Розробка інтерактивного уроку з основ здоров'я для учнів 5 класу з елементами тренінгу на тему: "Настрій і здоров'я. Вплив настрою на здоров'я.", метою якого є формування уявлення про поняття «настрій»; вміння розрізняти види настрою; розвиток навички логічного мислення, виховання відповідального ставлення до свого здоров'я.
Інформаційно-методичне видання
ЗДОРОВ’Я ТА ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА
Урок з основ здоров’я для 5 класу на тему :
«Настрій і здоров’я. Вплив настрою на спілкування та здоров’я»
Мета: сформувати уявлення про поняття «настрій»; навчити розрізняти види настрою; розвивати навички логічного мислення, вміння висловлювати свої думки; виховувати відповідальне ставлення до свого здоров’я.
Обладнання: плакат «Наші очікування», картки з висловлюваннями, кольорові олівці, плакат «Квітка настрою», люстерко.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
Учитель. Усі почули дзвінок ?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався ?
На перерві постарався?
Ось сідатимуть дівчата,
А за ними і хлоп’ята.
Наш девіз:
Люблю я свій розум, увагу та пам’ять,
Працює мій мозок і вчусь я старанно,
Сприймаю все нове і мислю логічно,
І вчителя слово здійсню я практично.
На дошці плакат «Квітка настрою», пелюстки якої символізують кольори веселки. Учні вибирають колір настрою, з яким прийшли до школи. Пояснюють свій вибір.
Учитель. Захворіти можна не лише намочивши ноги, а й від сильних негативних переживань, постійної перевтоми, поганого настрою.
Усміхайся від душі,
Сміх — то ліки для душі!
Усміхніться самі до себе, до мене, подаруйте усмішку одне одному. За виразом обличчя бачу, що у вас усе гаразд, тож нехай гарний настрій не залишає вас упродовж уроку.
Сьогодні на уроці ми поговоримо про настрій і з’ясуємо, чи впливає він на спілкування та здоров’я людей.
Учні отримують промінці та записують на них свої очікування від уроку, а потім прикріплюють їх до сонячного диска на плакаті «Наші очікування».
ІП. Вивчення нового матеріалу
1. Інформаційне повідомлення вчителя
Настрій — порівняно тривалий і стійкий психологічний стан людини, що виявляється як емоційне тло життя.
Нормальний емоційний стан у кожної людини свій: один може бути життєрадісним і безтурботним, інший — похмурим та заклопотаним. Зміни настрою у людей зумовлені різними причинами.
У стані перевтоми навіть незначний привід може викликати різкі перепади настрою та бурхливі емоції: невиправданий гнів, сльози, голосний сміх.
Часті перепади настрою можуть призвести до нервового зриву.
Нервовий зрив — це емоційний або психічний розлад: від легкого й дуже короткого нападу істерії до тяжких психічних захворювань. Подібні зміни настрою спричиняють погіршення здоров’я, а іноді й хронічні психічні захворювання.
Учитель. Назвіть якомога більше проявів настрою. (Радість, сміх, туга, захоплення тощо.)
Один учень називає будь-яку емоцію і вказує на іншого учня, який повинен її зобразити, і т. д.
Завдання: намалювати повітряні кульки біля тих висловів, що сприяють гарному настрою:
Учитель. Станемо в коло, подаруємо одне одному усмішку.
Руки в боки, нахиліться всі вперед,
Тепер назад, і направо, і наліво,
Щоб нічого не боліло,
Нахилилися, повернулися, до товариша всміхнулися.
Всі веселі, всі чудові ? А тепер до праці знову.
Учні виконують рухи відповідно до тексту вірша.
Учні об’єднуються у три групи: Сонце, Повітря, Вода.
Група «Сонце» — опрацьовує матеріал у підручнику «Поради для гарного настрою» (Воронцова Т. В. та ін. Основи здоров’я. 5 кл.: Підручн. для загальноосвіт. навч. закл. — К.: Алатон, 2005).
Група «Повітря» — опрацьовує матеріал у підручнику (Воронцова Т. В. та ін. Основи здоров’я. 5 кл.: Підручн. для загальноосвіт. навч. закл. — К.: Алатон, 2005) про компліменти та інтонацію.
Група «Вода» — опрацьовує матеріал у підручнику (Воронцова Т. В. та ін. Основи здоров’я. 5 кл.: Підручн. для загальноосвіт. навч. закл. — К.: Алатон, 2005) про міміку та пантоміміку.
Після опрацювання матеріалу представники кожної групи по колу доповідають оброблену інформацію членами інших груп.
2—3 учні по черзі сідають у крісло і розповідають про подію, яка сприяла піднесенню їхнього настрою.
Учитель пропонує учням по черзі, дивлячись у люстерко:
Учитель. Якщо ваші очікування виправдалися, то нехай промінчики залишаються біля сонячного диску, а якщо ні — то зніміть їх і прикріпіть до хмарки.
Учні продовжують фразу: «Сьогодні на уроці я зрозумів(ла), що...».
Висновок
Настрій тісно пов’язаний зі здоров’ям людини та спілкуванням між людьми.
Учитель. Упродовж уроку ви добре працювали. Спробуйте визначити, наскільки важливим був ваш внесок у досягнення мети уроку. Нехай ваша робота на уроці стане одним із кроків до здорового способу життя.
Учні стають у коло, беруться за руки і співають пісню «Улыбка».