Інтегрований урок з навчання грамоти (читання і письмо); другий урок по букві "ґе". Більше уваги звернуто на ознайомлення зі словами з буквою "ґе" . Також багато уваги приділяється на уроці чіткій вимові слів з буквою "ґе" та поєднанням на письмі з іншими буквами.
Тема. Звук [ґ], буква «ґе» (закріплення).Робота над скоромовкою. Звукове моделювання. Нижнє поєднання літер Ґґ з іншими. Письмо з’єднань, слів.
Мета. Вчити учнів правильно вимовляти звук [ґ], розмовляти відповідно до норм літературної вимови; правильно поєднувати букви Ґґ з іншими у словах, розвивати уміння писати під диктовку; активізувати словниковий запас; виховувати старанність під час письма.
Тип уроку: інтегрований (навчання грамоти, письмо)
Обладнання: мультимедійна система, таблиця з малою писаною буквою ґ і великою буквою Ґ, презентації: «Звук і буква «ґе», «Слова з буквою «ґе»
Підручники і посібники: Буквар М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко, зошит №2 для письма та розвитку мовлення Г.Іваниці «Малюй-пиши», посібник Г.Іваниці «Книжка для вчителя»
Хід уроку
I. Організаційна частина
II. Актуалізація опорних знань
Читання
(Презентація «Звук і буква «ґе» (1 слайд) На екрані вірш. Учні хором читають, вчитель слідкує за чіткою вимовою [ґ])
(Далі проводиться вправа на розвиток пам’яті. Поступово з екрану зникає один із рядків вірша, учні відтворюють його по пам’яті)
Письмо
треба знати під час письма. Письмо з коментуванням великої та малої букви на дошці (у зошиті с.44 в 9-му і 10-му рядках). Далі діти пишуть за зразком поєднання букв Ґґ з іншими (ґе, ґу, ґо, ґе, ґл, Ґа, Ґо, Ґв, Ґу) та слів аґрус, ґрунт, ґвалт.
III. Вивчення нового матеріалу та закріплення вивченого
Читання
(Презентація «Слова з буквою «ґе»)
Фізкультхвилинка (див.додаток до уроку)
Письмо
(робота у звичайному зошиті)
(Діти по черзі виходять до дошки, пишуть слова. Бажано, щоб усі слова помістились на одному рядку)
Ґава, ґанок, віз, бродити, будка.
(Діти беруть червоний олівець і підкреслюють, першу букву у першому слові, другу букву у другому слові, третю букву у третьому слові, четверту букву у четвертому слові, п’яту букву у п’ятому слові і складають слово)
керівництвом вчителя)
Ґ а з д а – 5 зв., 5 б.
Аналогічна робота:
Гусак, ґрунт, гріти, корм.
Г р і м – 4 зв., 4 б.
IV. Узагальнення вивченого на уроці
Читання
Інсценування скоромовки
(Діти читають в ролях скоромовку)
- Про яку пташку ми читали сьогодні скоромовки?
Послухайте казку Варвари Гринько «Панна ґава» (див.додаток до уроку)
- Що допомогло лису: грубість, хитрість чи ввічливість?
V. Підсумок уроку
(Презентація «Звук і буква «ґе», 2 слайд)
Додаток до уроку
Фізкультхвилинка
Роблять всі зарядку:ґава, ґедзь, сова.
Навіть слон завзято хоботом вправля.
Ми закриєм вушка ручками – ось так.
А чи добре чути? Звісно – аж ніяк.
Вушка відкриваєм, очі – навпаки.
Будем слухать тишу, діти і ляльки.
То дзвенить комарик, муха проліта,
горобець на гілці пісеньку співа.
Гімнастика для пальчиків
Мов журавлики цибаті (ходять)
ходять пальчики по парті,
на сопілці грають(грають)
і по двоє в ряд стають (долоні стулити).
Треба пальчикам привітатись.
(постукують пальцями однієї руки об пальці іншої)
Потім міцно обійнятись.
(переплести пальці руки праворуч, потім ліворуч)
І високо угорі (підняти руки)
засвітити ліхтарі (повернути кісті рук вліво, вправо)
Казка
ПАННА ҐАВА.
Одного разу лис упіймав гусочку. Сів під дубом та й обідає. І лишень відвернувся на мить, а ґава, що вже давно підстерігала його, хап ту гусочку та на дуба.
Зажурився лис. Глянув на дерево й каже:
— Ґаво, панночко, віддай мені гусочку! Ґава дуже здивувалася, бо ще ніхто не говорив так до неї. Відкрила дзьоба та й каже:
— Га?
Гусочка впала, і лис закінчив свій обід.
(Варвара Гринько).