Конспект уроку з виготовлення леп-бука на тему "Прогулянка містом. My native town Khmelnytskyi"

Про матеріал

конспект уроку з виготовлення леп-бука на тему "Прогулянка містом. My native town Khmelnytskyi" за підручником Англійська мова -4 клас(Quick Minds-4, H.Pukhta,G.Gerngross)

Перегляд файлу

Конспект уроку

 Надії Савицької – вчителя англійської мови

Хмельницького навчально-виховного комплексу №4

 

Клас: 4

Тема :. Прогулянка містом.

Підтема:Виготовлення леп бука про своє рідне місто.

Мета: активізувати пізнавальну діяльність здобувачів початкової освіти шляхом виготовлення леп буку на уроці англійської мови.

Тип уроку:  Міні проєкт.

Практичне застосування знань, навичок і умінь.

Цілі:

 Повторювати мовний матеріал з попередніх уроків;

 Розвивати вміння творчо мислити та публічно виражати свої ідеї;  розуміти і відтворювати мовленнєві зразки та застосовувати їх під час спілкування.

Участь здобувачів у проекті забезпечить:міцність засвоєних знань;  сформує навички мовної компетенції;  сприятиме розвитку творчих здібностей та естетичного смаку;

Здобувачі вмітимуть:застосовувати знання на практиці, складаючи діалоги про прогулянки містом i визначні місця Хмельницького;створюючи  леп бук «Моє місто»

Основні компетентності:

лінгвістична: учні прислухаються до ідей і реагують творчо;

ініціативність і підприємливість: на основі раніше здобутої інформації  виготовляють леп бук

культурнеусвідомлення та самовираження:  користуються власним досвідом, знаннями і творчістю;

соціально-громадянська:  отримують досвід групової роботи, вчаться висловлювати та відстоювати власну точку зору, культурні знання.

Обладнання :

колекція фотоматеріалів і малюнків з теми «Хмельницький. Місто.»(2 набори), шаблони для виготовлення леп-буків: кишеньки, конвертики, стрілки, віконця тощо; картон-основа, кольоровий та білий папір, ножиці, клей-олівець, фломастери, ручки, комп’ютер, картки-слова для поділу на групи.

 

Урок-проєкт;

Методи:словесні(інструктаж); наочні(картки-слова, шаблони, ілюстрації, музика; практичні(виготовлення леп-бука).

Прийоми: творча лабораторія, театралізація, публічний виступ

Види:проектна діяльність, творче самовираження

Форми роботи:парна, групова

 

Прогнозований результат: виготовлення леп-бука на тему «Прогулянка містом.»

 

Етап уроку

Зміст роботи

 

Матеріа-ли

Час

І. Організаційна частина уроку

1.

Привітання

   -Good morning, children!

-Good morning, teacher!

-I am glad to see you!

-We are glad to see you too!

 

 

1хв

2.

Розминка.

- Let's remember as many words as possible from the topic «Around the town».

- Please, work in pairs, Write  these words on the board. The pair with the most places is the winner.

 

 

1 хв

3.

Оголошення теми і завдань уроку

- Today we’ll speak about places in town.

-Where do you live?

-We’ll speak about our native town-Khmelnytskyi.

-What interesting places do you know in our town?

(the South Bug river,  Independence square, market squares, Bohdan Khmelnytskyi monuments, playgrounds and parks, theatre, philharmonic concert hall, school of arts ,restaurants and cafes etc.)

-Today we’ll make lap-books about  Khmelnytskyi – where you can show your favourite places in our town.

-Let’s  go!

 

 

1 хв

ІІ. Основна частина уроку

1. Повторення мовного матеріалу.

 

  • First of all, imagine, you are walking in the centre of Khmelnytskyi and meeting a visitor. He is asking you the way to some places. Try to tell him the right instruction.
  • In our PB.p25, ex.1,  you can find the useful language for this situation.

(Розуміти та відтворювати мовленнєві зразки.Повторення мовного матеріалу з попередніх уроків.)

-Excuseme. Can you help me, please?

-Yes, of course.

- Where’s the … ?

-I’m sorry. I don’t know.

( No problem! The … is opposite / next to / below / between the … )

-Thank you. That’s very kind.

-You’re welcome!

(2-3 pairs try to do a short play)

-Well done, children! Thank you!

 

PB.p25, ex 1.

 

4 хв

2.

Поділ на групи для проєкту.

- Please, choose one card from my box.

(there are two types of words in the box: places of interest in the city and prepositions of place.

-Тhе left table – if you have interesting places of the city;(market square, raiway station, bus station, stadium, sport centre, library, hospital, church,tower)

And the right table – if you have prepositions of place(opposite, in front of, behind, between, above, below, near, far from, to the left, to the right).

Коробка зі словами- картинками, діти беруть  по одній кожен

(зобр.1)

2 хв

3.

Інструктаж зі створення леп бука

 

-Now you are of two groups.

Production:

1. Choose images of famous places of Khmelnytskyi that you like.

(each group has identical sets of cards and templates)

2. Lay out the base template, try to place the selected pictures on it.

3. Choose the templates of pockets, envelopes, arrows, etc. that you need. Bend or cut along the lines. Place them on the base as well.

Try to consider the opinion of all members of your team.

4. Think about which picture you want to write a dialogue about. Write it down on paper and bend it into a small "accordion".

5. Make marks on the base and glue all the placed elements.

6. Sign all famous places with felt-tip pens. If you wish, describe it briefly. All the necessary words are on the board.

7. Create! You will succeed!

8. Think about who and how will present your work. It is possible for everyone in your groups, and it is possible for someone , you choose as a speaker.

 

Інструк-цію вивішую на дошці.

(зобр.2)

Назви цікавих місць Хмельницикогочіпляю на дошці

(зобр3.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2хв

4.Самостій-не виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя.

-the back ground music sounds;

 -the teacher helps pupils if necessary;

-thе words on the board:

Independence Square, the South Bug river, market squares, Bohdan Khmelnytskyi monuments, playgrounds and parks, theatre, philharmonic concert hall, school of arts, restaurants, cafes etc

Тиха повільна класична музика

 

 

ІІІ. Заключна частина уроку

4. Звіт учнів про роботу і теоретичне обгрунтування отриманих результатів.

-Students present their lap-books;

-Each group can give some questions to each other.

- and now congratulate all the members of your team, and other team as well.

 

1хв

Підведенняпідсумків уроку

Try to answer the question :

-What I learned during the project?

-What new interesting places I ‘d like to see in Khmelnytskyi?

-What  was interesting for me today?

-What was difficult for me today?

 

  • Goodbye! Thank you all for your creative work. I hope for new great projects with you!

 

 

 

 

 

 

 

1хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marketsquare

raiwaystation

bus station stadium

sportcentre

library

hospital

church

tower

IndependenceSquare

opposite

in front of

behind

between

above

below

near

far from

to the left

to the right

 

1. Choose images of famous places of Khmelnytskyi that you like.

2. Lay out the base template, try to place the selected pictures on it.

3. Choose the templates of pockets, envelopes, arrows, etc. that you need. Bend or cut along the lines. Place them on the base as well.

4. Think about which picture you want to write a dialogue about. Write it down on paper and bend it into a small "accordion".

5. Make marks on the base and glue all the placed elements.

6. Sign all famous places with felt-tip pens. If you wish, describe it briefly. All the necessary words are on the board.

7. Create! You will succeed!

8. Think about who and how will present your work.

It can be everyone in your group, and it can be someone , you choose as a speaker.

 

 

the South Bug river  Independence square market squares Bohdan Khmelnytskyi monument playgrounds parks theatre school of arts

philharmonic concert hall Podillia stadium

restaurants cafes

 

docx
Додано
13 березня 2023
Переглядів
275
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку