Конспект заняття "Подорож до осіннього лісу"

Про матеріал
Заняття "Подорож до осіннього лісу" може бути захопливим та пізнавальним для дітей середньої групи ДНЗ. Під час цього заняття діти матимуть можливість дослідити осінні зміни в природі, вивчити характеристики осінніх лісів та їхні мешканці, а також виконати творчі завдання, такі як малювання осінніх пейзажів або створення листових колажів. Заняття також може включати ігри та рольові вправи, щоб допомогти дітям уявити себе як дослідників лісу та вивчити нові факти про цей чудове природне середовище.
Перегляд файлу

Конспект заняття «Подорож до осіннього лісу»

Тема заняття: «Подорож до осіннього лісу»

Мета заняття:

фізичний: розвивати дрібну моторику рук, формувати рухові вміння;

соціально-моральний: виховати любов до природи, пізнавальний  інтерес.

емоційно-ціннісний: викликати позитивні емоції, вчити дітей помічати красу

навколо себе; прищеплювати любов до неї;

пізнавальний: уточнити та розширити знання дітей про назви диких тварин, спосіб життя, де живуть. Закріпити знання про ознаки осені. Закріпити знання про просторові поняття: зліва, справа, попереду, позаду.

мовленнєвий: учити вживати слова ознаки у словниковому запасі.

креативний: Розвивати увагу, пам’ять, мислення, мову, творчість.

Методи і прийоми: метод чарівних перевтілень, активного моделювання, ігровий

прийом, дидактичні ігри, справляння, заохочення, схвалення.

 Матеріали: іграшки диких тварин (білочка, зайчик, лисиця, вовк, ведмідь, їжачок), паперове листя дерев (червоне, коричневе, жовте), силуети дерев (високі – низькі),  аудіозаписи.

 ХІД:

 -    Діти, я рада всіх вас бачити сьогодні в садочку. Коли я йшла до дитячого садка, я звернула увагу на те, що дерева, не просто гойдаються від вітру. Вони ніби розмовляють один з одним. Тож я вам сьогодні пропоную теж привітатися так, як вітаються дерева. І так, я починаю. Я білокора струнка берізка.  Доброго дня, Юрчику… (Діти продовжують. )

 -    Діти, погляньте скільки листочків лежить на підлозі. Якщо ви відгадаєте загадку, тоді здогадаєтесь, у яку пору року вони нас запрошують:

 -    Жовте листячко лежить,

 Під ногами шелестить.

 Сонце вже не припікає,

 Коли діти це буває?

 (Відповіді дітей)

 -     Так, це буває восени. Діти, злий чарівник зачарував осінній ліс. І розчаклує лише тоді, коли  ми виконаємо його завдання. А  в цьому нам допоможуть осінні листочки, які знаходяться в чарівному лісі. Щоб потрапити туди нам потрібно закрити очі і сказати всім разом: «Один, два, три – осінь в ліс нас приведи!»

 Звучить музика, перед дітьми з’являється макет,  створеного у пісочному ящику, осіннього лісу.

 -    Ось ми і потрапили в ліс.

 – Діти, яка пора року в лісі? Ой, погляньте, ось якийсь чарівний осінній листочок. Він щось нам хоче розповісти. На ньому є завдання від чарівника. Хочете дізнатись яке? Тож слухайте уважно!

 І листок - завдання

 -    Діти, вам потрібно сказати, що таке ліс?

 -    Так, це дім для рослин, тварин, комах, птахів.

 -    Які тварини живуть у лісі?

 -    Як вони готуються до зими?

 -    Як готуються до зими птахи?

 -    А що сталося з рослинами лісу з приходом осені?

 -    Молодці, ви добре знаєте,  мешканців лісу та їх турботи восени. Тож можемо відправлятися далі.

 -    ІІ листок - завдання чекає на нас.

 -    Діти, а що росте у лісі?

 -    Так, дерева, трава, кущі, гриби...

 -    А які дерева ростуть у лісі?

 -    Діти, а якими фарбами осінь любить розмальовувати листя на деревах? (Червоними, жовтими, коричневими).

 -    Яке за розміром листя? (Велике і маленьке)

 -    Давайте пригадаємо, як розмовляють листочки, коли сильно дме вітер?

 -    А як розмовляють листочки, коли немає вітру, або вітер тихенький?

               Ш-ш-ш… (Діти вимовляють голосно і тихо)

 -    Ось і справились ви з другим завданням злого чарівника. Молодці. А що ж чекає нас попереду?

 ІІІ листок - завдання

 -    Діти, злий чарівник, що живе у густому темному лісі зачаклував лісових мешканців. Без них лісу не бути красивим, прекрасним і  не радувати нас. Тож для того, щоб допомогти звірятам, необхідно відгадати та виконати завдання-загадки.  Допоможемо звірятам? Тож слухайте уважно. Нам потрібно відшукати під високим дубом у «пісочному»  лісі тварину, яка

       дуже, діти, є маленька,

 І пухнаста, і руденька,

 По деревах все  стрибає

 І горішки там шукає.

 Хто це? 

               (Білочка)

 -    Малята, хто відшукає під високим дубом у піску білочку? Тільки потрібно не помилитись, обережно її відшукати і поселити її в справжню домівку. Катрусю, спробуй виконати завдання.

 -    Молодець, Катруся. А де ж живе білочка?

 -    Так, вірно у дуплі. Розмісти білочку поблизу її домівки.

 -    Діти, ще одну тварину зачаклував чарівник. А яку ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку.

                  Довгі вуха, куций хвіст

 По дорозі скік-поскік,

 Дуже вовка він боїться

 І ще хитрої лисиці.

 Хто це?

                   (Зайчик)

 -    Зайчика потрібно відшукати у піску, зробивши 3 «кроки» за допомогою долоньок прямо від ялини. Хто може допомогти зайчику?

 -    Молодець, Артемко. Ось і зайчика ми визволили із неволі. Допоможи йому повернутись у свою домівку, посади його під кущ калини.

 -    Лихо сталося і з самим великим мешканцем лісу. Хто це, як ви думаєте?

 -    Так, це ведмідь. Чарівник розсердився на нього і заховав його у верхньому кутку нашого пісочного ящику біля пеньочку. Але потрібно не помилитись і відшукати саме ведмедика, тому, що там є ще одна тварина,  і якщо ви помилитесь, то ведмедик ніколи не повернеться до лісу. Андрійко, допоможи ведмедику.

 -    Молодець, Андрійко. А до тебе є запитання. Чи можеш ти сказати, яка ще є тварина  біля пеньочка у піску? Ти впізнав її?

 -    Молодець. Чарівник заховав там лисичку. Анюта, відшукай її  в піску біля пеньочка.

 -    Діти, скажіть, а хто живе в лісі поряд з білочкою, зайчиком, ведмедиком та лисичкою?

 -    Так, вовк, їжачок. Вовка ми відшукаємо, якщо зробимо 2 «кроки» кулачками  від  кущика калини вправо. Максим, допоможи нам розчаклувати вовка. Приготуй кулачки і зроби 2 «кроки» вправо від  кущика калини. Молодець. Ось і з’явився ще один мешканець лісу. Як ти думаєш, де його домівка? Так вовк може жити в будь-якому куточку лісу. Але наш вовк живе у лігві, яке розташоване під корінням дуба. Посели його, будь-ласка, у його домівку.

 -    Діти, хто ще з лісових мешканців кличе нас на допомогу?

 -    Так, це їжачок. Ось їжачка ви відшукаєте біля озерця. Але обережно, щоб не пошкодити його береги. Артем, відшукай в піску їжачка біля озера.

 -    Ми допомогли звірятам. Чари чарівника вже не діють на них. Тож тепер всі звірята будуть жити у світлому, прекрасному лісі. І готуватимуться до зими.     А вам я пропоную трішки відпочити.

                     Фізкультхвилинка

 Ми по лісу йшли, йшли.

 Нахилились – гриб знайшли, в кошик поклали і далі пішли.

 Ми по лісу йшли, йшли.

 Дотягнулись, малину зірвали і далі пішли.

 Ми по лісу йшли, йшли – шишку знайшли,

 В кошик поклали і далі пішли.

 Ми по лісу йшли, йшли,

 З кошиком повним в садочок прийшли.

 ІV листок - завдання

 -    Та не всіх мешканців лісу розчаклував чарівник.  І для того, щоб розчаклувати  лісових птахів нам потрібно дати відповідь на запитання.

 -    Діти, скажіть, а  чи лише в лісі живуть дикі тварини?

 -    Так, багато тварин живуть і в казках.

 -    В яких казках можна зустріти лисичку? («Коза-Дереза», «Солом’яний бичок», «Котик і Півник», «Рукавичка», «Колобок»…)

 -    А яка лисичка в казках?

 -    Вірно, підступна, хитра, підлеслива.

 -    В яких казках можна зустрітись з зайчиком? («Солом’яний бичок», «Рукавичка», «Колобок», Їжак та заєць»…)

 -    А як можна сказати про нього? Який він? (Сірий, маленький, довговухий, куцохвостий, спритний)

 -    А що можна сказати про вовка? Який він? (Сердитий, сірий, хижий, зубастий, злий)

 -    Молодці діти! Тепер і птахи є в осінньому лісі. І хоча осінь  господарює і в лісах, і на полях, і у садах, і на городах, та перелітні птахи відлетіли у теплі краї, проте зимуючі птахи все таки радуватимуть нас своїм співом.

 -    Чари злого чарівника розвіялися, тому, що ми виконали всі його завдання.

 

doc
Додано
11 травня
Переглядів
1255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку