Конспект уроку "Звук і буква "ґе"

Про матеріал

Інтегрований урок з навчання грамоти (читання і письмо); другий урок по букві "ґе". Більше уваги звернуто на ознайомлення зі словами з буквою "ґе" . Також багато уваги приділяється на уроці чіткій вимові слів з буквою "ґе" та поєднанням на письмі з іншими буквами.

Перегляд файлу

Тема. Звук [ґ], буква «ґе» (закріплення).Робота над скоромовкою. Звукове моделювання. Нижнє поєднання літер Ґґ з іншими. Письмо з’єднань, слів.

Мета. Вчити учнів правильно вимовляти звук [ґ], розмовляти відповідно до норм літературної вимови; правильно  поєднувати букви Ґґ з іншими у словах, розвивати уміння писати під диктовку; активізувати словниковий запас; виховувати старанність під час письма.

Тип уроку: інтегрований (навчання грамоти, письмо)

Обладнання: мультимедійна система, таблиця з малою писаною буквою ґ і великою буквою Ґ, презентації: «Звук і буква «ґе», «Слова з буквою «ґе»

Підручники і посібники: Буквар М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко, зошит №2 для письма та розвитку мовлення Г.Іваниці «Малюй-пиши», посібник Г.Іваниці «Книжка для вчителя»

 

    Хід уроку

I. Організаційна частина

II. Актуалізація опорних знань

Читання

  1. Мовна розминка

(Презентація «Звук і буква «ґе» (1 слайд) На екрані вірш. Учні хором читають, вчитель слідкує за чіткою вимовою [ґ])

  • Про кого розповідається у вірші?
  • Де була ґава?
  • Що вона принесла?
  • Куди вона сіла?
  • Кого запросила ґава на сніданок?
  • Прочитайте слова з буквою «ґе» .
  • Порівняйте перший звук у слові «ґава» і у слові «грак»
  • Самостійно прочитайте вірш

(Далі проводиться вправа на розвиток пам’яті. Поступово з екрану зникає один із рядків вірша, учні відтворюють його по пам’яті)

 

 

 

Письмо

  1. Гімнастика для пальчиків (див.додаток до уроку)
  2. Робота у зошиті №2 «Малюй-пиши».Згадати правила, які неодмінно

треба знати під час письма. Письмо з коментуванням великої та малої букви на дошці (у зошиті с.44 в 9-му і 10-му рядках). Далі діти пишуть за зразком поєднання букв Ґґ з іншими (ґе, ґу, ґо, ґе, ґл, Ґа, Ґо, Ґв, Ґу) та слів аґрус, ґрунт, ґвалт.

III. Вивчення нового матеріалу та закріплення вивченого

Читання

  1. Робота за букварем
  • Кого ви бачите на малюнку? Вони будуть снідати, обідати чи вечеряти?
  • Про це ми дізнаємось, коли прочитаємо скоромовку.
  • читання скоромовки сильнішими учнями
  • читання скоромовки хором голосно, тихо, ще тихіше
  • самостійне читання
  • сильніші учні, хто запам’ятав, розказують напам’ять
  • Чи справдилися ваші передбачення ? Як ви розумієте «гасали по ґанку»? Що таке ґанок?

(Презентація «Слова з буквою «ґе»)

 

 

 

 

 

  • Які ще є слова з буквою «ґе»? (Показ слайдів, тлумачення слів)

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка (див.додаток до уроку)

Письмо

(робота у звичайному зошиті)

  1. Письмо слів під диктовку, письмовий звуко-буквений аналіз слів

(Діти по черзі виходять до дошки, пишуть слова. Бажано, щоб усі слова помістились на одному рядку)

Ґава, ґанок, віз, бродити, будка.

(Діти беруть червоний олівець і підкреслюють, першу букву у першому слові, другу букву у другому слові, третю букву у третьому слові, четверту букву у четвертому слові, п’яту букву у п’ятому слові і складають слово)

  • Запишемо це слово у зошит. Зробимо звуко-буквений аналіз (під

керівництвом вчителя)

Ґ а з д а – 5 зв., 5 б.

 

Аналогічна робота:

Гусак, ґрунт, гріти, корм.

Г р і м – 4 зв., 4 б.

 

IV. Узагальнення вивченого на уроці

Читання

  1. Робота з букварем

Інсценування скоромовки

  • Сильніший учень читає скоромовку
  •  Читання скоромовки хором голосно, тихіше, ще тихіше
  • Скільки було ґав?
  • Про що вони розмовляли?

(Діти  читають в ролях скоромовку)

- Про яку пташку ми читали сьогодні скоромовки?

 Послухайте казку Варвари Гринько «Панна ґава» (див.додаток до уроку)

       - Що допомогло лису: грубість, хитрість чи ввічливість?

V. Підсумок уроку

  • Яке з’єднання має буква «ґе»? Які слова з буквою «ґе» ви запам’ятали. Спробуємо прочитати слова – блискавки.

(Презентація «Звук і буква «ґе», 2 слайд)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до уроку

 

Фізкультхвилинка

 Роблять всі зарядку:ґава, ґедзь, сова.

Навіть слон завзято хоботом вправля.

Ми закриєм вушка ручками – ось так.

А чи добре чути? Звісно – аж ніяк.

Вушка відкриваєм, очі – навпаки.

Будем слухать тишу, діти і ляльки.

То дзвенить комарик, муха проліта,

горобець на гілці пісеньку співа.

 

Гімнастика для пальчиків

Мов журавлики цибаті (ходять)

ходять пальчики по парті,

на сопілці грають(грають)

і  по двоє в ряд стають (долоні стулити).

Треба пальчикам привітатись.

(постукують пальцями однієї руки об пальці іншої)

Потім міцно обійнятись.

(переплести пальці руки праворуч, потім ліворуч)

І високо угорі (підняти руки)

засвітити ліхтарі (повернути кісті рук вліво, вправо)

 

Казка

ПАННА ҐАВА.

    Одного разу лис упіймав гусочку. Сів під дубом та й обідає. І лишень відвернувся на мить, а ґава, що вже давно підстерігала його, хап ту гусочку та на дуба.

  Зажурився лис. Глянув на дерево й каже:

— Ґаво, панночко, віддай мені гусочку! Ґава дуже здивувалася, бо ще ніхто не говорив так до неї. Відкрила дзьоба та й каже:

— Га?

Гусочка впала, і лис закінчив свій обід. 

                                                     (Варвара Гринько).

 

docx
Додано
17 січня 2018
Переглядів
5494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку