Конспект уроку з теми "Механічна робота. Потужність"

Про матеріал
ТЕМА. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ. МЕХАНІЧНА РОБОТА. ПОТУЖНІСТЬ Тип уроку: комбінований урок. Мета: ввести поняття роботи, з’ясувати випадки, коли робота від’ємна, додатна або дорівнює нулю, ввести визначення одиниці роботи, з’ясувати особливості робіт різних сил; ввести поняття потужності, дати означення одиниці потужності, з’ясувати взаємозв’язок між потужністю, силою та швидкістю руху тіла; розвивати логічне мислення учнів.
Перегляд файлу

ТЕМА. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ. МЕХАНІЧНА РОБОТА. ПОТУЖНІСТЬ

 

Тип уроку: комбінований урок.

Мета: ввести поняття роботи, з’ясувати випадки, коли робота від’ємна, додатна або дорівнює нулю, ввести визначення одиниці роботи, з’ясувати особливості робіт різних сил; ввести поняття потужності, дати означення одиниці потужності, з’ясувати взаємозв’язок між потужністю, силою та швидкістю руху тіла; розвивати логічне мислення учнів.

Обладнання та наочність: паспортні дані різних пристроїв із зазначенням їх потужності, портрети Д. Джоуля, Д. Уатта.

Відеофрагмент: здійснення механічної роботи (наприклад, людина несе вантаж, кран підіймає плиту).

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно й плідно працювати!

 

II. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

_____________________________________________________

_____________________________________________________

 

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Запитання для фронтального опитування

– Що називають роботою?

– Коли можна вважати, що тіло виконує роботу?

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення нової теми:

– Означення механічної роботи.

– Формули для обчислення механічної роботи.

– Одиниця механічної роботи.

– Умови виконання механічної роботи.

– Додатне та від’ємне значення механічної роботи.

– Визначення потужності.

– Фізичний смисл потужності.

– Формули для обчислення потужності.

– Одиниці потужності.

– Приклади значень потужності деяких машин та механізмів.

 

Опорний конспект

Учитель заповнює таблицю разом з учнями:

Назва

Фізичної величини

Означення

Фізичної величини

Позначення

Фізичної величини

Формула

Специфічні властивості

Величини

(векторна, скалярна)

Одиниця

Прилад для вимірювання

Механічна робота

 

 

 

 

 

 

Потужність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Визначення роботи сталої сили

Ситуація

Значення кута між F і s

 Формула роботи

Знак роботи

Наслідок дії сили на тіло

АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ. МЕХАНІЧНА РОБОТА. ПОТУЖНІСТЬ

α = 0

A = Fs

A > 0

Швидкість тіла збільшується? ід дією сили

АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ. МЕХАНІЧНА РОБОТА. ПОТУЖНІСТЬ

0° < α < 90°

A = Fscos α

 

 

АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ. МЕХАНІЧНА РОБОТА. ПОТУЖНІСТЬ

α = 90°

A = 0

A = 0

Швидкість тіла не змінюється

АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ. МЕХАНІЧНА РОБОТА. ПОТУЖНІСТЬ

90° < α < 180°

A = Fscos α

A < 0

Швидкість тіла зменшується під дією сили

АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ. МЕХАНІЧНА РОБОТА. ПОТУЖНІСТЬ

α = 180°

A = – Fs

 

 

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

– Чому перед підйомом на гору автомобіль зменшує швидкість?

Розв’язування задач

1. Візок з вантажем протягли на відстань 150 м, прикладаючи горизонтальну силу 500 Н. Яка робота при цьому була виконана?

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

2. Під дією сили 20 Н брусок рухається по поверхні столу зі сталою швидкістю 6 м/с. Яку роботу виконує сила за 5 с?

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

3. Яку роботу треба виконати, щоб з дна водойми глибиною 5 м рівномірно підняти камінь масою 70 кг? Середня густина каменя становить 3000 кг/м3. Опором води знехтувати.

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

4. Яку роботу здійснює двигун вентилятора потужністю 0,5 кВт за 5 хвилин?

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

5. Обчисліть потужність двигунів літака, який летить зі швидкістю 800 км/год, а його двигуни розвивають силу тяги 200 кН.

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

6. Яку потужність розвиває двигун підйомного крана, якщо він рівномірно підіймає вантаж масою 4 т зі швидкістю 30 м/хв.

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

 

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Картка самооцінювання учня

Прізвище, ім’я:

Відповіді: так,ні, важко відповісти, не на всі 100 %

Я брав (брала) активну участь в обговоренні нового матеріалу.

 

Я зрозумів (зрозуміла) новий матеріал.

 

Я старався (старалася) конспектувати матеріал.

 

Я можу навести приклади з засвоєного матеріалу.

 

Я сьогодні собою задоволений (задоволена).

 

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

– Вивчити конспект.

– Завдання за підручником.

_____________________________________________________

– Додаткове завдання: розпочати роботу над навчальним проектом.

_____________________________________________________

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Сиротюк В. Д.)
До уроку
§ 40. Механічна робота
Додано
23 квітня 2019
Переглядів
1902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку