Мета: активізувати знання дітей про зиму. На основі художніх творів формувати уміння і навички гармонійного поєднання кольорів; повторити поняття холодні і теплі кольори. Розвивати у дітей композиційні навички, зорову пам’ять , асоціативно-образне мислення, уяву, фантазію. Виховувати естетичний смак та почуття прекрасного, уміння створювати прекрасне навколо себе.
Обладнання: серія ілюстрацій, малюнків(зразки дитячих робіт) на тему «Зима», репродукції картин відомих художників на тему «Зима», відеоролики, папір, пензлики, склянка з водою, фарби, серветки, ІКТ.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
(На дошці розвішані репродукції картин, ілюстрації, малюнки із зображенням зими.)
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Працюватимемо старанно,
Щоб почути у кінці
Що у нашім першім класі
Діти - просто молодці !
ІІ. Робота над темою уроку.
- Назвіть будь-ласка, які ви знаєте пори року ?
- А яка зараз пора року?
- Що відбувається взимку з природою, погодою, які ознаки зими ви знаєте?
- Як називається місяць який зараз йде?
- Чому він має таку назву?
- А другий місяць зими яку має назву і чому?
- Останній місяць зими який?
- Зиму чекають, як дорослі, так і малі діти, вона має багато назв: чаклунка, красуня, казкарка, королева, царівна, білосніжка.
- А які свята відзначають у грудні ? ( Відповіді дітей )
ІІ. Актуалізація знань учнів та повідомлення теми і мети уроку.
Багатьом митцям подобається малювати зиму. Сьогодні ми спостерігатимемо за змінами у природі з приходом зими в роботах художників. А також навчимося творити свій зимовий пейзаж з допомогою холодних кольорів та їх відтінків. (перегляд відео № «Торжество зимы»)
Зима дуже загадкова. Одних надихає її сувора краса, інших ˗ танок веселих сніжинок.
- Який настрій цього зимового краєвиду?
- Що зображено на передньому плані, а що на дальньому?
А от як по-різному зображають зиму художники, я думаю, ви не помічали. Які настрій вони мають.
Тож давайте сядемо зручненько і спробуємо переглянути це на екрані.
Під час перегляду зверніть увагу, які відтінки снігу помітили художники. (на фоні музики «Зима» П.І. Чайковського діти переглядають малюнки, ілюстрації, репродукції картин.перегляд відео №23)
(І рожевий, і блакитний, і фіолетовий, і яскраво –зелений, і синій)
-І, незважаючи на такі яскраві кольори, все це не заважає нам бачити, що на картинах зображена зима, сонячний день, а на землі лежить сніг.
– Які відтінки ви вибрали б для зображення снігу – теплі чи холодні? (холодні)
– Які холодні кольори ви знаєте? (синій, блакитний, фіолетовий)
-Який середних головний? (синій)
– Як утворити темний колір? (додаванням чорної фарби)
– А світліший, ніжніший? (додаванням білої фарби)
– А чому ці кольори називають холодними?
(Холодними називають кольори, які викликають у нас відчуття прохолоди.)
– Пригадайте, як утворити холодні кольори за допомогою синьої фарби.?
Якщо до синьої фарби додати білої – отримаємо блакитну, світлішу; якщо додати червоної – фіолетову, а якщо до синьої додати чорної – отримаємо відтінок темно-синього кольору.
Сніг може бути різних кольорів. Наприклад, коли він виграє на сонці, то має сріблястий колір.
А тепер уявіть собі зимовий сонячний день.
З допомогою кольору можна передати настрій пейзажу.
IV. Поетапне виконання роботи
Перегляд відео фрагменту виконання роботи «Чарівна зима»
Ось ви переглянули фрагмент виконання роботи.
Зверху небо, знизу земля. Предмети, розміщені на землі трохи перекривають небо.
Малюю лінію горизонту. На передньому плані( попереду) я намалюю ялинку. А тепер я попрошу вас мені допомогти розташувати інші предмети в залежності від їх розміру.(ялиночки, кущики)
(Діти виходять до дошки і розміщують предмети на аркуші).
Поміркуйте, що саме ви будете малювати: хатинку, ліс, сніговичка, вулиці міста чи своє подвір’я. Не забувайте : будь-який яскравий колір можна перетворити на ніжний за допомогою білої фарби!
Для роботи можна взяти папір темно-блакитного кольору.
Я вам бажаю успіхів у роботі!
Повторення правил користування приладдям для роботи.
V. Підсумок уроку.
Виставка та аналіз дитячих робіт.