ЕНЕРГОДАРСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 7
КОНСПЕКТ
виховного заходу в 5-В класі
на тему Веб-квест з інформатики «Детективне агентство «Informatics mysterious»»
Підготувала:
Московська М.М.,
вчитель інформатики
Енергодар
2016
Вікова група: учні 5-х класів.
Мета заходу:
Навчальна:
Розвиваюча:
Виховна:
Тип заходу: узагальнення й систематизація умінь та навичок.
Обладнання: комп’ютери, проектор, екран, навчальна презентація.
План виховного заходу:
Хід заходу
I. Організаційний момент
Вітання вчителя, перевірка готовності до уроку.
III. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні ми з вами проведемо квест, який називається «Детективне агентство «Informatics mysterious»». Хто знає, як переводиться назва агентства? (Відповідь - таємнича інформатика).
«Квест» —це цікава гра – подорож і ми з вами відправимося в гості до Шерлока Холмса, який зі своїм другом та помічником Доктором Ватсоним відкрили детективне агентство. Після чергового розкриття справи вони сиділи за столом і розмірковували, про те де б їм відпочити. Їх мрії перервала місіс Хадсон, яка повертаючись з магазину знайшла на сходах листа. Лист мав такий зміст:
"Шановний Шерлок Холмс, Звертаюсь до Вас з таким проханням:
У далекому 1983 році в поки ще невідомому місті штата Колорадо відбулася міжнародна конференція по дизайну. По закінченні конференції її організатори запропонували всім гостям зробити своєрідну "капсулу часу", в якій ті змогли б залишити послання майбутнім поколінням.
"Капсула", що представляє собою здорову і важку трубу, пролежала в землі три десятки років, і вже багатьма вважалася загубленою. Але хлопці з National Geographic докопалися таки до правди (в сенсі, до капсули =), але натрапили на нелегку задачу - для того, щоб відкрити капсулу необхідно було ввести код. Щоб дізнатися який код у Капсули часу, необхідно розгадати декілька завдань.
Сподіваємось на вашу допомогу. Заздалегідь вдячні."
Шерлок Холмс відразу ж погодився, але вирішив взяти вас у свої помічники, він дуже вдячний вам за допомогу в розкритті справи «PinkStar». Спробуйте разом знайти код до капсули часу?
IV. Робота з квестом
Завдання 1.Отже перше завдання.
Шерлок Холмс прийняв рішення почати справу з метода шифрування.
Перед тим, як ми почнемо, нам потрібно повторити техніку безпеки при роботі за комп’ютером. (http://LearningApps.org/display?v=piygz1p6216)
Давайте згадаємо давньоримського політичного діяча, великого римського імператора, який один із перших запропонував метод шифрування. Як його звали? (Відповідь: Юлій Цезарь). Скориставшись Інтернетом дізнайтесь про його метод шифрування, та розшифруйте перше повідомлення (псркхсу), використовуючи ключ – кількість слів у крилатій фразі, яку проголосив видатний полководець після поєдинку 47 р.до н.р.
Відповідь: Монітор
Крилата фраза: «Прийшов, побачив, переміг» (ключ 3).
Завдання 2.
-Доктор Ватсон! Я напевно знаю, про що йде мова. А ви знаєте?
- Дайте мені підказку Холмс. В листі було сказано, що міжнародна конференція була присвячена дизайну. Спершу це мене збило, але перше завдання поставило все на місце.
- Ну що ж, любий друже: коли ми читали листа я пригадав цитату відомої людини: «Инновация отличает лидера от догоняющего». Дізнаєтеся, чиї це були слова і будете знати, хто поклав в капсулу часу той предмет, який ми шукаємо.
Відповідь: Стив Джобс.
Завдання 3.
- Шерлок, так це ж відома людина! Я тепер знаю, що він туди міг покласти. Ви напевно теж вже здогадались, про що йде мова? Так, це пристрої комп’ютера, які ми вивчали в першому семестрі. Але ми ще не знаємо шифр до капсули часу. Зараз ми його розгадаємо.
Перед вами простий рівень незвичайної головоломки "Кодовий замок". Використовуючи якнайменше підказок (допускається не більше 5-ти), підберіть код до замка. Відкривши його, Ви дізнаєтесь код до капсули часу (http://rebus1.com/index.php?item=lock&mode=easy).
Завдання 4.
Ось ми й підішли до самої цікавої частини нашого квесту, вам необхідно відгадати, що туди поклав Стів Джобс. Потрібно скласти частини ребусу і вже потім відповісти, що зашифровано на малюнку (http://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0fdccd4e3027).
Відповідь: Мишка.
Давайте знайдемо в Інтернеті згадку про цю подію скориставшись QR-кодом. Вам потрібно знайти сайт онлайн розшифрування таких кодів, та загрузити малюнок, в якому підказка. Знайдіть сайт на якому відображена ця історична подія.
V. Підсумок. (Рефлексія)
Перед вами капелюхи різних кольорів. Виберіть собі один із них, який сподобався і ми зможемо дізнатися, з яким емоційним настроєм ви працювали.
Ось і закінчилася наша пригода. Дякую за цікаву гру!