Конспект уроку "Зима - чарівниця. Холодні корори. Замальовування засніженого села чи міста"

Про матеріал
Цікавий, яскравий, різноманітний урок, що має таку мету: активізувати знання дітей про зиму. На основі художніх творів формувати уміння і навички гармонійного поєднання кольорів; повторити поняття холодні і теплі кольори. Розвивати у дітей композиційні навички, зорову пам’ять , асоціативно-образне мислення, уяву, фантазію. Виховувати естетичний смак та почуття прекрасного, уміння створювати прекрасне навколо себе.
Перегляд файлу

Мета: активізувати знання дітей про зиму. На основі художніх творів формувати уміння і навички гармонійного поєднання кольорів; повторити поняття холодні і теплі кольори. Розвивати у дітей композиційні навички, зорову пам’ять , асоціативно-образне мислення, уяву, фантазію. Виховувати естетичний смак та почуття прекрасного, уміння створювати прекрасне навколо себе.

Обладнання: серія ілюстрацій, малюнків(зразки дитячих робіт) на тему «Зима», репродукції картин відомих художників на тему «Зима», відеоролики, папір, пензлики, склянка з водою, фарби, серветки, ІКТ.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

(На дошці розвішані репродукції картин, ілюстрації, малюнки із зображенням зими.)

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працюватимемо старанно, 

Щоб почути у кінці 

Що у нашім першім  класі

Діти - просто молодці !

ІІ. Робота над темою уроку.                                                                                                                                  

- Назвіть будь-ласка, які ви знаєте пори року ?

- А яка зараз пора року?

- Що відбувається взимку з природою, погодою, які ознаки зими ви знаєте?

- Як називається місяць який зараз йде?

-  Чому він має таку назву?

- А другий місяць зими яку має назву і чому?

- Останній місяць зими який?

- Зиму чекають, як дорослі, так і малі діти, вона має багато назв: чаклунка, красуня, казкарка, королева, царівна, білосніжка.

- А які свята відзначають у грудні ? ( Відповіді  дітей )

ІІ. Актуалізація знань учнів та повідомлення теми і мети уроку.

Багатьом митцям подобається малювати зиму. Сьогодні ми спостерігатимемо за змінами у природі з приходом зими в роботах художників. А також навчимося творити свій зимовий пейзаж з допомогою холодних кольорів та їх відтінків. (перегляд відео № «Торжество зимы»)

Зима дуже загадкова. Одних надихає її сувора краса, інших ˗ танок веселих сніжинок.

- Який  настрій цього зимового краєвиду?

- Що зображено на передньому плані, а що на дальньому?

  • Діти, за допомогою чого оспівують красу зимового пейзажу поети? (за допомогою віршів)
  • А як це роблять музиканти? (вони створюють чарівну музику)
  • А як фотохудожники? (фотографують найчарівніші куточки природи)

 

image002                   shishkin04

savrasov15

А от як по-різному зображають зиму художники, я думаю, ви не помічали. Які настрій вони мають.

Тож давайте сядемо зручненько і спробуємо переглянути це на екрані.

  1. Перегляд демонстраційного матеріалу (з коментарем учителя)

Під час перегляду зверніть увагу, які відтінки снігу помітили художники. (на фоні музики «Зима» П.І. Чайковського діти переглядають малюнки, ілюстрації, репродукції картин.перегляд відео №23)

  1. Бесіда
  • Тож які кольори ви помітили?

(І рожевий, і блакитний, і фіолетовий, і яскраво –зелений, і синій)

-І, незважаючи на такі яскраві кольори, все це не заважає нам бачити, що на картинах зображена зима, сонячний день, а на землі лежить сніг.

– Які відтінки ви вибрали б для зображення снігу – теплі чи холодні? (холодні)

– Які холодні кольори ви знаєте? (синій, блакитний, фіолетовий)

-Який середних головний? (синій)

– Як утворити темний колір? (додаванням чорної фарби)

– А світліший, ніжніший? (додаванням білої фарби)

– А чому ці кольори називають холодними?

(Холодними називають кольори, які викликають у нас відчуття прохолоди.)

– Пригадайте, як утворити холодні кольори за допомогою синьої фарби.?

Якщо до синьої фарби додати білої – отримаємо блакитну, світлішу; якщо додати червоної – фіолетову, а якщо до синьої додати чорної – отримаємо відтінок темно-синього кольору.

Сніг може бути різних кольорів. Наприклад, коли він виграє на сонці, то має сріблястий колір.

  • Хто знає скільки кольорів має сонячний промінь?(сім)
  • Тому і сніг ми бачимо різнокольоровим.
  • Давайте їх назвемо.(червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій і фіолетовий.)
  • – Що це за кольри? (кольори веселки)
  1. Фізкультхвилинка.
  2. «Мозковий штурм»

А тепер уявіть собі зимовий сонячний день.

  • Які кольори переважатимуть на вашому малюнку?
  • Які теплі кольори ви використаєте при зображенні зимового краєвиду?
  • Які холодні кольори ви використаєте при зображенні зимового краєвиду?

З допомогою кольору можна передати настрій пейзажу.

IV. Поетапне виконання роботи

Перегляд відео фрагменту виконання роботи «Чарівна зима»

Ось ви переглянули фрагмент виконання роботи.

  • З чого ми починаємо виконання роботи?(лінії горизонту)

Зверху небо, знизу земля. Предмети, розміщені на землі трохи перекривають небо.

  • Як ми будемо розміщувати предмети на аркуші паперу(предмети, які розташовані поблизу нас ми будемо малювати більшими, а ті, що подалі – меншими)
  1. Демонстрація виконання роботи вчителем

Малюю лінію горизонту. На передньому плані( попереду) я намалюю ялинку. А тепер я попрошу вас мені допомогти розташувати інші предмети в залежності від їх розміру.(ялиночки, кущики)

(Діти виходять до дошки і розміщують предмети на аркуші).

Поміркуйте, що саме ви будете малювати: хатинку, ліс, сніговичка, вулиці міста чи своє подвір’я. Не забувайте : будь-який яскравий колір можна перетворити на ніжний за допомогою білої фарби!

Для роботи можна взяти папір темно-блакитного кольору.

Я вам бажаю успіхів у роботі!

Повторення правил користування приладдям для роботи.

  • Практична діяльність учнів.

V. Підсумок уроку.

Виставка та аналіз  дитячих робіт.

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
2 грудня 2019
Переглядів
1895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку