Дана розробка уроку розрахована на дітей з послабленим зором. У ній зазначені всі корекційні моменти під час уроку, на які учитель повинен звертати особливу увагу. Урок проводиться у формі усного журналу.
Відкритий урок з природознавства ( 1клас)
Вчитель: Штих Ольга Сергіївна
Тема.Дикорослі і культурні рослини
Мета. Навчальна: ознайомити учнів з видами культурних та дикорослих рослин, їх значенням для людини; вчити групувати зображення дикорослих і культурних рослин, пояснюючи сутність групування, наводити приклади кожної групи, вчити встановлювати взаємозв’язок між природою та людиною.
Розвивальна:розвивати логічне мислення і мовлення учнів; підвищувати інтелектуальний рівень дітей, поповнювати словниковий запас.
Виховна: виховувати дружелюбність, толерантність, прищеплювати любов до рослин.
Корекційна: корегувати зорове і слухове сприйняття, соціально- побутову сферу життя, спираючись на життєвий досвід дітей.
Обладнання. Малюнки різних видів рослин (культурні, дикорослі), макет журналу, картки із завданнями, зошити на друкованій основі. вірші про рослин, загадки.
Тип уроку. Усний журнал
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Вправа “Погода”
– Яка зараз пора року?
– Який місяць?
– Яке число?
– Тепло чи холодно надворі?
– Який стан неба?
– Яка температура повітря?
– Чи були сьогодні протягом дня опади?
Корекція і удосконалення вивченого матеріалу
- Чи знаєте ви, діти, яке сьогодні свято?
- Так, сьогодні День Святого Миколая. І нам із вами прийшов лист від Миколая. Зараз я вам його прочитаю.
“ Любі діти, вітаю всіх вас! Я знаю, що всі ви дуже розумні і кмітливі. Але я хочу перевірити, чи добре і уважно ви слухали на минулих уроках природознавства свою вчительку і запамятали все, що вона вам розповідала. Знайдіть на своїх партах картки із зображенням цукерки і виконайте завдання. На того, хто впорається із завданням, чекає солодкий подарунок в кінці уроку.”
- Ну, що ж, давайте виконаємо завдання Святого Миколая. Завдання: вилучити зайве у кожному ряді. (діти виконують завдання, потім обговорюють і пояснюють свій вибір)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
– Сьогодні ми з вами будемо працювати із дитячим журналом «У світі природи», на сторінках якого ми дізнаємось багато цікавого і корисного. Давайте подивимося на наші сторіночки, що ми на них бачимо? (Рослини). Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, якими бувають рослини.
ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
2. - А тепер переходимо до другої сторінки нашого журналу, яка називається
«Культурні рослини».
Культурні рослини
Соняшник, помідори, перець, горох, огірок, тюльпани.
ІV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Робота в зошитах на друкованій основі( завдання 1,2)
Корекція рухової діяльності, постави
2.Фізкультхвилинка
Трава низенька, низенька,
Дерева високі, високі.
Вітер дерева колише, гойдає,
То вправо, то вліво їх нахиляє,
То вперед, то назад,
То вниз пригинає.
Птахи летять, відлітають,
А діти за парти сідають.
Корекція зорової пам’яті
3. Гра «Впізнай рослину»
– Я буду показувати вам малюнки рослин, а ви повинні розпізнати дерева, кущі, трав’янисті рослини. Якщо я показуватиму дерево, то ви повинні піднімати вгору руки. Якщо показуватиму кущі, то ви повинні хлопати в долоні. Якщо показуватиму трав’янисті рослини, то будете класти голівки на парти.
(Вчитель показує малюнки рослин, діти виконують рухи)
Корекція зорової напруги
3.Офтальмологічна хвилинка.
Діти виконують вправи для очей за індивідуальними картками
Корекція розвитку мовлення
4. Вправа “Мікрофон”
- Скажіть, діти, яку користь на землі приносять рослини?
( їх використовують у їжу, роблять з них вироби для побуту, виготовляють ліки та одяг , вони виробляють кисень, дарують красу)
5. Виконання вправи у зошиті на друкованій основі. (завдання 3)
6. Розгадування ребусів, Виконання завдань.
- А тепер прийшов час перегорнути останню сторінку нашого журналу, яка називається “Цікавинки”.
ГОРОХ,
КАЛИНА
Кульбаба – дикоросла, лікарська рослина. У світі налічується понад 1000 видів цієї рослини. Квіти кульбаб використовують для приготування варення. Листя використовують у косметиці, а корінь кульбаби використовують у якості лікарської сировини. У коріннях деяких видів кульбаб міститься каучук, з якого виготовляють шини для транспортних засобів. Крім цього кульбабки корисні у садах, адже вони покращують якість ґрунту, збільшуючи вміст азоту та інших корисних речовин.
V. Підсумок уроку
– В народі кажуть, що кожна людина у своєму житті повинна посадити дерево. Де б ви не були, ви повинні завжди пам’ятати, що не можна топтати траву, ламати дерева, зривати квіти.
- Ось і добіг кінця наш урок. Чи сподобався вам цей урок?
- Що найбільше сподобалось?
- Що нового дізнались на уроці?