Австралія – найсухіший материк. Рослинний і тваринний світ Австралії.
Мета: сформувати в учнів загальне уявлення про своєрідність та особливості природи Австралії; розвивати вміння порівнювати та узагальнювати теоретичний матеріал; самостійно працювати з підручником. Активізувати фантазію, творчість і креативність, закріпити корисну інформацію і набути практичних навичок, напрацювати ряд компетенцій, таких, як уміння працювати в команді, вміння слухати і чути; розвивати критичне мислення, виховувати інтерес до вивчення природи Землі.
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Продзвенів уже дзвінок, всіх покликав на урок.
До уроку приготуйтесь, на роботу налаштуйтесь.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вправа «Згадай правила». Діти по черзі згадують правила роботи в групі.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
А про який буде йти на нашому уроці, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку:
Я – найменший, найсухіший
І, мабуть найцікавіший:
Звірі з сумками живуть,
«Лихом» кролика тут звуть.
(Австралія)
ІV. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Ви дізнаєтесь про її природу, водойми, населення, ознайомитесь з державою Австралійський союз.
Але перед цим, я хочу у вас запитати : «Що ви уявляєте, коли чуєте слово Австралія?» (асоціації дітей на дошці).
Австралія - країна навпаки.
Де в січні квітнуть всі сади.
Дерева можуть жити без кори.
А ріки протікають без води...
Велика латка на блакитнім тлі…
Згори надщерблена, надгризена з долини,
На колір сухаря, пожовклого з нудьги.
V. Вивчення нового матеріалу
- Сподобалось вам відео? Щось нове почули, побачили? (відповіді дітей)
- Тож продовжуємо знайомитися з Австралією та дізнаватися нову інформацію.
- Ми з вами вже згадували про правила роботи у групах. Кожна група отримає своє завдання, а потім його презентує. Працювати ви будете самостійно з підручником.
1. Робота в групах
1 група – Розташування материка (с.85), Населення (с.86-87)
2 група – Природа материка (с. 86)
3 група – Рослинний світ (с. 88-92)
4 група – Тваринний світ (с.88-92)
Австралія – материк, на якому спекотно і мало вологи. Дерева тут скидають не листя, а кору. Тут мешкають звірі, які вилуплюються з яєць – качкодзьоб і єхидна, живуть тварини, яких немає на інших материках – сумчастий ведмідь коала, кенгуру. Ростуть рідкісні рослини – евкаліпт, пляшкове дерево. Різноманітний світ птахів. Найбільший птах – страус ему, зграями літають хвилясті папуги.
VІ. Узагальнення і систематиція
В неї є кишеня-дім,
Там маля живе у нім.
Грається, відпочиває,
Помаленьку підростає... (Кенгуру)
***
Бура шерсть, качиний дзьоб,
У водичці льоп-льоп-льоп...
Їсть молюсків і рачків,
Жаб, креветок, черв’ячків… (Качконіс)
***
У Австралії «їжак»
Зовсім навіть не хижак!
Їсть термітів і комах,
Ловить язиком мурах. (Єхидна (колючий мурахоїд))
***
Ці малесенькі звірята,
Мов лялькові ведмежата.
Можуть гілку обійняти
Та на ній спокійно спати. (Коали)
VІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
VІІІ. Домашнє завдання
С.85 - 93