Конспект відкритого заняття на розвиток емоційної сфери у дітей старшого дошкільного віку

Про матеріал

Мета: створення умов для найбільш повного і вільного розкриття творчих здібностей засобами нетрадиційного малювання та казкотерапії.

ознайомлення з нетрадиційними засобами малювання.

розширення пізнання дитячого світогляду.

активізація комунікативних вмінь та навичок дітей дошкільного віку.

закріплення знань дітей про емоції.

розвиток вміння розпізнавати емоції та пояснювати їх можливі причини, відображати їх за допомогою міміки та жестів.

активізація вміння перемикатись з одного емоційного стану на інший.

Перегляд файлу

Конспект відкритого заняття на розвиток емоційної сфери у дітей старшого дошкільного віку

Тема: Подорож у царство Золотої рибки.

Мета:

  • створення умов для найбільш повного і вільного розкриття творчих здібностей засобами нетрадиційного малювання та казкотерапії.
  • ознайомлення з нетрадиційними засобами малювання.
  • розширення пізнання дитячого світогляду.
  • активізація комунікативних вмінь та навичок дітей дошкільного віку.
  • закріплення знань дітей про емоції.
  • розвиток вміння розпізнавати емоції та пояснювати їх можливі причини, відображати їх за допомогою міміки та жестів.
  • активізація вміння перемикатись з одного емоційного стану на інший.

Завдання:

  • викликати у малят інтерес до малювання нетрадиційними засобами;
  • розвивати вміння дітей емоційно відкликатись на стан героїв;
  • допомогти дошкільнятам самореалізуватися та самоствердитись;
  • розвивати культуру спілкування, навички колективної та групової взаємодії.

Учасники заняття: керівник, діти творчої групи.

Структура заняття:

  • привітання
  • вхід у казку
  • зняття психом'язової напруги.
  • чергування різних емоцій
  • малювання нетрадиційними засобами
  • зняття емоційної напруги
  • релаксація
  • зворотній зв'язок
  • прощання

 

Хід заняття

Привітання.

Добрий день любі друзі. Сьогодні ми з вами відправимось у подорож до чарівної казки. Але спочатку давайте привітаємось.

Дивіться у мене у руках маленьке пухнасте серденько, У серці людини є тепло, любов, дружба, тому ми будемо обережно передавати його по колу, називаючи один одного лагідним ім'ям і даруючи при цьому усмішку, ось так, Добрий день Марійка(передати іграшку та посміхнутись).

Дивіться серденько повернулось до мене, а кожний з нас отримав добрий настрій і щиру посмішку.

Вхід до казки.

А тепер самий час мандрувати у казку. Сьогодні ми з вами завітаємо у країну до Золотиї рибки. Де вона мешкає? (Відповіді дітей). Тобто усі ми зрозуміли, що сьогодні ми будемо у гостях на морському дні. Давайте станемо у коло, заплющимо очі і промовимо чарівні слова.

Місяць із сонцем зустрічаються

Чарівна казка починається.

Психом'язова напруга.

Відкривайте очі, дивіться ми з вами уже у королівстві Золотої рибки. Навкруги нас блакитне марево, а ми з вами бачимо різних мешканців підводного королівства. Он йде краб, покажіть як він пересувається(діти йдуть по колу виставивши уперед руки –клешні, імітуючи краба). А ось веселі медузи, покажіть як вони грають( пострибати на двох ногах). Далі ми бачимо рибу-їжака, він відчув нашу присутність і став як кулька, покажіть будь ласка (імітування), а ось зграйка веселих рибок, покажіть як вони плавають(показати за допомогою рук). Молодці, ви усі впорались з цим завданням.

Емоційна гімнастика.

А зараз подивіться, ми прийшли до будиночка сім'ї восьминогів. Дітлахи восьминожки гуляють біля будиночка, але у кожного з них свій настрій. (Перед дітьми розкладуються малюнки восьминожків із різним виразом на обличчі)

Оберіть будь ласка собі декілька восминожків з різним обличчям. А тепер покажіть без слів,що він відчуває. А як ви гадаєте, чому у нього такий вираз обличча.(кожній дитині надається час висловити свою думку. Вчитель спостерігає, щоб діти відображали мімікою те що намальовано, а лише потім показували малюнок іншим. Допомагає вірно добирати слова до розповіді).

Малювання.

Ми з вами дуже багато усього побачили під час нашої подорожі. Давайте намалюємо малюнок, щоб взяти з собою його до групи і він буде нам нагадувати нашу чарівну подорож. Дивіться у мене є білий аркуш. А яким кольором ви хотіли б його зробити(підвести дітей до думки, що вода блакитна). Спочатку давайте намочимо увесь аркуш водою(ватман один на усіх). Тепер ми можемо зафарбувати його блакитним кольором.(малювання по вологому).

А тепер я поставлю вам різнокольорові плями, а ви за допомогою соломинок будете перетворювати їх у різні підводні рослини (направляючи струм повітря на пляму робиться роздування) . Подивіться який чудовий малюнок у нас вийшов. А тепер давайте намалюємо морських мешканців за допомогою долонькових фарб(відтиск долоні горизонтально-рибка, долонька вертикально-медуза, відтиск кулачком пальцями - морський коник). Подивіться яка незвичайна морська картина у нас вийшла.(Обговорювання намальованого)

Зняття емоційної напруги.

Але подивіться, море стало неспокійним, хвилі хитають усіх мешканців все сильніше та сильніше. Мабуть це шторм. Дуже неприємно і страшно знаходитись під час шторму у морі. Давайте з вами проженемо страх. Візьміть аркушики кольорового паперу. А тепер розірвіть їх на маленькі шматочки. Давайте зробимо велику купу шматочків паперу. А тепер кидайте догори шматочки. Ви відчуваєте як страх убігає від нас?(Повторити декілька разів).

Релаксація.

Подивіться, буря вгамувалась. Давайте з вами трохи відпочинемо. Лягайте на спинку, заплющте очі. Уявіть собі, що ви пливете на човнику. Хвилі легенько хитають вас. Сонечко гріє ваше обличчя, ручки, ніжки. Вам дуже приємно, ви посміхаєтесь. Вам дуже легко дихається. Відчуйте як тепле повітря проходить через ваш ніс і біжить по всьому тілу. А тепер відчуйте що уся напруга кудись поділась, ми веселі і сповнені сил. Відкрийте очі і посміхніться.

 

Зворотній зв'язок.

Нам пора повертатись із казки. Але для початку розкажіть мені, що ви сьогодні узнали на занятті? Що ви робили? Чи сподобалась вам подорож?

Добре .А зараз давайте станемо у коло, заплющимо очі і промовимо чарівні слова

Місяць із сонцем зустрічаються

Казка із нами прощається

Відкривайте очі. До наступних зустрічей.

 

doc
Додав(-ла)
Мамаєва Ольга
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
1014
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку