6 травня о 15:00Вебінар: Продуктивна робота наприкінці семестру: онлайн-тести, проєкти та творча діяльність

Конспект уроку з природознавства "Австралія – найсухіший материк. Рослинний і тваринний світ Австралії."

Про матеріал
Мета данного уроку сформувати в учнів загальне уявлення про своєрідність та особливості природи Австралії; розвивати вміння порівнювати та узагальнювати теоретичний матеріал; самостійно працювати з підручником. Активізувати фантазію, творчість і креативність, закріпити корисну інформацію і набути практичних навичок, напрацювати ряд компетенцій, таких, як уміння працювати в команді, вміння слухати і чути; розвивати критичне мислення учнів, виховувати інтерес до вивчення природи Землі.
Перегляд файлу

    Австралія – найсухіший материк. Рослинний і тваринний світ Австралії.

Мета: сформувати в учнів загальне уявлення про своєрідність та особливості природи Австралії; розвивати  вміння порівнювати та узагальнювати теоретичний матеріал; самостійно працювати з підручником. Активізувати фантазію, творчість і креативність, закріпити корисну інформацію і набути практичних навичок, напрацювати ряд компетенцій, таких, як уміння працювати в команді, вміння слухати і чути; розвивати критичне мислення, виховувати інтерес до вивчення природи Землі.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

                            Продзвенів уже дзвінок, всіх покликав на урок.

До уроку приготуйтесь, на роботу налаштуйтесь.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Хвилинка синоптика
  • Яка пора року зараз триває? (зима)
  • Який місяць? (лютий)
  • Яке число? (25)
  • Народний прогноз: З 24 лютого починається тиждень Масляної. Головною стравою на масляну є, як відомо, млинці, які печуть кожного дня з понеділка. Вівторок (25 лютого) – другий день Масляної називається "Загравання". У цей день заведено веселитися та кататися на санках.
  1. Актуалізація опорних знань

Вправа «Згадай правила». Діти по черзі згадують правила роботи в групі.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні на уроці ми з вами продовжимо знайомитися з материками світу.

А про який буде йти на нашому уроці, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку:

Я – найменший, найсухіший

І, мабуть найцікавіший:

Звірі з сумками живуть,

«Лихом» кролика тут звуть.

(Австралія)

ІV. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

  • Молодці, сьогодні ми з вами познайомимося з найсухішим і найменшим материком Землі – Австралію. ( картинка Австралії, карта)

Ви дізнаєтесь про її природу, водойми, населення, ознайомитесь з державою Австралійський союз.

  1. Вправа «Асоціативний кущ»

Але перед цим, я хочу у вас запитати : «Що ви уявляєте, коли чуєте слово Австралія?» (асоціації дітей на дошці).

  • Діти, що ви очікуєте від уроку? Про що нове хотіли б дізнатися?

Австралія - країна навпаки.

 Де в січні квітнуть всі сади.

Дерева можуть жити без кори.

А ріки протікають без води...

Велика латка на блакитнім тлі…

Згори надщерблена, надгризена з долини,

На колір сухаря, пожовклого з нудьги.

  • Так характеризує цей материк Зоя Когут – поетеса з української діаспори Австралії.
  • А для того, щоб справдилися ваші сподівання, я вам пропоную переглянути невеличкий фрагмент, про материк. (відео)

V. Вивчення нового матеріалу

- Сподобалось вам відео? Щось нове почули, побачили? (відповіді дітей)

- Тож продовжуємо знайомитися з Австралією та дізнаватися нову інформацію.

- Ми з вами вже згадували про правила роботи у групах. Кожна група отримає своє завдання, а потім його презентує. Працювати ви будете самостійно з підручником.

     1. Робота в групах

1 група – Розташування материка (с.85), Населення (с.86-87)

2 група – Природа материка (с. 86)

3 група – Рослинний світ (с. 88-92)

4 група – Тваринний світ (с.88-92)

  1. Презентація інформації (кожний представник від групи )
  • Хочу додати: Австралію іноді називають «материк - навпаки». Коли в Україні зима – в Австралії літо. Коли в Києві 10 година, в Канберрі (столиці Австралійського союзу) – 18 годин. В Україні – чим далі рухаєшся на північ, тим холодніше; в Австралії, навпаки,  – спекотніше. Не всі дерева тут дають тінь. Тварини вирощують своїх дитинчат у сумках, окремі ссавці відкладають яйця, а годують малюків молоком. Це материк таємниць і несподіванок. Материк, де «найстрашніший » звір – кролик, а серед птахів – звичайний горобець.

Австралія – материк, на якому спекотно і мало вологи. Дерева тут скидають не листя, а кору. Тут мешкають звірі, які вилуплюються з яєць – качкодзьоб і єхидна, живуть тварини, яких немає на інших материках – сумчастий ведмідь коала, кенгуру. Ростуть рідкісні рослини – евкаліпт, пляшкове дерево. Різноманітний світ птахів. Найбільший птах – страус ему, зграями літають хвилясті папуги.

  • Ось ми і познайомилися з Австралією. Скажіть мені, будь-ласка, що такого що ви почули викликало у вас найбільший інтерес або найбільше вразило чи запамяталося? Я пропоную це обговорити у групах і кожна група представить своє враження у вигляді твердження, а ми потім проголосуємо і визначимо, що найбільше вразило учнів 4-Б класу.

VІ. Узагальнення і систематиція

  • А тепер давайте  перевіримо як гарно ви запам’ятали новий матеріал
  1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»: «Чи вірите ви?»
  • Австралія – найбільший материк. (ні)
  • Австралія – це материк, де все навпаки: у липні тут зима, а у січні – літо. (так)
  • В Австралії дуже часто йдуть дощі. (ні)
  • Пустелі займають близько половини площі материка. (так)
  • Австралія – найвіддаленіший від інших населених материків куточок Землі.( так)
  1. І на останок порозгадуємо загадки:

 

В неї є кишеня-дім,

Там маля живе у нім.

Грається, відпочиває,

Помаленьку підростає... (Кенгуру)

***

Бура шерсть, качиний дзьоб,

 У водичці льоп-льоп-льоп...

Їсть молюсків і рачків,

Жаб, креветок, черв’ячків… (Качконіс)

***

У Австралії «їжак»

Зовсім навіть не хижак!

Їсть термітів і комах,

Ловить язиком мурах. (Єхидна (колючий мурахоїд))

***

Ці малесенькі звірята,

Мов лялькові ведмежата.

Можуть гілку обійняти

Та на ній спокійно спати. (Коали)

VІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

  • Чи сподобався урок ?
  • А на останок я пропоную вам заповнити «Картку мандрівника»

VІІІ. Домашнє завдання

С.85 - 93

 

docx
Додав(-ла)
Zolotukhina Anastasiya
Додано
26 березня 2020
Переглядів
290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку