" Конспект уроку з природознавства для 1-го класу на тему "Дикорослі і культурні рослини"

Про матеріал

Дана розробка уроку розрахована на дітей з послабленим зором. У ній зазначені всі корекційні моменти під час уроку, на які учитель повинен звертати особливу увагу. Урок проводиться у формі усного журналу.

Перегляд файлу

Відкритий урок з природознавства ( 1клас)

Вчитель: Штих Ольга Сергіївна

Тема.Дикорослі і культурні рослини
Мета. Навчальна: ознайомити учнів з видами культурних та дикорослих рослин, їх значенням для людини; вчити групувати зображення дикорослих і культурних рослин, пояснюючи сутність групування, наводити приклади кожної групи, вчити встановлювати взаємозв’язок між природою та людиною.

Розвивальна:розвивати логічне мислення і мовлення учнів; підвищувати інтелектуальний рівень дітей, поповнювати словниковий запас.

Виховна: виховувати дружелюбність, толерантність, прищеплювати любов до рослин.

Корекційна: корегувати зорове і слухове сприйняття, соціально- побутову сферу життя, спираючись на життєвий досвід дітей.
Обладнання. Малюнки різних видів рослин (культурні, дикорослі), макет журналу, картки із завданнями, зошити на друкованій основі. вірші про рослин, загадки.
Тип уроку. Усний журнал
Хід уроку
І. Організаційний момент

  1.              Привітання
    Встаньте всі скоріше, діти!
    Посміхніться всі миліше,
    Привітайтесь: «Добрий день!»
    Продзвенів дзвінок – «дзелень»

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Вправа “Погода”

– Яка зараз пора року?

Який місяць?

– Яке число?

– Тепло чи холодно надворі?

– Який стан неба?

– Яка температура повітря?

– Чи були сьогодні протягом дня опади?

Корекція і удосконалення вивченого матеріалу

  1.              Виконання завдання на картках.

- Чи знаєте ви, діти, яке сьогодні свято?

- Так, сьогодні День Святого Миколая. І нам із вами прийшов лист від Миколая. Зараз я вам його прочитаю.

“ Любі діти, вітаю всіх вас! Я знаю, що всі ви дуже розумні і кмітливі. Але я хочу перевірити, чи добре і уважно ви слухали на минулих уроках природознавства свою вчительку і запамятали все, що вона вам розповідала. Знайдіть на своїх партах картки із зображенням цукерки і виконайте завдання. На того, хто впорається із завданням, чекає солодкий подарунок в кінці уроку.”

- Ну, що ж, давайте виконаємо завдання Святого Миколая. Завдання: вилучити зайве у кожному ряді. (діти виконують завдання, потім обговорюють і пояснюють свій вибір)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
– Сьогодні ми з вами будемо працювати із дитячим журналом «У світі  природи», на сторінках якого ми дізнаємось багато цікавого і корисного. Давайте подивимося на наші сторіночки, що ми на них бачимо? (Рослини). Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, якими бувають рослини.
ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  1.                Корекція зорового  і слухового сприймання
    1. – Ну що ж, розпочинаємо з першої сторінки нашого журналу «Якими бувають рослини?» Давайте подивимось, що ви тут бачите? (Зображені рослини).
    – До якої природи відносяться рослини? (До живої природи)
    – А які саме рослини зображені на сторінці нашого журналу?
    (Дерево береза, квітка ромашка, кущ калини, дерево сосна, , квітка підсніжник, троянда, волошка).
    – А де ростуть ці дерева, кущі та квіти?
    (Дерева ростуть у лісі і саду, кущі ростуть у парку, біля дому, квіти ростуть на клумбах, в лісі, в саду) .
    Молодці! Гарно справилися із завданням.
    Якими бувають рослини?

2. - А тепер переходимо до другої сторінки нашого журналу, яка називається
«Культурні рослини».
Культурні рослини

Соняшник, помідори, перець, горох, огірок, тюльпани.

  •                 Всі рослини діляться на культурні і дикорослі . Культурні рослини – це рослини, які вирощують та доглядають люди для своїх потреб. Вони ростуть на полях, городах, у садах і парках. Але всі культурні рослини походять від дикорослих. Давайте подивимося на сторіночку нашого журналу і скажемо, які культурні рослини тут зображені? А також скажемо де ростуть дані рослини.
    (Огірки, помідори, морква, перець, соняшник ростуть на городі, тюльпани, гладіолуси ростуть на клумбах,  груші, малина ростуть в саду).
    – А на які групи ми можемо поділити дані рослини?
    (Овочі, фрукти, квіти).
  •                 Наведіть приклади культурних рослин, які ви знаєте. (Діти працюють ланцюжком, називаючи культурні рослини)
    3. – А зараз ми переходимо до наступної сторіночки нашого журналу, яка має назву «Дикорослі рослини».
    – Дикорослі рослини ніхто не саджає і не доглядає. Вони ростуть у лісах, степах та на луках.
    – А тепер давайте подивимося, які саме дикорослі рослини зображені на цій сторінці нашого журналу.
    (Дзвіночки, кульбаба, кропива, дуб, папоротник, трава).
    – Давайте розділимо на підгрупи ці рослини.
    (Дерева – берізки, клен, кущі – ліщина, трав’янисті рослини – подорожник, папоротник, кульбаба, лісові дзвіночки, польова ромашка, трава).
    – А де можна зустріти ці рослини?
    (В парках, на луках, в лісах)
  •                 Наведіть свої приклади дикорослих рослин.

ІV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Робота в зошитах на друкованій основі( завдання 1,2)

Корекція рухової діяльності, постави

2.Фізкультхвилинка
Трава низенька, низенька,
Дерева високі, високі.
Вітер дерева колише, гойдає,
То вправо, то вліво їх нахиляє,
То вперед, то назад,
То вниз пригинає.
Птахи летять, відлітають,
А діти за парти сідають.

Корекція зорової пам’яті
3. Гра «Впізнай рослину»
– Я буду показувати вам малюнки рослин, а ви повинні розпізнати дерева, кущі, трав’янисті рослини. Якщо я показуватиму дерево, то ви повинні піднімати вгору руки. Якщо показуватиму кущі, то ви повинні хлопати в долоні. Якщо показуватиму трав’янисті рослини, то будете класти голівки на парти.
(Вчитель показує малюнки рослин, діти виконують рухи)
 

Корекція зорової напруги

3.Офтальмологічна хвилинка. 

Діти виконують вправи для очей за індивідуальними картками

Корекція розвитку мовлення

4. Вправа “Мікрофон”

- Скажіть, діти, яку користь на землі приносять рослини?

( їх використовують у їжу, роблять з них вироби для побуту, виготовляють ліки та одяг , вони виробляють кисень, дарують красу)

5. Виконання вправи у зошиті на друкованій основі. (завдання 3)

6. Розгадування ребусів, Виконання завдань.

- А тепер прийшов час перегорнути останню сторінку нашого журналу, яка називається “Цікавинки”.

ГОРОХ,

КАЛИНА

 

  • А тепер я пропоную вам відгадати, про яку рослину ми зараз дізнаємось багато цікавого. У цьому вам допоможуть назви рослин, в яких зашифроване слово. З’єднайте підкреслені букви, і прочитайте слово.
  • ПРОЛІСОК,
  • БУЗОК,
  • КЛЕН,
  • ТЮЛЬПАН,
  • БУРЯК,
  • ГРУША,
  • БАРВІНОК,
  • ВОЛОШКА

Кульбаба – дикоросла, лікарська рослина. У світі налічується понад 1000 видів цієї рослини. Квіти кульбаб використовують для приготування варення. Листя використовують у косметиці, а корінь кульбаби використовують у якості лікарської сировини. У коріннях деяких видів кульбаб міститься каучук, з якого виготовляють шини для транспортних засобів. Крім цього кульбабки корисні у садах, адже вони покращують якість ґрунту, збільшуючи вміст азоту та інших корисних речовин.

V. Підсумок уроку
– В народі кажуть, що кожна людина у своєму житті повинна посадити дерево. Де б ви не були, ви повинні завжди пам’ятати, що не можна топтати траву, ламати дерева, зривати квіти.

-  Ось і добіг кінця наш урок. Чи сподобався вам цей урок?

- Що найбільше сподобалось?

- Що нового дізнались на уроці?

docx
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
9 березня 2018
Переглядів
3413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку