Тема. Віднімання від 15 одноцифрових чисел із переходом через десяток. Розв’язування задач.
Мета: вдосконалювати навички віднімання одноцифрових чисел із переходом через десяток; вчити віднімати числа частинами; виробляти культуру математичних записів; розвивати уміння грамотно, логічно, повно відповідати на запитання, аргументувати свої дії; розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу активність учнів; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.
Очікувані результати: обчислюють усно зручним для себе способом; коментують виконання обчислень; обирають числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання; планують розв’язування (розв’язання) сюжетної задачі.
Обладнання: мультимедійний комплект, роздатковий матеріал, підручник.
Хід уроку
І. Контроль, корекція та закріплення знань учнів
1.Організація класу
Створення позитивного настрою у класі.
2. Вправа «Мій кольоровий настрій»
- Підніміть 1 цеглинку будь-яку. Це цеглинка вашого настрою, яка відображатиме ваш настрій.
А тепер послухайте, що означає кожен колір.
- Синій – ви впевнені у своїх силах і все буде добре!
- Червоний - ви готові до уроку. А це значить в кінці- чекає гарний результат!
- Жовтий – у вас гарний настрій, ви радієте сьогоднішньому дню. На уроці зможете дізнатися багато нового.
- Зелений- ви спокійні і врівноважені, готові до сприймання нового матеріалу.
3. Перевірка домашнього завдання
- Сьогодні на уроці навчимося віднімати від числа 15 одноцифрові числа з переходом через десяток, будемо розв’язувати задачі на дві дії.
4. Усний рахунок.
Розминка з LEGO.
- Діти, вам необхідно обчислити вирази і за кольором цеглинки показати правильну відповідь
14-8 10-3 14-6 15-7 15-10 25-20 11-3 13-5
5- цеглинка жовтого кольору;
6- цеглинка зеленого кольору;
7- цеглинка червоного кольору;
8- цеглинка синього кольору;
5. Хвилинка каліграфії.
Записати склад числа 15( 10 5 1 14 2 13 3 12 9 6 8 7 )
6. Руханка з цеглинками LEGO.
https://www.youtube.com/watch?v=zPr5SQCQowY
ІІ.Опрацювання нового матеріалу
Підготовка до вивчення нового матеріалу
1.Робота зі схемою.
Розгляньте схему та поясніть, як знайшли різницю чисел 15 і 6.
Вивчення нового матеріалу
2.Робота з підручником. Обчисли. № 200
Обчисли різниці 15 і 8 двома способами.
3. Фізкультхвилинка для очей.
https://www.youtube.com/watch?v=T9-CnfdD340
Робота з підручником. Знайти та виконай №204 на сторінці 35.
Первинне закріплення
Робота біля дошки
15-7=15-5-2=8
15-8=15-5-3=7
15-9=15-5-4=6
4. Формування вмінь розв’язувати задачі на дві дії.
№ 202 с.35
Чим корисна морква для організму?
Морква — джерело бета-каротину, з якого утворюється вітамін А. До складу овоча також входять необхідні для гармонійного розвитку малюка вітаміни В, С, Е, натрій, калій, фосфор, фолієва кислота, клітковина та пектин. Старий, всім відомий жарт про те, чи бачив хто-небудь зайця в окулярах, – жарт лише частково.
ІІІ. Закріплення та узагальнення знань учнів
15-8 15-9 15-6 15-7 13-7 12-8
Синя -4, жовта-5 , червона-6 , блакитна-7, оранжева-8, зелена- 9.
Назвіть числа, пропущені в таблиці.
Доданок |
5 |
|
6 |
|
10 |
4 |
Доданок |
|
7 |
|
8 |
|
|
Сума |
10 |
15 |
15 |
15 |
15 |
15 |
- Як знайти невідомий доданок?
https://www.youtube.com/watch?v=cqfrlQIO_rw
Завдання на картках.
Із лего цеглинок скласти геометричні фігури.
1. Рефлексія
Сьогодні на уроці ми навчилися віднімати від числа 15 одноцифрові числа з переходом через десяток, розв’язувати задачі на дві дії.
виберіть цеглинки, зеленого кольору, якщо було легко; жовтого- все вдалося; червоного- було важко.
2. Пояснення домашнього завдання. № 205,206
3. Підбиття підсумків уроку.