Конспект уроку з української мови 6 клас з теми: Всеволод Нестайко - визнаний у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки». Пригодницький захопливий сюжет твору"

Про матеріал
Всеволод Нестайко - визнаний у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки». Пригодницький захопливий сюжет твору
Перегляд файлу

6 клас Українська література

Учитель Пінчук Л.О

Тема : Всеволод Нестайко - визнаний у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки». Пригодницький захопливий сюжет твору

Мета: ознайомити учнів з життєвим та творчим шляхом В. Нестайка; розпочати роботу над аналізом його пригодницького твору «Тореадори з Васюківки; розвивати навички пошуково-пізнавальної роботи у підборі інформаційних матеріалів з теми уроку; розвивати творчу уяву, акторські здібності, навички зв’язного мовлення, спілкування, аналізу навчального матеріалу; формувати читацькі, комунікативні, та літературні компетенції; виховувати повагу до творчості та особистості В.Нестайка, до ідеалів відповідальності, чесності, вірності в стосунках з друзями.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: портрет В.Нестайка, презентація, скринька-загадка, виставка книжок В.Нестайка.

Всі ми родом з дитинства.

Антуан де Сент-Екзюпері

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Емоційне налаштування учнів до уроку

Скликав нас усіх дзвінок,

Починаємо урок.

Один до одного повернулись,

Щиро й радо посміхнулись.

Привітались, закивали,

«Лайк» рукою показали.

І тепер в країну знань

Вирушаєм без вагань!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1.Обговорення епіграфу уроку.

2. Вправа «5 слів». Опишіть своє дитинство, використовуючи 5 іменників , які дають відповідь на питання «Що для мене дитинство?», 5 прикметників , що відповідають на питання «Яке моє дитинство?», 5 дієслів, які розкажуть про те, чим ви любите займатись в цю прекрасну пору свого життя? , отже , «Що я роблю?»

                                    Моє дитинство

 

                     ЩО?                                 ЩО РОБЛЮ?

                                             ЯКЕ?

Обговорення учнями результатів своєї роботи складання спільної схеми.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності .

Сьогодні я запрошую вас в мандрівку у чарівний світ дивовижної людини, письменника, , що через все своє життя проніс добру дитячу посмішку, вміння дивитися на цей світ з великим захватом та дитячою цікавістю. Але водночас він був добрим, мудрим чарівником, який своїми творами навіть нас, дорослих, може з головою занурити в дивовижний світ дитинства, сповненого мрій та пригод.

ІV. Сприйняття і засвоєння нового матеріалу.

1.Слово вчителя.

Ви всі отримали завдання зібрати і презентувати цікаві факти про життя письменника.

2. Представлення учнями цікавих фактів з життя В. Нестайка за розділами :

-дитячі роки;

- родина, батьки;

- навчання, таланти, захоплення;

- чим займався, де і ким працював;

- які твори написав;

- власні спогади письменника про своє життя.

3. Вправа «Портрет в промінцях сонця» до образу В.Нестайка: учні записують на смужках  1-2 характерні риси, що характеризують письменника та його творчість та прикріплюють на дошці навколо портрета письменника.

 

4. Слово вчителя.   А тепер нарешті настав час знайомства  з повістю  Всеволода Нестайка « Тореадори з Васюківки».  Серед вас сьогодні є спецагенти, які отримали завдання розшукати інформацію про те, як народився задум написати цей твір.

5. Повідомлення учня.

Усе почалося з того, що якось на початку шістдесятих років минулого століття Всеволод Нестайко з   групою київських письменників і журналістів поїхав  на полювання. А ввечері до їхнього багаття прибився сільський хлопчик на ймення Ява, дуже самостійний і меткий. А незадовго до цього художник Василь Євдокименко, який проілюстрував чимало  книжок письменника, розповів  історію про двох місцевих хлопців, котрі заблудилися в колгоспній кукурудзі. Вони блукали в ній цілий день, аж поки надвечір у селі не заговорило радіо, на звук якого вони й вибралися з кукурудзяного полону.
       Саме після зустрічі з Явою та розповіді художника Нестайко написав  оповідання «Пригода в кукурудзі», у якому вперше з’явилися на світ Ява Рень і Павлуша Завгородній. Трохи згодом він написав про них ще одне оповідання «Тореадори з Васюківки». Ява й Павлуша були настільки жвавими, так і просилися в нові пригоди, що буквально примусили автора написати про них цілу повість «Пригоди Робінзона Кукурузо», яка вийшла в 1964 році. Успіх книжки був просто фантастичним і письменник вирішив написати продовження. У 1966 році вийшла друга повість про Яву й Павлушу – «Незнайомець з тринадцятої квартири», а в 1970 – ще одна, «Таємниця трьох невідомих». Разом повісті склали славнозвісну трилогію «Тореадори з Васюківки», яка вперше побачила світ окремим виданням у 1973 році і з того часу постійно перевидається і перекладається багатьма мовами.

 6.  Слово вчителя. Популярність цієї книжки просто вражає. Вже стільки поколінь  читачів захоплюються пригодами двох невтомних друзяк, їхніми витівками та фантазією!

У вас було завдання взяти інтерв’ю у своїх рідних та близьких, учнів старших класів, в учителів про те, чим запам’ятався твір,  чим сподобався. Тож перевіримо, як ви справились з роллю репортерів.

7.  «Репортерські звіти» учнів у вигляді діалогів чи аудіо записів.

8. Слово вчителя.  Отже, як бачите, це справді цікава, захоплююча історія, наповнена пригодами, гумором, яка залишає незабутні враження у всіх, хто хоч раз прочитав її. Для того, щоб краще познайомитись з  цим твором, я вам пропоную невеличкий  квест сторінками підручника. В результаті  роботи ви зберете  необхідну інформацію, яка нам необхідна для роботи.

9. Літературний квест.

1- стор.259 : знайти визначення, як називається прозовий розповідний твір, за обсягом більшим ніж оповідання... (Повість)

2- стор. 154: як називається твір, наповнений великою кількістю пригод? (Пригодницький)

3- стор . 123: про що розповідається в трилогії ( …про пригоди двох друзів)

4- стор. 125: знайти імена головних героїв та слова, якими їх охарактеризував один з хлопців та  дід Салимон. (Ява і Павлуша… Хлопці з фантазією…Орли! Соколи! Гангстери!)

5- стор.126: речення, про те, хто такі тореадори. (Тореадори- то найсміливіші герої й ловкачі)

6– стор.141: знайти речення про те, що поєднало двох головних героїв твору. (Дружба! Велике це слово- дружба!)

10. Слово вчителя. Молодці! Ви успішно пройшли квест і зібрали ключові характеристики повісті « Тореадори з Васюківки» (результати квесту записані на дошці). По – перше, жанр твору , по-друге, тема твору, в третіх ,  хто є головними героями та в чому полягає ідея твору.  Тепер ближче познайомимося з хлопцями, чиї пригоди захоплюють, веселять, а їхні стосунки вчать цінувати друзів та дружбу! І зараз вони самі про себе трішки розкажуть.

11. «Театральна хвилинка». Інсценізація уривку  1 розділу «Метро під свинарником» та розповідь героїв про себе...

Дід Варава: От знайдибіда, авантюрист шмаркатий! Ванькоо-о! Вилазь зараз же! Бо такого втру маку — тиждень чухатимешся! Вилазь, чуєш! Вилазь, убоїще, бо гірше буде! Ти ж мене знаєш!

Ява: Знаю, знаю, —  (жалібно) Діду!

Дід Варава:  Давай-давай!

Ява:  Діду, ви відійдіть за хату, ми виліземо, бо ж ви битиметеся.

Дід Варава:  Вони ще мені умови ставлять, вишкварки! Ану вилазьте!

Павлуша: Та ми ж не хотіли. Ми ж хотіли метро. Таке, як у Києві.

Дід Варава: Я вам дам метра! Я вам такого метра дам, що...

Ява: Ми ж не знали. Ми зараз усе закидаємо — нічого й видно не буде. Одійдіть, ДІДУ.

Павлуша: У нас була прекрасна, благородна ідея — провести під свинарником метро. Це мало бути сюрпризом. Перша лінія метро у Васюківці!

Ява: Станція «Клуня» — станція «Крива груша». Три копійки в один кінець. Родичі — безплатно. З учительки математики — п’ять копійок.

Павлуша: Ми вже підкопалися майже до половини свинарника, і раптом — непередбачена катастрофа! — клята льоха Манюня провалилася в наше метро.

Ява: Провалитися вона зуміла, а от вилізти — дзуськи! І зняла такий вереск, що причовгав дід. Ну і...

Павлуша: Та це тільки початок наших пригод! Далі ви дізнаєтеся ще більше!

Ява: Повірте, з нами нудьгувати не прийдеться!

12. Слово вчителя. Подякуємо нашим акторам … А тепер продовжимо знайомство з твором.

13. Робота над твором В. Ненстайка «Тореадори з Васюківки» . Виразне читання уривків , обговорення прочитаного.

V. Закріплення вивченого . Вправа «Потрібне слово»

Доповнити речення одним правильним словом.

  1. Головними героями твору є…
  2. Справжнє імя Яви….
  3. Прізвища та імена  хлопців – це…
  4. Під свинарником хлопці будували…
  5. Станції називались….
  6. Проїзд коштував …
  7. Діда Яви звали…
  8. Дід був завзятим…
  9. Батько Яви грав на …
  10. Явину корову звали…
  11. Яришка не вимовляла букву…
  12. Дід Салимон називав хлоців…
  13. Ява увесь час вигадував різні штуки-викаблуки заради…
  14. Головна мрія хлопців – це…

VI. Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа «Мікрофон»

Мені найбільше запамяталось…

Мені найбільше сподобалось…

Мені хочеться дізнатись…

VIІ.Домашнє завдання.

Прочитати 1та 9 розділи повісті. Вміти виразно, близько до тексту переказувати епізоди. Дати письмові відповіді на питання 4-5 на стор. 141.

 

 

 

 

docx
Додано
26 лютого 2021
Переглядів
1323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку