Конспект уроку з українського читання у 3класі на тему: «Україна — наша рідна Батьківщина»

Про матеріал
Продовжувати знайомити дітей з державними символами країни. Удосконалювати навички виразного читання віршів. Формувати у учнів знання про Україну як незалежну державу. Розвивати зв’язне мовлення, пізнавальний інтерес, уважність, пам’ять. Виховувати патріотичне почуття.
Перегляд файлу

Маріупольський

навчально-виховний комплекс «Колегіум-школа» № 1

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з українського читання у 3-Б класі на тему:

 

 

«Україна — наша рідна Батьківщина»

 

 

Моя Батьківщина — Україна

 

 

 

 

                                                                         Петренко Надія Валентинівна,

                                                                                      старший учитель початкових класів,

                                                          спеціаліст 1 категорії

 

 

 

2018- 2019 навч. рік

Конспект уроку з українського читання до 1 вересня.

Вчитель початкових класів Маріупольського

навчально-виховного комплексу «Колегіум-школа» № 1

Петренко Надія Валентинівна

 

Тема уроку

«Україна — наша рідна Батьківщина»

 

Тип уроку

Комбінований

 

Форма уроку

Інформаційно-пізнавальна

 

Педагогічна технологія

Критичне мислення

Інтерактивна технологія

 

Форми і методи

Бесіда, слухання, тлумачення, робота з підручником, демонстрування, самостійне спостерігання

 

Мета

Навчальна

Продовжувати знайомити дітей з державними символами країни. Удосконалювати навички виразного читання віршів. Формувати у учнів знання про Україну як незалежну державу.

 

 

Розвивальна

Розвивати зв’язне мовлення, пізнавальний інтерес, уважність, пам’ять.

 

 

Виховна

Виховувати патріотичне почуття.

 

Обладнання

Запис гімну України, малюнки із зображенням герба і прапора України. Відеозаписи про Україну (Київ,

р. Дніпро).

 

 

 

Хід уроку

 

  1. Організація класу.

Добрий день, мої любі діти!

Ви підросли й змужніли у нас.

Будемо вчитись, дружити, радіти й називатися вже 3 клас.

Я сьогодні вас щиро вітаю

В нашій школі, у дружній сім’ї

І міцного здоровя бажаю

     Щастя й радості, любі мої.

Діти, поверніться один до одного й усміхніться, а тепер візьміть свої усмішки в долоньки та подаруйте їх своїм товаришам. Отже, з усмішками, гарним настроєм ми розпочинаємо сьогоднішній урок.

  1. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Бесіда
  • Подивіться на дошку. Що ви бачите? Розкажіть.
  • Так про що буде йти мова на уроці? (Діти називають тему уроку, висказують свої думки)
  • Сьогодні на уроці ми будемо говорити про країну, в якій ви живете і її символи.
  1. Інтерактивна вправа «Мікрофон».
  2. Вчитель робить висновок.
  3. Розповідь учителя з елементами бесіди і використання ілюстративного матеріалу.

Вчитель: Вітаю вас, діти, з початком нового навчального року. Школа радісно зустрічає вас чистими і затишними класами, чистими віконцями, новими підручниками і готова турбуватися про вас. Ви познайомитесь з новими предметами, оволодієте міцними знаннями, які необхідні в житті кожної дитини.

Знову школа дітей зустрічає

Першого вересня двері відчиняє.

  • Діти сьогодні у нас свято.
  • А хто знає яке сьогодні свято? (День знань і науки)
  • Свято веселе і чудове, бо ми живемо у вільній і незалежній Україні.

111. Інформаційно-пізнавальна частина.

Вчитель: Україна це наша ненька, рідний край, де ти народився.

Україна  - це й зелена трава у дворі вашого дому, на якій можна бігати, сидіти, лежати і дивитися в небо, як там живуть білесенькі хмарки. І в полі, і на лузі, і в лісі вам скрізь хороше, бо ви вдома, на своїй землі.

  • Кожна людина любить найбільше той край, де вона народилася і живе. Кожен пишається своєю рідною землею. Зажди хоче сказати про неї найкраще.
  • А що ви можете сказати про нашу Україну? (Відповіді дітей)

Вчитель: Ось ми з вами і склали розповідь про нашу рідну Україну.

1.Практична робота. (Робота з картою)

Подивіться уважно на карту України. Простір землі, яку заселяють українці є такий великий, що аби переткнути його пішки із заходу на схід треба йти  90 діб, долаючи щодня 30 км. (2700 км в довжину, а в найширшій частині 1000 км). Населення досягає 49 млн. Сусідами України є поляки, чехи, угорці, румуни, болгари, білоруси, росіяни – це на суші. А Чорне море розділяє нас із турками.

Україна – це держава. Вона має свою Конституцію – Основний Закон України, тобто правила , за якими живуть українці.

Перша Конституція була прийнята ще на початку X1X століття першим президентом України Грушевським.  Конституція, за правилами якої ми живемо зараз, була прийнята Верховною Радою України 28 червня 1996 р., і ст.  № 1 Конституції, Україна є суверена і незалежна, демократична.

  1. Бесіда
  • Кого  нагадує Україна на карті? (Відповіді дітей).
  • Так, вона схожа на великого птаха, скажемо – орла. А посередині тече найбільша річка України – Дніпро.
  • А як називається річка біля якої ми живемо?
  1. Знайомство із святами України.

Вчитель:  Найбільші свята України: 24 серпня – День Незалежності.

28 червня – День Конституції.

  1. Сторінка «Символи України»

Кожна держава має свій герб, прапор і гімн. Український народ має герб - тризуб.

  • Що ви про нього знаєте? (Відповіді дітей) 

Вчитель підводить підсумки. Він дуже старовинний. Запровадив його Володимир Мономах. На тризубі можна побачити зброю: лук, меч. А якщо придивитися можна прочитати слово  «воля». Тризубець є символом державної влади. Він позначає єдність води, землі й повітря.

Вчитель:  Прапор  має два кольори.

  • Хто знає які?

(Жовтий  колір - золотаві хлібні лани. Синій  колір - мирне блакитне небо. Або ще дніпровська чи морська вода і жовтий пісок).

«Наш стяг – пшениця у степах під голубим склепінням неба»

  • Гімн – що це за пісня? (Відповіді дітей)

Вчитель:  Гімн – це найголовніша пісня країни. Його співають і слухають стоячи. Наш гімн називається «Ще не вмерла Україна». Слова написав Павло Чубицький, музику – Михайло Вербицький.

Слухання державного гімну України. (Діти встають і стоячи слухають гімн України).

  1. Робота з підручником:
  • Слухання державного гімну України.(Читає вчитель).
  • Читання гімну дітьми хором.

 Фізкультхвилинка

Ми мандруєм, ми мандруєм, Україною крокуєм.

Ось побачили Карпати: Як вершину нам дістати?

Заглядаємо в озерця –

Не торкнутися нам денця!

Так ми довго-довго йшли.

Врешті до морів дійшли.

Трохи відпочили:

Поплавали, пострибали

Й дружно всі запрацювали.

  1. Сторінка «Народні символи України»
  • Майже в усіх народів є улюблені рослини-символи. У нас це верба, калина, барвінок та ін.  Про це говорить прислів’я: «Без верби і калини нема України”.

Калина – символ кохання, краси і щастя. Про калину складено багато пісень, легенд, приказок.

  • Пригадаємо деякі із них. (Відповіді дітей).
  • Почувши слово Україна, зразу уявляємо вербу над водою, тополю у полі. Окрім краси верба дає багато користі. Вона, ніби позначка води на землі. Тому і копають криниці під вербою, бо на сухому місці це дерево ніколи не живе.

Вчитель: А зараз послухайте легенду про ще один символ України, яку нам прочитає учень (учениця).

 

Легенда про Барвінок.

Ця рослина, коли ще немала своєї назви, дуже заздрила запашній фіалці, бо та була у великій шані серед людей. І тоді вона звернулася до богині Флори, щоб та подарувала їй аромат, красу і людську любов. Але богиня не була всесильна – не могла вона нагородити рослину великою красою. Зате дала їй назву «Вінка»,що означає «Перемога». І відтоді люди почали вбачати в барвінкові цілющу силу, яка перемагає тяжкі недуги. За це люди подарували рослині свою любов.

  • Отже, хрещатий барвінок – символ вічності і любові.
  1. Вправа «Слухай, думай, доповнюй»
  1. Рідний край, місце, де ти народився називається … (місто, село)
  2. Полотнище двох кольорів називається… (прапор)
  3. Головна урочиста пісня країни називається …(гімн)
  4. Наша Україна суверенна і … (незалежна)
  5. Конституція України прийнята… (28 червня 1996)
  6. День незалежності… (24 серпня)
  7. Столиця України називається … (Київ)
  8. Наша країна називається … (Україна)
  9. А ми маленькі любі діти і дорослі люди називаємося… (українцями)
  10.  Найбільша річка України називається … (Дніпро)
  1. Поетична хвилинка. (Діти читають вірші про Україну).
  2. Перегляд уривків відеозапису про Україну.

1V. Підсумок уроку.

Вчитель:  Ось і закінчується наш урок. Мені дуже хотілося б аби любов до своєї Батьківщини, до свого народу ви пронесли через усе життя, щоб ви любили Україну, жили щасливо і радісно у своїй вільній, новій сім’ї.

Любіть Україну у сні й наяву

Вишневу свою Україну

Красу її вічно живу і нову

І мову її солов’їну.

1.Слухання пісні про Україну («Це моя Україна»)

2.Домашнє завдання: написати твір на тему «Я люблю Батьківщину!», намалювати малюнок про свою Україну.

docx
Додав(-ла)
Петренко Надія
Додано
20 лютого 2019
Переглядів
644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку