спілкування через комп’ютер краще, ніж безпосереднє?
(так – червоний, ні – жовтий)
11. У вас часто мерзнуть руки під час роботи з комп’ютером?(так – червоний, ні – жовтий)
12. Після роботи з комп’ютером у вас з’являються крапки перед очима?
(так – червоний, ні – жовтий)
13. Ви проводите за комп’ютером більше 2 годин в день?
(так – червоний, ні – жовтий)
15. Після роботи за комп’ютером, ви відчуваєте біль у шиї та в спині?
(так – червоний, ні – жовтий)

.
Уявіть собі, що квітка  – це ваше здоров’я, і жовті пелюсточки підтримують його. А помаранчеві – це та шкода, яку ви наносите своєму здоров’ю, ставлячи комп’ютер та Інтернет на перше місце перед спортом, спілкуванням з друзями та нехтуючи правилами безпеки для роботи з комп’ютером. Тому, чим більше помаранчевих пелюсточків на вашій квіточці, тим більше потерпає ваш організм. 

  1. Робота з підручником (робота в групах)

Поділ на групи.

1 група працює над першою ситуацією с.167.

2 група  - над другою с.168.

4. Створення колажу.

 Складання колажу «Корисне та небезпечне від Інтернету»

Корисне

Небезпечне

Цікава розвага

Відвертає увагу від уроків та інших важливих справ.

Джерело спілкування

Обмеженість спілкування

Джерело інформації

Джерело безграмотності

Розвиток мислення та інтелекту, уяви.

Інтернет-шахрайство

Безкоштовність отримання інформації Газету треба купувати, за Інтернет сплачувати.

Перевантаженість інформацією

 

 Самовдосконалення

 Шкідливо для здоров’я

 

Захист робіт.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Вправа «Минуле, теперішнє, майбутнє»

Діти говорять про цінність для них отриманих знань: «Я ще вчора..., я сьо­годні...,  відтепер, у майбутньому...»

А на завершення нашого уроку послухайте вірш та вдумайтесь у його зміст.

                          Заснувала увесь світ,

Тонка павутина,

Не важливо скільки літ,

Старий чи дитина.

 

Інтернет взяв у полон,

Мов павук той муху,

Забувають геть про сон,

І не чути й духу.

 

Книги давно відійшли,

Газети, журнали,

Забавку собі знайшли,

Хоч ніч не доспали.

 

Крутять інтернет усі,

Геть, що заманеться,

Збігла каша, то пусте,

Дитя переб’ється.

 

Мами, тати, дідусі,

Немов одуріли,

Зависають там усі,

Лайкають щосили.

 

Там з усього світу бруд,

Як кому живеться,

Зависає геть весь люд,

Може це минеться?

 

Я дякую Вам за роботу!До нових зустріч на нашому уроці Основи здоров`я.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Олейникова Виктория
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шафорост Віталій Володимирович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Васянина Виктория
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 січня 2018
Переглядів
18919
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку