Ця виховна година для учнів 3-4 класів,дана тема є актуальною,поспілкуватись з дітьми найкраще про хліб,хліборобів і їх нелегку працю найкраще восени.Тому,що яскраво описаний саме збір урожаю.
Тема: «Від зернини до хлібини»
Мета: Формування уявлення дітей про те, який шлях проходить зерно щоб стати хлібом., познайомити з народними прислів'ями, загадками про хліб, виховувати любов та бережливе ставлення до хліба , пошану до хліборобської праці.
(до даного конспекту є супроводжуюча презентація,та демонстраційний матеріал)
Тема: «Від зернини до хлібини»
Мета: Формування уявлення дітей про те, який шлях проходить зерно щоб стати хлібом., познайомити з народними прислів’ями, загадками про хліб, виховувати любов та бережливе ставлення до хліба , пошану до хліборобської праці.
Обладнання:
Хід виховної години:
Вступне слово вчителя .
Доброго дня , дітки . Давайте поглянемо у вікно …
Вже листочки опадають ,птахи у вирій відлітають і сонце не таке привітне .
Він незвичайний, він святий,
Ввібрав і пісню, й працю в себе,
Цей хліб рум'яний на столі.
Йому до ніг вклонитись треба,
Він скарб найбільший на землі.(тримаю у руках хліб на вишитому рушнику)
Шапку скинь, синок:
Бачиш, пробивається
Хлібний колосок?( Колосок тримаю у руках )
Вкладено труда!
Знають лише сонечко ,
Вітер і вода.
Дітки ,розгляньте зернятка, що у вас на партах.
Хлібом тим, що на столі.
Люди довго і невтомно
Працювали на землі!
Зернятко нагадує дитину у сповитку, немовлятко.
Це іскринка життя, джерельце життя у згорточку.
Жили собi двоє мишенят - Круть та Верть i пiвник Голосисте Горлечко. Мишенята було тiльки й знають, що танцюють та спiвають. А пiвник удосвiта встане, всiх пiснею збудить та й до роботи береться.
Ото якось пiдмiтав у дворi та й знайшов пшеничний колос.
- Круть, Верть, - став гукати пiвник, - а гляньте-но, що я знайшов!
Поприбiгали мишенята та й кажуть:
- Коли б це його обмолотити :
- А хто молотиме? - питається пiвник.
- Не я! - одказує одне мишеня.
- Не я! - каже й друге мишеня.
- Я обмолочу, - каже до них пiвник. I взявся до роботи.
А мишенята й далi граються.
От вже й обмолотив пiвник колосок та й знов гукає:
- Гей, Круть, гей, Верть, а йдiть гляньте, скiльки зерна я намолотив!
Поприбiгали мишенята.
- Треба, - кажуть, - зерно до млина однести та борошна намолотити.
- А хто понесе? - питає пiвник.
- Не я! - гукає Круть.
- Не я! - гукає Верть.
- Ну, то я однесу, - каже пiвник. Узяв на плечi мiшок та й пiшов.
А мишенята собi одно скачуть - у довгої лози граються.
Прийшов пiвник додому, знов кличе мишенят:
- Гей, Круть, гей, Верть! Я борошно принiс.
Поприбiгали мишенята, порадiли:
- Ой, пiвнику!
Вже тепер тiсто треба замiсити та пирiжечкiв спекти.
- Хто ж мiситиме? - питає пiвник.
А мишенята й знов своє:
- Не я! - пищить Круть.
- Не я! - пищить Верть.
Подумав, подумав пiвник та й каже:
- Доведеться менi, мабуть.
От замiсив пiвник тiсто, принiс дрова та й розпалив у печi. А як у печi нагорiло, посадив пирiжки.
Мишенята й собi дiло мають: пiсень спiвають, танцюють.
Аж ось i спеклися пирiжки, повиймав їх пiвник, виклав на столi.
А мишенята вже й тут. I гукати їх не треба.
- Ох, i голодний я! - каже Круть.
- А я який голодний! - каже Верть.
Та й посiдали до столу.
А пiвник i каже:
- Стривайте-но, стривайте!
Ви менi перше скажiть, хто знайшов колосок.
- Ти, - кажуть мишенята.
- А хто його обмолотив?
- Ти, - вже тихiше вiдказують Круть iз Вертем.
- А тiсто хто мiсив? Пiч витопив? Пирiжкiв напiк?
- Ти, - вже й зовсiм нищечком кажуть мишенята.
- А що ви робили?
Що мали казати мишенята? Нiчого.
Стали вони тут вилазити з-за столу, а пiвник їх i не тримає. Хто ж отаких лiнюхiв пирiжками пригощатиме?
Учитель супроводжує розповідь ілюстраціями з альбому «Як до нас приходить хліб».
Перегляд слайдів 13-38
Гра «А що потім?»
- Давайте пограємо у гру «А що потім?». Гру починаю я. Щоб виростити добрий урожай зерна, треба спочатку підготувати поле до посіву. А що потім? Хто перший підніме ручку, тому я надам слово і той повинен швидко і правильно продовжити розповідь: «Удобрити ґрунт». «А що потім?» «Зорати поле». Хто не зможе назвати, тому ми будем дружно допомагати. (Гра триває доти, доки діти не назвуть останній етап: «Хліб на столі» або «Хліб у магазині».)
- Хліб! Скільки б не мали його люди - завжди говорять про хліб зі щирою повагою, беруть його до рук трепетно й урочисто.
Із хлібом пов'язано багато казок та легенд. Ось послухайте одну з них.
Діти називають прислів’я про хліб
-А ще й загадки спробуйте відгадати:
Відгадування загадок
Зерно молотить,
Жне, косить,
Хліба не просить. (Комбайн.)
Запашний колосок.
Буде з мене мука
Й паляниця м'яка. (Пшениця.)
Свіжа паляниця...
То на славу уродила
Золота ... (пшениця).
Хоч і дешевий, проте дорогий.
Сядем обідати - він на столі.
Люблять його і дорослі, й малі. (Хліб.)
Добра вам бажаю,
І за добрим звичаєм
Хлібом пригощаю!(діти смакують хлібом)