До розіграшу
залишилось:
14 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект виховної години «Від зернини до хлібини»

Про матеріал

Ця виховна година для учнів 3-4 класів,дана тема є актуальною,поспілкуватись з дітьми найкраще про хліб,хліборобів і їх нелегку працю найкраще восени.Тому,що яскраво описаний саме збір урожаю.

Тема: «Від зернини до хлібини»

Мета: Формування уявлення дітей про те, який шлях проходить зерно щоб стати хлібом., познайомити з народними прислів'ями, загадками про хліб, виховувати любов та бережливе ставлення до хліба , пошану до хліборобської праці.

(до даного конспекту є супроводжуюча презентація,та демонстраційний матеріал)

Перегляд файлу

Тема: «Від зернини до хлібини» 
Мета: Формування уявлення дітей про те, який шлях проходить зерно щоб стати хлібом., познайомити з народними прислів’ями, загадками про хліб, виховувати любов та бережливе ставлення до хліба , пошану до хліборобської праці. 

Обладнання:

Хід виховної години:

Вступне слово вчителя .

Доброго дня , дітки . Давайте поглянемо у вікно 

Вже листочки опадають ,птахи у вирій відлітають  і сонце не таке привітне .

  • Тож яка пора покликала нас до школи на Перший Дзвінок? (осінь)
  • Так , осінь – це дуже гарна пора року. В народі кажуть: «Прийшла золота осінь». Вона бере в руки  різнобарвну палітру з пензлем і починає мандрувати садами, парками, містами, селами.
  • Тож які кольори ми зустрічаємо восени ,коли танцюють вальс листочки ? (жовті, коричневі ,червоні ,багряні і зелені …)
  • Ця пора чарівна не тільки своєю різнобарвною красою, а й щедрим урожаєм. Осінь годує нас цілий рік.
  • Який врожай дарує нам ця пора ? (овочі, фрукти, гриби )
  • Але слід пам’ятати ,що нещодавно все цвіло  ,буяло й росло. А з  особливою пошаною потрібно віднестися до пшеничних колосистих  ланів .
  • Візьму я в руки хліб духмяний -

Він незвичайний, він святий,

Ввібрав і пісню, й працю в себе,

Цей хліб рум'яний на столі.

Йому до ніг вклонитись треба,

Він скарб найбільший на землі.(тримаю у руках хліб на вишитому рушнику)

  • Перед цією нивою

Шапку скинь, синок:

Бачиш, пробивається

Хлібний колосок?( Колосок тримаю у руках )

  • Скільки же в це зернятко

Вкладено труда!

Знають лише сонечко ,

Вітер і вода.

Дітки ,розгляньте зернятка, що у вас на партах.

  • Не відразу стали зерна

Хлібом тим, що на столі.

Люди довго і невтомно

Працювали на землі!

  • А початок хліба - маленька зернинка.

Зернятко нагадує дитину у сповитку, немовлятко.

Це іскринка життя, джерельце життя у згорточку.

  • Діти ,які ви знаєте зернові культури ?(пшениця, овес)
  • А можливо хтось знає казочку про двоє лінивих мишенят  та півника Голосисте Горличко? Нумо , Круть і Верть …

Жили собi двоє мишенят - Круть та Верть i пiвник Голосисте Горлечко. Мишенята було тiльки й знають, що танцюють та спiвають. А пiвник удосвiта встане, всiх пiснею збудить та й до роботи береться.

Ото якось пiдмiтав у дворi та й знайшов пшеничний колос.

- Круть, Верть, - став гукати пiвник, - а гляньте-но, що я знайшов!

Поприбiгали мишенята та й кажуть:

- Коли б це його обмолотити :

- А хто молотиме? - питається пiвник.

- Не я! - одказує одне мишеня.

- Не я! - каже й друге мишеня.

- Я обмолочу, - каже до них пiвник. I взявся до роботи.

А мишенята й далi граються.

От вже й обмолотив пiвник колосок та й знов гукає:

- Гей, Круть, гей, Верть, а йдiть гляньте, скiльки зерна я намолотив!

Поприбiгали мишенята.

- Треба, - кажуть, - зерно до млина однести та борошна намолотити.

- А хто понесе? - питає пiвник.

- Не я! - гукає Круть.

- Не я! - гукає Верть.

- Ну, то я однесу, - каже пiвник. Узяв на плечi мiшок та й пiшов.

А мишенята собi одно скачуть - у довгої лози граються.

Прийшов пiвник додому, знов кличе мишенят:

- Гей, Круть, гей, Верть! Я борошно принiс.

Поприбiгали мишенята, порадiли:

- Ой, пiвнику!

Вже тепер тiсто треба замiсити та пирiжечкiв спекти.

- Хто ж мiситиме? - питає пiвник.

А мишенята й знов своє:

- Не я! - пищить Круть.

- Не я! - пищить Верть.

Подумав, подумав пiвник та й каже:

- Доведеться менi, мабуть.

От замiсив пiвник тiсто, принiс дрова та й розпалив у печi. А як у печi нагорiло, посадив пирiжки.

Мишенята й собi дiло мають: пiсень спiвають, танцюють.

Аж ось i спеклися пирiжки, повиймав їх пiвник, виклав на столi.

А мишенята вже й тут. I гукати їх не треба.

- Ох, i голодний я! - каже Круть.

- А я який голодний! - каже Верть.

Та й посiдали до столу.

А пiвник i каже:

- Стривайте-но, стривайте!

Ви менi перше скажiть, хто знайшов колосок.

- Ти, - кажуть мишенята.

- А хто його обмолотив?

- Ти, - вже тихiше вiдказують Круть iз Вертем.

- А тiсто хто мiсив? Пiч витопив? Пирiжкiв напiк?

- Ти, - вже й зовсiм нищечком кажуть мишенята.

- А що ви робили?

Що мали казати мишенята? Нiчого.

Стали вони тут вилазити з-за столу, а пiвник їх i не тримає. Хто ж отаких лiнюхiв пирiжками пригощатиме?

  • А як ви б вчинили в цій ситуації?
  • Так, молодці , потрібно приймати міри ,щоб навчити .
  • Ми сьогодні помандруємо з маленьким зернятком, побачимо, яку далеку дорогу доводиться проходити йому до великої круглої паляниці.

Учитель супроводжує розповідь ілюстраціями з альбому «Як до нас приходить хліб».

 

Перегляд слайдів 13-38

Гра «А що потім?»

- Давайте  пограємо у гру «А що потім?». Гру починаю я. Щоб виростити добрий урожай зерна, треба спочатку підготувати поле до посіву. А що потім? Хто перший підніме ручку, тому я надам слово і   той повинен швидко і правильно продовжити розповідь: «Удобрити ґрунт». «А що потім?» «Зорати поле». Хто не зможе назвати, тому ми будем дружно допомагати. (Гра триває доти, доки діти не назвуть останній етап: «Хліб на столі» або «Хліб у магазині».)

- Хліб! Скільки б не мали його люди - завжди говорять про хліб зі щирою повагою, беруть його до рук трепетно й урочисто.

Із хлібом пов'язано багато казок та легенд. Ось послухайте одну з них.

  • Вперше хліб з'явився на землі понад п'ятнадцять тисяч років тому. В пошуках їжі давні люди почали вживати колосся дикої пшениці, жита, ячменю. Згодом навчилися розтирати його між камінням і варити на вогнищі. Перший хліб мав вигляд рідкої каші. Можна припустити, що якось частина каші вилилась на вогонь і перетворилася на рум'яний корж. Своїм приємним смаком він здивував людину, і хліб почали пекти.
  • Шанобливе ставлення до хліба підкреслюють чимало мудрих прислів'їв та приказок. Пригадаємо деякі з них:

Діти називають прислів’я про хліб

  • Пшениця колоситься - життя веселиться.
  • Хочеш їсти калачі - не сиди на печі.
  • Глибше орати - більше хліба мати.
  • Хліб - батько, вода - мати.
  • Без хліба - суха бесіда.
  • Хліб - усьому голова.

-А ще й загадки спробуйте відгадати:

 

Відгадування загадок

  • По полю бродить,

Зерно молотить,

Жне, косить,

Хліба не просить. (Комбайн.)

  • Маю жовтий вусок,

Запашний колосок.

Буде з мене мука

Й паляниця м'яка. (Пшениця.)

 

  • Наче сонце, на столі

Свіжа паляниця...

То на славу уродила

Золота ... (пшениця).

 

  • Хоч не солодкий, та дуже смачний.

Хоч і дешевий, проте дорогий.

Сядем обідати - він на столі.

Люблять його і дорослі, й малі. (Хліб.)

  • Тож вклонімося всі цій святині, щоб одвічно був у кожній хаті, щоб не черствів, не був глевким. Бо в народі кажуть: «Коли хліб черствіє, то черствіють наші душі, черствіємо ми».
  • Дітки  мої дорогенькі!

Добра вам бажаю,

І за добрим звичаєм

Хлібом пригощаю!(діти смакують хлібом)

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
13 червня
Переглядів
111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку