Конспект уроку з основ здоров'я для 5 класу на тему "Настрій і здоров'я.Вплив настрою на здоров'я."

Про матеріал

Розробка інтерактивного уроку з основ здоров'я для учнів 5 класу з елементами тренінгу на тему: "Настрій і здоров'я. Вплив настрою на здоров'я.", метою якого є формування уявлення про поняття «настрій»; вміння розрізняти види настрою; роз­виток навички логічного мислення, виховання відповідального став­лення до свого здоров'я.

Перегляд файлу

Інформаційно-методичне видання


ЗДОРОВ’Я ТА ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА


 


 

 

 

 

 

 

Урок з основ здоровя для 5 класу на тему :

«Настрій і здоров’я. Вплив настрою на спілкування та здоров’я»


 


 


Мета: сформувати уявлення про поняття «настрій»; навчити розрізняти види настрою; роз­вивати навички логічного мислення, вміння вислов­лювати свої думки; виховувати відповідальне став­лення до свого здоров’я.

Обладнання: плакат «Наші очікування», картки з висловлюваннями, кольорові олівці, плакат «Квітка настрою», люстерко.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

  1.       Організаційний момент

Учитель. Усі почули дзвінок ?

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався ?

На перерві постарався?

Ось сідатимуть дівчата,

А за ними і хлоп’ята.

Наш девіз:

Люблю я свій розум, увагу та пам’ять,

Працює мій мозок і вчусь я старанно,

Сприймаю все нове і мислю логічно,

І вчителя слово здійсню я практично.

  1.     Мотивація навчальної діяльності
  1.   Гра «Гарний настрій»

На дошці плакат «Квітка настрою», пелюстки якої символізують кольори веселки. Учні вибирають колір настрою, з яким прийшли до школи. Поясню­ють свій вибір.

Учитель. Захворіти можна не лише намочив­ши ноги, а й від сильних негативних переживань, постійної перевтоми, поганого настрою.

Усміхайся від душі,

Сміх — то ліки для душі!

Усміхніться самі до себе, до мене, подаруй­те усмішку одне одному. За виразом обличчя бачу, що у вас усе гаразд, тож нехай гарний настрій не залишає вас упродовж уроку.

Сьогодні на уроці ми поговоримо про настрій і з’ясуємо, чи впливає він на спілкування та здоров’я людей.

  1. Вправа «Очікування»

Учні отримують промінці та записують на них свої очікування від уроку, а потім прикріплюють їх до сонячного диска на плакаті «Наші очіку­вання».

ІП. Вивчення нового матеріалу

 1. Інформаційне повідомлення вчителя

Настрій — порівняно тривалий і стійкий пси­хологічний стан людини, що виявляється як емо­ційне тло життя.

Нормальний емоційний стан у кожної людини свій: один може бути життєрадісним і безтурботним, інший — похмурим та заклопотаним. Зміни настрою у людей зумовлені різними причинами.

У стані перевтоми навіть незначний привід може викликати різкі перепади настрою та бурхливі емоції: невиправданий гнів, сльози, голосний сміх.

Часті перепади настрою можуть призвести до нервового зриву.

Нервовий зрив — це емоційний або психічний розлад: від легкого й дуже короткого нападу істерії до тяжких психічних захворювань. Подібні зміни настрою спричиняють погіршення здоров’я, а іноді й хронічні психічні захворювання.

  1.    Вправа «Мозковий штурм»

Учитель. Назвіть якомога більше проявів на­строю. (Радість, сміх, туга, захоплення тощо.)

  1.    Гра «Один одному»

Один учень називає будь-яку емоцію і вказує на іншого учня, який повинен її зобразити, і т. д.

  1.    Практичне завдання

Завдання: намалювати повітряні кульки біля тих висловів, що сприяють гарному настрою:

  •         не беру без дозволу чужого;
  •         ділюся з друзями радістю;
  •         якщо ненароком когось образив, то прошу ви­бачення;
  •         дбаю про рідних, допомагаю їм;
  •         граю чесно;
  •         радію успіхам товаришів;
  •         іноді грубо розмовляю з дорослими.
  1.    Оздоровча хвилинка

Учитель. Станемо в коло, подаруємо одне одно­му усмішку.

Руки в боки, нахиліться всі вперед,

Тепер назад, і направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло,

Нахилилися, повернулися, до товариша всміхнулися.

Всі веселі, всі чудові ? А тепер до праці знову.

Учні виконують рухи відповідно до тексту вірша.

  1.    Вправа «Карусель» (робота в групах)

Учні об’єднуються у три групи: Сонце, Повітря, Вода.

Група «Сонце» — опрацьовує матеріал у підручнику «Поради для гарного настрою» (Воронцова Т. В. та ін. Основи здоров’я. 5 кл.: Підручн. для загальноосвіт. навч. закл. — К.: Алатон, 2005).

Група «Повітря» — опрацьовує матеріал у під­ручнику (Воронцова Т. В. та ін. Основи здоров’я. 5 кл.: Підручн. для загальноосвіт. навч. закл. — К.: Алатон, 2005) про компліменти та інтонацію.

Група «Вода» — опрацьовує матеріал у підручнику (Воронцова Т. В. та ін. Основи здоров’я. 5 кл.: Підручн. для загальноосвіт. навч. закл. — К.: Ала­тон, 2005) про міміку та пантоміміку.

Після опрацювання матеріалу представни­ки кожної групи по колу доповідають оброблену інформацію членами інших груп.

  1.  Узагальнення набутих знань
  1.    Технологія «Крісло автора»

2—3 учні по черзі сідають у крісло і розповідають про подію, яка сприяла піднесенню їхнього на­строю.

  1.    Вправа «Приміряємо емоції»

Учитель пропонує учням по черзі, дивлячись у лю­стерко:

  •         насупитися, як осіння хмара;
  •         усміхнутися, як щаслива людина;
  •         образитися, як дитина, у якої забрали іграшку;
  •         злякатися, як заєць, що побачив вовка.
  1.  Підбиття підсумків уроку
  1.    Вправа «Очікування»

Учитель. Якщо ваші очікування виправдалися, то нехай промінчики залишаються біля сонячного дис­ку, а якщо ні — то зніміть їх і прикріпіть до хмарки.

  1.    Зворотній зв’язок

Учні продовжують фразу: «Сьогодні на уроці я зрозумів(ла), що...».

Висновок

Настрій тісно пов’язаний зі здоров’ям людини та спілкуванням між людьми.

  1.    Релаксація

Учитель. Упродовж уроку ви добре працювали. Спробуйте визначити, наскільки важливим був ваш внесок у досягнення мети уроку. Нехай ваша робо­та на уроці стане одним із кроків до здорового спо­собу життя.

Учні стають у коло, беруться за руки і співають пісню «Улыбка».


 

 

 


 


 


 

 


 

docx
Додано
29 січня 2018
Переглядів
2207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку