Тема: «Небезпечні ситуації»
Мета: Закріпити знання дітей про правила безпеки вдома, на вулиці, в природі. Вчити діток надавати елементарну першу допомогу, розвивати об’єктивну самооцінку і впевненість в собі. Виховувати у дітей обережність уважність, зосередженість, чуйність. Розвивати логічне мислення, пам’ять, вміння вислуховувати відповіді товаришів, не перебиватию.
Обладнання: загадки про електроприлади; плакат «Обережно – висока напруга!»; картинки їстівних та неїстівних грибів; картина «Якщо я загубився на вулиці»; іграшка Зайчик; предмети до ігрової вправи «Зроби першу допомогу при садинах»; картинка подорожник; пакет з колючими та ріжучими предметами; телефон; матеріал до дидактичної гри «Світлофор».
Хід заняття:
Діти, що на вашу думку таке правила безпеки? (Відповіді) Так малята ви маєте рацію, це коли поводишся так, щоб не сталося неприємностей або біди. Я пропоную вам завітати в країну де живуть правила безпеки.
Закрийте очки, хлопніть 3 рази в долоньки, поверніться навколо себе.
Діти, ми з вами потрапили в країну правил безпеки. Погляньте це хто? (Розглядаємо і читаємо імена під картинками: БІДА, НЕПРИЄМНІСТЬ).
Діти, вони вам подобаються? Чому ні? Розкажіть мені про них. От « Біда», чому вам не подобається це слово? (Відповіді дітей). А ось « Неприємність», чому не подобається це слово? (Відповіді дітей). Молодці малятка все ви вірно говорите. А ви знаєте, що це слова непрості, вони мають здатність оживати, а оживають вони тоді коли дітки порушують правила безпечної поведінки. Ми з вами можемо їх зачаклувати для того щоб вони не оживали нам потрібно виконати всі завдання, пригадати всі правила безпеки які ми знаємо. Ну що готові? Тоді почнемо і перше наше завдання «Корисні загадки» чим більше ми їх відгадаємо тим краще.
Жувати не жую, а все поїдаю, все
тільки їм, а з голоду помираю. (Вогонь)
Лісом він котився з ревом,
Їв кущі, траву, дерева.
А коли напивсь води –
Стих і згаснув назавжди. (Вогонь)
Він завжди на гвіздочку,
Має червону сорочку.
І вогонь блокує вміло
В білій і пухнастій піні. (Вогнегасник)
Коли вогнище палає,
Він гасить його допомагає.
Із піщинок наш дружок,
Здогадались? Це…(пісок)
Різні скельця є у мене:
Червоне, жовте, і зелене.
Можу ними я сказати:
«Йти», «Стояти», «Зачекати». (Світлофор)
Молодці малята всі загадки правильно відгадали.
А чи знаєте ви номери телефонів служб порятунку? Зараз перевіримо.
Щоб життя уберегти
Від реальної біди,
Полум’я помітив дим –
Подзвони на 101
Громадян охороняти
І порушників шукати –
Це поліції права,
Що за номером 102
Забиття, поріз, заноза,
Травма, будь-яка загроза
Для здоров’я дітвори –
Набираємо 103
Газ палає й вибухає.
Кожен хай запам’ятає:
Газом чути із квартири –
Подзвони на 104
А тепер я пропоную сісти розглянути плакат «Обережно – висока напруга!»
– Що потрібно обов’язково зробити, коли попрасуєш одяг?
– Коли подивишся телевізор?
– Коли послухаєш магнітофон?
Правильно, потрібно вимкнути електроприлади. А що може статися, якщо потягнути за кабель живлення або засунути в розетку пальчик або інший предмет? (Вдарить струмом, трапитися пожежа).
(Звучить пісня Червоної шапочки, вовк і Червона шапочка інсценують зустріч) Після сценки питання до дітей.
– Чи знайома Червона шапочка з вовком?
– Чи можна розмовляти з тим, кого не знаєш? Чому? А що може статися?
– А якщо ви зустрінете незнайому людину на вулиці, і віна вас запросить в магазин купити шоколадку чи піти з ним в цирк, що ви зробите?
Діти, а Червона шапочка несла до бабусі цілий кошик грибів, а які бувають гриби? (Відповіді) Правильно, їстівні і не їстівні. А давайте подивимося які гриби були у Червоної шапочки. Діти, а чому не можна знищувати отруйні гриби? (Правильно, ними лікуються лісові жителі)
Дидактична гра « Збери їстівні гриби»
На галявинці біля нас багато грибів, ви повинні зібрати тільки їстівні гриби, а отруйні залишити на галявинці.
Сідайте на стільчики діти і розглянемо картину «Якщо я загубився на вулиці» (Питання за сюжетом картини і відповіді дітей)
Пропоную трішки відпочити та порухотись.
Фізкультхвилинка
Хлопчики й дівчатка!
Колони підрівняйте.
Й розминку веселинку
Зі мною починайте.
Раз – підняти руки вгору,
Два нагнутися додолу.
Три чотири прямо стати.
Будем знову починати.
Руки вбоки, руки так,
Руки вгору як вітряк
Вище руки підніміть
І голівки потрясіть
Нахил вліво – раз, два, три
Нахил вправо – раз, два, три
Нахилились розігнулись.
Навкруг себе повернулись.
Раз присядьте, два присядьте
І на стільчик тихо сядьте.
Діти, я чую хтось плаче (іграшка зайчика). Діти, що мені робити? Я бігав зі своїм братиком на перегонки, і впав. У мене сально болить ніжка. Дітки як ми можемо допомогти зайчику?
Ігрова вправа «Зроби першу допомогу при садині».
Діти, що у мене на столі лежить, перерахуйте? (Йод, вата, шприц, зеленка, термометр, пігулки, бинт, ножиці, клей, папір)
Діти, які предмети потрібно взяти, щоб надати першу допомогу?
А як ми це зробимо?
А листочки яких рослин лікують рани й подряпини? (Подорожник). Показую картинку. Послухайте вірш про подорожник
Я – лапатий подорожник.
В добрих справах помічник:
Кров спиню і залікую свіжу ранку,
Заживе здерта ніжка до світанку.
Не премхливий до умов,
Сам і сіюся й зростаю,
Землю килимом встеляю.
Діти, а чий це пакет лежить? (Піднімаю) Зайчику твій? - Ні. Діти, ваший? -Ні. І не мій! А якщо пакет чужий, що з ним робити? Правильно зателефонуємо в поліцію (102). Хто подзвонить і пояснить?
– Вітаю!
– Мене звати Маша.
– Я з Дитячого садка «Берізка».
– Ми знайшли незнайомий пакет.
– Приїжджайте до нас в дитячий садок.
Звук свистка, входить міліціонер (дорослий)
Обережно бере пакет, прислухається, заглядає і дістає колючі і ріжучі предмети. (Голка, ніж, лезо, шприц).
Діти, що це за предмети. Чи можна з ними гратися? Чому? А користуватися? (Ножом різати хліб, голкою зашивати, шприцом робити укол і т.д.). А грати з ними не можна, це небезпечно для здоров’я і навіть для життя!
Ну, а мені пора на службу, якщо що-небудь ще станеться, викликайте, допоможемо.
Діти, у мене є зламаний світлофор, там кольори перемішалися (показую). Я не знаю, як мені бути. Допоможіть відремонтувати світлофор.
Дидактична гра «Світлофор».
Діти, я бачу, що ви добре знаєте правила безпеки, правильно виконували завдання, тому «БІДА» і «НЕПРИЄМНІСТЬ» не ожили і не прийшли до нас.
Всі малята підростають,
Правила безпеки знають.
Сірниками не граються,
Вогню остерігаються.
І аптечки не чіпають,
Бо батьки забороняють.
І вікно не відчиняють,
Небезпечно це! Всі знають.
Не вмикають і духовки,
Щоб спекти солодкий тортик.
Одяг лялькам не прасують,
І сиропом не лікують.
Молоточка не беруть,
Голками самі не ш’ють.
Тротуаром ходять люди
І машинки мчать кудись,
Переходи є усюди,
Лиш спочатку озернись.
Подивись на ліво спершу,
І на право не забудь!
Переходим обережно,
Там завжди уважним будь!
Правил є іще багато,
Їх розкаже мама й тато,
Ти їх чітко пам’ятай,
Жодне з них не забувай.
А нам з вами дітки час повертатися до своєї групи.