Тема. Екскурсія у кафе «Вітамінка»
Мета: закріпити знання дітей про овочі, фрукти: звідки вони до нас потрапляють, де їх використовують; формувати уявлення дітей про особливості вирощування овочів та фруктів, їх користь для людини. Учити висловлювати свою думку. Вчити дітей пізнавати овочі чи фрукти на смак, групувати овочі і фрукти для страв (борщ, компот).Вчити дітей працювати колективно. Закріпити знання про просторові відношення: в землі (під землею), на землі, на дереві, на кущах; колір, форму. Вчити орієнтуватися на великій площині, викладаючи з LEGO малюнки. Розвивати логічне мислення, фантазію, креативність. Закріпити правила безпечної поведінки з електроприладами. Сприяти формуванню екологічно-доцільної поведінки.
Матеріали: загадки про овочі, муляжі овочів та фруктів (картопля, капуста, буряк, огірок, помідор, морква); тарілки з вареними та сирими овочами та фруктами (картопля, капуста, морква, яблуко, груша);
Плакат з зображенням дерев, кущів, ґрунту, LEGO конструктор, соковижималка
Хід заняття:
— Діти! Сьогодні ми з вами завітаємо у кафе «Вітамінка»
Нас радо зустрічає повар Наталія. Вона в кафе працює не так давно, то ж хоче, щоб ми їй допомогли дізнатися, де беруться овочі і фрукти.
— Діти! Як ви думаєте, звідки до нас потрапляють овочі?
(Із магазину, городу.)
— Як овочі потрапляють до магазину?
(Припущення дітей.)
— Отже, їх привозять на машині. А звідки? Де ростуть овочі?
(На городах.)
З мене листя обдирають,
Мене квасять, в борщ кидають,
В пирогах мене печуть,
І в салат мене січуть. (Капуста)
Помаранчева і гарна,
У землі сиджу не марно,
Соковита, солоденька,
Вже я стала чималенька.
Собою пригощу дитину,
Хай корисну з’їсть ………….. (морквину)
Довгий, зелений.
Добрий солений,
Добрий і сирий, —
Хто він такий? (Огірок)
Зелений чуб, червоний бік,
Смачний із нього чавлять сік,
Гадзині варять з ним борщі,
Росте в городі на кущі. (Помідор)
Кажуть, щоб хвороб не знати,
Треба всім мене вживати,
Може, ви мене з’їсте,
Тільки сльози проллєте. (Цибуля)
Борщ із нього варить ненька,
В нього шкурочка тоненька,
Солодкуватий він на смак,
Фіолетовий ……………….. (Буряк)
Мов маленький м’ячик,
Висить, а не скаче,
Рум’яне, гладеньке,
На смак солоденьке. (Яблуко)
Лампочка вгорі висіла,
Стала смачна, пожовтіла,
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували. (Груша)
Вихователь продовжує:
— Що треба рослинам, щоб вони добре росли? (Сонце, вода, тепло.)
— А для чого нам потрібні овочі? (Відповіді дітей.)
-Молодці, діти,
-Повар Наталія дуже вдячна за ваші відповіді, розповіді, тому вона вам приготували деякі страви- загадки і пропонує їх скуштувати та впізнати, овоч це чи фрукт і як його їдять.
1.Д/гра «Впізнай на смак»
(У вихователя на столі тарілки зі шматочками овочів та фруктів. Діти заплющують очі, і дає кожній дитині шматочок овоча чи фрукта, діти вгадують, висловлюють свої припущення. Вихователь допомагає їм дійти висновку в разі потреби, які з овочів можна їсти і сирими, які вареними)
-Молодці, діти,
Оскільки ви так добре розбираєтесь в овочах та фруктах, пропоную допомогти мені зварити борщ та компот.
2.Д/гра «Зваримо борщ», Зваримо компот»
(вихователь виставляє на стіл дві каструлі і піднос з овочами та фруктами, одній
підгрупі дітей потрібно покласти в каструлю все, що потрібно для компоту, іншій
підгрупі дітей – все що потрібно для борщу)
Діти називають овочі, з яких варять борщ.
У повсякденному житті вихователь звертає увагу, з чого виготовлена та чи інша страва.
3. Фізкультхвилинка.
Діти імітують рухи відповідно до рядків вірша.
Хмарка сонечко закрила,
Слізки срібнії зронила.
Ми ті слізки пошукаєм,
У травичці позбираєм.
Злетимо, як пташенята.
Що розправили крилята.
Потанцюємо ще трішки,
Щоб спочили ручки, ніжки.
Всі веселі? От чудово!
А тепер до праці знову.
4. Вправа «Що де росте».
Завдання формує вміння працювати колективно. На ватмані намальований малюнок, діти повинні розташувати овочі, фрукти, які ростуть під землею (в землі), на землі, на кущах , на дереві
- Діти, розгляньте малюнок. У вас є овочі та фрукти. Подумайте, де вони виросли: під землею, над поверхнею землі чи на кущиках, деревах?
Розділіть їх на групи. Ті, що виросли під землею, покладіть під коричневими прямокутниками, ті, що виросли над поверхнею землі, покладіть над коричневим прямокутником, ті, що виросли на кущику ,розташуйте навколо кущика, що на дереві – покладіть на дерево.
(Діти розкладають овочі, в разі необхідності вихователь допомагає дітям зробити правильний вибір.)
- Назвіть ті плоди овочів, які виросли під землею. (Картопля, буряк, ріпа, морква, часник, цибуля.)
- Назвіть ті овочі, які виросли над поверхнею землі. (Огірки, помідори, капуста.)
5. Впр. З ЛЕГО
-Діти, погляньте, у нашому кафе, теж є цеглинки чарівні. Оберіть цеглинку, яка вам подобається, чому? Подумайте, чи бувають овочі і фрукти такого кольору?
- Давайте викладемо з цеглинок будь-який овоч чи фрукт. Ви повинні домовитися, між собою, що б ви хотіли викласти.
(діти викладають з лего овочі чи фрукти за бажанням)
Молодці, діти , ви гарно допомагали нашому повару, розповідали, а за це Наталія хоче вас пригостити справжнім свіжим яблучним соком.
Вихователь звертає увагу на правила безпечної поведінки з електроприладами.
(діти спостерігають, як вихователь чавить яблучний сік на соковичавниці)
6. Підсумок заняття.
- Де ми побували на екскурсії?
- Чим займалися?
- Що цікавого побачили?
- Що запам’яталося найбільше?
- Що потрібно для того, щоб виростити врожай?
- Які овочеві страви ви полюбляєте більш за все?
Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад
(ясла – садок) № 257
Криворізької міської ради
Конспект заняття
з пізнавального розвитку
з дітьми середньої групи
Підготувала:
Вихователь гр. № 4
Токар Т.М
м. Кривий Ріг
2019