Конспект уроку з української літератури для 8 класу на тему: "Контрольна робота. Творчість Т.Шевченка , Л.Українки".

Про матеріал

Контрольна робота складена у двох варіантах і містить завдання чотирьох рівнів складності. Початковий рівень - тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді; середній рівень - завдання на встановлення відповідності; у достатньому рівні запропоновано завдання, на які треба дати розгорнуту відповідь; високий рівень містить завдання творчого характеру - складання власного висловлення.

Перегляд файлу

                                                                 Контрольна робота

Т. Шевченко,  Леся Українка

І варіант

Початковий рівень

1.  Медитацією, у якій виражено глибокі патріотичні почуття Т.Шевченка є:

    А «Мені однаково…»,                        Б «Думи мої, думи мої»,                                                                                                                       В «Ой три шляхи широкії»,                   Г « Давня весна».

2.  Який жанр твору Лесі Українки «Давня казка»?

А Повість;             Б вірш;          В поема;          Г казка.

3. У якому році вийшов у світ перший “Кобзар”?

А  1814               Б1840                 В  1845                  Г  1861

4. Укажіть назву першого вірша Лесі Українки, написаного у 1880 році:

      А «Хотіла б я піснею стати»;          Б «Давня весна»;

      В «До мого фортепіано»;                  Г «Надія».

5. З якого дерева посипалися квіти у вікно до героїні поезії Лесі Українки «Давня  весна»:

      А яблуні;         Б вишні;      В каштану;      Г сливи.                        

6. Хто загітував Шевченка увійти до Кирило-Мефодіївського братства:

      А      П. Куліш;                  Б     М. Костомаров;

      В      Є. Гребінка;              Г     І. Сошенко.

Середній рівень

1. Установіть відповідність між цитатами з поезії Т. Шевченка, та художніми засобами виразності.
1. «Доле, де ти? Доле, де ти?                             А. Персоніфікація.
Нема ніякої!»                                                      Б. Епітети.
2.  «воля… засівала трупом поле…»;               В. Порівняння.
3.  «шляхи широкії», «червона калина»,          Г. Риторичні запитання, оклики.
«щире серце»;
4.  «думка, як той ворон»,
«душі козацькії… як та воля, що минулась».

2. Установити відповідність між творами й провідними мотивами.

Твір                                                           Мотив

1      1. «Думи мої, думи мої»                 А  Захоплення красою природи;

 2.   «Давня весна»                           Б   Служіння музі й народові;

.     3.  «Давня казка»                              В  Прагнення окриленості і вільного життєвого польоту;

       4. «Хотіла б я піснею стати»          Г  Творчість як єдина втіха на засланні.

Достатній рівень

1. Що таке художній (літературний) цикл? Який цикл Т.Шевченко написав навесні 1847? Наведіть приклад поезій, що належать до цього циклу.

2.  Які твори називаються ліричними? Назвіть види лірики.

3. За вказаними датами визначте події із життя Т.Шевченка.

1814р.          1838р.    1840р.                1857р.

Високий рівень

Напишіть мінітвір  на одну з тем:

  • «Не поет, у кого думки не літають вільно в світі» (за твором Лесі Українки «Давня казка»)
  • «Трагізм людської долі в поезії Т. Шевченка «Ой три шляхи широкії».
  • «Т. Шевченко – поет народний, бо він вийшов з народу…»

 

 

Контрольна робота

Т. Шевченко,  Леся Українка

ІІ варіант

Початковий рівень

1 Укажіть, що викликає особливе занепокоєння в ліричного героя поезії Тараса Шевченка «Мені однаково…».
A   Його «не пам’яне батько з сином»;         Б   він не побачить Україну;
B   ніхто не згадає сироту;                             Г  Україну «злії люди присплять» й ошукають.

2. До циклу « В казематі» не входить поезія :

      А «Ой три шляхи широкії»;               Б «Мені однаково, чи буду»;

      В «Садок вишневий коло хати»;       Г «Минають дні, минають ночі».

3. На території якої сучасної країни Т. Шевченко відбував заслання?

     А  Киргизії;                        Б  України;        В  Казахстану;                   Г  Росії.                        

4.Укажіть назву першої поетичної збірки Лесі Українки :

А «Думи і мрії»;         Б  «На крилах пісень»;         В «Сім струн»;          Г «Відгуки».

5.  Питання про роль поета і поезії порушено у творі  Лесі Українки:

А «Хотіла б я піснею стати »;                              Б « Давня весна»;                                                                   В  «Давня казка»;                                                  Г  «До мого фортепіано».                

6. Пташині пісні прилинули до ліричної  героїні («Давня   весна») разом з:

      А луною;            Б вітром;                    В гілками;           Г листячком.                        

Середній рівень

1. Установіть відповідність:

Уривок                                                     Художній засіб

      1. Пан гуляв у себе в замку, -

У ярмі стогнали люди…                          АТавтологія;

2. Розливався людський стогін               Б Епітет;

3. Всюди хвилею сумною…                    В Антитеза;

4. Він таємну думав думу.                       Г Метафора.

2. Установіть відповідність, хто що посадив (за твором Т.Шевченка «Ой три шляхи широкії»):

Герой                                                                 Рослина

1. Мати                                                              А Тополя

2. Невістка                                                         Б Три явори

3. Сестра                                                            В Три ясени

4. Дівчина                                                          Г Червона калина.

Достатній рівень

1. Хто з відомих діячів української та російської культури брав участь у викупі  Шевченка  з неволі? Коли й де відбулася ця подія?

2. Що називається медитацією? Назвіть медитацію Т.Шевченка.

3. За вказаними датами визначте події із життя Т.Шевченка.

1843р.     1846р.    1847р.                1861р.

 

Високий рівень

Напишіть мінітвір  на одну з тем:

  • «Не поет, у кого думки не літають вільно в світі» (за твором Лесі Українки «Давня казка»)
  • «Трагізм людської долі в поезії Т. Шевченка «Ой три шляхи широкії».
  • «Т.Шевченко – поет народний, бо він вийшов з народу…»
docx
Додано
22 липня 2021
Переглядів
1539
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку