Конспект "Загальна характеристика класу Земноводні"

Про матеріал

Конспект уроку розрахований для учнів 7 класу метою якого є: розкрити особливості зовнішньої будови жаби, пов'язати з життям на суші , продовжити формувати в учнів вміння порівнювати, формувати дослідницьку роботу.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Перегляд файлу

ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ СЕЛА ВОЮТИН

вул. Шкільна 1а, с.Воютин, Луцького району, Волинської області, 45645,

 тел.(0332)79-59-40, e-mail: nata.shew4uk@yandex.ua

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з біології (7 клас)

 

 

 

 

 

 

 

 

Матеріали підготувала:

Горбачук Тетяна Вікторівна

Вчитель біології

Класний керівник 5 класу

 

 

Тема : Загальна характеристика класу Земноводні.

Лабораторна робота. Порівняння скелету риб і земноводних.

Мета: розкрити особливості зовнішньої будови жаби, пов’язати з життям на суші, продовжити формувати в учнів вміння порівнювати, формувати дослідницьку роботу.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Методи і методичні прийоми:

  1.                    Інформаційно-рецептивний.
    •                        Словесний – розповідь, пояснення, опис, бесіда, робота з підручником.
  2.                    Наочний.
    •                        Ілюстрації
    •                        Демонстрації.
  3.                    Проблемно-пошуковий.
    •                        Постановка проблемного питання .
    •                        Активізація уваги і мислення.

Хід уроку

І . Організаційний  момент.

ІІ. Актуалізація та мотивація.

Вчитель. Шановні учні давайте ми з вами трохи помріємо. Уявімо, що перед вами на землі сидить жаба, гарно і голосно кумкає і дивиться на вас зі страхом. Вона не знає ваших намірів, не знає. Як ви до неї ставиться. Що ви їй могли сказати, як би вона розуміла вашу мову?

Відповідь учнів (Бесіда)

Отже, наступне запитання.

Чи любите ви казки?

А  чому вам подобаються казки?

Відповідь учнів (мозковий шторм)

А до нас сьогодні на урок потрапив лист з казкової країни від самого царя, який написав нам наступне:

Зачитується лист.

Учні коментують його.

Скажіть,яке ваше  відношення  до жабів?

Чому жаба отримала таку назву?

І сьогодні на уроці ми поговоримо про цих цікавих тварин. З’ясуємо їх зовнішню будову та вивчимо скелет.

( Учні записують в зошити тему уроку)

Але, для того, щоб розпочати  серйозно працювати вам потрібно на пісочному годиннику який знаходиться на дошці ваші очікування від сьогоднішнього уроку.

Також у продовж уроку ви самостійно будете складати конспект – шпаргалку на тему « Характерні ознаки представників класу Земноводні»

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Зовнішня будова.

Давайте зараз пригадаємо, які організми ви вивчали на попередніх уроках?

  •  Чим вкрите тіло у риб?
  • Чим вкрите тіло у жаб?

Так, звичайно. Нічим не покрита, завжди волога шкіра жаб – викликає у людей  відразу о них. Але вони є різноманітні постійно рухаються  і мають ряд характерних ознак

  • Опис жаби за допомогою картинок.
  •  Перегляд відеоролика та коментування його.

Отже, ми побачили що жаби мешкають на суші, значить для цього в них є спеціальні органи які мають назву – легені.

Але у 1785 році  один із італійських дослідників видалив у жаби легені. Але коли жаба відійшла від операції вела себе так ніби нічого не сталося і жаба далі дихала.

Як ви думаєте чому?

Так звичайно, цим органом  є шкіра? Шкіра є додатковим органом дихання, але має бути постійно зволожена, і тому у земноводних з’являються залози які виділяють слиз.

Але досить  часто шкіра стає брудною, бо жаби пересуваються  по землі, залазять в дупла, і тому вона стає стара і зношується.

Пригадайте  казку «Царівна жаба»

Як ви думаєте це вигадка чи правда?

(Обговорення запитання учням)

Так, звичайно жаба змінює свій «одяг» чотири рази на рік.

Але для того щоб більше дізнатися про жабів зачитаємо цікавинку із бабусиної скриньки.

(учні дістають  із скриньки інформацію та зачитують її, при цьмо обговорюючи.)

2. Будова тіла.

Отож, часу ми не марнуємо

І по підручнику мандруємо,

Бо він секретів не тримає

І таємниці відкриває.

Робота в групах.

Перша група – голова, тулуб.

Друга група – кінцівки

Третя група – експертна група.

За допомогою підручника знайдіть характерні ознаки в будові організму жаби. Знайдені матеріали запишіть на смужках та наклейте на дошці.

Результати роботи на дошці. Жаби давні тварини, і нам лишилося з’ясувати, як живляться жаби.

3.  Живлення жаб.

Робота з і схемою та її аналіз.

Демонстрація досліду № 1. живлення жаб.

Учні отримавши карти  аналізують та умовно відтворюють їх.

  •  Жабі пропонують з’їсти рухому здобич (стрекозу)
  • Жаба поїдає її.
  • Жабі пропонують з’їсти рухому здобич. Але осу.
  • Жаба довго думаючи поїдає її.
  •  Через деякий час знов пропонують з’їсти осу.
  •  Жаба довго думає, але не зідає її.
  • Жабі пропонують з’їсти рухому здобич стрекози.
  • Жаба швидко її з’їдає.

За допомогою даного досліду ми побачили, що жаби харчуються лише рухомою здобиччю. І ті комахи які завдають шкоди їсти не хочуть.

  1. Скелет жаби

І це ще не всі дива, які пов’язані з жабами, як би жаба захворіла і ми могли завести її у рентгенівський кабінет, то скажіть на вашу думку, що могли ми там побачити?

Чи змогли ви там побачити ребра та грудну клітку?

Отже, будову скелета жаби, ми розглянемо виконуючи лабораторну роботу у робочих зошитах.

(учні разом з учнями виконують лабораторну роботу)

І V. Узагальнення.

Учні зачитують із зошити шпаргалку – конспект.

Учні зачитують також результати очікування.

V. виставлення оцінок (Учні отримують жабки)

VІ. Домашнє завдання. Написати міні-твір на одну із тем « Музичні мешканці ставка» « Вороги жаб»

Заключне слово вчителя.

Спасибі, юні друзі!

Щасти вам у майбутньому

Дерзайте, творіть і

Ідіть до мети.

На крилах летіть до заповітної мрії

І якщо є бажання чогось досягти

То сподівайтесь навіть без надії

І до вершини, що кожного чекають,

Ви вперто й наполегливо ідіть.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 липня 2018
Переглядів
749
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку