Тема уроку: Ефективне спілкування
Мета уроку:
Обладнання:
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Форма проведення уроку: урок-практикум
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Привітання учнів та короткий огляд мети уроку.
Питання: "Чому ефективне спілкування важливе для нас?"
Діти висловлюють свої думки.
Ми спілкуємося з іншими людьми кожного дня, і ефективне спілкування допомагає зрозуміти один одного та вирішувати конфлікти.
Це допомагає нам будувати дружні та позитивні стосунки з іншими людьми.
Успіх у багатьох сферах життя (навчання, робота, особисті відносини) часто залежить від того, як ми спілкуємося.
ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.
Чи вони коли-небудь ви стикалися з ситуаціями, коли спілкування виявилось неефективним. Це може бути, наприклад, конфлікт з друзями або незрозуміння в родині. Завданням є виявити, чи були учні свідомі важливості ефективного спілкування в таких ситуаціях.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми поговоримо про ефективну комунікацію та особливості її реалізації.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Пояснення поняття "ефективне спілкування" та його важливості.
(СЛАЙД 2)
Обговорення основних принципів ефективного спілкування:
(СЛАЙД 3)
Вправа "Гра в ролі" (20 хвилин):
Перш за все, учнів ділять на пари. Це допоможе створити сприятливий контекст для спільної гри.
Кожна пара отримує картку з ролевою грою:
Пари відтворюють ситуацію так, як вони вважають за краще.
Після кожної гри обговорення, які навички ефективного спілкування були використані. Питання до інших учнів, які спостерігали за грою, які навички ефективного спілкування були виявлені в цій ситуації. Учні мають бути спрямовані на визначення позитивних прикладів та можливих областей для покращення.
Після завершення всіх рольових ігор, робиться короткий підсумок, виділивши ключові навички ефективного спілкування, які були виявлені під час вправи. Увага звертається на те, як ці навички можна застосовувати у повсякденному житті.
Групова робота "Ситуації"
Виконання вправи 4 на сторінці 123.
Дослідження поняття Конструктивний зворотний зв’язок.
Конструктивний зворотний зв’язок не ображає співрозмовника / співрозмовницю, а підтримує, допомагає уникати помилок і робити щось краще.
(СЛАЙД 4)
Виконання вправи 7 на сторінці 124-125.
Робота зі слайдами.
(СЛАЙД 5-6)
V. Підсумок уроку
Давайте оцінемо ваш власний рівень знань та навичок в галузі ефективного спілкування. Поставте собі запитання типу: "Чи вмію я слухати уважно?", "Чи вмію я виражати свої думки чітко?" тощо. Як ви плануєте покращити свої навички?
Чи була цікавою тема уроку?
Яке завдання вам найбільше сподобалось?
Яке – найменше?
Що б ви змінили в сьогоднішньому уроці?
VІІ. Домашнє завдання
Подумати про ситуації, коли ви можете застосувати навички ефективного спілкування вдома або в школі та записати їх.