Чую, бачу, відчуваю
Мета: Закріпити вміння називати й визначати смак та кольори, розрізняти звуки; розвивати дрібну моторику рук, наслідувати рухи тварин; сприяти розвитку мислення, уваги, уяви, пробуджувати схильність до пошуково-дослідницької діяльності; виховувати доброзичливість, бажання допомогти, підтримати, створювати малятам радісний настрій.
Матеріали: склянки з водою різних смаків (кисла, солодка, солона, звичайна), дзвіночок, коробочки з піском камінцями, гудзиками, лялька, площинні паперові лялькові сукні, намистинки, площинні різнокольорові кульки, таких самих кольорів ниточки, муляжі овочів та фруктів, площинні кольорові валізки.
Хід заняття
Вихователь: Діти сьогодні я отримала листа від Феї Добрих справ і Вчинків. Вона дізналася, що наші дівчатка посварилися через те, що обидві хотіли гратися одним і тим самим ведмедиком; що наші хлопчики ледве не побилися на прогулянці. Мені дуже прикро – ніколи ми її ще так не засмучували. Та ви неодмінно виправитеся, я це знаю напевно, і ми втішимо Фею добрими вістями. А зараз я хочу вас почастувати смачною солодкою водичкою. Вихователь прямує до столика, на якому стоять склянки з водою, але не встигає підійти до нього – зупиняється і прислухається. Чути шум пропелера за вікном. Вихователь: Що це шумить? Діти, чи ви чуєте – щось шумить за вікном? У двері вбігає Карлсон. Карлсон: Добрий день малята. Мене звати Карлсон. Пограємо в піжмурки. Вихователь: Чекай Карлсоне звідки ти взявся? Карлсон: Я летів поз ваше віконце побачив, що тут багато малят і вирішив погратися з ними. А що ви робите? Вихователь: Ми оце зібралися гратися приєднуйся до нас. Карлсон: Чудово! Та я тільки трішки зголоднів чи не знайдете ви для мене чогось солоденького – варення або торта. А може кілограм льодяників? Ні? То може 20 порцій морозива? Також ні? А шоколадку хоча б маєте? Ну я так не граюся. Діти: У нас є смачна солодка водичка ми тебе пригостимо. Вихователь дає склянку з водою Карлсон спробував: Ой яка кисла, вихователь вибачається і дає іншу склянку. А ця солона! Не хочу я таке пити не буду! Вихователь:(розгублено) Що це? Невже Фея нас так покарала? Невже незалишила нам бодай однієї склянки з солодкою водичкою? Може ви малята знайдете серед цих скляночок одну із солодкою водою. Треба пригостити Карлсона. Діти куштують вміст склянок через соломинки визначають смак води в кожній. Знаходять солодку і пригощають Карлсона. Карлсон: (випивши воду подякував дітям) Як смачно! Тепер можна й погратися. Пропоную всім прогулятися лісом. Ідемо дивимося під ніжки може якусь ягідку побачимо чи грибочка. Ой дивіться за кущика лисиця визирає. Покажіть дітки як вона ходить. А он ведмідь клишоногий виступає. Спробуймо походити як Мишко. Та він іще гарчить. Вмієте так гарчати? Молодці добре виходить. А хто це там стрибає маленька зелененька? Пострибайте як жабка. А хто це сидить під кущем і тремтить? Чи вмієте ви стрибати як зайчик? Ну й добре тепер додому. Карлсон: Ну малята загулявся я з вами мені вже треба повертатися додому мене Малюк чекає. До побачення. Вихователь: Стомилися ви чи не так? Ну то відпочинемо. Давайте заплющимо очки і послухаємо тишу. А тепер я буду тихенько називати ваші імена, а ви прислухайтеся: той чиє ім’я я назву, підійде до мене і сяде поруч. Тепер послухайте вулицю. Хто, що чує? (діти розповідають). А тепер послухайте, що звучить в сусідній кімнаті? (чути дзвіночок, бій годинника, гру сопілки, радіо). Вихователь: Молодці все відгадали. Зараз я пропоную вам погратися цими «гомінкими» коробочками. Потрусіть своєю коробочкою біля вушка. Що ви чуєте. (діти розповідають, що на їхню думку звучить в їхній коробочці) В кімнату заходить дорослий з гарно одягненою лялькою. Попелюшка: Добрий день дітки ви мене впізнали? Я Попелюшка я отримала запрошення на бал, добра Фея подарувала мені сукню, але її треба прикрасити. Чи не допоможете мені? Ось у мене сукня з тканини, а у вас на столиках паперові сукні всі вони різних кольорів. Доберіть таке оздоблення, яке буде пасувати до сукні – такого самого кольору. (малята називають колір своєї сукні, добирають до неї такого кольору намистинки, розміщують їх на свій розсуд, утворюючи на сукні візерунки) Попелюшка: Дякую дітки тепер я буду на балу сама красива. Вихователь: Гадаю чарівна Попелюшко, розважиться на балу тобі ще допоможуть і ці кольорові кульки. Ось лише малята доберуть до них ниточки. (Роздає дітям кульки різних кольорів діти обирають ниточку такого кольору як їхня кулька) Попелюшка Дякую малята. Ой як весело я буду танцювати на балу з кульками. Я буду дарувати їх своїм друзям. Тепер я маю поспішати додому бо вже скоро по мене приїде карета. Вихователь: Почекай хвилинку. Дітки Карлсона ми пригостили, а ось чим пригостити Попелюшку? Знаю. Ми дамо їй фруктів та овочів. Давайте в синю валізку складемо овочі, а в червону фрукти. (діти виконують завдання) Попелюшка: Дякую вам дітки . Вихователь: Фея добрих справ деже задоволена вами – ви виправдали її сподівання бо справді є доброзичливими , чуйними, розумними діточками.